Search

بک لینک بر سئو چه تاثیری دارد؟

زمان مطالعه: 13 دقیقه
بک لینک

تاثیر بک لینک بر سئو یکی از بحث‌های داغ و البته محبوب میان متخصصان سئو است. با این حال، گاهی کارفرمایان علاقه‌ای به هزینه انتشار مطالب به زعم آن‌ها بی‌ارتباط در رسانه‌ها و وب‌سایت دیگر نداشته و انجام آن را کاری بیهوده بپندارند. از سوی دیگر، پیش می‌آید که متخصصان سئو با پیشنهاداتی مانند انتشار رپورتاژ بدون لینک و یا خرید لینک‌هایی در سایت‌های نسبتا گمنام کارفرمایان را غافلگیر می‌کنند. لینک‌هایی که شاید خیلی هم تاثیر بر سئو سایت نداشته باشند.

اگر این موضوعات را در کنار بحث‌هایی مثل اثر لینک‌های رایگان بر رتبه سایت یا انتشار رپورتاژ در دامنه‌های دانشگاهی (edu.) دهیم، می‌توانیم به تصویری نسبی از پیچیدگی‌های خرید بک لینک برای سایت و اثر آن بر سئو سایت برسیم.

در این مطلب به بررسی سوالاتی مانند:

  • آیا خرید بک لینک بر سئو سایت
  • راه‌های کاهش هزینه‌های خرید بک لینک
  • راه‌های تقویت لینک‌های قدیمی
  • خرید بک لینک و جریمه شدن سایت بعد از آن
  • و در نهایت، بررسی راه‌های بی‌اثر کردن بک‌لینک‌های مخرب بر سایت

خواهیم پرداخت.

با ما در این مقاله از آژانس سئو ترا همراه باشید.

بک لینک چیست

بک لینک چیست ؟

شاید بارها برایتان سوال پیش آمده که لینک سازی به چه معنایی است؟ پیش از این که به موضوع تاثیر بک لینک بر سئو بپردازیم، بهتر است ابتدا با مفهوم ساده‌ای از بک لینک آشنا شوید. لینک‌ها، تصویر یا متونی هستند که با انتخاب یا کلیک بر آن‌ها وارد صفحه‌ای دیگر از اینترنت یا سایت‌ها خواهید شد. منظور از کسب بک لینک یا همان لینک سازی، پروسه دریافت لینک برای سایت خود از دیگر سایت‌ها است. حال می‌خواهیم درباره پربحث‌ترین موضوع مربوط به سئو، صحبت کنیم.

ارتباط انواع بک لینک ها به سئو

اگر بخواهیم دسته بندی برای انواع بک لینک ها در نظر بگیریم، دو دسته بندی اصلی قابل شناسایی است:

  1. لینک داخلی: چنین پیوندی بین صفحات داخلی یک وب سایت قابل مشاهده است.
  2. بک لینک خارجی: این نوع از بک لینک ها برخلاف بک لینک های داخلی از وب سایتی دیگر به وب سایت شما بروز می دهد.

دسته بندی دیگر که می‌توان برای بررسی تاثیر یک بک لینک در سئوی سایت، در نظر گرفت بک لینک فالو و نوفالو است:

  1. بک لینک فالو (Follow): هر پیوند یا لینکی ذاتا حاوی Do Follow هستند و این یعنی موتور جستجو در آینده به این لینک‌ها سر زده و آن‌ها را مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهد.
  2. بک لینک نو فالو (No Follow): اما اگر چنین قابلیت را به گزینه NO Follow تبدیل نمایید، به این معناست که موتورهای جستجو را از این موضوع آگاه می‌کنید که هیچ گونه اعتبار و ارزشی از وب سایت شما به دیگر صفحات منتقل نگردد.

در واقع در بحث پیوندهای خارجی، بک لینک‌های فالو و نوفالو کاربرد پیدا می‌کنند. یعنی زمانی که قصد استفاده از لینک‌های داخلی دارید می‌توانید از بک لینک های فالو استفاده کنید. دقت کنید بک لینک فالو از گوگل در پیوندهای خارجی، ممکن است باعث جریمه و حذف شما از لیست سایت‌های نشان‌داده‌شده شود.

گوگل و بک لینک

تاثیر بک لینک در سئو سایت: مزایای لینک سازی خارجی

بک لینک ها، تاثیر وسیعی بر گستره‌ای از سئو دارند و حیاتی‌ترین موضوع درباره آن‌ها، جایگزینی بک لینک های کمتر در عین حال باکیفیت‌تر، به‌جای بکارگیری تعداد زیادی بک لینک های بی‌ارزش است. در حالتی که اقدام به ساخت و استفاده از بک لینک های با کیفیت کنید، قطعا شاهد افزایش ارزش و درجات وب سایت خود خواهید بود. به علاوه فرصتی به شما برای بازاریابی محتوایی می‌دهد تا اطلاعات مربوط به پیج خود را در سایر وب سایت ها قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید به افزایش بازدید سایت خود امیدوار باشید.

برخی از مزایای به بک لینک ها عبارت‌اند از:

  1. ایجاد اعتبار برای برند شما
  2. ایجاد ترافیک ارجاعی به صورت اتوماتیک (Referral Traffic)
  3. دایرکتوری طولانی مدت و منابع لینک ها
  4. ایجاد و برقراری ارتباطات جدید
  5. به رسمیت شناخته شدن و همچنین قرارگیری در معرض نام تجاری
  6. ارتقای رتبه اصلی وب سایت شما
  7. ایندکس سریع‌تر
تاثیر بک لینک بر سئو

اثر لینک بر افزایش بودجه خزش و ورود به نتایج گوگل

منظور از کرال و سپس ایندکس، دیده شدن و ذخیره شدن اطلاعات مطلبی در سرور گوگل است. موتورهای جستجو حین ایندکس کردن و رتبه‌بندی یک وب سایت، کیفیت بک لینک ها را در نظر می‌گیرند. در واقع ربات‌های گوگل با بررسی سایت‌هایی که حاوی این لینک ها هستند، وارد صفحات لینک شده می‌شوند.

معمولاً پس از این که محتوای جدیدی به به وبسایت خود اضافه می‌نمایید، پس از بررسی محتوا توسط ربات‌های خزنده، اطلاعات آن ابتدا در بایگانی گوگل قرار گرفته سپس در لیست اطلاعات درج خواهد شد. برای طی نمودن این پروسه باید چندین روز صبر کرد. به‌علاوه جایگاه کلی وبسایت و قدرت آن از عوامل تعیین‌کننده تاثیر بک لینک بر سئو و همین‌طور جایگاه و رتبه یک سایت پس از ایندکس شدن هستند.

تاثیر بک لینک بر رتبه کلمات سایت

هنگامی که از سایتی بک لینک دریافت می‌کنید به همراه آن، بخشی از اعتبار آن را هم به خود اختصاص می‌دهید. همان‌طور که پیش از این هم گفتیم، اگر از یک وب سایت عالی که دارای مخاطبان زیادی است، بک لینک دریافت نمایید، در پایان هم تاثیر مثبت آن را مشاهده خواهید نمود، به این ترتیب به تدریج و با مرور زمان، رتبه سایتتان به درجات بالاتر ارتقا می‌یابد. این کارها در نهایت هم به ارتقای رتبه و امتیازات سایت در نتایج موتور جستجوی گوگل می‌انجامد.

رشد و بالا آمدن وب سایت بعد از دریافت لینک

بر اساس آمار و تحقیقات صورت گرفته در ارتباط به جایگاه قرارگیری صفحات در گوگل، همیشه رشد و جهش رتبه به شکل تدریجی بروز می‌دهد. به‌عنوان نمونه برای این که یک سایت به رتبه اول صفحه نخست گوگل دست یابد، لازم است حدود ۲ الی ۳ سال زمان طی شود. اما ارتقا رتبه سایت با بک لینک، چیزی است که باید مدنظر داشته باشید. البته استثناهایی هم وجود دارد که در یک سال به چنین نتیجه‌ای رسیدند. معمولا اثر بک لینک با بیشتر شدن قدمت آن بیشتر می‌شود.

فرایند تاثیر بک لینک بر سئو به این ترتیب است که وقتی با استفاده از رپورتاژ آگهی در سایت‌های خبری، به شناساندن کسب و کار خود به بازدیدکنندگان کمک می‌کنید، کاربران حین مطالعه رپورتاژ، اولین چیزی که به چشمشان می‌خورد، لینک هاییست که به محتوای خود داده‌اید. همین موضوع باعث می‌شود که با تکرار نام سایت و برندتان در یک محتوا، در ذهن خواننده نقش ببندند.

دقیقا همان صورتی که موتورهای جستجوگر، پس از شناسایی لینک های سایت، تشخیص می‌دهند که سایت شما، حاوی اطلاعات مفیدی است. تاثیر بک لینک در سئو به حدی اهمیت دارد که بهتر است حتما یکی از گزینه‌های رپورتاژ آگهی یا بک لینک را در نظر بگیرید.

رپورتاژ آگهی بهتر است یا بک لینک ؟

معمولا وقتی صحبت از بک‌لینک می‌شود، منظور ما لینک‌هایی است که در کناره‌ی وب‌سایت‌ها و یا قسمت پایین صفحات آن تکرار شده، و فقط یک برچسب به همراه لینک خروجی است. با این حال باید بدانید این اصطلاح، کمی گمراه کننده است. چرا که هر لینک وارد شده به سایت ما، بک لینک محسوب می‌شود. از این نظر، لینک‌های موجود در رپورتاژ آگهی را هم باید به عنوان بک‌لینک شناسایی کرد.

بک لینک

خرید بک لینک و حذف سایت از نتایج گوگل

حال جای سوال است که به چه بک لینک‌هایی می‌توان با کیفیت گفت؟ بک لینک های دریافت شده از وبسایت‌های ارزشمند، با سوابق بالا که در حال حاضر از پربازدیدترین‌ها به شمار می‌روند، با کیفیت هستند. البته برای چنین اقدامی لازم است، از بک لینک هایی با کیفیت بالا، تعداد بیشتر و از همه مهم‌تر متناسب و مرتبط با خدمات و مشاغل خود، استفاده کنید.

حتماً توجه کنید که گفتیم به تدریج؛ یعنی چنین تغییرات و پیشرفت‌ها در طولانی مدت وقوع پیدا می‌کنند. از یاد نبرید که دریافت یا ایجاد حجم بالایی از بک لینک ها در کوتاه مدت، اصلاً جالب نیست. به گونه‌ای که حتی گوگل، این اقدام را نوعی تقلب تلقی می‌کند.

گوگل در بخش قوانین خود می‌گوید که به چندین دلیل ممکن است لینک‌های ساخته شده برای سایت شما را تقلب به شمار بیاورد:

  • خرید و فروش لینک با دریافت پول، بدون درج رل sponsored و nofollow
  • تبادل لینک با نرخ بسیار بالا بین وب‌سایت‌های مشابه
  • استفاده از نرم‌افزارهای خودکار یا سرویس‌هایی که به سایت شما لینک می‌سازند (مثل مانی ربات)
  • تبلیغاتی که به‌عنوان امضا در بخش کامنت‌های فروم‌های آنلاین گذاشته می‌شوند.

البته این موارد بر اساس ببیانیه‌های خود گوگل و تجربیات متخصصان سئو مطرح شده‌اند و کسی دقیقا اطلاع ندارد که گوگل از چه راه‌هایی، اعتبار بک‌لینک‌ها را ارزیابی می‌کند.

عوامل موثر بر کیفیت بک لینک قوی برای سئو سایت

چه مواردی باعث افزایش کیفیت بک لینک های سایت شما می‌شوند؟ اگر می‌خواهید رتبه شما در موتورهای جستجو بهبود یابد، نیاز دارید که بک لینک دائمی از سایت‌های معتبر داشته باشید. هر چه کیفیت سایت‌های ارجاع‌دهنده به سایت شما بهتر باشد، این افزایش رتبه بهتر خواهد بود.

ارتباط موضوعی وب سایت لینک دهنده

هر چقدر موضوع دو سایت مرتبط تر باشند، این لینک باارزش‌تر خواهد بود.

 رتبۀ وب سایت لینک در کلمه کلیدی

قبل از گرفتن لینک از یک وب سایت بررسی کنید که در کلمات کلیدی مربوط به شما رتبه داشته باشد. قابل اطمینان بودن سایت مهمان بکلینک شما، یکی از نکات مهمی است که باید هنگام بک لینک سازی به آن دقت کنید. اگر سایت در کلیدواژه مدنظر شما رتبه‌ای در گوگل ندارد، تبلیغ خود در آن سایت چندان منطقی نیست. یکی از مهم‌ترین نکاتی که گوگل به آن دقت می‌کند ارزش سایت بک لینک دهنده است و پس از آن تعداد بک لینک ها ارزشمندند. کیفیت بر کمیت در این زمینه ارجحیت زیادی دارد. 

اثر متن لینک یا انکرتکست Anchor text در سئو

متن لینک یکی از عوامل مهم در اثر لینک است.

ایندکس بک لینک

اعتبار دامنه سایت لینک دهنده Domain Authority

قدرت دامنه یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای گوگل به شمار می‌رود که بر مبنای آن وب سایت ها رتبه بندی می شوند. برای این که سرعت تاثیر گذاری و احتمال کسب رتبه و امتیاز را بالا برد، باید دارای قدرت دامنه و نمره کسب شده بیشتری باشد. به این ترتیب که گوگل بررسی لینک های مرتبط با سایت هایی که از قدرت دامنه بالاتری برخوردارند، را در اولویت قرار داده که در نهایت موجب می‌گردد تاثیر بک لینک ها زودتر از زمان مورد انتظار بروز دهند.

اعتبار دامنه سایت لینک دهنده Domain Authority

قدرت دامنه یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای گوگل به شمار می‌رود که بر مبنای آن وب سایت ها رتبه بندی می شوند. برای این که سرعت تاثیر گذاری و احتمال کسب رتبه و امتیاز را بالا برد، باید دارای قدرت دامنه و نمره کسب شده بیشتری باشد. به این ترتیب که گوگل بررسی لینک های مرتبط با سایت هایی که از قدرت دامنه بالاتری برخوردارند، را در اولویت قرار داده که در نهایت موجب می‌گردد تاثیر بک لینک ها زودتر از زمان مورد انتظار بروز دهند.

اعتبار صفحه یا Page Authority

اعتبار صفحه در سئو به‌معنی میزان ارزشی است که یک موتور جستجو به یک صفحه می‌دهد. هر چه این ارزش بالاتر باشد، احتمال این‌که موتور جستجو به‌صورت ارگانیک برای بررسی آن بازگردد، بیشتر می‌شود. در ابزار Moz شما می‌توانید صفحه‌های خود را تحلیل کنید و به یک نمره دست پیدا کنید. نمره‌ای بین ۴۰ تا ۵۰ متوسط در نظر گرفته می‌شود. نمره‌ی ۵۰ تا ۶۰ برای اعتبار صفحه خوب محسوب می‌شود و نمرات بالای ۶۰ عالی هستند.

این نمره با استفاده از موارد زیر محاسبه می‌شود:

  • تعداد لینک‌های خارجی که به سایت داده شده است
  • تعداد لینک های داخلی
  • قابل اطمینان بودن (یا کیفیت) لینک‌ها
  • محبوبیت لینک‌های سایت
  • ارتباط لینک‌های سایت با موضوع
  • انکر تکست

تعداد لینک‌های خروجی صفحه بک لینک

هر چقدر تعداد لینک های خروجی از یک صفحه بیشتر باشد اعتباری که هر یک از آن‌ها می‌تواند منتقل کند کمتر است. با بیشتر شدن لینک‌های خروجی به دامنه‌های دیگر با لینک OUTBOUND، اسپم اسکور صفحه هم بالاتر می‌رود.

محل قرارگیری بک لینک

لینک‌هایی که در بین متن و در نیمه بالایی هستند ارزش بیشتری دارند. پس از آن، لینک‌های سایدواید صفحه ارزش بالایی داشته و در نهایت، لینک‌های فوتر هستند که می‌توانند اعتبار بالایی را منتقل کنند. در نظر داشته باشید، که اثر لینک‌های ساید یا فوتر به دلیل تعداد بالای تکرار آن، بالاتر از یک لینک در صفحه رپورتاژ است. (خصوصا اگر آن صفحه رپورتاژ، یک صفحه یتیم در سایت آگهی‌دهنده باشد)

 لینک اسپم چیست؟

در گذشته بسیاری از متخصصان سئو از قدرت بکلینک‌های رایگان برای کسب اعتبار در از سایت‌هایی که بک‌لینک‌های رایگان در اختیار کاربران می‌گذاشتند استفاده می‌کردند. اما با آپدیت‌های جدیدی که گوگل برای مقابله با بک‌لینک‌های اسپم اجرایی کرده است، دیگر باید برای استفاده از این نوع بک‌لینک‌ها با احتیاط بیشتری عمل کنیم. این موضوع دارای پیچیدگی‌های زیادی است و باید در مورد هر سایت و بر اساس اهدافی که در نظر داریم، برای استفاده یا عدم استفاده از آن‌ها با دقت تصمیم بگیریم.

لینک های افزوده شده به صفحات و مقالات غیر مرتبط با محتوای سایتتان هم برای موتورهای جستجو به عنوان اسپم شناسایی و به جریمه می انجامد. این که بسیاری از افراد سعی دارند که از طریق تقلب به لینک و مخاطبان زیادی دسترسی یابند در واقع از نوعی سئو سیاه محسوب می‌شود.

محتوای صفحه و وب سایت لینک دهنده

گذاشتن لینک در یک سایت نامرتبط با زمینه‌ی کاری شما، علاوه بر این‌که کاری غیرمنطقی است (چون مخاطبان شما در آن‌جا نیستند!) بیشتر می‌تواند باعث این شود که تریگرهای گوگل فعال شوند تا برای جریمه کردن سایت شما اقدامی را انجام دهد.

تاثیر فالو یا نوفالو بودن بک لینک

زمانی که لینک‌ها در حالت فالو باشند، گوگل ممکن است آن‌ها را به‌عنوان لینک سازی پولی و تقلبی ببیند. همچنین اگر در مدت زمان کوتاهی، تعداد زیادی لینک به سایت شما داده شود، امکان این‌که توسط گوگل جریمه شوید وجود دارد.

بک لینک دائمی یا موقت

در صورتی که رد زمان کوتاهی، تعداد زیادی از بک‌لینک‌های خود را از دست بدهید، حتما دچار افت سئو سایت خود خواهید بود.

چطور بک لینک بگیریم ؟ نحوه ایجاد بکلینک با کیفیت و معتبر

برای این که شاهد تاثیر بک لینک در سئو باشیم، دانستن این که از چه روش‌هایی استفاده کنیم ضرورت می‌یابد. روش‌ها و راه‌های متنوع و متعددی برای دریافت بک لینک های با کیفیت و موثر وجود دارد. برخی از آن ها عبارت‌اند:

کمپین لینکسازی رپورتاژ آگهی

تولید و منتشر کردن مقالات مفید و ارزشمند، به شکل رپورتاژ آگهی در وب سایت های خبری که از مخاطبان و بازدید کنندگان زیادی برخورداراند.

سیگنال شبکه‌های اجتماعی

در صورتی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشید، و یا با تبلیغ برند خود، کاربران را به اشتراک‌گذاری لینک‌های خود در شبکه‌های اجتماعی تشویق کنید، سایت شما رشد خوبی را تجربه خواهد کرد. به صورت کلی به اثر لینک‌های درج شده در شبکه‌های اجتماعی و تعامل کاربران با آن‌ها (لایک، ریتوییت و…) سوشیال سیگنال گفته می‌شود.

لینک‌ها از روابط بین سازمانی و دیجیتال PR

برای این که قادر به دریافت بک لینک های رایگان باشید پیشنهاد ما به شما این است که با سایر سایت ها وارد مذاکره شوید و و از آن‌ها بخواهید به جای لینک دادن به صفحات ۴۰۴ دیگر، به صفحات با کیفیت شما لینک بدهند. البته در ایران بعید است این کار را انجام دهند! با این حال در صورتی که با شرکت‌های دیگر در تعامل و مذاکره بشاید، ممکن است بتوانید به نحوی آن‌ها را قانع کنید به سایت شما لینک دهند. این لینک‌ها به دلیل قابل خرید و فروش نبودن در پلتفرم‌های رایج، ارزش بالایی دارند.

معیارهای تعیین کننده زمان تاثیر بک لینک بر سئو سایت

می دانیم که فرایند تاثیر گذاری، ایجاد و استفاده از بک لینک ها نیازمند مرور زمان است. اما در این راستا معیارهایی وجود دارد که زمان تاثیرگذاری را متغیر می‌کنند. سرعت لینک می توان گفت از مهمترین عوامل مدت زمان تاثیر گذاری بک لینک‌هاست. منظور از سرعت لینک این است که با ایجاد بک لینک طبیعی و با کیفیت، باید تاثیر این بک لینک در سئو سایت خیلی سریع به دست آیند. چنین بک لینک هایی معمولا از نوع سوشیال سیگنال هستند.

قرارگیری همه این موارد در کنار هم، سرانجام موجب تاثیرگذاری بیشتر و زودتر بک لینک ها خواهد گشت. حتماً توجه داشته باشید، لینک هایی که بر اساس روش‌های غیراصولی ایجاد و مورد استفاده قرار می‌گیرند، نه تنها باعث افزایش رتبه نمی‌شوند بلکه از موتور جستجو هم حذف می‌گردند.

پس می‌تواند آثار مخربی بر یک وب سایت جای گذارد. البته این موضوع هم همیشگی نیست و گاهی بک لینک‌های مخربی که رقبا با هدف سئو منفی برای ما ایجاد می‌کنند، می‌توانند ناخواسته باعث رشد ما هم بشوند.

تاثیر نوع بک لینک ها در سئو سایت

از جایی که انواع متنوعی از بک لینک ها وجود دارد و همواره یکسان نیستند، تاثیر آن ها هم بر سئو همیشه متغیر است. به شکلی که حتی ممکن است برخی از بک لینک هاف هیچ گونه تاثیری بر وب سایت نگذارند و یا حتی به قدری مؤثر واقع شوند که منجر به ارتقاء رتبه سایت گردند. این تاثیر گذاری می‌تواند به شیوه‌ای مستقیم یا غیر مستقیم اجرا شود.

همچنین گوگل در ارتباط با این موضوع لیستی از ساده‌ترین و مبتدی‌ترین بک لینک ها تهیه کرده و در اختیار کاربران قرار داده است. البته ناگفته نماند لینک ها هم در دو دسته فالو و نوفالو تقسیم بندی می‌شوند. لینک های فالو با اثرگذاری بر سئو رتبه وب سایت را دگرگون می‌کند در حالی که لینک نوفالو تنها قرار است کار انتقال کاربر به یک صفحه دیگر را انجام داده و انتظار می‌رود تاثیر اندکی بر سئو وب سایت داشته باشد.

قدرت برند و تاثیر آن بر لینکسازی

فراموش نکنید که هر چه یک وبسایت قدرتمند و قدیمی‌تر باشد، هم با سرعت بیشتر و هم آسان‌تر، در درجات و رتبه‌های بالا قرار می‌گیرد. برای مثال قراردادن محتوایی جذاب و جدید در یک سایت قدیمی، بسیار راحت‌تر به به رتبه بالا دست می‌یابد نسبت به سایتی که هم سوابق کوتاهی دارد و هم ضعیف عمل می‌کند.

در صورتی که دارای سایتی نوین و ضعیفی بودید، توصیه می‌کنیم که ابتدا به افزایش قدرت و محبوبیت سایت خود بیفزایید، تا در پایان شاهد تاثیر بک لینک ها با سرعت بیشتری باشید.

میزان رقابت کلمات کلیدی

این که یک وب سایت دارای چه مطالبی می باشد بسیار حائز اهمیت است. به عنوان نمونه قرار دادن پست‌هایی که حاوی مطالب قدیمی که از قبل سایر سایت ها بسیار به آن موضوع پرداخته باشند رقابت را برای شما بسیار تنگاتنگ و زمان بر خواهد کرد. حال سوال اینجاست که چگونه باید در رقابت‌های آسان‌تری شرکت کرد؟ در واقع انتخاب کلمه کلیدی که مطالب زیادی از آن در سایت ها منتشر نشده و در عین حال محبوب باشد رقابت را میسر نموده و حتی امکان دستیابی به رتبه‌های بالا را برایتان فراهم می‌کند.

تاثیر قدرت دامنه بک لینک در سئو

زمانی که شما به سایت‌های دیگر سفارش بک لینک می‌دهید، تاثیر قدرت دامنه در سئو برای شما مشهود می‌شود. گوگل به سایت‌های معتبر و باسابقه اهمیت بالاتری می‌دهد. شاید در مجموع شما تعداد کمی بک لینک داشته باشید اما تاثیر لینک خارجی در سئو در همان تعداد سایت کم و معتبر، شما را شگفت‌زده می‌کند.

سرعت اثرگذاری لینک

طبق بررسی‌هایی که انجام شده‌اند، در بهترین حالت ۵ تا ۱۰ هفته زمان می‌برد تا شما اثر بک لینک ها را ببینید. گاهی ممکن است این زمان به ۳ تا ۱۲ ماه نیز برسد. 

جمع بندی

بک لینک یکی از عوامل بسیار مهم در سئو سایت است که استفاده از آن می‌تواند به شدت در کاهش هزینه‌های سئو و کوتاه‌تر کردن سرعت رتبه‌گیری سلایت اثر بگذارد. با این حال برای خرید بک‌لینک راهنمایی‌های درست و اشتباه بسیار زیادی در اینترنت وجود داشته و انجام آن بر اساس مطالب پیدا شده در سرچ (حتی انگلیسی) ممکن است باعث هدررفت هزینه و حتی آسیب به سئو سایت شما شود. راحت‌ترین و موثرترین روش خرید بک لینک برای سئو سایت و افزایش سرعت رتبه گرفتن، استفاده از مشاوره سئو خارجی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با آژانس ترا تماس بگیرید.

آیا خرید بک لینک اشتباه است؟

به‌صورت کلی خیر. در سئو کار درست یا اشتباه وجود ندارد، بلکه نحوه‌ی انجام درست و اشتباه وجود دارد. خرید بک لینک دائمی باکیفیت تنها در صورتی به شما ضرر می‌رساند که هیچ نکته‌ای در راستای جلوگیری از اثر بک لینک مخرب را رعایت نکرده باشید.

بک لینک بهتر است یا رپورتاژ؟

بسته به استراتژی بازاریابی شما این موضوع می‌تواند پاسخ متفاوتی داشته باشد. گاهی نیاز است شما یک رپورتاژ در سایتی معتبر داشته باشید تا بتوانید مخاطبان را به سایت خودتان بیاورید و گاهی نیاز است سایت های بک لینک به صورت دوره‌ای برای شما تبلیغ کنند. تفاوت رپورتاژ و بک لینک در دائمی بودن یا دوره‌ای بودن لینک به سایت شما است.

آیا لینک نوفالو no‌follow بر سئو تاثیر می‌گذارد؟

بله. اگر ساخت بک لینک برای سایت را به‌درستی انجام دهید اثر آن بر سئو را می‌توانید ببینید.

از کجا بک لینک رایگان بگیریم؟

با یک جستجوی ساده در گوگل می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید اما به‌هیچ‌وجه این مسئله را پیشنهاد نمی‌کنیم. سایت های مناسب برای بک لینک، رایگان نیستند.

چرا خرید بک لینک انبوه اشتباه است؟

در این حالت، خرید بک لینک و پنالتی شدن سایت بعد از آن را می‌توانید با چشم‌های خود ببینید. گوگل در داکیومنت‌های خود توصیه می‌کند که به‌هیچ‌وجه این کار را انجام ندهید. خرید بک لینک و حذف سایت از نتایج گوگل از عواقب چنین اشتباهی است. همچنین با تمام شدن مدت بک لینک، رتبه‌ی سایت شما به مرور افت می‌کند.

چطور بک لینک های قوی بسازیم؟

زمانی که تمام نکات انتخاب سایت مناسب و معتبر را به درستی انجام دهید و بتوانید لینکی دائمی از آن‌ها به سایت خود داشته باشید، می‌توانید به بک لینک های قوی برسید. اگر برای این کار نیاز به مشاوره دارید می‌توانید با آژانس سئو ترا تماس بگیرید.

بک لینک در سئو چقدر تاثیر دارد؟

گوگل خود اذعان دارد که بک لینک از اثرگذارترین شاخصه‌هایی است که مورد بررسی قرار می‌دهد. گوگل با مشاهده بک لینک های سایت و بررسی اعتبار آن‌ها به دامنه‌ی شما ارزش بیشتری می‌دهد. البته در حالتی که نحوه ایجاد بک لینک را به درستی انجام داده باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

اشتراک گذاری

مشاوره رایگان

اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم.

تماس با کارشناس های ما: