Search

سئو محلی یا لوکال سئو چیست؟ ۱۰ نکته مهم در مورد Local SEO که باید بدانید

سئو محلی یا لوکال سئو (Local Seo) چیست

گوگل به کاربران اجازه می‌دهد به راحتی دنبال کسب‌وکارهایی بگردند که در نزدیکی محل زندگی آن‌ها است. همین باعث شده رقابت در بازاریابی اینترنتی محلی داغ‌تر از همیشه شود. آیا شما هم به دنبال بیشتر دیده شدن کسب‌وکار خود در بین اهالی یک شهر یا محله هستید؟ سئو محلی یا لوکال سئو، دقیقا همان چیزی است که سایت شما به آن نیاز دارد. با استفاده از این استراتژی سئو می‌توانید کاری کنید که بیشتر توسط مشتریان محلی دیده شوید که اگر این اتفاق بیافتد، کسب‌وکار شما به‌خوبی رونق خواهد گرفت.

بسیاری از کسب‌وکارهای محلی به‌دنبال هر چه بیشتر دیده شدن توسط مشتریان در محدوده جغرافیایی مشخصی هستند، اما سئو استاندارد سایت برای آن کافی نیست. اضافه شدن جستجوهای مبتنی بر موقعیت مکانی به جستجوگر گوگل، موقعیت بسیار خوبی را برای آن کسب‌وکار محلی به‌وجود آورده تا به لطف آن بتوانند مشتریان محلی پیدا کنند. اما این کار از طریق یک استراتژی سئو به نام «سئو محلی» انجام می‌شود.

فرض کنید که به‌دنبال خرید لباس هستید و آن را در گوگل جستجو می‌کنید. گوگل فروشگاه‌های پوشاکی که در محل زندگی شما هستند را روی نقشه به‌نمایش می‌گذارد. اگر می‌خواهید کسب‌وکار شما هم به این نتایج اضافه شود، باید از Local SEO استفاده کنید. اما لوکال سئو دقیقا چیست و چه باید کرد که اثرگذار باشد؟

آزانس بین‌المللی دیجیتال مارکتینگ ترا هر آن‌ چه که لازم است از سئو محلی بدانید را بررسی خواهیم کرد. در ادامه به نکات مهمی که موفقیت وب‌سایت شما در بازاریابی آنلاین محلی را تضمین می‌کند، اشاره می‌کنیم.

مزیت سئو محلی چیست؟

کمک به بهتر دیده شدن، افزایش میزان ترافیک ورودی و بالا بردن فروش و جلب اعتماد مخاطب، از مزیت‌های سئو محلی هستند.

آیا سئو محلی ضعیف‌تر از سئو معمولی است؟

این دو استراتژی را می‌توان مکمل هم دانست. تلاش برای بهبود سئو معمولی بدون شک روی سئو محلی هم تاثیر می‌گذارد. البته این مورد به‌صورت برعکس هم وجود دارد، به‌شرطی که تکنیک‌ها به‌درستی انجام شوند.

سئو محلی چیست؟

سئو محلی یا لوکال سئو یک استراتژی برای بهینه‌سازی موتور جستجو است که به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا بیشتر در نتایج جستجوی محلی گوگل دیده شوید. کسب‌و‌کارهایی که به‌صورت فیزیکی فعالیت دارند یا خدمات‌شان را در یک محدوده جغرافیایی خاص ارائه می‌کنند، می‌توانند نهایت استفاده را از سئو محلی ببرند.

در نخستین روزهای تولد اینترنت، تعداد سایت‌های محدودی وجود داشت. به همین خاطر گشت‌وگذار در بین آن‌ها آسان بود. اما وقتی اینترنت گسترش پیدا کرد، موتورهای جستجو با این هدف به وجود آمدند که به کاربران در پیدا کردن آسان‌تر سایت‌های مورد نظر خود کمک کنند. اگر عبارتی را در یک موتور جستجو مثل گوگل وارد کنید، سایت‌هایی را به شما معرفی خواهد کرد که شامل کلمات کلیدی در عبارت جستجو شده هستند. در حال حاضر گوگل صدها فاکتور را در داخل و خارج سایت شما بررسی می‌کند تا مطمئن شود که با عبارت جستجو شده توسط کاربران مطابقت داشته باشد.

گوگل پس از آنالیز رفتار کاربران از طریق تریلیون‌ها جستجو، متوجه شده که افراد به کسب‌وکارهایی نیاز دارند که مربوط به منطقه محل زندگی آن‌ها است. به همین خاطر، الگوریتم جستجوی محلی گوگل هنگام جستجوی یک کلمه کلیدی محلی، موقعیت مکانی کاربر را در نظر می‌گیرد و نتیجه را روی نقشه‌ای به نمایش می‌گذارد. حتی وقتی کاربر نام شهر مورد نظر خودش را هم وارد نکند و از عبارت «نزدیک من» استفاده کند هم این الگوریتم کار خود را انجام می‌دهد. البته گوگل به قدری هوشمند هست که بدون نیاز به این عبارت‌ها هم بر اساس موقعیت مکانی شما، نتایج را نمایش دهد.

سئو سایت در یوسف آباد با آژانس ترا

مثلا با جستجوی کلمه سئو سایت در عباس آباد یا سئو سایت در وزرا یا آژانس سئو در یوسف آباد خواهید توانست تا آژانس دیجیتال مارکتینگ ترا را پیدا کنید.

توصیه می‌کنیم حتما برای وارد کردن لوکیشن خود، از یک متخصص سئو مشاوره بگیرید.

چرا سئو محلی برای کسب‌و‌کارها مهم است؟

معمولا کلمات کلیدی مهم در نتایج جستجوی گوگل متعلق به وب‌سایت‌ها و کمپانی‌های قدرتمندی است که رقابت با آن‌ها برای بسیاری از کسب‌و‌کارها دشوار است. فرض کنید شما که شما به‌عنوان صاحب یک فروشگاه محلی گوشی موبایل قصد دارید روی کلمه کلیدی «فروش گوشی» کار کنید تا آن را در نتایج جستجوی گوگل بالا بیاورید. هر چقدر هم که تلاش کنید، رقابت با بزرگانی مثل دیجی‌کالا در گوگل بسیار دشوار است. اما به‌لطف سئوی محلی، وقتی افراد ساکن در منطقه شما عبارت فروش گوشی را در گوگل جستجو کنند، نام سایت شما را در نتایج صفحه اول گوگل خواهند دید.

گوگل با سئو محلی به کسب‌و‌کارهای کوچک محلی کمک می‌کند تا از این طریق بتوانند با وب‌سایت‌های قدرتمند رقابت کنند. اما برای موفقیت در سئوی محلی، نکات مهمی وجود دارد که حتما باید رعایت شود.

۱۰ نکته بهبود سئو محلی در ۱، ۲، ۳!

در مورد سئو محلی نکته‌های زیادی وجود دارد که شاید از وجود بسیاری از آن‌ها مطلع نباشید. سئو محلی فاکتورهای مختلفی دارد که بومی‌سازی محتوا و لینک‌‌سازی محلی از جمله مهم‌ترین آن‌ها هستند. بنابراین، اگر در چند موقعیت مکانی فعالیت دارید، برای هر یک از شعبه‌های کسب‌و‌کار خود یک صفحه فرود (لندینگ پیج) مستقل بسازید.

یعنی نه‌تنها باید آدرس و شماره تلفن‌های هر شعبه را وارد کنید، بلکه لازم است در توضیحات متا، تایتل تگ‌ها و غیره را هم برای آن موقعیت مکانی بهینه کنید. اما این همه چیز نیست. نکاتی وجود دارد که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید لوکال سئو سایت خود را به‌شکل بهینه‌تری اجرا کنید تا اثربخش‌تر شود.

مثلا در این نقشه، می‌توانید شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خدمات سئو سایت را در شهر تورنتو، ایالت انتاریو را مشاهده کنید. در گوگل مای بیزینس، اطلاعات وب سایت، شماره تلفن و آدرس این شرکت‌ها یا NAP قابل مشاهده‌اند.

در اینجا به بررسی ۱۰ نکته ناگفته و مهم برای Local SEO خواهیم پرداخت. نکاتی که با کمک آن‌ها و به لطف گوگل می‌توانید کسب‌و‌کار محلی خودتان را زیر و رو کنید.

۱. لینک‌سازی محلی یا لینک بیلدینگ لوکال

لینک بیلدینگ لوکال یکی از مهم‌ترین عواملی است که به کسب رتبه بهتر در سئوی محلی و مپ پک (Map Pack) کمک می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید مشتریان کسب‌وکار محلی شما در گوگل بیشتر شود، به لینک‌سازی نیاز خواهید داشت. به فرایند لینک‌سازی مرتبط با موقعیت مکانی به یک وب‌سایت تجاری، لینک‌سازی محلی گفته می‌شود. هدف آن، هدایت ترافیک و کاربران به وب‌سایت شما و کمک به دریافت رنک بهتر برای جستجوی محلی و نقشه پک‌ها است. برای این کار شما می‌توانید:

  • از دیگر سایت‌های دارای رنک برتر، لینک دریافت کنید.
  • از رقبای خود لینک بگیرید.
  • پیوندهای گم شده را بازیابی کنید.
  • محتوای مرتبط محلی ایجاد کنید.
  • اینفوگرافیک بسازید.
  • مداوم در شبکه‌های اجتماعی مطلب بنویسید.
  • از انکرتکست‌های مرتبط استفاده کنید.

راه‌ها و روش‌های افزایش ترافیک سایت

اهمیت لینک‌سازی در سئو محلی

۲. استفاده از اسکیما برای سئو محلی

شما می‌توانید از اسکیمای مناسب کسب‌و‌کار محلی برای فروشگاه یا شعبات سازمان خود استفاده کنید. این اسکیما می‌تواند اطلاعات مفیدی از آدرس دقیق فروشگاه، ساعت کاری، اطلاعات مربوط به تماس و غیره را در اختیار مشتریان بگذارد. هر چه داده‌های دقیق‌تری را قرار دهید، اسکیمای اثرگذارتری را ایجاد خواهید کرد.

۳. استفاده از NAP

NAP در سئو محلی مخفف سه عبارت Name یا نام کسب‌و‌کار، Address یا آدرس و Phone Number یا شماره تلفن است. گوگل برای آن‌که به سئو محلی سایت شما رتبه بدهد، اطلاعات NAP را بررسی می‌کند. اگر این اطلاعات صحیح باشد و در سایت‌ها و سرویس‌های معتبری مثل Google My Business آن را وارد کرده باشید، گوگل رتبه خوبی به لوکال سئو سایت شما می‌دهد.

اطلاعات NAP شما باید به عنوان یک متن خزنده HTML وارد شده باشد تا گوگل بتواند سایت شما را بهتر در نتایج جستجوی مبتنی بر موقعیت مکانی نمایش دهد. وارد کردن صحیح اطلاعات NAP پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. به‌طور مثال هرگز نباید آن حاوی یک تصویر باشد. چرا که تصاویر نمی‌توانند مثل یک متن HTML توسط جستجوگرها خزیده شوند. بهترین جا برای قرارگیری آن‌ها، فوتر یا هدر سایت شما و هم‌چنین صفحه «تماس با ما» است. بنابراین، با توجه به اهمیت بسیار بالایی که این اطلاعات برای گوگل دارد، توصیه می‌کنیم حتما برای وارد کردن آن‌ها از یک متخصص سئو مشاوره بگیرید.

۴. ابزارهای سئو محلی

ابزارهایی برای آنالیز سایت دیگر رقبای محلی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، خودتان را یک گام از دیگر کسب‌و‌کارهای محل زندگی‌تان جلو بیاندازید. در ادامه به معرفی این ابزارها می‌پردازیم.

SEMRush

یکی از محبوب‌ترین ابزارهایی که می‌توانید برای تحلیل و بررسی سایت‌های رقیب از آن استفاده کنید، سمراش یا SEMRush است. این نرم‌افزار همه‌کاره یک وب‌سایت را از نظر لینک‌سازی، کلمات کلیدی برتر در نتایج گوگل، کلمات کلیدی برتر بر اساس موقعیت مکانی و ترافیکی حدودی بررسی می‌کند. شما می‌توانید از این داده‌ها برای بهبود عملکرد وب‌سایت کسب‌وکار محلی خود استفاده کنید.

ابزارهای مختلف برای بهبود عملکرد سئو محلی

Ahrefs

وب‌سایت Ahrefs مجموعه ابزارهای تحلیل و بررسی دقیقی را در اختیار کارشناسان سئوی محلی قرار می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این ابزار از تمام موتورهای جستجوی برتر جهان از جمله گوگل، بینگ، یاهو و یاندکس پشتیبانی می‌کند، خلاف دیگر ابزارها که فقط حجم جستجو کلمات کلیدی را نمایش می‌دهند و حتی تعداد کلید روی آن‌ها را هم تخمین می‌زند. علاوه‌بر این، می‌توانید کلماتی از سایت رقیب که بیشترین کلیک در یک موقعیت مکانی خاص داشته‌اند را نیز به لطف آن پیدا کنید.

مجموعه ابزارهای تحلیل و بررسی دقیقی با وب‌سایت Ahrefs

KWFinder

تحقیقات کلیدواژه‌ها اهمیت بسیار زیادی در سئو دارد. ابزار KWFinder یکی از بهترین ابزارها برای تحقیقات کلمات کلیدی است که می‌توانید از آن برای بهبود عملکرد سئو سایت خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای کسب‌وکارهای محلی، سئو محلی اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد. خبر خوب این‌که ابزار کی دبلیو فایندر به شما اجازه می‌دهد کلمات را بر اساس یک منطقه و موقعیت مکانی جستجو کنید.

انتخاب کلمه کلیدی بر اساس منطقه و موقعیت

MOZ

از بین ابزارهای تحلیل و بررسی سئو، MOZ یکی از بهترین ابزارها برای سئو و بازاریابی محلی است. ماز در واقع بخش مجزایی برای این کار به نام Moz Local را هم در اختیار متخصصان سئو محلی قرار می‌دهد. با استفاده از این ابزار، شما قادر به آنالیز سایت‌های رقیب و مقایسه کردن عملکرد وب‌سایت خود با آن‌ها خواهید بود. مشخص کردن رتبه سایت، شناسایی محبوب‌ترین کلمات کلیدی، بررسی وضعیت لینک‌سازی و گزارش عملکرد سئو داخلی و خارجی سایت از جمله این امکانات است.

جایگاه صفر گوگل یا Position zero چیست؟

Growth Bar SEO Tool

گروث بار (Growth Bar) یکی از بهترین ابزارهای پولی آنالیز سئو است که می‌تواند به شما در تحقیقات کلمات کلیدی سئوی محلی، تجزیه و تحلیل رقبا و رتبه آن‌ها در گوگل کمک کند. شما با استفاده از این ابزار بررسی می‌کنید که بیشترین ترافیک سایت شما از سمت کدام کلمات کلیدی هدایت می‌شود. علاوه‌بر این، کلمات کلیدی پیشنهادی را هم در اختیار شما قرار خواهد داد.

۵. تحقیقات کلمات کلیدی سئوی محلی

تحقیق کلمات کلیدی، یکی از مهم‌ترین مراحل بهبود سئو محلی و بزرگ‌ترین عامل برای پیروزی بر دیگر رقبا در بین کسب‌و‌کارهای محلی است. کلمات کلیدی برای سئو محلی عمدتا از نوع لانگ تیل (Long-Tail) یا طولانی هستند. البته در کنار آن نباید از کلیدواژه‌های کوتاه یا Short-Tail هم غافل شوید. به‌طور مثال، اگر صاحب یک قالی‌شویی هستید، می‌توانید از محل زندگی خود در کلمات کلیدی استفاده کنید. مثلا روی کلمه کلیدی «قالی‌شویی در نیاوران» کار کنید.

ابزارهای مختلفی برای تحقیق کلمات کلیدی سئوی محلی وجود دارد که در بالا به برخی از آن‌ها اشاره کردیم. اما یکی دیگر از ابزارهایی که می‌توانید از آن برای تحقیق استفاده کنید، گوگل ترندز (Google Trends) است. این ابزار رسمی و رایگان گوگل، می‌تواند عملکرد هر کلیدواژه را بر اساس موقعیت مکانی مورد نظر شما به نمایش بگذارد.

۶. ثبت اطلاعات در Google My Business و گوگل مپ

ابزار رایگان Google My Business به یکی از مهم‌ترین ابزارها برای سئو محلی تبدیل شده است که به شما اجازه می‌دهد کسب‌و‌کارتان را در گوگل ثبت کنید. چون تایید و اشتراک‌گذاری محتوای سایت ما توسط خود گوگل انجام می‌شود، استفاده از سرویسی که صاحبش گوگل باشد، کمک بزرگی به کسب‌و‌کارها خواهد بود. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید، ایجاد یک صفحه در این سرویس و سپس بهینه‌سازی آن است. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. یک صفحه در سایت Google My Business بسازید و وریفای کنید.
  2. در حساب خود از Google Posts برای انتشار محتوا استفاده کنید.
  3. مشتریان خود را تشویق کنید تا نظرات‌شان در مورد کسب‌و‌کار شما را به‌اشتراک بگذارند.
  4. با دقت به نظرات پاسخ دهید. به‌طور مثال بگویید که «از بازخورد شما در مورد محصول/ خدمات در شهر/ محله سپاس‌گزاریم.
ابزار Google My Business

علاوه‌بر این، شما باید کسب‌و‌کارتان را در گوگل مپ هم ثبت کنید که این کار به‌صورت رایگان انجام می‌شود. برای این کار کافی‌ است مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد سایت گوگل شده و با اکانت جیمیل خود لاگین کنید. برای ثبت بدون مشکل کسب‌و‌کار خود در گوگل مپ، زبان سایت باید فارسی باشد.
  2. سپس به سایت https://www.google.com/maps مراجعه کنید. روی نقشه به موقعیت دقیق کسب‌و‌کار خود رفته، کلیک راست کنید و سپس گزینه «افزودن یک مکان جاافتاده» را بزنید.
  3. در پنجره باز شده نام کسب‌و‌کار و نوع فعالیت خود (فروشگاه، خدمات و غیره) را وارد کنید.
  4. سپس روی گزینه «افزودن جزئیات بیشتر» کلیک کنید و اطلاعاتی از جمله ساعت کاری، اطلاعات تماس، وب‌سایت و تصویری از مکان مورد نظر را وارد کنید. در نهایت روی دکمه ارسال کلیک کنید.

معمولاً فرآیند تأیید کسب‌و‌کار شما توسط کارشناسان گوگل حداکثر تا ۲۴ ساعت طول خواهد کشید. برای بررسی وضعیت تأیید وارد گوگل مپ شده، منوی همبرگری را بزنید و روی «مشارکت‌های شما» کلیک کنید. سپس به سربرگ ویرایش‌ها بروید. در اینجا می‌توانید وضعیت تغییر ایجاد شده را مشاهده کنید.

۷. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و سوشال سیگنال

گوگل اکنون به محتوای اشتراک گذاشته شده در شبکه‌های اجتماعی بیشتر از هر زمان دیگری بها می‌دهد. بنابراین مهم است که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت خوبی داشته باشید و حتی پست‌های‌تان را در صفحه Google My Business خود هم به‌اشتراک بگذارید.

با ورود کسب‌و‌کارها به شبکه‌های اجتماعی، این فضا شکل تازه‌ای پیدا کرد و به افراد اجازه می‌دهد بتوانند مستقیما با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. وقتی شما با کاربران شبکه‌های اجتماعی تعامل پیدا خواهید کرد که آن‌ها را مجاب به مشارکت در فعالیت خود با لایک کردن، کامنت‌گذاشتن و اشتراک‌گذاری پست‌های‌تان کنید. اما ارتباط سوشیال سیگنال با سئو چیست؟ وقتی کاربران زیادی پست‌های شما را بخوانند و آن را به‌اشتراک بگذارند، گوگل شما را به‌عنوان یک وب‌سایت معتبر خواهد شناخت و اعتبار بالاتری را برای‌‌تان در نظر می‌گیرد.

برقراری ارتباط محلی در شبکه‌های اجتماعی

۸. تعامل با کاربران در کامنت‌ها

یکی دیگر از راهکارهایی که تاثیر به‌سزایی روی بهبود Local SEO می‌گذارد، برقراری تعامل با کاربران و مشتریان در کامنت‌ها است. این یعنی اگر سوالی در مورد محصولات یا خدمات کسب‌وکار شما پرسیده می‌شود حتما به آن‌ها پاسخ دهید. یا اگر مشتریان انتقادی نسبت به خدمات شما دارند، آن‌ها را نسبت به آنچه که وجود دارد راهنمایی کنید و در صورت امکان حتی با آن‌ها تماس بگیرید.

۹. کاربرد سمانتیک سئو در Local SEO

در گذشته‌ای نه‌چندان دور، گوگل فقط به کلمات کلیدی اصلی یک وب‌سایت اهمیت می‌داد. در واقع هر چقدر بیشتر از یک کلمه کلیدی در وب‌سایت خود استفاده کرده بودید، رتبه بهتری را دریافت می‌کردید. اما الگوریتم‌های گوگل به‌روز و پیشرفته‌تر شده‌اند و گوگل بر اساس معیارهای مختلفی به وب‌سایت شما رتبه می‌دهد. اینجاست که سمانتیک سئو (Semantic SEO) اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. سمانتیک سئو یا سئو معنایی در واقع به معنی پوشش کلیدواژه‌های مرتبط با کلمه کلیدی اصلی است. این یعنی شما باید همان‌قدر که به یک کلمه کلیدی اصلی اهمیت می‌دهید، برای کلمات کلیدی فرعی نیز اهمیت قائل شوید و در مورد آن‌ها نیز تولید محتوا کنید.

سمانتیک سئو در بحث سئو محلی نیز اهمیت ویژه‌ای دارد و باید در آن به‌کار گرفته شود. به‌طور مثال، اگر صاحب یک کسب‌و‌کار فروش لوازم خانگی هستید، علاوه‌بر خود این کلمه کلیدی اصلی، باید برای سایر کلمات مرتبط با آن هم تولید محتوا کنید. این می‌تواند شامل یخچال ساید، ماشین لباسشویی، جارو برقی و غیره شود.

۱۰. قرار دادن نقشه گوگل در سایت

اگر کسب‌و‌کار شما دارای چند شعبه است، برای هر یک، صفحه حاوی موقعیت مکانی بسازید و نقشه گوگل را در سایت خود قرار دهید. این صفحات علاوه‌بر نمایش محل دقیق فروشگاه شما روی نقشه گوگل، نام، شماره تلفن، ساعات کاری و توضیحات مختصری از کسب‌و‌کار شما را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. البته اهمیت بسیاری دارد که از انتشار محتوای تکراری در صفحات موقعیت مکانی هر یک از شعبات سازمان خود بپرهیزید. چرا که گوگل شدیدا روی نشر محتوای تکراری سخت‌گیری می‌کند و به آن‌ صفحات رتبه‌ای تعلق نمی‌گیرد. برای مشاغل تک‌شعبه‌ای هم یک صفحه حاوی اطلاعات محلی مثل  «درباره ما» ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: سئو و طراحی سایت در سایت‌های گردشگری

جمع‌بندی

سئو محلی یا لوکال سئو به معنای بهینه‌سازی وب‌سایت شما برای نمایش در نتایج جستجوهای گوگل بر اساس موقعیت مکانی کاربران است. فرآیند تنظیم Local Seo پیچیده و بسیار مهم است. نکاتی در مورد لوکال سئو وجود دارد که اگر آن‌ها رعایت نشوند، نمی‌توانید انتظار تاثیرگذاری زیادی از آن روی کسب‌و‌کار خود داشته باشید. مثلا باید از ابزار رایگان Google My Business خود گوگل استفاده کنید و ارتباط نزدیکی بین آن و صفحه خود در شبکه‌های اجتماعی به‌وجود بیاورید. یا آن‌که لینک‌سازی خارجی و داخلی سایت خودتان را بررسی کرده و از موبایل فرندلی بودن سایت خود مطمئن شوید.

به همین خاطر، بسیاری ترجیح می‌دهند آن را به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات سئو سایت واگذار کنند تا بتوانند اثرات آن را به بهترین شکل روی کسب‌و‌کار خود ببینند.

تیم حرفه‌ای شرکت ترا، با سابقه انجام پروژه‌های موفقیت آمیز در زمینه سئو محلی در ایران، انگلستان، کانادا و استرالیا، آماده ارائه خدمات سئو سایت به شرکت‌های متوسط و کوچک داخلی و خارجی است. برای دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ما، می‌توانید با شماره 021-91009595 تماس گرفته یا به آدرس agency@tera.ir ایمیل بزنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست مطالب

اشتراک گذاری

مشاوره رایگان

اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم.

تماس با کارشناس های ما: