Search

بهترین روش های تبلیغات موفق کسب و کار

زمان مطالعه: 6 دقیقه
انواع تبلیغات

شرکت کوکاکولا همیشه در بین ۵ برند معروف در سراسر دنیا به شمار آمده و کم‌تر کسی را می‌توان یافت که حداقل یک بار نام این شرکت را نشنیده یا نوشابه‌های خوشمزه‌اش را نچشیده باشد. اما معروفیت کوکاکولا فقط برای طعم دلنشین نوشابه‌هایش نیست بلکه این شرکت به اجرای کمپین‌های تبلیغاتی هیجان‌انگیز نیز معروف است. کمپین‌های تبلیغاتی می‌توانند تاثیری زودهنگام بر رشد برند و پیش‌برد اهداف سازمان داشته باشند.

کمپین‌ تبلیغاتی مجموعه‌ای از تبلیغاتی است که حول محور یک پیام می‌چرخند و برای رسیدن به یک هدف خاص در نظر گرفته شده‌اند. به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است یک کمپین تبلیغاتی دیجیتال را با هدف دستیابی به اهدافی مانند آگاهی از نام تجاری یا افزایش فروش و یا با ساخت یک تبلیغ جذاب و صرف هزینه کافی برای جذب کاربران هدف اجرا کند. 

راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی

چرا باید برای کسب و کار تبلیغ کرد

شرکت‌ها با راه‌اندازی انواع کمپین‌های تبلیغاتی، برای رسیدن به اهداف متفاوتی در تلاش هستند. برای مثال، نوع طراحی کمپین تبلیغاتی و هدف‌های برندی که به‌تازگی وارد بازار شده در مقایسه با یک برند مشهور، کاملا متفاوت است. اثر تبلیغات را می‌توان در افزایش فروش یا افزایش شناخت از برند و بسیاری از معیارهای مختلف دیگر مشاهده کرد. تبلیغات به اشکال مختلف، آنلاین یا آفلاین، از تبلیغات تلویزیونی گرفته تا ویدیوی تعاملی یا تبلیغات درون برنامه‌ای انجام می‌شود و به یک عضو جداناپذیر از هر سازمان، تبدیل شده است. کسب‌وکارها به کمک طراحی کمپین تبلیغاتی، مجموعه‌ای از پیام‌های تبلیغاتی خود را به اشتراک گذاشته و یک ارتباط بازاریابی یکپارچه را تشکیل می‌دهد. تبلیغات یک روش تضمینی برای دستیابی به مخاطب هدف است. هر استراتژی تبلیغاتی معمولا شامل حداقل یک KPI برای اندازه‌گیری تاثیر آن است.

فرصت‌ها و روش‌های نامحدودی برای بازاریابان و صاحبان کسب‌وکار برای دسترسی بیشتر و بهتر به مخاطبان هدف خود وجود دارد. نکته کلیدی این است که اهداف خاص و مورد نظر خود را در هر کمپین تعریف کرده، سپس آن را با اطلاعاتی که در مورد مخاطبان هدف خود می‌دانید مقایسه نمایید تا بتوانید بهترین پلتفرم و گزینه‌های تبلیغاتی را برای آن انتخاب کنید.

دلایل راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی دیجیتال، مجموعه‌ای از تبلیغات در بستر دیجیتال است که حول یک پیام واحد می‌چرخد و برای رسیدن به یک هدف خاص در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است یک کمپین تبلیغاتی دیجیتال را برای رسیدن به یکی از اهداف خود مانند ایجاد آگاهی از برند برای یک محصول جدید اجرا کند. در این نوع از کمپین، صرفا از رسانه‌ها و پلتفرم‌های آنلاین بهره گرفته می‌شود.

1. افزایش آگاهی از برند

اگر به تازگی کسب‌و‌کار خود را راه اندازی کرده‌اید، احتمال زیادی وجود دارد که بازار هدف شما نداند شما چه کسی هستید یا چه‌کار می‌کنید، حتی اگر شرکت شما برای مدتی طولانی مشغول به فعالیت باشد، هم‌چنان برای گسترش سهم بازار به کمک نیاز دارید. بنابراین هنگامی که استراتژی بازاریابی خود را به درستی تنظیم و مخاطبان هدف خود را مشخص کردید، به یک کمپین بازاریابی دیجیتال یا 360 درجه نیاز خواهید داشت. 

کمپین تبلیغاتی کوکاکولا

2. تبلیغ محصولات و خدمات 

کمپین‌های بازاریابی به مصرف‌کنندگان هدف در مورد محصولات، خدمات، تخفیف‌ها و پیشنهادات شما اطلاع می‌دهند، همچنین:

  • مزایای رقابتی محصول را برجسته می‌کنند.
  • داستان کسب و‌کار شما را بیان می‌کنند. 
  • مشتریان جدید را جذب می‌کنند.
  • مشتریان قدیمی را حفظ می‌کنند.
طراحی سایت پزشکی

3. جذب فروش بیشتر

هدف اصلی هر کسب‌وکاری کسب درآمد است. کمپین‌های تبلیغاتی می‌توانند به کسب‌و‌کار شما کمک کنند تا فروش بیشتری داشته باشید و سوددهی‌تان را افزایش دهید. همچنین، راه‌اندازی کمپین به شما این امکان را می‌دهد که کسب‌و‌کار خود را توسعه دهید و به‌طور بالقوه به بازارهای جدید نفوذ کنید.

طراحی کمپین تبلیغاتی موفق

5 نکته کلیدی برای طراحی کمپین تبلیغاتی

تبلیغات به‌صورت کلی به دو دسته آنلاین و آفلاین تقسیم می‌شوند، که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.  تبلیغات آفلاین، فرآیند فروش محصولات یا خدمات از طریق کانال‌های آفلاین مانند تبلیغات چاپی، بازاریابی تلفنی و غیره است. مزایای تبلیغات آفلاین شامل سفارش دقیق تبلیغ مورد نیاز و انتخاب مناسب برای تبلیغ وفاداری به برند می‌شود. در حالی که معایب آن مشکلاتی مثل وقت‌گیر بودن و محدودیت در دسترسی به مخاطب محسوب هستند.

  • ارتباطات بازاریابی یکپارچه (Integrated Marketing Communications): ارتباطات بازاریابی یکپارچه (IMC) یک رویکرد مفهومی است که توسط اکثر سازمان‌ها برای توسعه یک برنامه استراتژیک در مورد نحوه اجرای کمپین‌های تبلیغاتی و بازاریابی خود استفاده می‌شود.
  • کانال‌های رسانه‌ای (Media Channels): کانال‌های رسانه‌ای که به نام کانال‌های ارتباطی بازاریابی نیز شناخته می‌شوند، برای ایجاد ارتباط با مصرف‌کننده هدف و تأثیرگذاری بر رفتار آنان استفاده می‌شوند.
  • موقعیت‌یابی (Positioning): در تبلیغات، برندهای مختلف برای سبقت گرفتن در زمینه ماندگاری در ذهن مصرف‌کننده، با هم رقابت می‌کنند.
  •  نمودار فرآیند ارتباطات (The Communications Process Diagram): نمودار فرآیند ارتباطات، عملیات یک کمپین تبلیغاتی و جریان ارتباط بین یک سازمان معین و مصرف‌کننده را در کنار هم قرار می‌دهد.
  •  نقاط تماس (Touch Points): نقطه تماس را می‌توان به هر روشی نسبت داد که مصرف‌کنندگان و مشتریان بالقوه از طریق آن می‌توانند با یک سازمان تجاری در تعامل باشند، خواه شخص با فرد باشد، خواه از طریق وب‌سایت، یک برنامه یا هر روش ارتباطی دیگر.
خدمات کمپین دیجیتال مارکتینگ ترا

عوامل موثر در طراحی کمپین تبلیغاتی موفق

موفقیت یک کمپین بازاریابی به عوامل زیادی بستگی دارد. برخی از آن‌ها ممکن است خارج از کنترل شما باشند، اما بدون شک، برخی کاملا قابل مدیریت هستند. در ادامه به اصلی‌ترین مراحل طراحی کمپین تبلیغاتی اشاره خواهیم کرد که در موفقیت آن نقشی کلیدی دارند.

1. پرسونای مخاطب هدف خود را به وضوح تعریف کنید.

اولین چیزی که باید به آن فکر کنید این است چه کسی را هدف قرار می‌دهید؟ شما باید اطمینان حاصل کنید که کمپین‌تان متناسب با پرسونای مشتری شما طراحی و اجرا شده است.

2. اهداف خود را تعیین کنید.

قبل از اینکه بخواهید یک کمپین تبلیغاتی را اجرا کنید، باید بدانید که چه انتظاراتی از آن دارید؟ آیا می‌خواهید مشتریان جدید جذب کنید، مشتریان موجود را دوباره به سمت خود بکشانید یا قصد دارید فروش یک محصول یا خدمت خاصی را افزایش دهید. کمپین‌های تبلیغاتی از کانال‌های رسانه‌ای متنوع در یک بازه زمانی خاص استفاده می‌کنند و بخش مشخصی از مخاطبان شناسایی‌شده را هدف قرار می‌دهند.

3. بودجه خود را مشخص کنید.

برای رسیدن به اهداف خود، باید بدانید که چقدر آماده سرمایه‌گذاری برای بازاریابی خود هستید؟ از قبل باید تا حد امکان تمام هزینه‌‌های پیش‌رو مانند منابع داخلی یا خارجی مورد نیاز طراحی کمپین تبلیغاتی و زمان‌بندی آن را تخمین بزنید.

4. محتوای هدف‌مند ایجاد کنید.

هنگامی که مخاطبان و اهداف خود را در ذهن دارید، لازم است فعالیت‌ها و کمپین‌های رقبای خود را نیز بررسی کنید. هرگز از کار یک رقیب کپی نکنید؛ در عوض، از ایده‌های آن به عنوان یک شروع خوب برای کمپین خود استفاده و با افزودن خلاقیت، آن را بهبود دهید. 

5. محتوای با ارزش ارائه دهید.

قرار نیست همه پس از دیدن یکی از کمپین‌های شما، محصول شما را بخرند یا از خدمات‌تان استفاده کنند. از هر کمپین به عنوان راهی برای نمایش محصولات خود استفاده کنید و به مشتریان بالقوه کمک کنید تا شما را بهتر بشناسند. به آن‌ها محتوای بسیار ارزشمند و منحصر‌به‌فردی ارائه بدهید مثل یک ویدیو، یک کتاب الکترونیکی یا یک مشاوره رایگان، تا خودتان را از رقبا متمایز کنید.

6. شانس خود را برای دیده شدن افزایش دهید.

اشتراک‌گذاری کمپین خود را آسان کنید. برای مثال، کمپین شما باید به‌راحتی در شبکه‌های اجتماعی مختلف مثل فیس‌بوک، توییتر، پینترست، لینکدین به اشتراک گذاشته شود.

7. کمپین خود را تبلیغ کنید.

اکنون که کمپین تبلیغاتی خود را آغاز کرده‌اید، وقت آن است که آن را تبلیغ یا پروموت کنید. ابتدا باید کانال مناسب را برای دستیابی به مخاطبان هدف خود انتخاب کنید.

تبلیغات درون برنامه‌ای

انواع کمپین‌های تبلیغاتی آفلاین

  • کمپین آگاهی از برند و یا تغییر نام برند
  • کمپین 360 درجه
  • کمپین روابط عمومی
  • کمپین معرفی محصول
  • کمپین بازاریابی بازگشتی

کمپین‌های تبلیغاتی اصلی‌ترین خدمت مارکتینگ برای رشد کسب‌وکار

 اگر صاحب کسب‌و‌کار کوچکی هستید که سعی در افزایش آگاهی از برند دارد یا یک شرکت قدیمی هستید که محصول جدیدی را به بازار عرضه می‌کند، یک کمپین تبلیغاتی خوب می‌تواند کسب و‌کار شما را از سایر رقبا متمایز کند. بازاریابان هوشمند محصولات و خدمات خود را از طریق پلتفرم‌های مختلف آفلاین از جمله تلویزیون، رادیو و روزنامه‌ها تبلیغ کرده و همچنین از تکنیک‌های نوآورانه دیگری برای اجرای کمپین تبلیغاتی دیجیتال و تعامل گسترده با مخاطبان خود استفاده می‌کنند. 

طراحی سایت پزشکی

یکی از بخش‌های کمپین‌های بازاریابی می‌تواند شامل تبلیغ یک محصول یا برند خاص به‌طور هماهنگ باشد. برای اجرای انواع دیجیتال موفق لازم است اصول و فاکتورهای خاصی را رعایت کنید. شرکت ترا با دارا بودن متخصصان دیجیتال مارکتینگ و تجربه در راه‌اندازی انواع کمپین‌های تبلیغاتی دیجیتال، به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا به اهداف خود نزدیک‌تر شوید و به سود بیشتری دست یابید. خدماتی که شرکت ترا در راستای پیش‌رفت و دیده شدن کسب‌و‌کار شما انجام می‌دهد عبارت‌اند از:

  • راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی خلاقانه
  • برندینگ
  • تولید محتوای متناسب با برند
  • بالا بردن نرخ تعامل کاربران
  • معرفی محصولات جدید
  • افزایش آگاهی از برند 

. اجرای کمپین تبلیغاتی در یک پلتفرم جدیدتر ممکن است رقابت کمتری به‌دنبال داشته و نتیجه بهتری داشته باشد.ما در آژانس تبلیغات دیجیتال ترا با استفاده از تجارب خود در زمینه انواع تبلیغات دیجیتال، می‌توانیم به شما در اجرای انواع مختلف کمپین‌های تبلیغاتی دیجیتال کمک کنیم تا شاهد افزایش فروش موثر و درآمد بیشتر باشید. برای مشاوره تبلیغات رایگان و تماس با کارشناسان ما به صفحه کمپین تبلیغاتی ترا مراجعه کنید یا با شماره ۵۹ ۹۵ ۹۱۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست مطالب

اشتراک گذاری

مشاوره رایگان

اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم.

تماس با کارشناس های ما: