با تولید محتوای انگلیسی بازارهای جهانی را قبضه کنید!

زمان مطالعه: 5 دقیقه
تولید محتوا به انگلیسی

امروزه انگلیسی، زبان اصلی و رسمی کسب‌وکارها در هر جای دنیا است. اگر قصد ورود به بازارهای بین‌المللی را دارید، باید هر چه زودتر به فکر تولید محتوا به انگلیسی نیز باشید.

انتخاب یک شیوه گفتار مشترک بین شعب مختلف یک کسب‌وکار، فقط یک ایده خوب برای برقراری ارتباط نیست، بلکه تولید محتوای انگلیسی به شرکت‌ها در برقراری ارتباط موثر با مشتریان و افزایش درآمد از طریق ورود به بازارهای جهانی، کمک می‌کند.

تولید محتوا به انگلیسی : کلید موفقیت در عرصه بین‌المللی

شرکت‌های بزرگی مانند ایرباس (Airbus)، دایملر-کرایسلر (Daimler-Chrysler)، فست ریتلینگ (Fast Retailing)، نوکیا (Nokia)، رنو (Renault)، سامسونگ ( Samsung)، SAP، تکنیکالر (Technicolor) و مایکروسافت در پکن، برای تسهیل در ارتباطات و عملکرد بهتر در بخش‌های مختلف، زبان انگلیسی را به عنوان زبان اصلی خود انتخاب کرده‌اند.

هیروشی میکیتانی، مدیر عامل Rakuten، بزرگ‌ترین بازار آنلاین ژاپن، در مارس 2010 دستور داد که انگلیسی، زبان رسمی تجارت این شرکت شود. هدف وی، تبدیل شدن به شرکت شماره یک خدمات اینترنتی در جهان بود؛ میکیتانی معتقد بود که این سیاست جدید که بر 7100 کارمند ژاپنی تأثیر می‌گذاشت، برای دستیابی به این هدف و توسعه شرکت در خارج از مرزهای ژاپن حیاتی است. 

از سویی دیگر می‌توان گفت یکی از راه‌های از دست دادن اعتبار در یک محیط تجاری بین‌المللی، عدم موفقیت در تولید محتوای انگلیسی است. چرا که اغلب افراد بر این باورند که چنین شرکتی احتمالا محصولات یا خدمات باکیفیتی را در سطح جهانی ارائه نمی‌دهد.

تولید محتوا به زبان انگلیسی

دلایل اهمیت تولید محتوای متنی به انگلیسی

سازمان‌های پیشرفته، زمان و تلاش زیادی را صرف برندینگ و استراتژی محتوای خود می‌کنند؛ چرا که می‌دانند تصویری که از خود با حساسیت زیاد و به‌صورت هدف‌مند به بازار و سایر سهام‌داران نمایش می‌دهند، از اهمیت بالایی برخوردار است. 

درست است که برای ورود به بازارهای بین‌المللی به تولید محتوا به انگلیسی نیاز دارید اما باید در نظر داشته باشید که اشتباه نوشتن محتوا به زبان انگلیسی، می‌تواند به تصویر برند در ذهن مردم و رقبا صدمه زده و شما را غیرحرفه‌ای نشان دهد. هنگام تولید محتوا برای مخاطبان بین‌المللی یا غربی، استفاده از لحن صحیح و مناسب انگلیسی برای شرکت‌ها کاملا ضروری است.

 بنابراین؛ لازم است برای تولید محتوای انگلیسی از کارشناسان و متخصصان در این زمینه کمک بگیرید. آژانس دیجیتال مارکتینگ ترا با سال‌ها تجربه در زمینه تولید محتوا به زبان انگلیسی و دیگر زبان‌های بین‌المللی، به شما در ورود به بازار جهانی کمک کرده و در این راه کسب‌وکارتان را همراهی می‌کند. برای اطلاعات بیشتر به صفحه خدمات محتوا ترا مراجعه کنید.

در ادامه به دلایل اهمیت تولید محتوای انگلیسی برای کسب‌وکارها اشاره خواهیم کرد.

ارتباط سازمان‌های حرفه‌ای از طریق زبان انگلیسی

هنوز هم زبان انگلیسی در علم، فناوری و تجارت، زبان اول و بین‌المللی است. بنابراین داشتن سایتی با محتوای انگلیسی که با کیفیت بالا نوشته شده، می‌تواند راهی مناسب برای ارتباط با دنیای خارج باشد.

پیشنهاد مطالعه: چگونه تولید محتوای با کیفیت داشته باشیم

تجارت بین المللی با تولید محتوا به زبان انگلیسی

البته که تولید محتوا به انگلیسی چالش‌های خود را نیز دارد. این محتوا باید از لحاظ دستوری، قواعد و لحن کاملا درست و دقیق باشد. در غیر اینصورت، غیرحرفه‌ای بودن کسب‌و‌کار را نشان داده و آن تصویری از برند را که برای ورود به بازارهای بین‌المللی نیاز دارید، خدشه‌دار می‌کند.

فرض کنید سایتی برای ارائه خدمات دارید و می‌خواهید هم در حوزه B2B و هم در B2C فعالیت کنید. در این صورت، حتی با وجود استخدام فردی مسلط به زبان انگلیسی برای ارتباط با مشتریان در جلسات، به تولید محتوا به زبان انگلیسی نیز نیاز دارید، چرا که بدون این کار نمی‌توانید با مخاطبان خود در سراسر دنیا ارتباط برقرار کرده و محصولات یا خدمات‌تان را به آن‌ها عرضه کنید.

مطمئنا خود شما نیز می‌دانید که برندینگ و ایجاد ارتباط موثر با مشتری از اصول اولیه موفقیت در هر کسب‌وکاری است؛ در نتیجه برای ورود به بازار آنلاین بین‌المللی در صنعت خود، باید تولید محتوای متنی انگلیسی را آغاز کنید.

فراموش نکنید که درجه سختی تولید محتوا، تعداد رقبا و چالش‌های سئو محتوا به زبان انگلیسی در مقایسه با زبان فارسی بسیار بیشتر است. بنابراین، باید با افراد متخصص و باتجربه در زمینه بین‌المللی همکاری کنید. برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه تولید محتوای انگلیسی و دیگر زبان‌های رایج در دنیا، می‌توانید با کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ ترا تماس بگیرید.

هدف شما؛ حرفه‌ای و هوشمند دیده‌شدن است

برای ورود به بازار بین‌المللی، در مرحله اول لازم است اعتماد شرکت‌‌های خارجی را جلب کرده و به آن‌ها حرفه‌ای، مدرن بودن و هوشمندی خود را ثابت کنید. اگر با سایتی با زبان فارسی درخواست همکاری داده یا حتی اگر به تولید محتوای سطحی و ابتدایی انگلیسی بسنده کنید، در این راه شکست می‌خورید و برندینگ برای شما بسیار چالش برانگیزتر خواهد بود.

تولید محتوای انگلیسی

اما جمله‌ای که در کسب‌وکارهای مختلف بسیار شنیده می‌شود این است که:

انگلیسی، انگلیسی است و فرقی ندارد!

یکی از مشکلات اصلی این است که افراد غیر بومی تفاوت بین «انگلیسی استاندارد و صحیح» و «انگلیسی غیراستاندارد» را درک نمی‌کنند و این نکته بسیار مهم است! نوشتن به زبان انگلیسی، مهارتی بسیار ارزشمند و مهم است که با سالیان سال تجربه و آموزش به‌دست می‌آید. اگر نوشته‌های یک فرد معمولی اما بومی را با فردی که انگلیسی را به‌عنوان زبان دوم خود به‌صورت حرفه‌ای یاد گرفته است، مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که نوشته فرد بومی و معمولی در مقایسه با نویسنده حرفه‌ای، ایرادات بیشتری دارد.

فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد بیش از 650000 کلمه دارد که گویای تنوع گسترده لغات و تفاوت‌های ظریف معنایی است که می‌تواند توسط زبان انگلیسی منتقل شود. واضح است که کیفیت نوشتار و انتخاب کلمات متناسب برای ایجاد ارتباطات تجاری، بسیار مهم است؛ چرا که محتوا می‌تواند پبام برند را با «لحن» مورد نظر به مخاطب منتقل کند.

درنتیجه برای حرفه‌ای دیده شدن به فردی با تجربه زیاد در زمینه تولید محتوا نیاز دارید!

سخن آخر؛ اهمیت درک فرهنگ مخاطب توسط نویسنده

تا این‌جا در مورد اهمیت میزان حرفه‌ای نوشتن و چالش برانگیز بودن تولید محتوا به زبان انگلیسی صحبت کردیم. فراموش نکنید که علاوه‌بر تمام موارد بالا، نویسنده باید لحن و فرهنگ مخاطب را نیز مد نظر قرار دهد و طبق آن بنویسد؛ چرا که به‌کمک تسلط بر فرهنگ است که یک نوشته می‌تواند منظور را رسانده، با خوانندگان ارتباط برقرار کرده و روی آن‌ها تاثیر بگذارد.

ورود به بازارهای خارجی با تولید محتوا

یکی از نمونه‌های اخیر در زمینه عدم آشنایی با فرهنگ جامعه مخاطبان خارجی، تبلیغات برند مد ایتالیایی D&G در چین بود که خشم مردم را برانگیخت، زیرا مصرف‌کنندگان چینی آن را نژادپرستانه و غیر مناسب می‌دانستند. شعار کمپین تبلیغاتی آن‌ها «DG Loves China» بود که مشتریان چینی تنها در چهار روز شرکت را از تحریم کردند! در این تبلیغ، این برند به‌طور ناخواسته با به تصویر کشیدن زنان چینی به شیوه‌ای کلیشه‌ای و حتی نژادپرستانه، فرهنگ قرن‌های قدیمی چین را بی‌اهمیت جلوه داده که این مورد تا حد زیادی رساندن اشتباه یک پیام و درک نادرست از فرهنگ را نشان می‌دهد که می‌تواند برای یک سازمان، با برندی بسیار بزرگ و معروف، گران تمام شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آژانس دیجیتال مارکتینگ ترا

مشاوره رایگان

اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم.

تماس با کارشناس های ما: