قیمت طراحی سایت

زمان مطالعه: 10 دقیقه
قیمت طراحی سایت

چقدر باید برای داشتن یک وب سایت هزینه کنیم؟ سوالی به ظاهر ساده که عملا پاسخ دادن به آن بدون بررسی همه‌ی جوانب بسیار سخت و حتی غیرممکن است. در روزهایی که خیلی از مردم به دنبال ایجاد یک درآمد ثانویه برای خود، و یا پیدا کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارها هستند، وب‌سایت‌ها یک گزینه عالی به شمار می‌روند. خصوصا که درآمدهای بالای وب‌سایت‌های موفق، بسیاری را به فکر سرمایه‌گذاری در طراحی سایت‌های فروشگاهی و یا همکاری در فروش انداخته است.

هزینه طراحی سایت و تعرفه شروع قیمت در آژانس ترا

شاید بد نباشد بدانید نگارنده این مقاله، به دلیل آشنایی با دنیای دیجیتال و کار در همین حوزه، همیشه محل مشاوره افراد دور و نزدیک برای بررسی حدود تعرفه طراحی سایت و هزینه‌های لازم برای کسب درآمد از آن قرار گرفته است. همچنین به دلیل کنجکاوی شخصی، همیشه پیگیر هزینه‌های طراحی سایت آژانس‌های مختلف و هزینه‌های صرف شده از سمت سازمان‌ها برای ساخت وب سایت شرکتی بوده‌ام؛ شرکت‌های که گاه، بدون این که هیچ نیازی به وب‌سایت‌های قدرتمند داشته باشند، هزینه‌های زیادی را صرف آن کرده‌اند.

اگر بخواهیم بسیار کوتاه به این سوال پاسخ دهیم، باید بگوییم که برای داشتن یک وب‌سایت، شما به یک دامنه اینترنتی (شروع قیمت دامنه .ir از حدود ۷۰٬۰۰۰ تومان) یک سرویس میزبانی وب (شروع قیمت از حدود ۲۰۰٬۰۰۰ تومان) و یک نرم‌افزار مدیریت محتوا (مانند وردپرس، هزینه صفر یا رایگان!) نیاز دارید. برای توسعه‌ی امکانات وردپرس هم صدها و شاید هزاران افزونه وجود دارند که هزینه‌ی نصب بیشتر آن‌ها هم رایگان است! یعنی در مجموع با حدود ۳۰۰٬۰۰۰ تومان (با احتساب هزینه اینترنت شما!) و کمتر هم می‌توانید یک وب‌سایت داشته باشید.

با این حال، معمولا توصیه‌ی شخصی من به دوستان، هزینه کردن در حد چند ده میلیون روی وب‌سایت و سپردن کار به آزانس‌های معتبر و مشهور طراحی سایت بوده است. البته خود نگارنده در روز پیش از نگارش این مطلب (۲۴ خرداد ۱۴۰۲) شاهد یک آگهی طراحی سایت وردپرسی با هزینه ۲ میلیون تومان در خیابان میرداماد تهران بوده‌ام. قیمتی که باعث شد کمی نگران وضعیت سایت‌هایی که طراحی آن‌ها بر عهده‌ی آگهی‌دهنده بود، بشوم.

اگر می‌خواهید بدانید چرا با وجود ارائه خدمات طراحی سایت با چنین قیمت‌هایی و پکیج‌های از پیش تعریف شده، همچنان نمی‌توانیم قیمت خاصی را برای طراحی سایت در نظر بگیریم؛ و یا چرا به جای صرفه‌جویی و سفارش طراحی سایت های ارزان قیمت، ده‌ها میلیون تومان را برای طراحی سایت وردپرسی ساده هزینه می‌کنیم؛ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

طراحی سایت موسسه حقوقی

هزینه طراحی سایت و تعرفه شروع قیمت چقدر است

معمولا اولین سوالی که هرکسی پیش از سفارش خدمات طراحی و ساخت وب سایت از ما می‌پرسد، قیمت سرویس‌های ما است. با این حال، پاسخ به این سوال حتی برای ما هم کمی سخت و گیج کننده است؛ چرا که باید پیش از هر چیز متوجه شویم داریم دقیقا درباره‌ی چه وب‌سایتی صحبت می‌کنیم؟ همه سایت‌ها لزوما شبیه به هم نیستند و برخی از آنها امکانات بیشتری نسبت به سایرین داشته، مدیریت آن‌ها آسان‌تر است و سریع‌تر بارگذاری می‌شوند.

مسلما قیمت طراحی سایت با چنین ویژگی‌هایی، بالاتر از یک سایت ارزان قیمت است که نه سرعت خوبی دارد و نه امکانات غنی را در اختیار کاربرانش می‌گذارد.

هزینه طراحی سایت چقدر است

عوامل موثر در قیمت طراحی سایت

افرادی که درباره میزان هزینه طراحی یک وب‌سایت تحقیقاتی انجام داده‌اند، می‌دانند که هزینه ساخت یک وب‌سایت بسته به ویژگی‌های آن متغیر است و نرخ ثابتی ندارد. اگر اطلاعات زیادی در مورد توسعه اپلیکیشن وب نداشته باشید، این تفاوت قیمت می‌تواند برای شما سردرگمی ایجاد کند. به طور کلی مدت زمانی که برای طراحی و توسعه یک وب‌سایت صرف می‌شود، تاثیر بسزایی در میزان هزینه و قیمت آن دارد.

کیان، متخصص ارشد طراحی سایت در آژانس ترا

اگر می‌خواهید بدانید که قیمت تمام شده طراحی وب‌سایت شما چقدر خواهد بود، باید این موارد را در نظر بگیرید:

۱. اثر نوع سایت در هزینه های ساخت وبسایت

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که روی قیمت نهایی طراحی یک وب‌سایت اثر می‌گذارد، نوع وب‌سایت مورد نظر کاربر است. اینکه کسب‌وکار شما در زمینه تجارت الکترونیکی فعالیت می‌کند یا توسعه اپلیکیشن، می‌تواند روی قیمت طراحی وب‌سایت شما موثر باشد. قیمت طراحی سایت شخصی با قیمت طراحی سایت خبری کاملا متفاوت خواهد بود.

یک سایت خبری به امکانات مختلفی مثل ارتباط مستقیم با شبکه‌های اجتماعی، اشتراک‌گذاری آسان مطالب یا سیستم نظردهی استاندارد احتیاج دارد. در حالی که یک سایت شرکتی باید صفحات مخصوص معرفی نمونه‌کارها، تماس با ما و درباره ما برای معرفی کامل برند را در اختیار داشته باشد. قیمت طراحی سایت با PHP نیز با قیمت سایت وردپرسی متفاوت است. چرا که در این صورت باید یک CMS اختصاصی برای شما نوشته شود.

اثر نوع سایت بر هزینه های طراحی

یکی از مهم‌ترین عواملی که در تعرفه طراحی سایت تاثیر دارد، نوع وب‌سایت درخواستی شما است؛ زیرا برای توسعه هر وب‌سایتی باید از CMS و ابزار مناسب با ویژگی‌های آن وب‌سایت بهره ببریم. برای مثال اگر می‌خواهید یک وبلاگ شخصی داشته باشید، به کمک یک فرد متخصص در حوزه وردپرس نیاز دارید. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است که محبوبیت زیادی در بین توسعه‌دهندگان و طراحان وب دارد.

از طرفی نیز ممکن است کسب‌وکار شما به‌گونه‌ای باشد که به یک وب‌سایت سفارشی نیاز داشته باشید که در این صورت توسعه‌دهنده، باید همه چیز را از ابتدا با کدنویسی جلو ببرد. مثلا بعضی از وب‌سایت‌های حوزه توریسم، ممکن است نیاز به طراحی سایت گردشگری با کدنویسی اختصاصی داشته باشند

فرض کنید یک اپلیکیشن و یک وب‌سایت دارید که خدمات مشابهی را ارائه می‌دهند. اگر این دو با یکدیگر مرتبط نباشند و کاربر بخواهد تغییراتی را در برنامه ایجاد کند، این تغییرات در وب‌سایت ظاهر نمی‌شود. توسعه‌دهنده می‌تواند یک پنل مدیریت واحد بین سایت و برنامه راه‌اندازی کند تا مدیریت آنها را تسهیل کند. طراحی این پنل مدیریتی باعث افزایش قیمت طراحی سایت خواهد شد.

پویا، متخصص ارش طراحی سایت در آژانس ترا
طراحی وایرفریم و هزینه های آن
طراحی وایرفریم و هزینه های آن

عامل طراحی بیشترین تاثیر را در میزان هزینه توسعه یک وب‌سایت دارد. اگر قالب خاصی مد نظرتان باشد، فرد توسعه‌دهنده مطابق با دستور شما به طراحی می‌پردازد. چنانچه هیچ ایده‌ای برای طراحی وب‌سایت موردنظرتان نداشته باشید، باید از یک طراح UI/UX کمک بگیرید، به‌ویژه اگر می‌خواهید وب‌سایت خاص و منحصربه‌فردی داشته باشید. اگرچه طراحی یک وب‌سایت باکیفیت عالی و به‌صورت شخصی‌سازی‌شده، می‌تواند قیمت آن را تا دو یا حتی سه برابر افزایش دهد اما، در نهایت به یک محصول مطلوب دست خواهید یافت.

علیرضا، متخصص طراحی تجربه کاربری در ترا
برای امنیت وب سایت خود چقدر هزینه می‌کنید؟

۲. اثر تعداد صفحات وب‌سایت در هزینه ساخت وب سایت

هرچقدر تعداد صفحات یک وب‌سایت بیشتر باشد، قیمت طراحی سایت بیشتر خواهد بود. به‌طور مثال، قیمت ساخت و طراحی یک سایت بیوگرافی شخصی که تعداد صفحات زیادی ندارد با یک سایت سازمانی که متعلق به برندی معتبر است و صفحات متعددی دارد، متفاوت خواهد بود. همین قضیه در مورد طراحی سایت‌های مجله اینترنتی که باید صفحات متنوعی داشته باشند هم، صدق می‌کند.

اگر سایتی غیر خبری دارید، باید هر یک از صفحات آن طراحی منحصر به‌فردی داشته باشند تا بتوانید مخاطب جذب کنید. این سایت، برنامه‌نویسی و طراحی بیشتری را می‌طلبد و در نتیجه، بدیهی است که مبلغ نهایی طراحی را افزایش دهد.

تولید محتوا، حق‌الترجمه، هزینه هاستینگ و دامنه یا خدمات سئو از جمله هزینه‌های جانبی طراحی یک سایت محسوب می‌شوند که البته به‌انتخاب مشتری انجام خواهد شد.

سیاوش، مدیر تیم تولید محتوای آژانس ترا
هزینه های جانبی طراحی و ساخت سایت

۳. اثر اضافه کردن امکانات و نرم افزارهای سیستم‌های پرداخت بر هزینه های طراحی سایت

اگر قرار است یک فروشگاه اینترنتی را راه‌اندازی کنید، لازم است که سیستم‌های پرداخت متنوعی را در وب‌سایت خود تعبیه کنید. به‌لطف آن‌ها کاربران می‌توانند بدون دردسر و در عرض چند دقیقه، فرآیند پرداخت را انجام دهند و محصول مورد نظر خود را از فروشگاه اینترنتی شما تهیه کنند.

اکثر سیستم‌های پرداختی امن هستند و توسط درگاه‌های رسمی مدیریت می‌شوند؛ اما فراموش نکنید که مسئولیت وارد کردن اطلاعات حساب بانکی کاربران از طریق سایت شما، با خود شماست. بنابراین لازم است که با گواهینامه SSL، امنیت سایت خود را ارتقا دهید.

۴. قیمت طراحی سایت های دو و چند زبانه

شرکت‌ها و برندهایی که مراودات بین‌المللی دارند و در زمینه واردات یا صادرات کالا فعالیت می‌کنند، نیازمند طراحی سایت بین المللی و چند زبانه هستند. اضافه شدن یک یا چند زبان دیگر به سایت شما، می‌تواند قیمت طراحی سایت را افزایش دهد. برای تجربه کاربری غنی به کاربران خارجی، باید تمام صفحات سایت شما به زبان کشور مقصد ترجمه شوند. بنابراین هر چه تعداد صفحات سایت شما بیشتر باشد، هزینه طراحی نیز بیشتر خواهد شد.

قیمت طراحی سایت و اپلیکیشن

۵. هزینه اضافه کردن امکانات ارتباطی به سایت

نحوه برقراری ارتباط مخاطبان و مشتریان سایت با شما باید چگونه باشد؟ آیا نیاز به راه‌اندازی یک سیستم تیکت‌دهی است؟ آیا به پشتیبانی آنلاین از طریق خود سایت احتیاج دارید؟ یا آنکه قرار است از طریق ایمیل و شماره تلفن با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید؟ نوع امکانات ارتباطی تاثیر مستقیمی روی قیمت طراحی سایت شما می‌گذارد.

در برخی وب‌سایت‌ها این امکان وجود دارد که کاربر با ثبت‌نام و ثبت اطلاعات شخصی، محتویات سایت را برای خود شخصی‌سازی کنند یا در آنلاین‌شاپ‌ها روند خرید را تسهیل نماید. برای راه‌اندازی چنین وب‌سایتی باید یک پنل مدیریتی و یک پایگاه‌داده طراحی کرد. همچنین باید گواهی امنیتی SSL به سایت اضافه شود. تمامی موارد گفته شده بر افزایش هزینه طراحی ‌سایت تاثیرگذار هستند.

سحر، متخصص SEO در آژانس ترا

طراحی سایت پزشکی

چرا نباید از خدمات طراحی سایت رایگان یا ارزان استفاده کرد؟

اگر عبارت طراحی سایت با قیمت مناسب را در گوگل جستجو می‌کنید، لزوما نباید به‌دنبال ارزان‌ترین خدمات بگردید. در خدمات طراحی ارزان قیمت یا رایگان، معمولا خروجی کار پر از ایراد است، مشخص نیست استانداردهای روز وب در کدنویسی سایت در نظر گرفته شده یا آیا اصول سئو در آن رعایت شده است؟ در خدمات ارزان قیمت، معمولا تجربه افراد کم است، تیم یا اشخاص نه چندان حرفه‌ای کار طراحی سایت شما را بر عهده می‌گیرند. به‌همین خاطر هم هست که خروجی خوبی را دریافت نخواهید کرد.

نباید از خدمات طراحی سایت ارزان یا رایگان استفاده کرد

امنیت ضعیف، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خدمات طراحی سایت رایگان یا ارزان قیمت است که معمولا هم توسط افراد اهمیتی به آن داده نمی‌شود. در نقاط مختلف اکثر این طرح‌های رایگان، لینک‌های مخفی وجود داشته باشد که می‌توانند به‌عنوان لینک خارجی در سایت شما معرفی شوند و همین روی سئو سایت اثرات منفی و جبران ناپذیری می‌گذارد. علاوه بر این، باگ‌های کوچک و بزرگی دارند که ممکن است به یک‌باره ظاهر شده و سایت شما را مختل کنند. از آنجا که هیچ پشتیبانی درستی از این خدمات رایگان وجود ندارد، ممکن است تا درست شدن سایت، بسیاری از مخاطبان خودتان را از دست بدهید.

پیشنهاد ما به شما، استفاده از خدمات طراحی سایت شرکت‌های مطرح و با سابقه برای طراحی سایت با قیمت مناسب و در عین حال دریافت خدمات باکیفیت است. بسیاری از سایت‌ها، جدول قیمت طراحی سایت را در اختیار شما می‌گذارند که می‌توانید با بررسی و مقایسه آن‌ها با یکدیگر، بهترین خدمات مورد نیاز خودتان را انتخاب کنید.

روش پرداخت هزینه طراحی وب‌سایت چگونه است؟

مهم است که شما با کارفرمای خود چه روشی را برای پرداخت هزینه‌ها تعیین کرده باشید. یکی از روش‌های پرداخت که خیلی هم مرسوم نیست، پرداخت هزینه ساخت سایت به‌صورت ساعتی است. در این روش شما به‌ازای کل ساعاتی که روی سایت مورد نظر کار کرده‌اید، مبلغی را پرداخت خواهید کرد.

هزینه های طراحی سایت چگونه پرداخا خواهند شد؟

نحوه پرداخت مبلغ طراحی سایت در آژانس ترا

در روشی مرسوم‌تر، شما هزینه ساخت و طراحی وب‌سایت خود را به‌صورت مرحله‌ای واریز می‌کنید. در واقع شما می‌توانید ابتدا بخشی از مبلغ را به‌صورت پیش‌پرداخت طراحی، پرداخت کنید، سپس بعد از اتمام هر مرحله، بخش دیگری از مبلغ را پرداخت کنید. در روش دیگری که آسان‌ترین روش است، شما از شرکت طراح سایت می‌خواهید تاریخ و روز مشخصی را برای تحویل طرح نهایی تعیین کنند و سپس کل هزینه را به‌صورت یک‌جا پرداخت خواهید کرد.

سخن پایانی

بسیاری از افراد بهانه‌ها و نگرانی‌های مختلفی برای نداشتن وب‌سایت دارند. برخی می‌گویند که وقت کافی برای ساخت یک سایت ندارند، هیچ آشنایی با وب ندارند یا نگران هزینه‌های آن هستند. اما واقعیت امر اینجاست که گروه‌های طراحی وب معتبری مثل آژانس ترا وجود دارد که می‌توانند ۰ تا ۱۰۰ طراحی سایت شما را بر عهده بگیرند و کسب‌و‌کار شما را صاحب یک سایت کنند. اما آیا هزینه کردن برای طراحی یک سایت واقعا ارزش دارد؟ و از آن مهم‌تر، قیمت طراحی سایت چقدر است؟

پاسخ سوال اول، «بله» است. اگر یک تجارت محلی را راه‌اندازی کرده‌اید و صاحب فروشگاهی در یکی از شهرها هستید، مشتریان محدودی از خیابان‌ها و مناطق اطراف به فروشگاه شما سر خواهند زد. این در حالی است که با راه‌اندازی یک وب‌سایت، مشتریان بالقوه از کل کشور جذب کسب‌و‌کار شما خواهند شد که می‌توانند به یک مشتری بالفعل تبدیل شوند. این روزها بسیاری از افراد در اینترنت به‌دنبال مشاغل یا خدمات مورد نیاز خود می‌گردند. بنابراین اگر صاحب یک وب‌سایت نباشید، نمی‌توانید توجه این افراد را به خود جلب کنید.

هزینه ساخت سایت چقدر است؟

اما پاسخ سوال دوم را نمی‌توان در یک کلمه داد. بنابراین در ادامه به بررسی مواردی می‌پردازیم که می‌توانند روی قیمت طراحی سایت فروشگاه، تجاری یا خبری تاثیرگذار باشند. فاکتورهای بسیاری را باید در تعیین قیمت طراحی سایت در نظر گرفت که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت کمک زیادی به کسب‌وکار شما می‌کند. البته ممکن است برای انجام این کار دچار سردرگمی شوید. اما جای نگرانی نیست چون متخصصین آژانس ترا به شما کمک می‌کنند تا به بهترین نحو ممکن کار خود را پیش ببرید.

آیا طراحی سایت با امکانات پایه هزینه پنهان هم دارد؟

کلیه هزینه‌های طراحی سایت، در واقع همان‌هایی هستند که پیش از شروع پروژه، توسط متخصصین آژانس ترا به شما اعمال خواهد شد. به‌جز آن‌ها نیازی به پرداخت هیچ هزینه اضافه‌تری نیست.

آیا هزینه برای طراحی سایت در مقایسه با اینستاگرام ارزش دارد؟

هیچگاه شبکه‌های اجتماعی نمی‌توانند جایگزین یک وب‌سایت شوند. سایت، رسانه رسمی و مستقل یک کسب‌و‌کار است که حتی در صورت فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توانید در آن فعالیت خود را ادامه دهید.

قیمت طراحی سایت چگونه محاسبه می‌شود؟

عوامل مختلفی روی قیمت طراحی یک وب‌سایت موثر هستند. از نوع سایت (فروشگاهی، خبری یا غیره) گرفته تا داشتن CMS اختصاصی یا وردپرسی بودن، سیستم‌های پرداختی، تعداد صفحات یک سایت و دو یا چهار زبانه بودن آن همگی روی قیمت یک سایت مؤثر هستند.

چه خدمات دیگری در ارتباط با طراحی سایت وجود دارد؟

تولید محتوا، حق‌الترجمه، هزینه هاستینگ و دامنه یا خدمات سئو از جمله هزینه‌های جانبی طراحی یک سایت محسوب می‌شوند که البته به‌انتخاب مشتری انجام خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم.

تماس با کارشناس های ما: