کرنر استون یا محتوای بنیادی چیست ؟
قبل از صحبت درباره هر موضوعی بهتر است ابتدا بفهمیم که اصلا منظور از محتوای بنیادی یا همان کرنر استون چیست؟ در پاسخ باید گفت که محتوای بنیادی مجموعه ای از مهم ترین مقالات و هسته وب سایت شماست. به عبارتی دیگر همان صفحات یا پست هایی است که تصمیم دارید رتبه آن ها را در موتور جستجو، به طرز چشم گیری ارتقاء دهید.
از جایی که مقالات بنیادی تر با همه چیز را در ارتباط با بررسی یک موضوع تحت پوشش خود قرار می دهند، معمولا حاوی محتوا های طولانی تری نسبت به سایر مقاله ها هستند. یک محتوای بنیادی بهینه باید هم انعکاسی از تجارت و کسب و کارتان باشد و هم در عین حال اهداف شما به شکل مبرهمی به تصویر بکشد. چنین محتوایی باید تمرکز خود را بر ارائه نمودن جامع و مفید ترین اطلاعات در ارتباط با موضوعی خاص قرار دهد تا به چنین نتایجی بینجامد.
از یاد نبرید که محتوای بنیادی باید هم به خوبی تولید و نویسندگی شود و هم همواره به روز باشد.
اهمیت محتوای بنیادی برای سئو
از جایی که محتوای بنیادی نقش بسیار مهمی در استراتژی های سئو دارد، زمانی که رتبه بندی بر اساس عبارات جستجو دشوار باشد، به کار گیری روش مقالات بنیادی می تواند کمک موثری به شما در زمینه رقابت با این عبارت ها نماید. ممکن است شما مقالات زیادی در مورد موضوعات مشابه بنویسید، در این صورت باید به گوگل اطلاع دهید که مهم ترین آن ها کدام یک است.
اگر این کار را انجام ندهید، شانس خود را برای کسب رتبه خوب در نتایج جستجو از دست می دهید و از رقابت ها دور خواهید شد. با ارائه ساختار پیوند داخلی مناسب در بین پست ها، گوگل را مطلع کنید که کدام مقاله از اهمیت بالاتری برخوردار است.
ویژگی های صفحات کرنر استون یا محتوای بنیادی
همان طور که پیش از این هم گفتیم، مقالاتی محتوای بنیادی تلقی می شوند که از نظر محتوایی در جایگاه بالاتری نسبت به سایر صفحات قرار بگیرند. بر ااساس این موضوع لازم است برخی از ویژگی های یک محتوای بنیادی خوب و مناسب ذکر شوند. این موارد عبارت اند از:
- طول محتوایی نسبتا مناسب و بیشتر از ۹۰۰ کلمه است.
- مقالات باید حاوی ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ کلمه باشند.
- استفاده کردن از کلمات کلیدی که دارای رتبه ای بالا و تعداد زیادی بازدید کننده در موتور های جستجوگر، هستند.
- محتوای بنیادی باید واضح، آشکار و سودمند باشد تا مخاطب را به سردرگمی دچار نکند.
- محتوای شاخص دارای زیر عنوان های معتدد با عمق بالا می باشد.
- شرح دادن اطلاعات، ویژگی و ارزش های اصلی کسب و کار خود
- به کارگیری تصاویر، ویدئو ها، شکل و نمودار، برای راحتی مخاطبان و زیبایی کار
- لینک سازی داخلی در محتوای بنیادی باید به طور منظم و با کیفیت صورت بگیرد.
- ایجاد و استفاده از لینک بیلدینگ های داخلی مرتبط با محتوای مقالات
- جهت دریافت امتیاز و نمرات بالا از سئو، لازم است کیفیت محتوای بنیادی نسبت به سایر مقاله ها در وضعیت مناسب تری باشد.
- رعایت نمودن چگالی استفاده مناسب از کلمه کلیدی در کل محتوای بنیادی
- به کار بردن کلمات کلیدی مناسبی را در تیتر اصلی سایت و زیر عنوان های پست
- به روز رسانی منظم و بیش از پست ها و مطالب دیگر سایت
و موضوع مهمی که در پایان باید به آن اشاره کرد، این است که هر چه سایت شما دارای محتوا های بیشتری باشد، انتخاب صفحات کرنر استون راحت تر است؛ در حقیقت تعداد مقالات کرنر استون شما باید ۲ تا ۱۰ محتوا را در بر گیرد.
پنج راه برای رسیدن به محتوای بنیادی برجسته
شما می توانید با تحقیقات گسترده در زمینه کلید واژه ها، در نوشتن مقاله های بنیادی بسیار جذاب، آموزنده، زیبا و طولانی حرفه ای و ماهر شوید تا سر انجام در مسیر پیشرفت وب سایت خود گام بردارید. اما سوال اینجاست که اگر زمان زیادی برای این کار نداشته باشید، انجام چه اقداماتی بهتر است؟ برای پاسخ دهی به این سوال در ادامه ۵ مرحله مهم را به شما معرفی می کنیم تا با دنبال کردن آن ها قادر به تولید محتوای بنیادی بسیار جذابی باشید.
مرحله اول: درباره کلید واژه های خود فکر کنید
گفتیم که باید در ارتباط با کلید واژه های مورد نظر برای رتبه بندی کردن، باید تصمیم درستی بگیرید؛ زیرا مقاله ای بنیادی باید شامل تعدادی از بهینه و رقابت انگیز ترین کلمات کلیدی باشد؛ منظور از این کلماتی کلیدی، کلماتی هستند که کمتر سایت ها به اتفاده از آن ها پرداخته و مطالب خیلی کمی مرتبط با آن ها وجود داشته باشد. پس اقدام نمودن به انجام تحقیقات زیاد در این راستا ضرورت می یابد.
مرحله دوم: بهترین پست را انتخاب کنید
در این مرحله باید پست هایی را انتخاب کرد که پیرامون بهترین و محبوب ترین کلمات کلیدی بهینه سازی شدند. در واقع در چنین زمانی پاسخ به این سوال الزامی می گردد که از نظر شما بهینه و بهترین پست ها کدام اند؟ چنین الزامی به خاطر این است که از آن پس همان پست، محتوای بنیادی شما را تشکیل خواهد داد. کافیست که اقدام به بررسی جامع و کاملی بر روی تمامی پست ها و برگه های خود کنید و پستی که بیشترین بازدید را از گوگل کسب کرده و در رتبه های گوگل در موقعیت بالا تری قرار دارد، به عنوان محتوای بنیادی انتخاب نمایید
مرحله سوم: مقاله بنیادی خود را بازنویسی کنید
سعی کنید مقاله بنیادی خود را بسیار جذاب و دلنشین بنویسید؛ همچنین به خاطر طولانی بودن این مقالات بهتر است، توجه بسیاری به خوانا بودن محتوا، داشته باشید. همچنین استفاده از عنوان های گسترده و نمایه ها در ابتدای مقالات را از یاد نبردید. توصیه می نیم که همواره مقالات را گسترش داده و از به روز بودنشان اطمینان حاصل نمایید.
مرحله چهارم: سایر پست های خود را در زمینه انواع طویل کلمات کلیدی بهینه سازی کنید
برای بهینه سازی باقی پست های وبلاگ، باید با استفاده از همان کلمات کلیدی که در محتوای بنیادی به کار بردید، در مورد موضوعات مشابهی مانند مقاله بنیادی و مناسب با انواع طویل کلمات کلیدی، به تولید محتوا بپردازید.
مرحله پنجم: کلید واژه طویل را به مقاله های بنیادی پیوند دهید
باید گوگل را از این موضوع مطلع کنید که مقاله جدید بنیادی شما، مهم ترین مقاله در آن حیطه و موضوع خاص در سایت است. بنابراین در نظر داشته باشد که تمامی مقاله های طولانی را به مقاله های بنیادی خود پیوند بدهید.
ساختار پیوندی برای محتوای بنیادی
همان طور که قبل تر گفتیم، مقالات بنیادی باید در وب سایت شما جایگاه ویژه و برجسته ای داشته باشند؛ به گونه ای که در حالت ایده آل، مخاطب بتواند با یک کلیک مستقیما از صفحه اصلی وب سایت به مقالات بنیادی دسترسی یابد. همچنین توجه داشته باشید که تمامی پست های دیگر شما که با مقاله های بنیادی شباهت دارند، باید به همان مقالات مربوطه، ارجاع شوند تا مخاطب دچار سردرگمی نشود.
زمانی که سایت پیشرفت می کند، تعداد پست های جدید وبلاگ شما با این مضمون نیز افزایش می یابد و در واقع این شما هستید که می توانید هر یک از پست ها را به مقاله بنیادی خود پیوند بزنید. از آنجا که امکان دارد هنوز به طور کامل متوجه این موضوع نشده باشید، در ادامه مثالی مرتبط با این مطلب در اختیارتان قرار می دهیم.
تصور کنید که در حال تماشای نقشه یک کشور یا یک ناحیه از آن هستید. با کمی دقت متوجه خواهید شد که شهر های کوچک با شهر های بزرگ به نحوی با هم پیوند خورده اند؛ بدیهی است که شهر های بزرگ نسبت به شهر های کوچک تر، دارای جاده های بیشتری هستند. این شهر های بزرگ نقش محتوای بنیادی را دارند که بیشترین لینک ها را دریافت می کنند؛ شهر های کوچک هم همان پست های شما درباره موضوعات خاص تر می باشند. درست است که جاده هایی منتهی به این شهر ها وجود دارد اما به اندازه شهر های بزرگ نیستند. نا گفته نماند که در این مثال جاده ها همان پیوند ها هستند.
مهم ترین مزایای محتوای بنیادی
حال می خواهیم در ادامه به فواید محتوای بنیادی بپردازیم، این ویژگی ها شامل موارد زیر می باشد :
- افزایش آگاهی و اطلاع از برند
- ایجاد اولین جایگاه دیده شدن در نتایج جستجو
- افزایش ترافیک مربوط به سایت
- ساخت لینک های طبیعی
- کسب اعتبار و اعتماد
- دریافت لینک های با کیفیت جهت کسب رتبه
بعد از تولید محتوای بنیادی، یکی از مهم ترین نکات برای کسب رتبه نزد موتور جستجوگر گوگل ؛ ساخت لینک های داخلی سایت است. باید تمامی پست های گذشته سایت خود را که از نظر محتوا و معنا با محتوای شاخص و اصلی شما در ارتباط است، به محتوای شاخص لینک کنید.
آنالیز کردن محتوای بنیادی
اگر می خواهید که مقاله شما عالی به نظر برسد، به مقدار خاصی از آنالیز محتوای بنیادی نیازمندید. مقدار های مشخص شده در محتوای بنیادی به قضاوت بهتر و بیشتر از حد معمول سئو کمک می کنند و در خوانایی متن نیز تاثیر مستقیم دارند. همین امر موجب خواهد شد که خواننده علاقه بیشتری به خواندن متن نشان دهد و متن مورد نظر در موتور های جستجوگر در جایگاه بالاتری نسبت به سایر سایت های مربوطه قرار گیرد.
پیشنهادات لینک دهی داخلی
نسخه پرمیوم یوست سئو دارای گزینه لینک دهی داخل می باشد. این گزینه آنچه را که شما می نویسید، تحلیل کرده و با استفاده از کلمات اصلی موجود در در متن، تعیین می کند که هر یک از مقالات به کدام بخش از محتوای بنیادی وب سایتتان مرتبط است. مقاله های بنیادی به منظور پیشنهاد برای لینک سازی داخلی به اشکال متفاوتی مورد بررسی قرار می گیرند؛ چرا که این مقالات از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار هستند. همچنین جهت افزایش اهمیت و ارزشمندی مقالات محتوای بنیادی، لازم است آن ها را، بالای لیست پیشنهادات لینک دهی داخلی قرار دهید؛ در نهایت این امر، کار شما را برای لینک دهی به مقاله اصلی تسهیل می کند.
محتوای کرنر استون مورد علاقه گوگل
ایجاد محتوای کرنر استونی که مورد علاقه گوگل باشد به این ترتیب است:
- در شروع کار باید با استفاده از Keyword research اصولی، اقدام به انتخاب مناسب ترین کلمات یا عبارت کلیدی مرتبط با محتوی خود نمایید.
- سپس عنوان و Title Tag متناسب با محتوای خود را بیابید و از آن استفاده کنید.
- بهتر است محتوای سبز،کامل و جذابی در صفحات کرنر استون به کارگیرید.
- محتوای اصلی کرنر استون لازم است که هم طولانی باشد و هم در عین حال هم امکان استفاده از تجهیزاتی نظیر اینفوگرافیک، موشن و ویدئو در آن وجود داشته باشد.
کمک گرفتن از پیلار پیج (Pillar Page)
در صورتی که ساختاری صحیحی برای وب سایت درست و اجرا شده باشد، پیلار پیج ها صفحاتی قدرتمند اند که می توانند بخشی از این قدرت را به محتوای بنیادی مربوط به خود انتقال دهند. برای درک بهتر این موضوع بهتر است به مثال زیر توجه کنید:
تصور کنید شما دارای پیلار پیجی با عنوان سفر به ترکیه هستید و در آن توضیحات متعددی راجع به انواع هتل ها، غذا ها و اماکن گردشگری ترکیه ارائه نمودید که از طرفی هم به مقالات زیاد و مرتبط با آن لینک داده اید.
از طرفی دیگر به این فکر کنید که صفحه بنیادی با عنوان تور های ترکیه دارید که در آن به موضوعاتی پرداختید که مربوط آژانس مسافرتی شماست. در این صفحه هم در ارتباط با اعزام مسافر توضیحای ارائه نمودیدو لیستی تور های لحظه آخری با بروز ترین حالت درج کردید.
حال باید پرسید که اگر کاربری در گوگل اقدام به جستجوی تور های ترکیه کند، شما به عنوان یک آژانس مسافرتی می خواهید که کدام صفحه از مقالات شما بالا تر از سایرین نمایش داده شود؟ به احتمال زیاد پاسخ شما صفحه مربوط به تور ترکیه. زیرا شما تصمیم دارید خدمالت خود را به کاربران معرفی و پس از آن به فروش برسانید نه این که تنها آن ها را با کشوری به نام ترکیه آشنا نمایید.
پس ضروری است که به گونه گوگل را از این موضوع آگاه کنید که می خواهید برای آژانس مسافرتی خود و سرچ ها مرتبط با آن، صفحات تور ترکیه را یا همان محتوای بنیادی سایت را نخست به نمایش گذارد. انجام این کار با لینکی که از صفحه پیلار به کرنر استون می دهید امکان پذیر است. البته در این راستا مراقبت لینک هایی که به صفحات محتوای بنیادی خود داده اید، باشید و جز CTA ها لین دیگری از کرنرر استون دریافت نکنید.
انتخاب کلمات کلیدی در محتوای بنیادی
در مرحله اول رسیدن به محتوای بنیادی مناسب، راجع به کلمات کلیدی یا کلید واژه ها شرح خلاصه واری از هر یک ارائه دادیم. در ادامه لازم است بدانید که در انتخاب این کلمات باید دقت زیادی به کار گرفت؛ زیرا کلمه کلیدی مربوط به محتوای بنیادی باید دقیقا همان کلمات اصلی سایت شما باشند. به علاوه می توان به ازای هر کلمه کلیدی یک محتوای بنیادی تولید کرد. محتوای شاخص یا همان محتوایی که مخاطبان پس از انجام جستجوی کلمه کلیدی در گوگل، آن را مشاهده خواهند کرد، باعث می شود که اهمیت بسیاری برای کلید واژه ها قائل باشیم. به عبارت دیگر برای دستیابی به رتبه های بالایی و نخست گوگل، تولید محتوای شاخص بسیار کارساز خواهد بود.
قابلیت جدید افزونه سئو برای تولید محتوای بنیادی
نسخه اخیر افزونه سئو یا همان Yoast Seo، این امکان را به کاربر می دهد، مقالات را به عنوان محتوای بنیادی علامت گذاری نماید. این قابلیت در ایجاد یک ساختار سازنده لینک های داخلی یا همان Internal Link، برای محتوای بنیادی به شما کمک می کند. حال شاید با خود بگویید که منظور از علامت گذاری چیست؟ علامت گذاری محتوا به این معناست که شما می توانید لیستی از آن ها را در مرور کلی پست خود مشاهده کرده تا پس از آن اقدام به بهبود بخشیدن به آن ها کنید. در نهایت از یاد نبرید، به بهترین مقاله خود درباره موضوعی خاص لینک بزنید تا با چنین اقدامی به پیشرفت سایت خود کمک نمایید.
جمع بندی
ساختار سایت برای سئو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ چرا که داشتن ساختار محکم از یک سایت، به این معنا می باشد که هم موتور های جستجوگر و هم بازدید کنندگان قادر به بازدید و جستجو در سایت شما باشند تا آنچه را که می خواهند، به راحتی پیدا کنند. همچنین وبسایتی که ساختار محتوای خود را بهتر و دقیق تر به گوگل معرفی کند، شانس و سرعت بیشتری جهت رنک گرفتن و یا ایندکس شدن توسط گوگل را خواهد داشت؛ مقالات محتوای بنیادی یا کرنر استون کمک شایانی در این امر به شما خواهند کرد. پیشنهاد ما هم به شما این است که، با تعیین مقالات شاخص سایت خود، این ساختار را بهبود ببخشید. از همراهی و انتخاب شما برای مطالعه این مقاله مچکریم.
منبع : آژانس دیجیتال مارکتینگ ترا