یکی از اصلیترین لازمههای موفقیت در هر کسب و کاری، معرفی کسب و کار خود به دیگران است که تنها با استفاده از شیوههای مختلف تبلیغات، امکان پذیر است. در واقع تا زمانی که کسب و کار شما دیده نشده باشد، نباید انتظار رونق آن را داشته باشید. یکی از روشهای تبلیغ، تبلیغ در گوگل ادوردز میباشد که میتواند موجب توسعه کسب و کارتان شود. ما در ادامه قصد داریم نحوه تبلیغات در گوگل ادز را به طور جامع، آموزش دهیم. با آژانس دیجیتال مارکتینگ ترا همراه باشید.
آموزش گام به گام ساخت کمپین تبلغ در گوگل ادز
برای تبلیغ در گوگل ادز لازم است که یک سری گامها را به ترتیب بردارید. این گامها عبارت است از:
ساخت اکانت جیمیل
گام اول برای تبلیغات در گوگل ادز، این است که یک اکانت Gmail داشته باشید؛ بنابراین اگر اکانت ندارید اقدام به ساخت آن کنید.
ورود به صفحه ادوردز
پس از اینکه اکانت Gmail خود را ایجاد نمودید، وارد اکانت خود شده و با کلیک روی آدرس ads.google.com به صفحه گوگل ادز بروید. اکنون شما میتوانید پس از طی یک سری مراحل ساده که در ادامه بیان خواهیم نمود، کمپین تبلیغاتی خود را ایجاد کنید.
انتخاب نوع کمپین مد نظر خود
در ابتدای راه برای تبلیغ در گوگل ادز، باید نوع کمپین مورد نظر خود را تعیین و انتخاب کنید.
تعیین هدف از ایجاد کمپین تبلیغاتی
سپس باید هدف خود از تبلیغات در این سرویس گوگل را مشخص کنید تا بتوانید به مرحله بعدی راه یابید.
پس از آن، تیک کنار Website visits که در قسمت پایینی صفحه میباشد را بزنید، سپس آدرس وبسایتی را که قصد تبلیغات در آن را دارید، وارد کنید و با کلیک روی گزینه Continue وارد مرحله بعدی شوید.
انجام تنظیمات مرتبط با کمپین
با کلیک بر روی گزینه Continue، صفحه ای جلوی روی شما باز خواهد شد که از شما میخواهد تا تنظیمات مربوط به کمپین تبلیغاتی خود را انجام دهید. اطلاعاتی که در این صفحه از شما درخواست میشود عبارت است از:
Campaign name
انتخاب و ورود یک نام مناسب برای کمپین تبلیغاتی خود
Networks
در این بخش میتوانید نمایش تبلیغات خود را تنها به موتور جستجوی گوگل محدود کنید. بدین منظور اگر تمایلی به نمایش تبلیغات خود در بخش Display که تبلیغ نمایشی میباشد، ندارید، تیک گزینه Include Google Display Network را بردارید.
همچنین اگر تمایلی به نمایش تبلیغات خود در سایتهایی نظیر gmail ، google play و youtube و … را ندارید نیز تیک مربوط به گزینه include Google Search Partners را بردارید.
Start and End
یکی از قابلیتهایی که گوگل ادز در اختیار کاربران خود قرار داده این است که میتوانند زمان پایان برای تبلیغات خود را تعیین کنند. این قابلیت برای تبلیغاتی که تاریخ انقضاء دارند، بسیار کاربردی میباشد. منظور از تبلیغات دارای تاریخ انقضاء، مثلا تبلیغات مربوط به جشنوارههای تخفیف میباشد که تنها برای یک بازه زمانی مشخص در نظر گرفته شدهاند. بدین منظور شما میتوانید در فیلد مربوط به Start and End تاریخ آغاز و پایان تبلیغات خود را تعیین کنید.
Location
با تبلیغ در گوگل ادز شما همچنین میتوانید منطقه جغرافیایی خود را تعیین کنید. نکته قابل توجه در خصوص فیلد Location این است که نمیتوان ایران را به دلیل اینکه تحریم است، انتخاب نمود. بنابراین باید گزینه All countries and territories را انتخاب نمایید. با انتخاب این گزینه تبلیغات شما به تمامی کشورها، نمایش داده خواهد شد، اما اگر دوست ندارید تبلیغات شما به دیگر کشورها نمایش داده شود، راه حلی برای آن وجود دارد و آن هم این است که دیگر کشورها را Exclude کنید.
Languages
بخش دیگری که برای تبلیغ در گوگل ادروردز لازم است آن را تکمیل نمایید، بخش مربوط به Languages است که باید آن را با توجه به کاربران و کشور هدفتان انتخاب کنید. به طور کلی گوگل ادز این امکان را برای کاربران خود فراهم آوردهاست که بتوانند این فیلد را روی زبان هر کشوری اعم از عربی، انگلیسی، فارسی، ترکی و … قرار دهند.
Budget
در این بخش از تبلیغات باید بودجهی روزانه ای که برای انجام تبلیغات در نظر گرفتهاید را مشخص کنید تا گوگل بداند که نباید بیشتر از آن مبلغ، از اعتبار اکانت خود استفاده کند. به این معنا که هر زمان مبلغ مد نظر شما صرف شد، تبلیغ در گوگل ادوردز تا روز بعدی، متوقف شود.
منظور از Budget میانگین هزینه ای است که برای هر روز تبلیغات در نظر گرفتهاید.
پس از تعیین میانگین هزینه، Delivery method را برروی standard قرار دهید.
Bidding
در این بخش از صفحه گوگل ادز، باید هزینه کلیک بر روی هر کلمه کلیدی را مشخص کنید؛ بدین منظور روی گزینه Select a bid strategy directly کلیک کرده و سپس برای مدیریت هزینههای کلیک روی کلمات کلیدی به صورت دستی، Manual CPC را انتخاب کنید.
ساخت کمپین
پس از اینکه تمامی اطلاعات را در صفحه مربوطه وارد نمودید، میتوانید اقدام به ساخت کمپین تبلیغاتی خود کنید؛ بدین منظور، گزینه Save and continue را انتخاب کنید.
ایجاد اولین Ad group
پس از ساخت کمپین تبلیغاتی خود میتوانید یک گروه تبلیغاتی ایجاد کنید. لازم به ذکر است که هر کمپین میتواند براساس محصولات و خدمات مختلف خود، شامل چندین ادگروپ باشد.
برای ایجاد ادگروپ باید مراحل زیر را طی کنید:
Ad group name
در این فیلد باید نام گروه تبلیغاتی خود را وارد کنید.
سپس، باید هزینه ای که برای کلیک کلمات این گروه از تبلیغات خود در نظر گرفتهاید را مشخص کنید.
بعد از این کار در کادر پایینی، هر یک از کلمات کلیدی که برای این گروه از تبلیغات خود در نظر گرفتهاید را در سطرهای جداگانه، بنویسید.
در نهایت با کلیک بر روی گزینه Save And Continue اولین ادگروپ شما ایجاد خواهد شد.
ایجاد متن تبلیغ
برای ایجاد اولین متن تبلیغاتی خود نیز تنها کافیست اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. این اطلاعات عبارتند از:
Final URL
در این بخش باید آدرس صفحه ای که میخواهید کاربر با کلیک روی آگهی تبلیغ در گوگل ادز، به آن وارد شود را قرار دهید.
Headline
گوگل ادز برای کاربران خود، سه فیلد با عناوین Headline 1 ، Headline 2 و Headline 3 جهت قرار دادن تیتر تبلیغاتی خود در نظر گرفتهاست که تا حداکثر 30 کاراکتر میتوانید داخل هر کدام از آنها بنویسید.
Path
دو بخش path 1 و path 2 به آدرس نمایشی تبلیغ شما اضافه خواهد شد که تا حداکثر 15 کاراکتر در هر کدام از آن میتوانید بنویسید.
Description
در دو بخش Description 1 و Description 2 میتوانید در مجموع با 180 کاراکتر، محصولات و خدمات خود را معرفی کنید.
در نهایت با کلیک روی گزینه Save and Continue اولین تبلیغ و کمپین شما ایجاد خواهد شد.
آموزش پرداخت هزینه گوگل ادز
پرداخت هزینه به گوگل به دو شیوه میسر میباشد که عبارتند از:
- ۱- در همان ابتدای ایجاد اکانت، تنظیمات مربوط به زمان، کشور و پرداخت هزینه را انجام دهید.
- ۲- در نهایت پس از ایجاد اولین کمپین تبلیغاتی خود، وارد صفحه تنظیمات اکانت خود شده و هزینه مربوط به آن را بپردازید.
سخن پایانی
ما در این مقاله، سعی کردیم نحوه تبلیغ در گوگل ادز را به طور کامل شرح دهیم، تا در صورت تمایل بتوانید به راحتی، تبلیغات خود را در این سرویس گوگل، ایجاد کنید. امید است که به شما عزیزان در درک این موضوع، کمک کرده باشیم. اکنون در پایان این مقاله، شما میتوانید سوالات و نظرات خود را با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.