تبلیغات اینترنتی چیست؟

فهرست مطالب

تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات آنلاین

تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی موضوعی که امروز میخواهیم در موردش به بحث بنشینیم. پس با ما همراه باشید.

امروزه، نیمی از جمعیت جهان که به اینترنت متصل هستند و اتصال روز افزون مردم به اینترنت باعث ایجاد تغییرات مهم جهانی در تفکر و موقعیت استراتژیک شده است. به نظر می‌رسد که هر روزی که می‌گذرد، برخی از ابزارهای جدید فناوری ظاهر می‌شوند و انقلابی در زندگی ما ایجاد می‌کنند که این انقلاب در تمامی حوزه‌ها دیده می‌شود و در این میان می‌توان به تحولاتی در تبلیغات نیز اشاره کرد. در ادامه به تغییر و تحول در زمینه تبلیغات و آشنایی با تبلیغات اینترنتی خواهیم پرداخت و جزییاتی را در این زمینه برای شما عزیزان ارائه خواهیم کرد.

تبلیغات یک روش رایج برای جذب مردم به سمت یک محصول یا خدمات کسب و کارهای مختلف است. این روزها تبلیغات شکل جدیدی به خود گرفته و دیگر به شکل سنتی انجام نمی‌شود. درواقع با افزایش حضور مردم و کاربران در اینترنت و ساعت‌های فعالیت در دنیای وب و پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی باعث شده تا تبلیغات نیز به صورت اینترنتی ارائه شود.

تبلیغات اینترنتی تاثیر زیادی بر مخاطبان داشته و به فروش بهتر و بیشتر محصولات یا ارائه‌ی خدمات کمک می‌کند. در نتیجه همه‌ی کسب و کارها سعی می‌کنند تا برای توسعه و گسترش خود با هر بودجه و درآمدی، تبلیغات اینترنتی داشته باشند. تبلیغات اینترنتی آداب و ویژگی‌های خاص خود را دارد و باید با آگاهی انجام شود.

این روزها تبلیغات آنلاین بهترین و بالاترین نتیجه را به کسب و کارها خواهد داد و علاوه بر جذب مخاطب جدید، باعث حفظ مخاطب‌های قدیمی نیز خواهد شد و به افزایش اعتبار و دیده شدن بیشتر کمک خواهد کرد.

در این مقاله سعی داریم تا به بررسی جزییاتی در زمینه‌ی تبلیغات اینترنتی و بازاریابی آنلاین بپردازیم و روش‌های انجام تبلیغات اینترنتی را شرح دهیم. در نتیجه اگر قصد دارید تا از تبلیغات اینترنتی برای کسب و کار خود استفاده کنید، در ادامه با ما همراه شوید تا جزییاتی را در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم و با این نوع تبلیغات و فرایند اجرایی آن آشنا شوید.

آشنایی با تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی

تبلیغ به معنای اطلاع‌رسانی و معرفی محصولات و خدمات به مردم و مشتریان است. از سوی دیگر تبلیغات در اصطلاح به معنای رساندن پیغامی به مخاطب برای جلب توجه به یک ایده‌ی تازه، یک محصول، خدمات یا یک کسب و کار است. تبلیغات اینترنتی یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک تجارت‌ آنلاین و در واقع یک کسب ‌و کار اینترنتی بوده که می‌تواند تاثیر خوبی بر توسعه و موفقیت یک تجارت آنلاین داشته باشد.

در این روزها که کسب و کارها و تجارت‌ها بسیار زیاد است، نیاز به دیده شدن و مطرح شدن نیز بیشتر شده در نتیجه تقریبا تمام کسب و کارها برای دیده شدن و رسیدن به موفقیت، به تبلیغات، آن هم از نوع تبلیغات اینترنتی نیاز دارند. تبلیغات اینترنتی در واقع یک روش راحت و اقتصادی برای جذب مخاطب بیشتر بوده و بر روی طیف وسیعی از مردم تاثیر خواهد داشت.

تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات دیجیتال به معنای بازاریابی یا معرفی محصولات و خدمات در فضای آنلاین اینترنت است که به شکل‌های مختلفی انجام می‌شود. در این میان از جمله بازاریابی‌های اینترنتی می‌توان به بازاریابی از طریق ایمیل، تبلیغات در گوگل، ارتباط با مشتری به صورت آنلاین و بازاریابی از طریق پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد.

در تبلیغات در واقع شما باید مخاطب را راضی کنید تا به کسب و کار، خدمات یا محصولات شما جذب شود در نتیجه باید تجربه‌‌ی استفاده از خدمات و محصولات را در اختیار کاربران قرار دهید. تبلیغات باید کوتاه و تاثیرگذار باشند و بتوانند فکر مخاطب را درگیر کنند و بر آن‌ها تاثیر مثبت بگذارند.

دنیای تبلیغات بسیار گسترده و عجیب است و نگاه‌های مختلفی در دنیای تبلیغات وجود دارد. تبلیغات می‌توانند مسیر حرکت جهان را تغییر دهند و بر روند زندگی بشر تاثیر بگذارند. به همین دلیل باید سعی کنیم در تبلیغات کسب و کار خود خلاق باشیم و بیشترین تاثیر را بر مخاطبان داشته باشیم تا هم به موفقیت بیشتری برسیم و هم اعتبار بیشتری بدست آوریم.

از سوی دیگر باید اشاره کنیم که تبلیغات باعث مصرف‌گرایی بیشتر در زندگی بشر شده است و به همین دلیل می‌گوییم که تبلیغات تاثیر مهمی برای روند زندگی بشر دارد. در نتیجه قدرت تبلیغات را دست کم نگیرید و مطمئن باشید که تبلیغات تنها راه موفقیت برای یک تجارت به حساب می‌آید.

از سوی دیگر شعار‌ها و جملات تاثیرگذار تبلیغاتی یکی از پراهمیت‌ترین و مهم‌ترین ابزارهای تبلیغات و برندسازی بوده است.

تبلیغ در گوگل ادز (ادوردز) چگونه امکان‌پذیر است؟

معرفی بهترین نوع تبلیغات برای دریافت نتیجه‌ای بهتر

بهترین نوع تبلیغات

به طور کلی تبلیغات انواع مختلفی دارند که می‌توان به تبلیغات سنتی و تبلیغات آنلاین یا همان تبلیغات اینترنتی اشاره کرد. از سوی دیگر تبلیغات اینترنتی نیز ده‌ها نوع مختلف دارد و هر یک برای کسب و کار خاصی نتیجه‌بخش خواهد بود.

تبلیغات آنلاین در واقع ابزاری برای تعامل و ارتباط بیشتر میان فروشنده / ارائه‌دهنده با مصرف‌کننده بوده و این روزها به شکل‌های متنوع و جذابی صورت می‌گیرد.

پیشنهاد مطالعه: انواع تبلیغات کدام‌اند و چه کاربردی دارند؟ 

همانطور که در شبکه‌های اجتماعی مختلف شاهد هستید، تبلیغات به شکل‌های مختلف ویدیویی، متنی، تصویری (بنر)، تعاملی و دیگری موارد این چنینی انجام می‌شود و دیگر خبری از تبلیغات به شکل سنتی نبوده است. مهم‌ترین عامل در نتیجه‌بخش بودن یک تبلیغات آنلاین، زمان انجام تبلیغات است.

در واقع تبلیغات باید زمانی انجام شود که مشکلی وجود دارد و کسب و کار شما حلال مشکل است. در چنین شرایطی، مشتری و مخاطب زیادی بدست خواهید آورد. برای مثال در این روزهای همه‌گیری ویروس کرونا، شرکت‌های تولید ماسک فرصت خوبی برای تبلیغات و رسیدن موفقیت داشتند.

در این میان در شبکه‌های اجتماعی شاهد کسب و کار‌های تولید و فروش ماسک‌های مختلف نیز بوده‌ایم و بسیاری از ما برای خرید ماسک‌های مختلف به این تبلیغات جذب شدیم. در نتیجه زمان تبلیغات بسیار مهم است. اگر دقت کرده‌ باشید این موضوع در تبلیغات تلویزیونی نیز بسیار زیاد دیده می‌شود.

برای مثال فردی مشکل ریزش مو دارد و تبلیغات شامپو‌های تقویتی مو انجام می‌شود. در نهایت این موضوع باعث می‌شود تا مخاطبانی با این مشکل به سمت این تبلیغات کشیده شوند.

به طور کلی در قدم اول، محصول و خدمات شما باید برطرف کننده نیاز مشتری باشد و به خواسته‌ی مخاطبان پاسخ دهد. از سوی دیگر تبلیغات نیز باید در این حوزه قدم بردارد و به‌ گونه‌ای باشد که به پاسخگو بودن نیاز مشتری اشاره کند. در واقع در تبلیغات، ذکر مزایای یک محصول راهکار خوبی نبوده است بلکه کاربردی بودن براساس نیاز مشتری است که اهمیت دارد. در نتیجه یک تبلیغات خوب باید به فکر برطرف کردن نیاز مشتری برای تجربه‌ی یک زندگی ساده، سالم و ایده‌آل باشد.

موضوع بعدی که در تبلیغات اهمیت دارد این است که شما مخاطبان یک محصول یا یک سرویس را در نظر بگیرید و طبق گروه مخاطبان تبلیغات انجام دهید. برای مثال محصولی برای جذب مخاطبان و مشتریان بالای ۵۰ یا ۶۰ سال بوده، در نتیجه باید از راهکارهای متفاوتی به تبلیغات پرداخته و نظر این گروه از جامعه را به خود جلب کرد.

بازاریابی آنلاین

تبلیغات اینترنتی، بهترین نوع تبلیغات در این روزها

تبلیغات انلاین

در گذشته تبلیغات بسیار متفاوت بود و اکنون در این زندگی آنلاین، نوع تبلیغات نیز عوض شده است. از آنجایی که تمام مردم روزانه زمان زیادی را صرف گشت و گذار در اینترنت می‌کنند در نتیجه عاقلانه است که تبلیغات نیز در فضای انلاین صورت گیرد زیرا در این شرایط تبلیغات سنتی و محیطی بی‌تاثیر خواهد بود.

البته این سوال همیشه در ذهن کسب و کارها وجود دارد که تبلیغات اینترنتی بهتر است یا تبلیغات محیطی و سنتی؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که این موضوع به مخاطبان یک کسب و کار یا محصول مرتبط است.

برای مثال ممکن است کسب و کاری از طریق تبلیغات محیطی یا بیلبوردها موفق‌تر باشد و به نتیجه‌ی بهتری برسد. در نتیجه هیچگونه محدودیتی در این زمینه وجود ندارد و نمی‌توان یک پاسخ قطعی به این سوال دارد زیرا نتیجه‌ی آن در کسب و کارهای مختلف متفاوت خواهد بود.

از سوی دیگر شایان ذکر است که تبلیغات اینترنتی تنوع بسیار زیادی دارد و در طیف گسترده‌ای ارائه شده است. در واقع در بخش دیجیتال شاهد استراتژی‌های تبلیغاتی بیشتری هستیم که هر یک کارایی و عملکرد متفاوتی را در اختیار کسب و کارها قرار خواهند داد.

در نتیجه برای بهره‌گیری از تبلیغات اینترنتی باید شناخت کاملی در این حوزه داشته باشید و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. افزایش آگاهی شما با موفقیتتان رابطه مستقیم در این زمینه خواهد داشت.

اگر می‌خواهید تبلیغات شما عامه‌ی مردم را تحت تاثیر قرار دهد، تلویزیون، یک محیط خوب برای این سری از تبلیغات خواهد بود. اما اگر کسب و کار شما برای افراد محدودی کاربردی است می‌توانید بر روی فضای آنلاین حساب کنید. زیرا این روزها کسی به تبلیغات محیطی توجه چندانی ندارد و این تبلیغات آنلاین است که می‌تواند تاثیر بیشتری بر مخاطب شما داشته باشد.

برای مثال حتی اگر به دنبال یک رستوران هم باشیم، ابتدا در نقشه یا شبکه‌های آنلاین به دنبال دستوران مورد نظر خود می‌گردیم. البته این بدان معنا نیست که تبلیغات آفلاین نتیجه‌ی خوبی ندارد بلکه منظور این است که هدف و کسب و کار را مدنظر قرار دهید و سپس پلتفرم تبلیغاتی خود را انتخاب نمایید.

از سویی می‌توان گفت که در تبلیغات اینترنتی مخاطب بیشتر درگیر می‌شود در نتیجه این رسانه‌‌ی بزرگ، بیشتر می‌تواند کاربران را تحت تاثیر خود قرار دهد.

یکی دیگر از روش‌های تبلیغات اینترنتی، رپورتاژ آگهی است که این روش بسیار مرسوم بوده و در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از شرکت‌های بزرگ قرار گرفته است.

رپورتاژ در واقع یک مقاله‌ی تبلیغاتی است که از سوی شرکت‌ها منتشر می‌شود و در برخی موارد، این رپورتاژ آگهی در اختیار سایت‌های مرتبط برای تبلیغات قرار می‌گیرد و تاثیرات خوبی برای مخاطبان یک برند و اعتبار یک کسب و کار خواهد داشت.

بزرگ‌ترین حسن تبلیغات آنلاین یا تبلیغات برخط این است که وقت و هزینه‌ی کمتری صرف می‌شود و به روش ساده‌تری می‌توان مخاطبان جدید بدست آورد و مشتریان قدیمی را حفظ کرد. در واقع در تبلیغات آنلاین تنها کاری که می‌کنید این است که در معرض دید مخاطب قرار می‌گیرید و مشتری خودش تصمیم می‌گیرد که در صورت نیاز به کسب و کار شما جذب شود یا نشود.

از سوی دیگر در تبلیغات آنلاین شما می‌توانید داده‌ها و اطلاعات را با خیال راحت و سر فرصت بررسی کنید و تصمیم بگیرید. در نتیجه در این نوع تبلیغات هیچ محدودیت زمانی یا مکانی وجود نخواهد داشت و کارایی و عملکرد تبلیغات دقیق‌تر خواهد بود.

خدمات تولید محتوای ترا

معرفی تبلیغات گوگل به عنوان یکی از انواع تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی

همانطور که در مثال بالا اشاره کردیم، این روزها اگر به دنبال رستوران هم باشیم، به جای نگاه کردن به اطراف، در اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های مختلف به دنبال رستورانی برای تهیه‌ی غذا می‌گردیم.

از سوی دیگر گوگل مرکزی برای دستیابی به تمامی اطلاعات است در نتیجه به راحتی می‌توان از طریق گوگل به نزدیک‌ترین رستوران‌ها و کافه‌ها دسترسی پیدا کرد و از میان لیست گوگل، بهترین را انتخاب کرد. در نتیجه حضور در نتایج جستجوی گوگل می‌تواند باعث موفقیت شود.

در این میان برخی از شرکت‌ها با پرداخت هزینه می‌توانند در صدر نتایج جستجو قرار گیرند و بیشتر دیده شوند. اگر دقت کرده باشید، زمانی که در گوگل چیزی را جستجو می‌کنیم، گاهی با مواردی به نام Ads روبرو می‌شویم که این موارد در واقع تبلیغات گوگل هستند.

این روش بسیار نتیجه‌بخش و جذاب خواهد بود و در کوتاه‌ترین زمین سریع‌ترین نتیجه را برای یک کسب و کار به ارمغان خواهد آورد.

نحوه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

سخن پایانی

این روزها تبلیغات به شکل آنلاین موفقیت‌‌آمیزتر از تبلیغات محیطی بوده و این موضوع را می‌توانیم از تبلیغات ساده‌ی اینستاگرام مشاهده کنیم.

حتی در مواردی به شکلی ناخوداگاه در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام خودمان به تبلیغات جذب می‌شویم و از خدمات و محصولات یک تجارت تبلیغ شده بهره می‌بریم. در نتیجه بسیار مرسوم است و فقط کافی است تا خودتان و کسب و کارتان را با شرایط سازگار کنید و بروز باشید.

تبلیغات سنتی و محیطی نمی‌توانند تاثیر چندانی داشته باشند یا نمی‌توانند مخاطبان زیادی را تحت تاثیر قرار دهند. در نتیجه همه‌ی حرف ما این است که در زمینه‌ی روش‌های مختلف تبلیغات اینترنتی اطلاعات کسب کنید و کاربردی‌ترین تبلیغات را برای بهبود و توسعه‌ی کسب و کار خود انتخاب نمایید.

در نهایت شما عزیزان می‌توانید نظرات خود را در رابطه با این دو نوع تبلیغات محیطی و تبلیغات اینترنتی با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ توسعه راهکارهای آینده (ترا)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ ترا

مشاوره رایگان

اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم.

تماس با کارشناس های ما: