Search

طراحی سایت گردشگری و آژانس مسافرتی توریستی

زمان مطالعه: 9 دقیقه
طراحی سایت گردشگری

افزایش تقاضای مسافرت‌های تفریحی در سال‌های اخیر، نیاز آژانس‌های مسافرتی را هم به طراحی سایت گردشگری افزایش داده‌است. اما شاید این سوال را بپرسید که یک شرکت گردشگری و آژانس مسافرتی، چه نیازی به طراحی سایت دارد؟ طراحی وب‌سایت تور گردشگری می‌تواند چه امکاناتی را در اختیار مشتریان بگذارد و محدوده مشتریان شما را در سطح کشور یا دنیا گسترش دهد؟

اما مهم است که طراحی سایت گردشگری خودتان را به چه شخص یا گروهی واگذار می‌کنید. آژانس ترا با تجربه‌ای بیش از یک دهه و مجموعه‌ای از متخصصین و طراحان سایت خبره، می‌تواند میان‌بر موفقیت شما باشد.

برندینگ آنلاین با طراحی سایت گردشگری

در دنیای مدرن امروزی که هر کاربر با گوشی یا لپ‌تاپ خود به‌راحتی می‌تواند به اینترنت دسترسی پیدا کند، دیجیتال مارکتینگ سهم عمده‌ای از برندسازی یک آژانس گردشگری را عهده‌دار است. حضور کسب‌و‌کارها در فضای مجازی می‌تواند زمینه‌های رشد آن‌ها را مهیا کند. همین قضیه در مورد شرکت‌های گردشگری و توریستی هم صدق می‌کند.

طراحی وب‌سایت تور گردشگری این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانید خدمات خود را به‌صورت آنلاین در اختیار کاربران بگذارید. به همین دلیل، طراحی سایت اهمیت ویژه‌ای در برندینگ دیجیتال کسب‌و‌کار شما خواهد داشت.

برندینگ آنلاین با طراحی سایت گردشگری توریستی

شما با طراحی سایت گردشگری می‌توانید در کنار معرفی آژانس خود، همراه تصاویری جذاب، به معرفی تورهای مسافرتی بپردازید. هم‌چنین، با پیاده‌سازی یک سیستم رزرواسیون آنلاین، کاربران خودتان را به سمت بهره‌گیری از تکنولوژی برای رزرو آسان تورهای گردشگری سوق دهید. برندسازی آنلاین، هم‌سو با آسان‌تر کردن مراحل رزرو خدمات توسط مشتریان، نقش موثری روی درآمد شرکت‌های گردشگری و آژانس‌های مسافرتی نیز خواهد داشت.

طراحی سایت موسسه حقوقی

مزایای ساخت سایت توریستی و گردشگری

اینترنت نخستین جایی است که کاربران هنگام نیاز به یک سفر تفریحی به آن مراجعه می‌کنند. برخلاف گذشته که افراد به نزدیک‌ترین آژانس مسافرتی به منزل خود می‌رفتند، اکنون نیازی به این‌ همه زحمت نیست و بررسی یک سایت آژانس مسافرتی می‌تواند بسیار کامل‌تر به نیازها پاسخ دهد. طراحی وب‌سایت تور گردشگری مزیت‌های فراوانی دارد که باعث شده بسیاری از شرکت‌های توریستی به فکر ساخت سایتی برای خود بیفتند. مهم‌ترین مزیت‌های طراحی سایت گردشگری عبارت‌اند از:

۱. گسترش بازار

طراحی سایت گردشگری و توریستی، محدوده مشتریان شما را از کوچه، خیابان و یک محله به کل کشور یا حتی خارج از کشور گسترش خواهد داد. سایت شما می‌تواند به بستر مناسبی برای کاربرانی تبدیل شود که از سراسر ایران، به‌دنبال پیدا کردن یک تور تفریحی خوب برای تعطیلات آخر هفته خود هستند. یا کاربرانی که قصد مسافرت خارجی به کشورهای توریستی مثل ترکیه را داشته باشند، توسط سایت شما، با خدماتی که ارائه می‌کنید آشنا می‌شوند و یک تور تفریحی را رزرو می‌کنند. این بزرگ‌ترین مزیت طراحی وب‌سایت تور گردشگری است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی سایت بین المللی و سئو انگلیسی و چند زبانه با ما تماس بگیرید.

۲. راحت‌تر کردن دسترسی کاربران

طراحی سایت گردشگری این فرصت را در اختیار کاربران می‌گذارد تا با هر دستگاه و در هر کجای کشور که هستند، با خدمات شما آشنا شوند و از آن‌ها استفاده کنند. با طراحی سایت آژانس مسافرتی هیچ محدودیت زمانی و مکانی برای ارائه خدمات وجود ندارد و این یعنی تغییرات چشم‌گیری در درآمد شما رخ می‌دهد. بنابراین، با طراحی سایت گردشگری، دسترسی کاربران به خدمات شما راحت‌تر می‌شود.

فراهم کردن دسترسی راحت به مخاطبان با سایت گردشگری

۳. رقابت در حوزه توریسم

هر روزی که می‌گذرد به تعداد شرکت‌های توریستی که تصمیم به طراحی سایت گردشگری می‌گیرند، افزوده می‌شود. اگر در گوگل جستجو کنید، نام هزاران آژانس مسافرتی را خواهید دید که برای خود سایتی را طراحی کرده‌اند و با استفاده از دیجیتال مارکتینگ، برای جذب هر چه بیشتر مشتری تلاش می‌کنند. اگر نخواهید یک سایت توریستی و گردشگری برای شرکت خود بسازید، از این رقابت پرشور عقب خواهید ماند.

۴. کاتالوگ آنلاین

طراحی سایت گردشگری، مشتریان را از مراجعه حضوری و ورق زدن کاتالوگ‌های چاپ شده خدمات و تورهای گردشگری بی‌نیاز می‌کند. آن‌ها خیلی راحت می‌توانند با گوشی موبایل یا لپ‌تاپ خود به سایت شما مراجعه کرده و با مشاهده کاتالوگ آنلاین خدمات و هزینه‌ها شما، بدون دردسر تور مورد نظرشان را در سریع‌ترین زمان رزرو کنند.

۵. درآمد سایت توریستی

یکی از سوالاتی که شاید در ذهن صاحبان کسب‌و‌کارهای توریستی به وجود آمده، این باشد که با طراحی سایت گردشگری چگونه می‌توان درآمد خود را افزایش داد. به لطف این کار، درآمدزایی شما دیگر محدود به زمان و مکان نخواهد بود. مشتریان در طول ۲۴ ساعت روز می‌توانند به سایت شما مراجعه کرده و بعد از آشنایی با خدمات‌تان، بلیط یا تور مورد نظر خود را رزرو کنند.

درآمد شما از سه طریق بهبود پیدا می‌کند:

۶. افزایش آگاهی از برند

شما با طراحی سایت گردشگری می‌توانید از طریق راه‌های بی‌شمار، به‌درآمد برسید. لازمه موفقیت در هر کسب‌و‌کاری، برندسازی و افزایش آگاهی از برند است. اگر قرار است مشتریانی را جذب و خدمات خود را به آن‌ها ارائه کنید، در درجه اول باید آن‌ها را با هویت برند خود آشنا کنید. اگر کسب‌وکار شما به‌خوبی معرفی شود، می‌توانید انتظار داشته باشید که آن‌ها به مشتریان بالقوه شما تبدیل شوند.

۷. افزایش ترافیک سایت

افزایش ترافیک وب‌سایت، یکی از موضوعات مهمی است که باید در طراحی سایت آژانس مسافرتی در نظر گرفت. ترافیک، تاثیر مستقیمی روی میزان درآمد وب‌سایت شما دارد. وقتی ترافیک سایت افزایش پیدا می‌کند، این یعنی تعداد مخاطبانی که برای آشنایی با خدمات و تورهای مسافرتی به وب‌سایت شما مراجعه می‌کنند افزایش پیدا خواهد کرد. اگر محتوایی که ارائه می‌کنید برای‌شان مفید باشد و به تورهای شما علاقه‌مند شوند، می‌توانید آنان را به مشتری خود تبدیل کنید. به‌این شکل می‌توانید با طراحی سایت گردشگری، درآمد کسب کنید.

۸. افزایش نرخ تبدیل به فروش

نرخ تبدیل به فروش یکی از مهم‌ترین مفاهیم اینترنت و وب‌سایت است که برای بررسی درآمد سایت توریستی و گردشگری باید اندازه‌گیری شود. شما با سنجیدن نرخ تبدیل، خواهید فهمید که طراحی سایت آژانس مسافرتی و سرمایه‌گذاری شما، چقدر توانسته روی تبدیل ترافیک ورودی سایت اثرگذار باشد. بی‌شک هدف نهایی شما از طراحی سایت گردشگری، افزایش مشتریان و به‌تبع آن افزایش درآمد است.

مهم‌ترین امکانات در سایت گردشگری

  • رزرو بلیط برای تور گردشگری: مهم‌ترین ویژگی در طراحی سایت آژانس مسافرتی، فراهم کردن امکان رزرو بلیط آنلاین برای تورهای گردشگری توسط مشتریان، بدون مراجعه حضوری است.
  • معرفی تورهای لحظه آخری و قیمت مناسب: یکی از مهم‌ترین امکاناتی که باید در طراحی سایت گردشگری بگنجانید، معرفی تورهایی است که با تخفیف و قیمت مناسب به مشتریان ارائه می‌کنید.
  • طراحی گرافیک اختصاصی: عناصر گرافیکی و تصاویر اختصاصی در طراحی سایت گردشگری، مثل ویترین یک فروشگاه است که مخاطب را به بازدید از محصولات و خدمات داخل فروشگاه، ترغیب می‌کند.
  • طراحی پنل مخصوص بازاریاب‌ها و آژانس‌ها و هتل‌ها: یکی دیگر از امکانات مهمی که باید در طراحی وب‌سایت تور گردشگری به آن توجه شود، پنل‌های اختصاصی برای همکاران در حوزه‌های مختلف برای گسترش فعالیت شما است.
  • طراحی بلاگ با موضوع گردشگری: انتشار مطالبی برای آشنایی مخاطبان سایت با مقاصد گردشگری شهرهای کشور یا جاذبه‌های گردشگری کشورهای خارجی، در ساخت سایت گردشگری بسیار مهم است.

طراحی سایت گردشگری بهتر است یا اپلیکیشن؟

اپلیکیشن و سایت دو پلتفرم متفاوت برای کسب‌و‌کارها هستند. اغلب کاربران به‌دنبال راه‌های ساده‌تری برای دسترسی به خدمات مورد نظرشان هستند. به این دلیل، اکثر مخاطبان ترجیح می‌دهند به‌جای نصب یک اپلیکیشن، در گوگل به‌دنبال یک سایت توریستی و گردشگری بگردند. به همین خاطر طراحی سایت گردشگری می‌تواند در مدت زمان کمی، بازدهی بهتری نسبت به اپلیکیشن داشته باشد.

این در حالی‌ست که اگر صاحب یک اپلیکیشن باشید، سهمی از جستجوهای گوگل نخواهید داشت. در نتیجه، طیف وسیعی از کاربران که برای دسترسی به اطلاعات و خدمات مورد نیاز خود از گوگل استفاده می‌کنند را از دست خواهید داد.

معمولا اپلیکیشن‌ها برای کسب‌وکارهایی مناسب‌تر هستند که نرخ مشتاریان بازگشتی بالایی دارند.

هزینه‌های راه‌اندازی و طراحی وبسایت اختصاصی هم به مراتب کمتر از طراحی یک اپلیکیشن است. از طرفی، تبلیغات برای یک وب‌سایت کم‌هزینه‌تر و آسان‌تر از تبلیغات اپلیکیشن‌ها انجام می‌شود. در واقع، بعد از طراحی سایت آژانس مسافرتی، روش‌های متعددی برای تبلیغ کردن آن وجود دارد. اما راه‌های تبلیغات اپلیکیشن‌ها بسیار محدود و بعضا گران‌قیمت است.

مشکلات فنی یک سایت نیز به‌مراتب کمتر از اپلیکیشن‌های موبایل است. بنابراین، اگر مشکلی برای سایت شما به‌وجود بیاید، در مدت زمان کمتری نسبت به یک اپلیکیشن برطرف خواهد شد. البته می‌توانید بعد از اینکه وب‌سایت‌تان شناخته‌تر شد و پایگاه وسیعی از مشتریان را پیدا کردید، نسبت به طراحی اپلیکیشن گردشگری اقدام کنید.

بهترین روش طراحی سایت توریستی

روش‌های مختلفی برای طراحی سایت توریستی وجود دارد. هرکدام از این روش‌ها با درنظر گرفتن نیازهای شما میتواند کاربرد داشته باشد. مثلا سایت‌های ASP.NET مزیت‌های زیادی از نظر سرعت و استفاده از پنل‌های کاربری دارند؛ اما در صورت استفاده از آن‌ها دیگر کاملا به سرویس‌های مایکروسافت وابسته خواهید شد و پیچیدگی‌های فنی زیادی ممکن است برای شما پیش بیاید. استفاده از زبان‌های برنامه نویسی مثل PHP و جاوااسکریپت (خصوصا فریم‌ورک‌های محبوبی مثل ری‌اکت React چنینی محدودیت‌هایی ندارند؛ ولی ممکن است کار با آن‌ها برای شما یا کارمندان بخش‌های غیر فنی کمی سخت باشد.)

طراحی سایت پزشکی

طراحی سایت گردشگری با وردپرس در ترا

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های آژانس‌های مسافرتی، بر عهده گرفتن مدیریت سایت گردشگری پس از طراحی آن است. خوشبختانه، وردپرس به‌لطف ارائه یک صفحه مدیریت آسان با زبان فارسی، این کار را بسیار آسان کرده است. وردپرس، بهترین پلتفرم مدیریت محتوای جهان است که ویژگی‌های مثبت بی‌شماری دارد.

یک شرکت توسعه‌دهنده حرفه‌ای وب، به‌لطف ویژگی توسعه‌پذیری وردپرس و پشتیبانی از صدها هزار افزونه با عملکردهای مختلف، می‌تواند زیباترین سایت‌ها را طراحی و راه‌اندازی کند. سایتی که انعطاف‌پذیری بالایی داشته و بعد از طراحی سایت به کاربران اجازه می‌دهد با هر دستگاهی که دارند، چه موبایل و چه لپ تاپ بتوانند به سایت توریستی و گردشگری شما مراجعه کنند. به همین دلیل، طراحی سایت با وردپرس محبوب‌ترین روش طراحی سایت آژانس مسافرتی به شمار می‌رود.

قالب های حرفه‌ای مناسب برای ساخت سایت گردشگری

قالب‌های بسیار حرفه‌ای برای طراحی سایت گردشگری وردپرسی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. قالب‌های بین‌المللی مثل Traveler ، Grandtour و Exploore امکاناتی بسیار غنی را در اختیار کسب‌و‌کارهای گردشگری و مسافرتی می‌گذارند. از رزو ماشین، تور و هتل بر بستر سیستم‌های رزرواسیون پیشرفته گرفته، تا اعمال کدهای تخفیف و پنل‌های مدیریتی که به آژانس‌های مسافرتی اجازه می‌دهند خدمات خود را به بهترین شکل ممکن ارائه کنند. علاوه‌بر این، شما می‌توانید با استفاده از خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ ترا، قالب اختصاصی خودتان را داشته باشید و با تولید محتوا برای سایت گردشگری، کسب‌و‌کارتان را گسترش دهید.

در این صفحه از سایت آسترا، می‌توانید برخی پوسته‌های قالب وب‌سایت‌های گردشگری (دمو تم‌های سایت مناسب برای توریسم) را ملاحظه کنید.

در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از موارد تکمیلی، فرم زیر را پر کنید تا ما در اسرع وقت با شما برای ارائه برنامه پیشنهادی و راهنمایی‌های لازم تماس بگیریم.

بهترین سایت‌های آژانس های گردشگری دنیا

سایت Booking.com

بوکینگ یک آژانس گردشگری هلندی است که تاسیس آن به سال ۱۹۹۶ بازمی‌گردد و در حوزه رزرو آنلاین هتل و انواع اقامتگاه‌ها فعالیت می‌کند. این سایت به ۴۳ زبان مختلف ترجمه شده و بیش از ۲۸ میلیون اقامتگاه در آن ثبت شده است.

سایت Wayn

سایت Airbnb

یکی دیگر از بزرگ‌ترین وب‌سایت‌های اجاره اماکن اقامتی در سراسر جهان، وب‌سایت Airbnb است. این سایت که در سال ۲۰۰۸ تاسیس شده، دارای بخش‌های مختلفی مثل رزرو رستوران، راهنمای سفر و اجاره خانه‌های لوکس است.

سایت Airbnb

سایت TripAdvisor

تریپ ادوایزر یک شرکت گردشگری بین‌المللی است که می‌توانید اطلاعات مفیدی از هتل‌ها، رستوران‌ها و اماکن اقامتی مقصد خود را در آن بیابید. در واقع، این سایت به شما کمک می‌کند پیش از سفر به یک شهر یا کشور، با تمام جاذبه‌های گردشگری آن آشنا شوید و نقد و بررسی‌های کاربران را بخوانید. همچنین، در این سایت می‌توانید یک سفرنامه شخصی ایجاد کنید و عکس‌ها، ویدیوها و داستان‌هایی که در طول مسیر برای‌تان اتفاق افتاده را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

سایت TripAdvisor

سایت Wayn

آدرس سایت Wayn مخفف عبارت “Where Are You Now” به معنای «اکنون کجا هستید» است. شما می‌توانید انواع تورهای مسافرتی، بلیط هواپیما یا هتل را از طریق این سایت رزرو کنید. علاوه‌بر این، می‌توانید خاطرات سفر خودتان را در صفحه پروفایل خود ثبت کرده و با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

سایت Wayn

دریافت مشاوره طراحی سایت آژانس مسافری

حالا که با اهمیت طراحی سایت گردشگری برای کسب‌و‌کار آشنا شدید، فرصت را غنیمت بشمارید به رقابت با سایر آژانس‌های مسافرتی بپردازید که برای خود یک سایت توریستی و گردشگری راه‌اندازی کرده‌اند. ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ ترا به پشتوانه پروژه‌های موفقیت‌آمیز بین‌المللی در زمینه طراحی سایت، مسیر را برای پیشرفت شما هموار خواهیم کرد. با خدمات ما، صاحب یک سایت حرفه‌ای گردشگری با انواع امکانات مثل سیستم رزرواسیون، کد تخفیف، پنل‌های مدیریت بازاریابان، هتل‌ها و آژانس‌های مسافرتی و بسیاری از امکانات دیگر شوید.

بعد از راه‌اندازی وب‌سایت خود هم می‌توانید از خدمات مختلف ما از جمله پکیج های سئو سایت برای ارتقا جایگاه سایت خود در نتایج موتور جستجوی گوگل، افزایش ترافیک ورودی و نرخ تبدیل و در نتیجه افزایش موثر درآمد استفاده کنید. برای کسب اطلاعات، بیشتر می‌توانید از مشاوره رایگان متخصصان آژانس ترا بهره‌مند شوید.

سایت گردشگری چه تفاوتی با سایت‌های معمولی دارد؟

آژانس‌های مسافرتی و گردشگری می‌توانند با طراحی سایت خود بدون محدودیت زمانی و مکانی، در ۲۴ ساعت شبانه‌روز، به مشتریان خود خدمات ارائه کنند. از آشنایی با تورهای مسافرتی و جاذبه‌های گردشگری اماکن مختلف گرفته تا رزرو تورها، همگی از جمله امکاناتی است که یک سایت گردشگری بدون نیاز مراجعه حضوری، در اختیار مشتریان می‌گذارد. یک سایت گردشگری می‌تواند دارای امکانات متعددی مثل رزرو بلیط برای تور گردشگری، معرفی تورهای لحظه آخری و قیمت مناسب، پنل مخصوص بازاریاب‌ها، هتل‌ها و دیگر آژانس‌های گردشگری و همینطور وبلاگی با موضوعات مرتبط با گردشگری باشد.

آینده سرمایه‌گذاری در وب‌سایت‌های گردشگری چطور است؟

گردشگری یکی از صنعت‌های بسیار درآمدزا است که حتی در بدترین شرایط اقتصادی می‌توان روی رونق آن‌ها حساب باز کرد. علاوه بر این، خود سایت فعال در حوزه بازاریابی محتوایی صنعت توریسم می‌تواند درآمدهای زیادی را برای مالک آن به همراه آورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

اشتراک گذاری

مشاوره رایگان

اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم.

تماس با کارشناس های ما: