پیلار پیج (Pillar Page) یا محتوای ستونی، چه چیزی در موردش می دانید؟

فهرست مطالب

Pillar page

پیلار پیج یا محتوای ستونی

صفحات ستون یا محتوای ستونی جدیدترین واژه در دنیای بازاریابی داخلی است. اما این واژه به چه معناست و آیا همه باید از آن استفاده کنند؟ محتوای ستونی چگونه ایجاد می‌شود و چه مزایایی در یک کسب و کار دارد؟ در ادامه به جزییات کامل در این زمینه خواهیم پرداخت.

دیدن زیاد، رنج زیاد و مطالعه زیاد سه رکن یادگیری هستند. بنیامین دیزرائیلی وقتی این حرف را زد اشتباه نکرد، در واقع امروز این موضوع می‌تواند فلسفه بسیاری از مشاغل باشد. صفحه ستون محتوا یا به قولی پیلار پیج شما باید چراغ یادگیری خوانندگان شما باشد. در واقع محتوای ستونی شما جایی است که مخاطبان می‌توانند چیزهایی را پیدا کنند که فقط شما می‌توانید آموزش دهید. بنابراین اگر موضوعی دارید که می‌خواهید که آن را فریاد بزنید، ابتدای صفحه ستونی یا همان محتوای ستونی خود را پیدا کرده‌اید.

پیلار پیج یا ستون محتوا چیست؟

پیلار پیج یا ستون محتوا نوعی محتوای طولانی مدت است که یک موضوع خاص را به طور عمیق پوشش می‌دهد. سپس این صفحه به چندین صفحه “زیر موضوع” پیوند داده می‌شود و از آنها پیوند می‌یابد. به این ترتیب، شما را بعنوان مرجعی در موضوع معرفی می‌کند و بازدید بیشتری را به صفحه و بنابراین وب سایت شما هدایت می‌کند. محتوای ستونی شما با سازماندهی بهتر محتوای شما در “خوشه‌ها”، قابلیت مشاهده موتور جستجو را افزایش می‌دهد.

در واقع صفحه ستون یا پیلار پیج به صفحه وب‌سایتی گفته می‌شود که مروری جامع در مورد یک موضوع را ارائه می‌دهد. خوشه موضوع مجموعه‌ای از مقالات بهم پیوسته و صفحات وب سایت است که حول یک موضوع می‌چرخد. صفحه ستون به محتوای خوشه موضوع و پیوند محتوای خوشه موضوع به صفحه ستون پیوند می‌یابد. نتیجه یک تجربه محتوای بهم پیوسته است که ارزش فوق العاده‌ای را به خواننده تحویل می‌دهد و با قاطعیت به گوگل نشان می‌دهد که شما در این موضوع مرجع هستید.

در حال حاضر صحبت‌های زیادی در مورد محتوای ستونی وجود دارد. شاید شما مدتی است که در فکر ایجاد یکی از مشاغل خود هستید، می‌دانید که کسب و کار شما از یک مزیت بهره‌مند می‌شود ، مخصوصاً وقتی HubSpot ابزار کلمات کلیدی خود را روی تخت می‌گذارد. یا شاید شما در مورد این پدیده جدید جهان محتوای SEO چیزی نشنیده‌اید و لازم است همه چیز را یاد بگیرید‌، پایه گذاری کنید. به هر صورت، این محتوای ستونی، در صفحات ستون تاثیر زیادی در دیده شدن شما و مفقیت بیشتر شما خواهد داشت و کمک خواهد کرد تا بیشتر دیده شوید.

یک روش خوب برای درک محتوای ستونی، تصور یک جشنواره غذا است. دلیل اصلی رفتن شما، این است که غذاهای مختلف از سراسر جهان را امتحان کنید و یک شام خوشمزه دریافت کنید. در واقع یک خیابان بزرگ و طولانی با چادرها در امتداد آن وجود دارد، جایی که می‌توانید پیتزا، غذاهای چینی، کاری، سوشی و پایلا را ببینید. اما در خارج از این خیابان اصلی کوچه پس کوچه‌های کوچکتری با دکه‌های دسر، دکه‌های طعم‌های مختلف، دونات و شکلات یا خوراکی‌های فرعی دیگر وجود دارد.

بنابراین خیابان اصلی غذا را ترک می‌کنید و به کوچه پس کوچه می‌روید تا غذاهای شیرین را امتحان کنید. پس از اتمام آنجا، علائم را به خیابان اصلی دنبال می‌کنید و سفر خود را به جشنواره اصلی غذا ادامه می‌دهید، تا اینکه به خیابان فرعی دیگری بیایید، در آن خیابان کاوش کنید، سپس دوباره به خیابان اصلی باز می‌گردید.

سازماندهی محتوای ستونی

اگر در شغلی بودید که در مراقبت از حیوانات خانگی تخصص داشتید، ممکن است ترجیح دهید یک صفحه ستون درباره “اولین سگ خود” بنویسید و این “موضوع اصلی” شماست. در این صفحه ستون، بخش‌ها را به موضوعات عمیق‌تر و متمرکز تر تقسیم می‌کنید:

بخش 1: پیدا کردن پرورش‌دهنده مناسب

بخش 2: آموزش به توله سگ خود

بخش 3: خوردن و آشامیدن

بخش 4: معاشرت با سگ‌های دیگر

بخش 5: یافتن دامپزشک مناسب

بخش 6: نظافت و مراقبت

به این موارد “عناوین فرعی” شما گفته می‌شود. همه آنها به موضوع اصلی مربوط می‌شوند، اما فرصت‌هایی را برای جزئیات بیشتر فراهم می‌کنند و در این میان به مطالب مربوط خارجی پیوند می‌خورند. پس چرا فقط یک سری پست وبلاگ در مورد همه عناوین فرعی نمی‌نویسید؟

خوب، اگر شما به طور مداوم پست‌های وبلاگ را در وب سایت خود رد می‌کنید، با استفاده از تغییرات در همان موضوع و تغییرات در کلمات کلیدی سعی می‌کنید تا هر مورد جستجوی احتمالی را ضبط کنید، محتوای شما تکراری و بی‌نظم می‌شود. در نهایت به جای اینکه پست‌های وبلاگ شما دائماً جذابیت بیشتری بدست آورد، در یک زمینه اشباع و پر از پست‌های مشابه می‌شود در نتیجه همه‌ی جذابیت خود را برای گوگل از دست خواهد داد.

همچنین موتور جستجو اخیراً الگوریتم خود را تغییر داده است تا محتوای مبتنی بر موضوع را ترجیح دهد و صفحات ستون را برای کسانی که می‌خواهند رتبه‌بندی بالای SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) را حفظ کنند یک ضرورت است.

یک مثال فرضی از محتوای ستونی

مثال فرضی از محتوای ستونی

شما صفحه ستون خود را در مورد “داشتن اولین سگ خود” ایجاد می‌کنید. هنگامی که می‌خواهید “بخش 1: پیدا کردن یک پرورش دهنده مناسب” را بنویسید، حقایق و توصیه‌های جالب زیادی در مورد این زیر موضوع به ذهنتان می‌رسد. در حالی که مشغول نوشتن هستید، شروع به پیوند دادن به پست‌های وبلاگ خارجی می‌کنید که در مورد این موضوع نوشته‌اید. به عنوان مثال، ممکن است در حال حاضر 3 پست وبلاگ آماده انتشار داشته باشید که به این موضوع پیوند دارند و می‌توان به موضوعاتی مانند موارد زیر اشاره کرد:

  • راهنمای ما برای 10 پرورش دهنده برتر سگ در انگلیس
  • 5 موردی که باید هنگام پیدا کردن پرورش دهنده سگ خود از آنها اجتناب کنید
  • آیا توله سگ شما بررسی‌های سلامتی کامل دارد؟ سوالاتی که باید قبل از خرید بپرسید.

شما می‌خواهید به این پست‌های وبلاگ در بخش 1 پیوند دهید. هر کدام از کلمات را که در صفحه ستون خود پیوند می‌دهید ، باید همان کلماتی باشد که در پست وبلاگ به پیوند، به صفحه ستون لینک می‌کنید. این موضوع اطمینان می‌دهد که وقتی یک صفحه عملکرد خوبی داشته باشد، کل خوشه موضوع در Google دیده خواهد شد. هرچه ارتباط بیشتری بین همان کلمات در محتوای خود برقرار کنید، به عنوان مرجع موضوع مورد اعتماد بیشتری خواهید بود.

نمونه هایی از پیوند دادن زیر موضوع در محتوای ستونی

  • شما در صفحه ستون خود از عبارت “10 پرورش دهنده سگ” استفاده می‌کنید.
  • شما این عبارت را به پست وبلاگ با عنوان “راهنمای ما برای 10 پرورش دهنده برتر سگ در انگلیس” پیوند می‌دهید.
  • هر کجا که در پست وبلاگ خود از عبارت “بهترین 10 پرورش دهنده سگ” استفاده کرده‌اید، با یک پیوند لینک به صفحه ستون هدایت می‌شوید.

هاب اسپات می‌گوید: “یک صفحه ستونی بدون خوشه محتوا، در واقع فقط یک صفحه است.” اگر فقط یک صفحه طولانی از متن، بدون هیچ یک از پیوندهای خوشه ایجاد کنید، فقط یک صفحه وب طولانی خواهید داشت. این اثر همانند یک صفحه ستون نخواهد بود، به عنوان یک ابزار سازمانی عمل نمی‌کند و به Google کمک نمی‌کند تا اقتدار شما را در یک محتوا تشخیص دهد.

زمان ایجاد صفحه ستون

بنابراین چه زمانی می‌دانید که آماده ایجاد محتوای ستونی هستید؟ خوب، آیا شما خود را در کاری متخصص می‌دانید؟ آیا در مورد رشته خود آگاهی دارید که برای دیگران مفید باشد؟ آیا راهی جدید و جالب برای انجام کاری کشف کرده‌اید که به نظر می‌رسد افراد دیگر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند؟ آیا می‌دانید کدام مشکل را برای مشتریان خود حل می‌کنید؟ اگر پاسخ تمامی سوالات مطرح شده را می‌دانید پس آماده ساختن و ایجاد صفحه ستونی هستید.

بخاطر بسپارید که عملکرد محتوای ستونی، آموزش و آگاهی دادن به خوانندگان باید در مورد موضوعی باشد که شما در آن تسلط دارید. برای مثال به اشتراک گذاشتن اسرار صنعت، مشاوره در مورد آزمایشات و خطاهایی که مرتکب شده‌اید و پیوند دادن به اطلاعات بیشتر در مورد هر موضوع، اعتماد خواننده شما را نسبت به نام تجاری شما تضمین می‌کند. با نشان دادن اینکه شما برای کمک به دیگران وقت گذاشته‌اید، نشان می‌دهید که تجارت خود را به عنوان یک مبحث دنباله دار در بخش خود معرفی می‌کنید و Google نیز از این طریق سایت شما را مورد توجه قرار می‌دهد.

قبل از ایجاد محتوای ستونی

  1. آیا برای موضوعی که سعی می‌کنید در مورد آن بنویسید، حجم جستجوی کافی وجود دارد؟
  2. بازدید از Google Trends به شما این امکان را می‌دهد تا تعداد جستجوهای یک کلمه کلیدی خاص را مشاهده کنید. متناوباً، می‌توانید از ابزار استراتژی محتوای HubSpot برای جمع آوری این اطلاعات استفاده کنید.
  3. آیا محتوایی دارید که این موضوع اصلی را پوشش دهد؟
  4. از طریق وبلاگ، رسانه‌های اجتماعی، آزمون‌ها و کتاب‌های الکترونیکی نگاهی بیندازید و ببینید آیا با توجه به اطلاعات فعلی بیشتر، می‌توان هر کدام از این موارد را برای مخاطبان جدید تغییر داد یا بروز کرد؟
  5. آیا موضوع شما ارزش بیانات مفصل و کاملی را دارد؟
  6. آیا احساس می‌کنید که چشمه دانش یک موضوع خاص هستید. در واقع باید ببینید که آیا موضوعی که انتخاب کردید، از صحبت کردن در آن لذت می‌برید و می‌توانید به دیگران در درک بهتر آن کمک کنید؟

اگر به موارد بالا بله پاسخ دهید، در نتیجه آماده شروع ایجاد محتوای صفحه ستون یا به قولی محتوای ستونی و پیلار پیج هستید. اما صفحات ستون دارای محتوای سنگینی هستند که برای برخی می‌تواند طاقت فرسا باشد. چگونه یک شرکت متوسط قرار است زمانی را برای ایجاد یک محتوا با بیش از 3000 کلمه و حدود 22 پیوند به سمت محتوای خوشه برود؟

استفاده مجدد از محتوا برای ایجاد صفحات ستون

 می‌توانید یکی از موارد زیر را دوباره استفاده کنید:

از یک پیشنهاد محتوای موجود که قبلاً داشته‌اید، مانند کتاب الکترونیکی، چک لیست، مطالعه موردی و راهنمای ویدیو را می‌توانید مجددا بهره ببرید. محتوای قبلاً منتشر شده، مانند مجموعه پست‌های وبلاگ، پرسشنامه، بحث در شبکه‌های اجتماعی یا صفحات اصلی با ترکیبی از محتوای جدید می‌تواند محتوای ستونی کاملی را در اختیارتان قرار دهد. در واقع بازیافت محتوای قدیمی به جای بازآفرینی یک محتوا بهترین تصمیم بوده است.

در یک محتوای ستونی چه چیزهایی باید وجود داشته باشد؟

خوشه‌های خود را ایجاد کنید. با استفاده از پنج مبحث اصلی که قبلا به آنها فکر کرده‌اید، سعی کنید برای هر یک هشت موضوع زیر محتوای خوشه بنویسید. برای کمک به تجسم نحوه اتصال محتوا به یکدیگر، آن را در همان قالب نمودار تنظیم کنید. در واقع در یک محتوای ستونی باید شاهد مطالب و پیوندهای مرتبط به هم باشیم و بتوانیم مجموعه‌ای کامل از یک موضوع را در صفحه ستون خود قرار دهیم. در ادامه چند ایده که می‌توانید محتوای ستونی از آن‌ها استفاده کنید را ارائه خواهیم کرد:

  • لیستی از مواردی را که باید از آنها اجتناب کنید، بنویسید
  • پست‌های قدیمی و منسوخ وبلاگ را در یک صفحه ستون به روز شده جدید ترکیب کنید
  • یک راهنمای A-Z درباره موضوعی که در آن متخصص هستید بنویسید
  • محتوای سبک “باید انجام شود” یا “لیست سطل” ایجاد کنید
  • درباره یک نظرسنجی که انجام داده‌اید و نتایج آن بنویسید
  • در مورد چیزی که واقعاً به خوبی می‌دانید 10 لیست برتر ایجاد کنید
  • به کسب و کار خود پیوند دهید
  • محتوای گام به گام را نشان دهید
  • روندهای آینده را پیش بینی کنید و از هر کدام پشتیبان بگیرید
  • 10 باور غلط صنعت را روشن کنید
  • تقویمی از رویدادهای آینده ایجاد کنید و درباره هر یک به طور مفصل بحث کنید
  • “راهنمای خریدار ” بنویسید
  • لیستی از “درس‌هایی که آموخته‌اید” از زمانی که برای اولین بار در کار خود شروع کرده‌اید، ایجاد کنید.

انواع صفحات ستون و محتوای ستونی

صفحات ستون و محتوای ستونی

هنگامی که در مورد ایده محتوای خود تصمیم گرفتید، آنچه را در مورد آن می‌نویسید برنامه‌ریزی کرده و آن را به زیر عناوین تقسیم می‌کنید. وقت آن است که تصمیم بگیرید که صفحه ستون شما از چه قالبی برخوردار است. در مورد قالب‌بندی صفحات ستون، به طور کلی دو نوع وجود دارد: x10 و Resource. هر دو جذابیت‌های خاص خود را دارند و هر دو گزینه ارزشمندی برای در نظر گرفتن هستند. شما باید انتخاب کنید که با کدام یک راحت‌تر هستید و متناسب با محتوای شما، سبک نوشتن شما و مشتری شما است.

صفحه ستون محتوای x10

صفحه ستون x10 چیست؟ صفحه ستون x10 مشابه کتاب الکترونیکی بدون دروازه است. این نوع محتوا بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. این محتوا تقریباً کاملاً متعلق به خالق آن است و فرصتی برای فرو رفتن عمیق در یک موضوع اصلی است. برای مثال می‌توان به موضوعی مانند «راهنمای مبتدیان برای خرید لباس عروس» اشاره کرد. دلیل این که “x10” نامیده می‌شود این است که شما باید از خود بپرسید “چگونه می‌توانم چیزی 10 برابر بهتر از آنچه که دیگران در حال حاضر انجام می‌دهند ایجاد کنم و سعی در برجسته‌سازی داشته باشم؟”

صفحه ستون محتوای Resource

صفحه ستون محتوای Resource / منابع چیست؟ صفحه ستون منابع به طیف وسیعی از محتوای خارجی و داخلی پیوند دارد. این محتوا کمترین نوع صفحه ستون است اما ایجاد آن سریع‌تر و آسان‌تر است. این یک بخش مهم از اطلاعات جذاب از سراسر وب است و خوانندگان به جای اینکه یک بار آن بخوانند و با آن کار کنند، دوباره به آن مراجعه کنند. به عنوان مثال “نکاتی درباره جستجوی خانه برای خریداران بی‌تجربه.”

چگونه محتوای ستونی خود را ایجاد کنیم؟

هفت مرحله برای ایجاد یک صفحه ستون و محتوای ستونی وجود دارد که در ادامه به این هفت مورد خواهیم پرداخت:

  • یک موضوع اصلی را انتخاب کنید
  • خوشه‌های زیر موضوع را شناسایی کنید
  • صفحه ستون محتوا را ایجاد و بهینه کنید
  • صفحه ستون را دوباره در یک پیشنهاد بارگیری مجدد قرار دهید
  • پست‌های وبلاگ را برای محتوای خوشه زیر موضوع ایجاد کنید
  • محتوای مربوطه را به صفحه ستون پیوند دهید

مسیر دسترسی را برای دسترسی به صفحه ستون از وب سایت خود ایجاد کنی

ایجاد و بهینه سازی محتوای ستونی پیلار پیج

بهینه سازی محتوای ستونی پیلار پیج

اگر یک تیم طراحی داشته باشید، این همان نقطه‌ای است که آنها می‌توانند جادوی خود را انجام دهند. شما به سادگی، محتوای نوشته شده، تصویر، پادکست و ویدیوی خود را به آنها تحویل خواهید داد و آنها این محتوا را به وب سایت شما آپلود می‌کنند تا جذاب‌تر به نظر برسد. اگر تیم طراحی ندارید و در واقع این شما هستید که صفحه را می‌سازید، چند نکته وجود دارد که باید در این راه دنبال کنید.

  • با استفاده از سیستم مدیریت محتوای خود، مانند HubSpot، به سادگی یک صفحه جدید به وب سایت موجود خود اضافه کنید، اطمینان حاصل کنید که یک صفحه وب سایت با عرض کامل است.
  • صفحه خود را به نام محتوای صفحه ستون خود بنامید و شروع به ویرایش کنید.
  • کپی و سایر مطالب خود مانند تصاویر و ویدیوها را طبق راهنمای مارک تجاری خود ایجاد کنید. این صفحه باید مانند یک صفحه کاملاً یکپارچه و هدفمند از شرکت شما باشد، در نتیجه نباید به برداشتن اطلاعات مربوط از سایت‌های دیگر بپردازید.

استراتژی سئو

باید به موارد سئو توجه زیادی داشته باشید زیرا سئو باعث دیده شدن بیشتر یک صفحه خواهد شد. خوشبختانه، گوگل در طول چند سال گذشته چندین بار الگوریتم خود را به روز کرده است و موتورهای جستجو امروز به اندازه کافی هوشمند هستند و می‌دانند هدف جستجوی شما واقعاً چه چیزی است در نتیجه بهترین عملکرد را خواهند داشت. علاوه بر این، بسیاری از جستجوگران حتی از کلمه کلیدی در جستجوی خود استفاده نمی‌کنند و این امر تا حد زیادی به دلیل محبوبیت دستگاه‌های جستجوی صوتی مانند Siri و Alexa است. به هر جهت آشنایی و رعایت قوانین سئو تاثیر بسیار زیادی بر دیده شدن محتوای ستونی (Pillar Page) و تجارت شما خواهد داشت.

منبع: 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ ترا

مشاوره رایگان

اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم.

تماس با کارشناس های ما: