اگر از طریق اینترنت و به صورت آنلاین کار میکنید یا یک تولیدکنندهی محتوا هستید، احتمالا میدانید که تولید محتوا چقدر برای جذب مشتری کسب و کارهای مهم است. در نتیجه باید در این کار به جزییات توجه زیادی داشت تا نتیجهی خوبی دریافت کرد. همچنین اگر تولید محتوا و کسب و کار آنلاین، شغل اصلی شما است و از این راه کسب درآمد میکنید، باید بسیار حرفهای عمل کنید و تبدیل به یک ماشین تولید محتوا شوید.
با توجه به این که سئو تاکید زیادی بر تولید محتوای با کیفیت دارد، باید بدانیم این سطح از کیفیت چگونه پدید می آید یا حتی بهبود می یابد. اگر محتوای شما به این کیفیت رسید خود را تشویق کنید و در انتظار افزایش رتبه و جایگاه وب سایت خود باشید. شاید از خود این سوال را بپرسید چگونه می توانیم تولید محتوا نماییم به گونه ای که تمام ویژگی های یک محتوای با کیفیت را دارا باشد؟
چه محتوایی تولید کنیم
از هزاران سال پیش اجداد ما به وسیله مدیومهای متنی، تصویری، صوتی، محتواهایی را تولید می کردند؛ اما حالا با گذر زمان این ارتباط پیشرفته تر شده است. برای مثال خواندن نگاره های تاریخی روی سنگ ها کار بسیار دشواری خواهد بود اما با پیشرفت علم می توان همان پیام را به صورت ساده تر برای عموم مردم بیان کرد. بنابراین تولید محتوا در عصر امروز اهمیت بسیار بالایی دارد. در فضای مجازی و رسانه ها از آنجایی که ارتباط مستقیم نیست، باید محتوای شما مخاطب را تحت تأثیر قرار دهد. برای مثال زمانی که شما در فضای مجازی مطلب، عکس یا ویدئویی را به اشتراک می گذارید، اگر محتوای شما برای تمامی افراد قابل درک باشد، ارتباط بهتر و بازدهی آن بیشتر خواهد بود. در نتیجه محتوا در حوزه رسانه اهمیت بالایی دارد و لازم است افراد مجرب در این حوزه فعالیت کنند.
ماهیت محتوا در واقع پیامی به شکل خاص است که بسته به نوع رسانه در قالب های مختلف می توان از آن استفاده نمود. مثلا در حوزه آثار تصویری، می توان عکس ها ، ویدئوها و کارهای گرافیکی را به کار برد. پس برای تولید متن در مباحث مختلف، مانند سایت های کسب و کار باید علاوه بر تولید محتوای با کیفیت، از دانش کافی قواعد در فضای مجازی بهره ببرید. به یاد داشته بشاید یک شعر زمانی که علاوه بر معنا، وزن شعری مناسبی دارد از ارزش بالایی برخوردار است. بنابراین در واقع مهم ترین بخش تولید محتوا، رعایت فرم آن خواهد بود. فرم، قوانینی است که در هنگام تولید یک اثر باید به آن توجه کرد. استفاده از یک سری تکنیک ها و ترفندهای مناسب یا کمک گرفتن از افراد کارشناس و شرکت های خصوصی در این حوزه میتواند مناسب باشد.
محتوای متنی
پر کاربرد ترین و کم هزینه ترین نوع محتوا، محتوای متنی است. فرض کنید سایتی وجود دارد که برای محصولات موبایل خود تبلیغ می کند. مدیر این سایت می تواند در ارتباط با ویژگی های محصولات خود، محتوا یا متنی بنویسد تا مشتریان بدون نگرانی و با علم کافی، کالای مورد نظر را خریداری کنند. توجه کنید که مقاله مورد نظر باید از اصول و قواعد خاصی پیروی کند.
محتوای ویدئویی
تولید محتوا به وسیله ویدئو یکی از جذاب ترین راه های انتقال اطلاعات به شمار می رود .شما می توانید با استفاده از درست کردن ویدئو و قرار دادن اطلاعات درست و کامل در آن، ببیندگان را با محصولات خود آشنا کنید. شاید بتوان گفت که تولید محتوای ویدئویی به مراتب تاثیر مثبت تری نسبت به محتوای متنی دارد، چرا که امروزه افراد میل بیشتری نسبت به دیدن فیلم دارند تا بخواهند پیام های متنی را با جزئیاتش مطالعه کنند.
تولید محتوای صوتی
نوع دیگر از انواع تولید و محتوا که مانند تولید ویدئویی طرفداران زیادی دارد، تولید محتوای صوتی است. با استفاده از پادکست ها اطلاعات مهم و ضروری درباره محصول مورد نظر به مشتریان انتقال دهید
چگونه تولید محتوای با کیفیت داشته باشیم؟
روشهای زیادی برای ارائه محتوای جذاب وجود دارد اما راهکارهایی وجود دارند که میتوانند بر روی کاربران تاثیر بیشتری بگذارند. در واقع مهمترین اصل این است که محتوایی تولید کنید که نظر مخاطب را جلب کند در نتیجه اگر محتوایی که به اشتراک میگذارید، خوانده و دیده نشود، فعالیت کاری شما در این حوزه بینتیجه خواهد ماند. از سوی دیگر هدف از ایجاد محتوا این است که شما به عنوان یک مرجع و منبع معتبر در جایگاه خود دیده شوید و در میان رقبا بهترین عملکرد را برای کاربران و مخاطبان خود ارائه کنید. زمانی که محتوا تولید میکنید، مخاطبان با کانال، وبلاگ یا وبسایت شما بیشتر آشنا میشوند و بیشتر دیده خواهید شد؛ در نتیجه به عنوان یک مرجع در ذهن مخاطبان خواهید نشست و این موضوع باعث اعتبار بیشتر کسب و کار شما خواهد شد.
در نهایت بهتر است تا مجموعهای از افراد حرفهای و آشنا با تولید محتوا را برای این بخش از کسب و کار خود در نظر بگیرید تا تخصص اینکار را داشته باشند، بتوانند به صورت مرتب برای وبسایت شما محتوا تولید کنند و بهترین مقالات و اطلاعات را در اختیار کاربرانتان قرار دهند. چرا که محتوای وبلاگ و وبسایت شما بهترین گزینه و راهکار برای معرفی، تعامل و فروش محصولات کسب و کار شما به مردم خواهد بود.
اول نوشتن، سپس ویرایش
هنگامی که می خواهید اولین پیش نویس را بنویسید، نباید خیلی فکر کنید. در غیر این صورت کار خود را به شدت سخت می کنید. فقط کافی است پس از این که نوشته خود را تکمیل کردید باز گردید و به اصلاح آن بپردازید. در این مرحله دقت خود را بالا ببرید. روان بودن جمله ها را تک به تک بررسی نموده و مطمئن شوید که محتوای شما عاری از هر گونه غلط املایی است.
تمرکز بر یک ایده کلیدی
برای این که بتوانید توجه خواننده و مخاطب را جلب نمایید، لازم است روی ایده ای که در ذهن دارید، تمرکز کنید. برای این کار حتما نباید خود ایده را وارد محتوا کرد؛ بلکه باید با آوردن قسمت هایی از آن، ایده روشنی که محتوای شما در بردارد، در ذهن خواننده شکل بگیرد.
گاهی ممکن است آگاه گردید که متن به سمتی می رود که با ایده شما، مطابقت ندارد. در این زمان احتمالا از نوشتن باقی مانده یک متن بگذرید. نترسید این کار رایج است، اما دقت کنید که باید در این مرحله صبر کنید و پیش نویس اولیه را بررسی نمایید؛ پس از انجام ویرایش های لازم باقی محتوا را، به سمت ایده خود سوق دهید.
بازاریابی محتوا و ایجاد استراتژی مناسب تولید محتوا
از محتوای چندرسانهای (تصویر و ویدیو) استفاده کنید
در یک پست وبلاگ، میتوانید ویدیوها و فایلهای تصویری را نیز در کنار متن اضافه کنید تا اطلاعات به صورت تکمیلیتر در اختیار کاربران قرار گیرد و همچنین صفحه زیباتر و ارزشمندتر شود.
استفاده از محتوای چندرسانهای میتواند بر سئو نیز تاثیر مثبتی داشته باشند. بنابراین اگر هنوز از محتوای چندرسانهای (تصویر و ویدیو) در وبلاگ یا وبسایت خود استفاده نکرهاید، ایده خوبی است که اینکار را در برنامهریزیهای بعدی خود بگنجانید. متنوعسازی در تولید محتوا میتواند فرصت بیشتری را برای موفقیت شما در جذب مخاطب ایجاد کنید.
جدی نباشید
همین که محتوای شما، دارای ایده های قوی است و جملات روان و با مفهومی در آن به کار برده شود، محتوای شما در درجه بالایی قرار خواهد گرفت. این فکر را که باید در یک پست از کلمات قلنبه سلنبه ای با جدیت کامل استفاده کرد، از خود دور کنید و تمرکز خود را روی ایده های اصلی و جذاب بیان کردن آن ها بگذارید. اجازه دهید متن شما روان باشد.
مخاطب خود را فریب ندهید
نباید در محتوا تبلیغات خود را به صورت پنهانی بیاورید و طوری رفتار کنید که انگار قصد شما در اختیار قرار دادن تجارب شخصی خود در یک پست ارزشمند است؛ زیرا خوانندگان این مطلب متوجه این موضوع می شوند. با انجام این عمل، تصور شما این است که مخاطب فکر کند قصد شما، خدمت و سرویس دهی به آن هاست در صورتی که سخت در اشتباه هستید. این کار احساس ناخوشایندی در یک مخاطب به وجود می آورد و گاه هم ممکن است به خواندن محتوا، ادامه ندهند.
مقالات مرتبط با آموزش تولید محتوا
برای مخاطبان خود بنویسید
تولید محتوا در واقع راه ارتباط شما با مخاطبان است در نتیجه باید سعی کنید مطالب خوبی را مختص مخاطبان خود بنویسید. زمانی که با گروه گستردهای از مخاطبان روبرو باشید احتمالا ارائه و تولید یک محتوای خوب بسیار سخت خواهد بود، در نتیجه باید سعی کنید به دنبال بهترین محتوا برای مخاطبان باشید. به همین دلیل باید فکر کنید که محتوای خود را برای شخص خاصی آماده میکنید.
سعی کنید مخاطبان خود را بهتر بشناسید و با نظرسنجیها یا مطالعات مختلف، خط فکری آنها را پیدا کنید. در واقع انتخاب موضوع مهمترین مسئله در تولید محتوا است که باید به آن توجه کنید و پس از آن به نوع برقراری ارتباط و نوع بیان یک محتوا دقت داشته باشید. از جملات ارتباطی مانند جمله های زیر استفاده کنید. ابتدا از آن ها، به خاطر انتخاب مطالعه سایت شما قدردانی و تشکر کنید. سپس با درخواست از آن ها بخواهید در نظرسنجی شرکت کنند. همین نظرات کمک خوبی به رشد تدریجی وبسایت خواهد کرد.
دعوت به عمل
اگر انتظاری از خوننده دارید، آن را بیان نمایید و از آن ها بخواهید تا اطلاعات موردنظر شما را در اختیارتان قرار دهند. اما به یاد داشته باشید، که چیزی که مخاطب انتظار درخواست آن را از جانب شما ندارد هرگز از آن ها نخواهید. چرا که همین عمل کافیست تا اعتماد خواننده را نسبت به خود از دست دهید.
برای مثال به جای این که از آن ها بخواهید با شماره درج شده تماس بگیرند و با تیم فروش شما ارتباط برقرار کنند؛ آن ها را به مقاله دیگری هدایت نمایید تا اقدام به ثبت نام با ایمیل خود کنند تا بتوانید پیگیری های لازم را صورت دهید.
راحت باشید
مهم نیست که شما چقدر فرد جدی ای هستید یا خیلی عاقلانه و منطقی فکر می کنید؛ مهم این است که پست شما، تا چه حدی با خواننده ارتباط برقرار می کند. پس در این مسیر راحت باشید و تا جایی که می توانید، شوق و شوخ طبعی خود را با محتوا تلفیق نمایید.
خودداری از کپی کردن
اگر هدف شما بالا رفتن رتبه سایتتان است باید بدانید کپی کردن نه تنها شما را به این هدف نزدیک نمی کند، بلکه دور تر هم می شوید؛ علاوه بر آن اعتماد مخاطبان خود را از دست خواهید داد. اگر می خواهید شاهد چنین نتایجی نباشید، عزم خود را جزم کرده و از خلاقیت های خود استفاده نمایید و به تولید محتوا بپردازید یا اگر توانایی اش را در خود نمی بینید، هزینه کنید و از یک بلاگ نویس حرفه ای بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد.
موضوعات روز را بشناسید
برای اینکه مخاطبان بیشتری جذب کنید و مطلبتان را برای جمعیت بیشتری از مخاطبان ارائه دهید، باید بروز باشید و محتوایی که کاربران بیشتر به دنبال آن هستند را بشناسید. در واقع به راحتی میتوانید اطلاعاتی که مورد نیاز عموم مردم در یک زمینهی خاص است را پیدا کنید و محتوایی در این زمینه در اختیار کاربران قرار دهید.
برای اینکار میتوانید از سرویس Google Trends استفاده کنید و ببینید که کاربران بیشتر به دنبال چه چیزهایی هستند تا بتوانید محتوای مورد نیاز کاربران را در اختیارشان قرار دهید. در واقع شایان ذکر است که با استفاده از این ابزار میتوانید اطلاعاتی راجع به خواستههای افراد و رفتار آنها به صورت آنلاین پیدا کنید.
با استفاده از این اطلاعات میتوانید درک کنید که چه کلمات کلیدی در یک دوره زمانی خاص و در کشورهای خاص جستجو میشوند. بنابراین میتوانید تولید محتوای خود را بر روی یک موضوع جذاب و پرطرفدار انجام دهید.
از عناوین جذاب استفاده کنید
در انتخاب عنوان دقت کنید زیرا در زمان جستجو در گوگل، کاربران فقط شاهد عناوین خواهند بود و اولین چیزی که از محتوای شما با آن روبرو میشوند، تیتر و عنوان مطلب شما خواهد بود. در نتیجه بر روی کاربردیترین عناوین کلیک خواهند کرد تا به نتیجهی دقیقتری برسند.
در واقع محتوای شما در ابتدا به صورت یک عنوان در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت؛ پس باید عنوان شما به گونهای باشد که هم نظر کاربر را جلب کند و هم بتواند گویای محتوا برای کاربر باشد. توجه داشته باشید که عنوان یا تیتر یک محتوا باید علاوه بر جذاب بودن، خلاصهای از متن و بیانگر محتوا باشد.
استفاده از زیر عنوان
برای داشتن یک محتوای بهینه توصیه می شود زیر عنوان ها را در محتوای تولیدی خود به کار ببرید. یعنی نوشته های موجود در مقاله را، تقسیم بندی کنید و برای هر یک عنوان مناسبش را انتخاب نمایید. این عمل، علاوه بر نظمی که به محتوا می دهد زمینه ای را فراهم می کند که خواننده راحت تر و سریع تر به مطالب مورد نظر خود دسترسی یابد.
رعایت تعداد کلمات
در تولید محتوای خود تعداد کلمات موردنیاز را در نظر بگیرید تا در نوشتن آن مبحثی ناگفته نماند. تعداد واژه در یک سایت، حداقل ۸۰۰ تا و برای وبلاگ ۳۰۰ تا می باشد. در صورت رعایت نکردن این موضوع با جریمه گوگل رو به رو خواهید شد.
به کار بردن نوشتار ساده
پیش از این هم به طور کلی اشاره کردیم که متن باید خوانا و روان باشد. به گونه ای که با مطالعه اجمالی آن، بتوان مفهوم جملات را فهمید نه این برای فهم هر کدام زمان بگذارند تا تشخیص دهند مفهوم متن چیست. اگر یک محتوا برای خواننده دشوار و سخت به نظر بیاد به احتمال قوی از سایت خارج می شود و به دنبال نوشته ساده تری برای پاسخ سوالات خود میگردد. پس در تولید محتوای خود، ساده صحبت کنید.
رعایت پاراگراف بندی و علائم نگارشی
اگر پاراگراف بندی در یک محتوا حفظ شود، متن را از حالت خسته کننده خارج می کند و خواننده را بیشتر ترغیب به خواندن می کند. همچنین استفاده بجا از علائم نگارشی در مطالعه صحیح خواننده بسیار تاثیرگذار است.
بررسی روش های موثر رقبا در تولید محتوا
در زمینه تولید محتوا، هر چه روش ها و ترفند های بیشتری یاد بگیرید پیشرفت بزرگ تری را تجربه خواهید کرد. اگر هم از روش ها و اقدامات رقبای خود آگاهی پیدا کنید و قدمی جلو تر از آن ها بگذارید، باعث می شود که در مسیر موفقیت به راحتی گام بردارید.
قوانین سئو را در تولید محتوا رعایت کنید
اگر میخواهید محتوای شما در موتور جستجو باشد، باید قوانین سئو را بدانید و این قوانین را در متون خود رعایت کنید. در واقع قوانین سئو به شما کمک میکنند تا بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشید و کاربران بیشتری را به وبسایت خود جذب کنید. اگر هنوز با قوانین سئو آشنا نیستید باید هرچه زودتر مطالعات خود را در این زمینه افزایش دهید و این قوانین ساده و کاربردی را بیاموزید.
کلمات کلیدی را بشناسید
هر کاربری با توجه به تفکر و بینش خود، کلمات خاصی در نوار جستجو به کار می برد. البته این انتخاب طیف گسترده و متنوعی را در بر می گیرد. برای داشتن محتوای خوب باید کلمات کلیدی پر استفاده را شناسایی کرد و در مقاله خود به کار برد. البته دقت کنید که استفاده از کلمات کلیدی حد مجازی دارد؛ در صورتی که رعایت نشوند گوگل شما را جریمه خواهد نمود. این حد مجاز ۳ تا ۴ درصد در مقابل کل مطالب یک محتواست.
در کنار رعایت نکاتی که یک محتوا را با کیفیت می سازد باید بدانید که اصلا منظور از عبارت ” تولید محتوا” چیست. برای درک بهتر از یک محتوا باید شناخت بیشتری از آن پیدا کنیم. به مطالعه دقیقِ مطالب زیر بپردازید تا با مفهوم کامل تری از تولید محتوا و انواع آن آشنا گردید.
شما باید کلمات را به گونه ای به کار ببرید که متناسب با مخاطبتان باشد. یعنی اگر مخاطب شما، فردی کاملا فنی است، لازم نیست خیلی سعی کنید از واژه های ساده تری استفاده کنید یا به توضیح بی اندازه هر مطلب بپردازید. اما بر عکس اگر قرار باشد این محتوا، آموزشی برای افراد مبتدی باشد، باید از کلمات ساده تر و تا حدودی غیر فنی استفاده کرد و توضیح شما باید با جزئیات بیشتری بیان شود.
پیلار پیج یا محتوای ستونی چیست؟
برای تولید محتوا برنامهریزی و زمانبندی داشته باشد
هر آنچه را که در کانال، وبلاگ یا وبسایت خود در قالب محتوا قرار میدهید را در تقویم یا در یک جدول برنامهریزی یادداشت کنید تا از تکرار مباحث جلوگیری کنید. در واقع محتوای شما باید در وبلاگ و وبسایت، متنوع باشد. جدول برنامهریزی همچنین کمک میکند تا در مورد موضوعات آینده اطلاعات بیشتری داشته باشید و بدانید که در آینده در مورد چه محتوایی باید بنویسید. در نهایت نیز محتوا و مقالهی بهتری را تولید کرده و در اختیار کاربران خود قرار دهید. هرچه نظم کاری شما بیشتر باشد، محتوای بهتری تولید خواهید کرد و موضوعاتی متنوعتری را در اختیار کاربران قرار خواهید داد.
روشهایی وجود دارند که میتوانند به شما در روند خلاقانهی تولید محتوا کمک کنند. در واقع برای تولید محتوا باید یک نظم و یک قاعده را در نظر بگیرید و یک ساختار متنی داشته باشید. پس اگر بخواهیم خیلی دقیق اشاره کنیم، باید بگوییم که رئوس مطالب و ساختار زیرعنوانها برای موضوع محتوای شما مهم هستند. به همین منظور برای نظم بخشیدن به محتوای خود و تولید محتوای بهتر باید از Word یا Google Docs استفاده کنید. ساختاردهی محتوا، خوانش و دسترسی راحت به محتوا را برای کاربران آسانتر میکند. همچنین این ساختارها میتوانند نظر خواننده را جلب کنند و محیطی کاربرپسند را ایجاد نمایند. این موضوع همچنین باعث میشود تا کاربران زمان بیشتری را در مطالعه محتوای شما صرف کنند و بیشتر در صفحهی محتوای شما باقی بمانند.
اگر به طور مرتب (روزانه، هفتگی یا ماهانه) برای وبسایت یا وبلاگ خود محتوا تولید نکنید، کارتان بیارزش و بیاعتبار خواهد شد. در واقع مخاطبانی که به صفحهی شما مراجعه میکنند، انتظار محتوای بروزی را دارند و اگر صفحه بروز نباشد، کاربران دیگر به آن صفحه بازنخواهند گشت و وبسایت شما را یک وبسایت با وبلاگ غیرفعال خواهند دانست. در واقع مهمترین اصل در تولید محتوا، بروز بودن و بوزرسانی صفحهی محتوا است. درست است که تولید محتوا به صورت روزانه کار دشواری است اما تولید محتوا به طور مرتب میتواند تاثیر بسیار خوبی بر صفحهی کاری شما داشته باشد و باعث بیشتر دیده شدن شما خواهد شد.
در نتیجه یک نظم و یک برنامهریزی مرتب را برای انتشار محتوا در نظر بگیرید تا مدام اطلاعات و محتوای سایت یا وبلاگ خود را بروز کنید و مخاطبان بیشتری را به سایت خود جذب کنید. ایجاد محتوای به طور مرتب همچنین بر روی سئو نیز تاثیر خوبی خواهد داشت.
با ابزارهای تولید محتوای متنی آشنا شوید و از آنها استفاده کنید
شما میتوانید با کمترین امکانات و سادهترین ابزارها، تولید محتوا کنید. در واقع هیچگونه کمبودی میان ابزارهای تولید محتوای متنی وجود ندارد در نتیجه فقط باید با این ابزارها آشنا شوید و از آنها در زمینه تولید محتوای خود استفاده کنید. برای مثال سرویسهای چون Google Trends، Google Keyword Planner، Keyword Tool و Answer the Public به شما در انتخاب یک موضوع و یک عنوان مناسب برای تولید محتوا کمک خواهند کرد.
از سوی دیگر برای تولید محتوا میتوانید از Google Docs استفاده کنید و از کلمات بهتری برای تولید محتوای خود استفاده کنید. تمامی موارد ذکر شده، سرویسها و ابزارها رایگانی هستند که بسیار کاربردی بودهاند، از کارایی و عملکرد بالایی بهره بردهاند در نتیجه نیاز شما را در این زمینه برطرف خواهند کرد.
از پیوند یا لینک در صفحهی محتوای خود استفاده کنید
استفاده از لینکها و پیوندهای متنوع در یک صفحه، در واقع کاربران را به سمت محتوای بیشتر سوق میدهد که این موضوع بسیار اهمیت دارد و نتیجهی بسیار مثبتی در جذب مخاطب بیشتر و موفق شدن یک وبسایت یا وبلاگ خواهد داشت. این موضوع همچنین باعث میشود تا خواننده زمان بیشتری را در یک وبلاگ یا وبسایت صرف کند و از صفحهای به صفحهای دیگر برود.
به همین دلیل است که برای یک تولید محتوای عالی، هر زمان که از استراتژی backlink استفاده میکنید باید به اطلاعاتی فکر کنید که واقعاً برای مخاطبان شما کاربردی خواهد بود. در نتیجه باید از لینکهایی استفاده کنید که با محتوای صفحهی فعلی مرتبط بوده، برای کاربران کاربردی باشد و نظرشان را جلب کند.
از اشتباهات املایی و خطاهای دستوری بر حذر باشید
علاوه بر اینکه باید محتوای خود را به خوبی توسعه دهید، باید به نوشتن خود نیز توجه زیادی داشته باشید. اشتباهات املایی و دستوری ممکن است آسیب جدی به تولید محتوا و وبسایت شما وارد کنند. در نتیجه اگر مرتباً اشتباه کنید، مخاطبان خود را از دست خواهید داد و این مسئله به اعتبار شما لطمه وارد خواهد کرد.
در نتیجه حتما تمرین کنید تا دستور زبان و املای کلمات را به درستی یاد بگیرید و جملاتی قابل فهم و ساده را برای کاربران در تولید محتوا به ارمغان آورید. هر چه بیشتر در نوشتن تمرین کنید، بهتر خواهید شد و متن شما به مرور زمان روانتر میشود.
محتوا را قبل از انتشار بررسی و ویرایش کنید
قبل از انتشار متن، اطمینان حاصل کنید که آن را کاملاً اصلاح کردهاید و متن را کاملا ویرایش کنید. در واقع هم از نظر محتوایی و هم از لحاظ املای کلمات، دستور زبان، پیوندها و حتی تصاویری که برای جذابیت بصری متن اضافه شدهاند، باید بررسی گردند. در نتیجه میتوانید پس از پایان تولید محتوا، یک بار بازنگری به کل محتوا داشته باشید و اشکالات موجود را رفع کنید. همچنین میتوانید از فرد ویراستار در این زمینه استفاده کنید تا متن شما را بهبود ببخشد و کیفیت متن شما را افزایش دهد. در نهایت از شخص دیگری کمک بگیرید تا مرحلهی ویرایش با موفقیت بیشتری انجام شده و نقاط ضعف محتوا، سادهتر شناسایی شود.
بر روی مطالب تکراری کار نکنید
شما میتوانید، به بررسی آنچه رقبا در صفحات خود مینویسند نیز بپردازید اما نباید مطالبی که قبلا توسط آنها نوشته شده را تکرار یا کپی کنید زیرا اینکار روند پیشرفت شما را بسیار کند خواهد کرد. از این گذشته، نظارت بر عملکرد رقبا به شما کمک میکند تا بقیه افراد متخصص در این حوزه را بشناسید و سپس به راهکارهایی برای موفقیت بیشتر خود فکر کنید.
در نتیجه مشکل بزرگ این است که تولید محتوای شما همان چیزی است که قبلاً توسط دیگران نوشته شده است. پس باید منحصربهفرد عمل کنید و به دنبال محتوایی باشید که خاص و جذاب باشد و در عین حال تکراری نبوده باشد. پس به دنبال کلمات کلیدی خاص و منحصربه فردی برای وبسایت خود باشید و بر روی موضوعات خاص خود کار کنید. این موضوع منجر به موفقیت بیشتر شما خواهد شد.
جمع بندی
تعریف های گوناگونی در رابطه با محتوا وجود دارد اما در یک تعریف جامع و مختصر، هر چیزی که بتواند پیام، اتفاق و احساسات را به دیگران انتقال دهد، محتوا می گویند. زمانی یک محتوا با ارزش است که بتواند در مخاطبان خود احساس رضایت ایجاد کند. به زبان ساده وقتی که شما در زندگی روزمره خود با افراد مختلفی گفت و گو می کنید، این صحبت ها محتواهایی را بین شما و مخاطبتان رد و بدل می کند. اگر می خواهید ارتباط خوبی با اطرافیان داشته باشید، از کلمات و جمله های معنادار استفاده نمایید. پس محتوا ارتباط معنادار میان دو یا چند نفر است.
تولید محتوا در حوزه رسانه در هر قالب نیاز به دانش و تخصص بالایی دارد. برای مثال در حوزه پیام های متنی فرد باید علاوه بر قلم توانا به روزترین مطالب بارگذاری در فضای اینترنت را فرا گیرد. همچنین برای تولید محتوای تصویری، باید از افرادی که دانش کافی و آگاهی لازم را در آخرین تکنیک های تولید فیلم دارند، استفاده کرد. برای دسترسی به تمامی این افراد باید به شرکت های تخصصی مراجعه نمایید. این شرکت ها در زمینه های مختلفی مانند حوزه رسانه ای، قالب مطالب با کیفیت را به اشتراک می گذارند. استفاده از این مطالب برای محتوای شما بسیار مفید و سودمند خواهد بود؛ چرا که این شرکت ها با استفاده از افراد متخصص و کارشناسان حرفه ای، بهترین اثر را برای مخاطبین خود تولید می کند. بازدهی بالا و کیفیت مناسب مزایای استفاده از این شرکت هاست.