مزایای تولید محتوا در لینکدین برای کسب‌وکارها

زمان مطالعه: 5 دقیقه
لینکدین

داشتن صفحه لینکدین به شرکت و سازمان‌ها در جذب سرنخ‌های فروش، ارتباط موثر با آن‌ها و برندینگ در سطح جهانی به‌عنوان یک سازمان قابل اعتماد کمک می‌کند.

درست است که بسیاری افراد تنها برای استفاده از بخش استخدام یا Hiring در لینکدین صفحه‌ای ساخته و در آن فعالیت می‌کنند اما به گفته Jill Konrath و Ardath Albee این شبکه اجتماعی به 84 درصد از کاربران در پیدا کردن سرنخ‌های فروش و ایجاد روابط تجاری برای شرکت‌ها و اشخاص کمک کرده است.

3 ایده برای تولید محتوا در لینکدین

با بازاریابی در لینکدین به عنوان یک برند، می‌توان داستان برند را شرح داد، با مخاطبان تعامل داشت و برای موقعیت‌های مختلف در شرکت، نیروی مفید و با تجربه استخدام کرد. علاوه بر آن فعالیت منظم در لینکدین از شما چهره‌ای حرفه‌ای و موفق در میان همکاران، رقبا و مشتریانتان ساخته و به بهبود برند شما کمک خواهد کرد.

اما بهترین نحوه حضور در لینکدی به چه صورت است؟ ما، سه ایده تست شده و صد درصد تضمینی از تولید محتوای حرفه‌ای در لینکدین را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • هک‌های رشد سری در موفقیت کسب و کارتان را فاش کنید! مردم عاشق افراد صادقی هستند که تکنیک‌های خاص خود را در کسب و کار دارند. ارائه ٰراهکارهای حرفه‌ای شما را در ردیف بهترین‌های حوزه خودتان قرار خواهد داد!
  • از تجربیات حرفه‌ای خود تعریف کنید؛ داستان‌هایی که برای همکاران، کارمندان یا برند کسب و کار شما اتفاق افتاده است برای خیلی از همکارانتان بی‌اندازه جالب است.
  • از آخرین تغییرات در حوزه کسب و کارتان و نظری که درباره‌ی آن دارید بنویسید! سوار شدن بر ترندها و موضوعات داغ و پربحث، بهترین روش برای تعامل دوطرفه با مخاطبان و مطرح کردن نام خود در میان همکارانتان است.

فعالیت در شبکه اجتماعی لینکدین چه مزایایی دارد؟

مزایای ساخت اکانت لینکدین تنها برای شرکت و سازمان‌ها نیست؛ به‌عنوان یک شخص دارای مهارت، با فعالیت در این کانال می‌توانید از تجربیات خود بگویید، دانش خود را با دیگران در میان گذاشته و فرصت‌های شغلی متعدد و مفیدی پیدا کنید.

لینکدین مارکتینگ

با لینکدین مارکتینگ، می‌توانید علاوه‌بر برند شرکتی یا همان Corporate Brand، روی ساخت و ارائه برند شخصی (Personal Brand) خود نیز کار کنید. 

برای دریافت مشاوره در مورد تولید محتوا در لینکدین و دریافت استراتژی محتوایی شبکه‌های اجتماعی با کارشناسان ما تماس گرفته یا به صفحه خدمات مدیریت شبکه‌های اجتماعی ترا مراجعه کنید.

در ادامه به توضیح و معرفی دیگر مزایای فعالیت در لینکدین خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

تولید محتوای مفید برای مخاطبان 

با تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص LinkedIn و اشتراک‌گذاری آن توسط مخاطبان، بیشتر شناخته شده و به برندینگ کمک خواهد کرد. در این شبکه اجتماعی می‌توان محتواها را در قالب‌های مختلف مانند ویدیو، Slideshare، پست‌های بلاگ، اینفوگرافیک‌، وبینار و پادکست‌ منتشر کرد؛ پس بهتر است برای جلب توجه مخاطبان از همه آن‌ها استفاده کنید.

طبق گفته LinkedIn، هر چه بیشتر به انتشار محتوا بپردازید، بیشتر توسط کاربران دیده می‌شوید. شرکت‌هایی که بیش از 20 پست در ماه منتشر می‌کنند، 60 درصد بیشتر فالوورهای جدید پیدا می‌کنند و اصطلاحا Reach بالاتری به ازای هر پست خواهند داشت؛ در صورتی که معمولا هر پیج بعد از انتشار هر پست، حدودا به 20 درصد از فالوورهای خود دسترسی پیدا می‌کند.

مانند هر استراتژی محتوای دیگری، لازم است در صفحه LinkedIn خود برای افزایش لایک، کامنت و تعامل، محتواهای مرتبط و معتبر منتشر کنید.

لانچ محصول جدید در شبکه اجتماعی لینکدین

معرفی خدمت یا محصول جدید

طبق گفته وبلاگ Marketing Tech، مردم دلایل مختلفی برای دنبال کردن یک برند در شبکه‌های اجتماعی دارنند که از جمله آن‌ها می‌توان به تبلیغات، تخفیفات، خدمات مشتری، محتوای سرگرم کننده و آخرین اخبار و اطلاعات از به‌روزرسانی خدمات و محصول اشاره کرد.

با تبلیغات در لینکدین می‌توانید محصولات یا خدمات جدیدی که شرک‌تان توسعه داده است را معرفی کرده و توضیح دهید که این محصول، چگونه به مشتریان در رسیدن به اهداف‌شان کمک کرده و نیاز آن‌ها را رفع می‌کند. 

علاوه‌بر آن، با انتشار محتواهای وبلاگ در لینکدین، می‌توانید به سایت خود لینک داده و به افزایش ترافیک وب‌سایت کمک کنید.

متمایز کردن کسب‌وکار از رقبا

در LinkedIn، می‌توانید از بخش توضیحات، برای تاکید بر این‌که چگونه از رقبای خود متمایز هستید، استفاده کنید. اخبار شرکت را منتشر کنید و از فرهنگ، ارزش، ماموریت و چشم‌انداز سازمان خود بگویید، تا بتوانید بهترین نیروها را استخدام کنید.

با محتواهای بصری مانند ویدیو و اینفوگرافیک‌ می‌توانید تفاوت و تمایز خود را نسبت به بقیه رقبا نشان دهید. فراموش نکنید که محتوای تصویری، تاثیر بسزایی بر ذهن بیننده می‌گذارد. کافی است مخاطب در تبلیغات صفحه لینکدین شما یک شعار یا یک سکانس تبلیغاتی تاثیرگذار ببیند و طرفدار پر‌و‌پا‌قرص برندتان شود.

پیدا کردن بهترین افراد برای موقعیت‌های شغلی موجود در سازمان

پروفایل‌های LinkedIn اطلاعات ارزشمندی در مورد افرادی که به‌دنبال شغل هستند، از جمله سابقه کاری، تخصص‌ها، علایق و میزان اشتیاق آنها به کاری که انجام می‌دهند، را نشان می‌دهد. با شناخت، استخدام و حفظ این کارکنان، شرکت شما از تخصص و انرژی آن‌ها بهره‌مند می‌شود.

هنگامی‌که کارمندان یک شرکت در رسانه‌های اجتماعی به‌درستی فعالیت کنند، پتانسیل ایجاد ارتباطات با افراد با تخصص‌ بیش‌تر فراهم می‌شود. با توسعه این روابط با مشتریان فعلی و بالقوه، کارمندان و …، کارمندان شما می‌توانند به‌طور قابل توجهی سود شرکت شما را افزایش دهند.

بررسی رقبا

بر اساس گزارش موسسه بازاریابی محتوا، 94 درصد از بازاریابان B2B از LinkedIn برای توزیع محتوا استفاده می‌کنند که آن را به یک رسانه اجتماعی محبوب، تبدیل می‌کند.

 بازدید از صفحات کسب‌وکارهایی که به بازار هدف شما خدمت می‌کنند، نظارت بر تغییرات در صنعت و پیگیری آنچه که رقبای شما انجام داده‌اند را آسان‌تر می‌کند. توجه به جابه‌جایی کارمندان و نظارت بر استراتژی‌های محتوای شبکه‌های اجتماعی سایر شرکت‌ها به‌طور منظم، به شما کمک می‌کند تا روند خود را بهبود داده و فرصت‌های رشد کسب‌وکار خود را شناسایی کنید.

بهبود رتبه وب‌سایت در موتورهای جستجو

گوگل و سایر موتورهای جستجو، صفحات و پست‌های LinkedIn را در صفحات نتایج موتور جستجو رتبه‌بندی می‌کنند؛ بنابراین با انتشار پست و  بهینه‌سازی پروفایل خود در این شبکه اجتماعی، به سئو و بهبود عملکرد خود در صفحات نتایج جستجو (SERP) کمک خواهید کرد؛ بنابراین باعث افزایش ترافیک ارگانیک وبسایت شما خواهد شد. فراموش نکنید اگر پست‌هایی از وبلاگ که حاوی لینک سایت است، منتشر کرده باشید، امتیاز بیشتری گرفته و ترافیک بیشتری جذب خواهید کرد.

 تاثیر لینکدین در سئو

اگر از LinkedIn Premium استفاده کنید، می‌توانید به‌کمک داده‌های مختلف، صفحه و عملکرد خود را تحلیل کرده و برای بهبود آن، برنامه‌ریزی کنید. LinkedIn Premium به شما کمک می‌کند فاکتورهای مختلفی را مورد تحلیل و ارزیابی قرار دهید که از جمله آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • مشاهده میزان جذابیت هر پست برای کاربران جذاب
  • شناسایی روندها و مسیر طی شده برای ارزیابی میزان پیشرفت طبق شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPIهای مشخص شده)
  • درک و شناخت بیشتر در مورد خصوصیات دموگرافیک دنبال‌کنندگان 
  • درک بیشتر در مورد ترافیک و فعالیت صفحه 

سخن آخر

ثبت‌نام لینکدین و فعالیت با کیفیت بالا در این شبکه اجتماعی، به شما در جذب سرنخ‌های فروش جدید کمک کرده و همچنین برند شما را در مقیاس جهانی به‌عنوان یک سازمان معتبر و قابل اعتماد معرفی می‌کند.

 با درک مزایا، دانستن نحوه استفاده از آن برای هر کسب‌وکار، تنظیم محتوای متناسب با مخاطبان و مدیریت هوشمندانه صفحه لینکدین، می‌توانید آگاهی از برند، احتمال تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان وفادار، جذب منابع انسانی با استعداد و همچنین اعتبار کسب‌وکارتان را افزایش دهید. البته شما می‌توانید این وظیفه را به آژانس ترا بسپارید.
برای کسب اطلاعات بیشتر کافیست با ما تماس بگیرید.


سوالاتت متداول

چگونه در لینکدین فعالیت کنیم؟

قدم اول، ثبت نام و ساخت پروفایل اصولی در آن است. فعالیت در لینکدین نیز مانند دیگر کانال‌های سوشال مدیا است و مهم‌ترین نکته در آن، ارائه محتوای با کیفیت و ارزشمند به مخاطبان است. هر چه بیشتر فعالیت کنید، بیشتر دیده خواهید شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آژانس دیجیتال مارکتینگ ترا

مشاوره رایگان

اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم.

تماس با کارشناس های ما: