کدام خدمات تولید محتوا برای کسب‌وکار شما مناسب است؟

فهرست مطالب

خدمات محتوا

محتوا یکی از اصلی‌ترین ارکان ارتباطی برای شناساندن برند در فضای مجازی محسوب می‌شود. کسب‌وکارها برای ارائه و فروش محصولات یا خدمات خود نیاز به استفاده از خدمات تولید محتوا دارند. تولید محتوای دیجیتال به صورت متن (کپی رایتینگ و بلاگ)، تصویر، ویدیو، صوتی (پادکست) و محتوای شبکه‌های اجتماعی انجام و هر کدام از این خدمات تولید محتوای سایت بر اساس یک برنامه تدوین شده پیاده‌سازی می‌شوند. سرپرست محتوا با تدوین استراتژی تولید محتوا متناسب با اهداف مشخص، برنامه‌ای اختصاصی را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند تا بتواند همسو با نیازهای آن‌ها و مخاطبان‌شان، پروژه تولید محتوا را پیش می‌برد. هر چقدر محتوای تولید شده توسط برندها با نیازها و دغدغه‌های کاربران‌شان هم‌سو باشند، میزان اعتبار برند و اعتماد بین طرفین افزایش پیدا می‌کند.

از سویی دیگر، هر محتوا باید طبق اصول سئو تولید شود تا کسب‌وکارها بتوانند عملکرد وب‌سایت خود را در موتورهای جستجو بهینه کنند. در حقیقت، با ایندکس شدن محتوا، وب‌سایت برندها رتبه بهتری در صفحات جستجو کسب می‌کند. این روش به شرکت‌ها کمک می‌کند تا بتوانند محصولات خود را با کیفیت بالایی به مشتریان عرضه کنند. هر چقدر کیفیت محتوا بالاتر باشد، شانس ایندکس شدن محتوا بیشتر خواهد شد که منجر به بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت در نتایج گوگل یا دیگر موتورهای جستجو می‌شود. در ادامه به معرفی روش‌های گوناگون خدمات تولید محتوا می‌پردازیم.

اهمیت تولید محتوا در رشد کسب‌وکارها

خدمات بازاریابی محتوا انواع مختلفی دارد که بسته به اهداف شرکت‌ها، استراتژی مختص به آن تدوین می‌شود. تولید محتوای متنی یکی از خدمات مهمی است که توانسته ارزش برندها را افزایش دهد. تولید محتوای بلاگ و طراحی لندینگ پیج از جمله خدماتی است که توسط کارشناسان تولید محتوا در این زمینه صورت می‌گیرد. تولید محتوای متنی در واقع رایج‌ترین نوع از خدمات محتوایی است. نگارش یک مطلب بر اساس اصول سئو، موجب می‌شود که کاربران با ویژگی‌های بارز محصولات‌ یا خدمات شرکت‌ها آشنا شده و در نهایت منجر به بیشتر دیده شدن برند آنها در صفحات نتایج موتورهای جستجو می‌شود. بنابراین، شرکت‌ها برای کسب رتبه بالا در رتبه‌بندی گوگل، نیاز به یک محتوای با کیفیت دارند.

تولید محتوای متنی

محتوای متنی برای وب‌سایت‌ اهمیت بسیار زیادی دارد. زمانی که کاربران به یک وب‌سایت مراجعه می‌کنند؛ در اولین نگاه با متن داخل آن روبرو می‌شوند. بنابراین، شرکت‌ها باید از محتوایی غنی و ترغیب‌کننده در وب‌سایت خود استفاده کنند تا بتوانند میزان جذب مشتریان را افزایش دهند. تصور اشتباهی بین افراد مختلف درباره تولید محتوا وجود دارد؛ مبنی بر این‌که تولید مطالب زیاد باعث می‌شود رتبه و اعتبار وب‌سایت رشد کند. بنابراین، تعداد زیادی محتوا، دارای کیفیت متوسط و بدون رعایت اصول سئو در وبلاگ سایت‌ها تولید می‌شود. این مورد نتیجه‌ای عکس دارد و گوگل وب‌سایت را بی‌اعتبار تشخیص می‌دهد.

تدوین استراتژی بازاریابی محتوا بر اساس اهداف برندها و تأکید بر اصول سئو مهم‌ترین مؤلفه خدمات تولید محتوا است. پیاده‌سازی صحیح برنامه‌های محتوایی، به مرور اعتبار وب‌سایت را بالا برده و منجر به ایندکس شدن مطالب و ظاهر شدن در اولین نتایج سرچ گوگل می‌شود.

تولید محتوای تبلیغاتی هم‌سو با استراتژی شرکت‌ها

کپی‌ رایتینگ یا تبلیغ نویسی، نوعی نویسندگی محتوای تجاری است که در آن با نوشتن کلمات و عبارت‌هایی خاص و خلاقانه، مشتری را برای خرید محصول مورد نظر ترغیب می‌کنند. شایان ذکر است، کپی رایتینگ با تولید محتوا متفاوت است و تنها در برخی بخش‌ها شباهت‌ مختصری با یکدیگر دارند.

تولید  محتوا در شبکه‌های اجتماعی

تفاوت کپی رایتینگ و تولید محتوا

وظیفه کپی‌ رایتر نوشتن یک شعار تبلیغاتی تأثیرگذار است. در واقع کپی رایتر با مطالعه استراتژی محتوای شرکت و تاریخچه برند، از قدرت کلمات و مهارت نویسندگی خود کمک می‌گیرد تا یک پیام جذاب را بنویسد. اگر فرآیند کپی رایتینگ به‌خوبی اجرا شود، مشتری با خواندن آن متقاعد می‌شود که به سراغ محصولات برند مورد نظر برود. به صورت کلی، کپی رایتینگ هنر تولید محتوای تبلیغاتی برای شرکت‌ها است که کاربران را با هدف اصلی برندها هم‌سو می‌کند.

تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی، مهم‌ترین راه تعامل با کاربران

با رونق گرفتن شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، توییتر و لینکدین، فرصت مناسبی برای کسب‌وکارها فراهم شده تا بتوانند متناسب با اهداف‌شان، در این بسترها به تولید محتوا پرداخته و با کاربران تعامل بیشتری برقرار کنند؛ فضایی مدرن که شرکت‌ها قادرند به صورت مستقیم محصولات یا خدمات خود را در آن به کاربران معرفی می‌کنند. بنابراین، مشتریان با مشاهده پست‌های برندها با ویژگی‌های کسب‌وکارها و محصولات یا خدمات‌شان آشنایی بیشتری پیدا می‌کنن. همچنین، شبکه‌های اجتماعی این امکالن را برای مخاطبان فراهم می‌کند که از نظرات و تجربه‌های مشتریان دیگر نیز بهره‌مند شوند و نظرات خود را نیز با دیگران به اشتراک بگذارند.

شبکه‌های اجتماعی بستر بسیار مناسبی برای تولید محتوای تصویری و ویدیویی محسوب می‌شود. برای بهتر دیده شدن محصولات برندها، استفاده از محتوای تصویری بسیار کاربردی است. در واقع این نوع محتوا می‌تواند اثربخشی بیشتری برای کاربران داشته باشد. تولید محتوای تصویری، تکمیل‌کننده مسیر پروژه تولید محتوای متنی است که گیرایی و جذابیت بیشتری برای کاربران دارد.

یکی از مزیت‌های محتوای تصویری در دسترس بودن آن است؛ به طوری که کاربران با نگاه کردن به تصاویر، اطلاعات بیشتری از محصولات یا خدمات ارائه شده توسط برندها کسب می‌کنند. اگر تصویر تولید شده منحصر به‌فرد باشد، مخاطبان ارتباط بیشتری با آن برقرار کرده و اعتمادشان بیشتر جلب می‌شود. حتی این شیوه باعث می‌شود کاربران رغبت بیشتری برای مطالعه محتوای تولید شده متنی داشته باشند. به صورت کلی، محتوای متنی و تصویری مکمل یکدیگر هستند؛ تفکیک کردن این دو نوع محتوا از یکدیگر، موجب از بین رفتن اثربخشی محتوا شده و نرخ تبدیل را کاهش می‌دهد.

در نهایت می‌توان گفت شرکت‌ها باید با توجه به نوع کسب‌وکار، اهداف برند و نیاز مخاطبان‌شان، یک یا همه مسیرهای تولید محتوا در اینستاگرام، تولید محتوا در لینکدین، تولید محتوا در یوتیوب یا دیگر شبکه‌های اجتماعی را انتخاب کنند و از مزایای هر یک بهره‌مند شوند.

تولید محتوای ویدیویی، روشی عالی برای جذب مخاطب

وب‌سایت‌هایی مثل یوتیوب محل مناسبی برای تولید محتوای ویدیویی هستند. کسب‌وکارها می‌توانند با ساخت ویدیوهای آموزشی و تبلیغاتی، ویژگی‌های محصولات خود را به مشتریان معرفی کنند. تولید محتوا در یوتیوب، تأثیر بسیاری روی مخاطبان می‌گذارد و اشتیاق آن‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر از برندها را افزایش می‌دهد. در کنار ساخت ویدیوهای تبلیغاتی، نمایش محیط کاری شرکت‌ها اعتماد کاربران را جلب می‌کند.

بسیاری از برندها برای شناساندن بهتر محصولات خود، استودیویی کوچک در شرکت خود ایجاد می‌کنند تا بتوانند ویدیوهایی منحصر به‌فرد و اختصاصی برای مشتریان خود تولید کنند. تجربه نشان داده است استفاده از مجری به عنوان نماینده برند، توانسته اعتبار شرکت‌ها را افزایش دهد.

پروژه تولید محتوای ویدیویی

به‌علاوه، استفاده از موشن گرافیک برای افزایش جذابیت بصری وب‌سایت‌ها، بسیار کاربردی است. انیمیشن‌ها پتانسیل بالایی در خلق آیتم‌های خلاق و بکر دارند. بنابراین، تولید یک محتوای موشن گرافیک خوش‌ساخت می‌تواند کاربران بسیاری را ترغیب به استفاده از خدمات و محصولات برندها کند.

تأثیر مثبت تولید محتوای صوتی روی مخاطبان

در کنار محتوای متنی و تصویری، شرکت‌ها می‌توانند روی تولید محتوای صوتی حساب ویژه‌ای باز کنند. پادکست، از جمله محتواهایی است که می‌توان به کمک آن مخاطبان را هوشمندانه هدف قرار داد. نگارش یک سناریوی قوی و تولید یک پادکست با کیفیت، مشتریان را با ویژگی‌ها و نکات کمتر گفته شده محصولات برندها آشنا می‌کند. از طرفی ،پادکست‌ها برای کسانی که مشغله زیادی دارند و نمی‌توانند وقت خود را صرف تماشای ویدیو یا مطالعه محتوای متنی کنند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود. محتوای صوتی را می‌توان به عنوان یک بستر تازه و جذاب در نظر گرفت تا کاربران جدیدی را به سمت استفاده از محصولات یا خدمات برندها جذب کرد.

در آژانس دیجیتال مارکتینگ ترا، انواع خدمات تولید محتوا به کسب‌وکارها ارائه می‌شود تا بتوانند برای مخاطبان خود ارزش خلق کنند؛ تدوین استراتژی محتوا، تولید محتوای متنی و بلاگ‌نویسی، کپی رایتینگ، طراحی لندینگ‌پیج و تولید محتوا به انگلیسی از جمله خدمات محتوایی ترا است.

برای دریافت پروپوزال محتوا و مشاوره رایگان، می‌توانید با کارشناسان محتوای ترا تماس برقرار کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ ترا

مشاوره رایگان

اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم.

تماس با کارشناس های ما: