آیا رپورتاژ آگهی تاثیر مثبتی روی سئو میگذارد؟
امروزه در هر کسبوکاری فعالیت داشته باشید، تبلیغات رکن مهمی را به خود اختصاص دادهاست. تفاوتی ندارد حوزه کاری شما چه باشد. باید بدانید مشتری بالقوهای که بازارتان دارد را، کجا میتوان پیدا کرد و چگونه شرحی از کسبوکار، خدمات و محصولاتتان را برایش بازگو کنید.
فعالیت در حوزه مجازی اللخصوص داشتن یک سایت برای ارائه محصولات یا خدمات به مشتریان نیز از این قائله مستثنی نیست. باید برای کسب و کار خود راهی پدا کنید که به شناخت مشتری احتمالی از شما منجر شود.
ریورتاژ آگهی یکی از چندین راهی است که برای برندسازی و جذب مشتری میتوان از آن استفاده کرد. در این مقاله به تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو میپردازیم.
ریپورتاژ آگهی چیست؟
پیش از آنکه به بررسی فاکتورهای موثر سئو در ریپورتاژ آگهی برسیم، بهتر است مفهوم و معنای رپورتاژ را بدانید. رپورتاژ آگهی درواقع یک مقاله با موضوع تبلیغات یا معرفی از برند شما یا قسمتی از خدمات و محصولاتتان است که در یک سایت معتبر درج میشود.
هنگامی که در سایت میزبان صفحهای برای شما ساختهشد و اطلاعاتتان درون آن صفحه درج شد، لینکی به یکی از صفحات سایتتان داده میشود. این لینک خارجی که سایت شما دریافت میکند، بکلینک نام دارد.
حال فرض کنید کاربری با نیازی مشابه در حیطه کار شما، این بکلینک را میبیند. اگر متنی که در این ریپورتاژ نوشته شده جذاب و گیرا باشد آن کاربر با کلیک روی لینک، به سایت شما منتقل خواهدشد.
بیشتر بخوانید: اثر بک لینک بر سئو
بکلینک از فاکتورهای مهم سئو
حال که فهمیدیم بکلینک چیست، به بررسی نکاتی چند درمورد این نوع تبلیغات و تاثیرش بر سئو سایت بپردازیم. بیشک میتوان گفت تمام فعالیتهایی که در داخل و خارج از سایتان انجام میدهیم، حداقل یکی از اهدافش بهبود سئو سایتمان است.
بکلینک از آنجا که باعث افزایش کاربران و بازدید از یک سایت میشود، تاثیر بسیار خوبی روی سئو سایت میگذارد. لینکها راه ارتباطی بین صفحات مختلف در دنیای دیجیتال هستند. وقتی لینکی از سایت شما درون سایتی دیگر قرار میگیرد، بالطبع راهی جدید به سایتتان باز شده که میتواند کاربران زیادی را جلب کند.
اما این تمام ماجرا نیست. بکلینکها به خودی خود نه تنها بد نیستند، بلکه بسیار مفیداند. اما ممکن است مورد سواستفاده قرار بگیرند. تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو به قدری خوب بوده که سایتهای زیادی اقدام به فروش رپورتاژ میکنند. از طرفی سایتهایی بودند که میتوانستند با خرید رپورتاژهای متعدد، کاربران زیادی جذب کنند.
گوگل نیز ساکت نماند و با ایجاد تغیراتی در الگوریتمهای خود، بسیاری از بکلینکهای پولی را تشخیص داده و سایتهای مربوطه را نیز جریمه میکند.
تاثیر ریپورتاژ آگهی بر سئو چیست؟
ممکن است شما نیز بارها واژه رپورتاژ را شنیده باشید. ریشه این کلمه فرانسوی است و معنای انتقال اخبار به وسیله تصویر، فیلم و بطور کلی مدیاست اما به طور خاص، رپورتاژ آگهی با اخبار متفاوت است. از نام آن میتوان فهمید که هدف از رپورتاژ آگهی، تبلیغات است. تبلیغاتی که در آن قصد معرفی یک کسب و کار یا خدمات و محصولات آن کسب و کار را دارد.
با این حساب، شما میتوانید با قرار دادن یک اگهی از قسمتی از کسب و کار خود درون یک سایت دیگر و دادن لینک به وبسایت خود، تبلیغات از طریق رپورتاژ آگهی داشتهباشید. با این کار تاثیری مثبت بر روی سئو سایت خود گذاشتهاید. اگر سایتی که از آن بکلینک دریافت میکنید، معتبرتر باشد، تاثیر بسیار بهتری روی سئو شما خواهدگذاشت. هوش مصنوعی گوگل کاملا این امر را درک میکند.
چه نوع لینکی در ریپورتاژ آگهی، روی سئو تاثیر مثبت میگذارد؟
در ساختار رپورتاژ آگهی از لینکهای متنوعی استفاده میشود که لازم است قبل از خرید ریپورتاژ، در باره نوع لینک تحقیق بیشتری بکنید. در این قسمت دو نوع لینک را که بیشترین کاربرد را دارند، برایتان شرح میدهیم.
عصاره لینک یا Link Juice
هنگامی که از یک صفحه به صفحهای دیگر لینک داده میشود، عصاره لینک یا Link Juice بدست میآید. عصاره لینک تاثیر مستقیمی بر رتبه صفحه لینکگیرنده و دامنهای که لینک را دریافت میکند دارد.
یا Link Juice
در این نوع لینک از و اعتبار از سایت لینکدهنده به سایت گیرنده لینک منتقل میشود. این نوع از لینک اگر در ساختار رپورتاژ آگهی قرار گیرد، تاثیر بسیار مثبتی بر سئو سایت شما خواهدگذاشت. در لینک فالو، علاوه بر ایجاد یک راه ارتباطی بین سایت شما و سایت لینکدهنده، گوگل بر Domain Authority (اعتبار دامنه) شما میافزاید. این فاکتور یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر سئو است.
Nofollow Link
هنگامی که میخواهیم از سایتمان به یک سایت نامعتبر لینک بدهیم، از تگ نوفالو استفاده میکنیم. در این نوع از بکلینک، اعتبار سایت لینکدهنده (عصاره لینک) به سایت گیرنده لینک منتقل نمیشود. این نوع از لینک به موتورهای جستجو تاکید میکند که نباید این لینک را دنبال کنند. برای مثال بسیاری از انجمنهای تخصصی و عمومی و همچنین وبلاگها، میدانند که هدف بسیاری از پستهایی که روی سایتشان منتشر میشود، گرفتن بکلینک است. پس در ساختار بکلینکهایی که در سایتشان منتشر میشود، نوفالو است.
انکرتکست در ساختار ریپورتاژ آگهی و تاثیر آن بر سئو
هنگامی که اقدام به دریافت یا خرید رپورتاژ آگهی میکنید، کاربر میتواند با دیدن تبلیغ یا اطلاعات شما درون سایتی دیگر، به سایت شما منتقل شود. برای انتقال کاربر به سایت شما، وی باید روی لینکی کلیک کند. لینک صفحه سایت شما میتواند به عبارت متنی، عکس یا بنری دادهشود. به طور ساده قسمت قابلمشاده و قابلکلیک در لینکها را انکرتکست میگویند. متن انکرتکست به صورت پیشفرض، آبی و زیرخطدار است.
اهمیت انکر تکست در تاثیر ریپورتاژ بر سئو
میتوان با استفاده از Anchor Text، اطلاعات توصیفی و مرتبط با محتوایی که درون صفحه لینکگیرنده به مخاطب ارائه داد. از طرفی هدف موتورهای جستجو، ارائه بهترین و مرتبطترین نتیجه به کاربر است، با استفاده از کلمات کلیدی مناسب برای انکر تکست، میتوانید موضوع محتوای صفحه را به بهترین شکل برای گوگل توصیف کنید.
این عمل باعث میشود که با همان کلمه کلیدی استفادهشده، در رتبهبندی گوگل به نتایج بهتری برسید که خود نشان از تاثیر ریپورتاژ آگهی بر سئو است. زیرا انکرتکستها با صفحات فرود کاربر ارتباط معنایی مستقیم دارند و این نکته برای موتورهای جستجو بسیار جذاب است.
چرا باید رپورتاژ آگهی داشتهباشیم؟
دلایل زیادی برای گرفتن بکلینک و خرید ریپورتاژ وجود دارد. مهمترین آن، تاثیر بسیار مطلوبیاست که ریپورتاژ بر سئو میگذارد و درحالت کلی، تمام دلایل دیگر به نوعی با همین مورد در ارتباطاند. در زیر تعدادی از مزایای ریپورتاژ آگهی را برایتان گذاشتهایم.
برندسازی با ریپورتاژ آگهی
هنگامی که بکلینک از سایت شما درون سایت دیگر قرار میگیرد، نماینده شما و برندتان درون سایت لینکدهنده است. این کار معمولا باعث جذب مخاطبان جدید میشود و تعداد بیشتری از مردم از شما، برند، محصولات و یا خدماتتان آگاهی پیدا میکنند. چه بسا همین مخاطبان بعدها با استفاده از روش دایرکت وارد سایت شما شوند که تاثیر بسیار مثبتی بر سئو شما خواهدگذاشت.
افزایش اعتبار و اقتدار سایت
همانطور که ذکر شد، هرچقدر سایت لینکدهنده اعتبار و اقتدار بیشتری برای گوگل داشتهباشد، لینک دریافتی میتواند مقدار بیشتری از این اعتبار را به سایت شما منتقل کند. علت نکته فوق این است که کاربرها و موتورهای جستجو، هنگامی که درون یک سایت معتبر لینکی را میبینند، آن لینکها را به عنوان تاییدی بر سایت لینکگیرنده به حساب میآورند. پس اگر از سایتی معتبر لینک بگیرید، بسیار تاثیر بیشتری از یک سایت عادی بر سئو شما دارد.
ایجاد ارتباطات بین وبسایتها
در دنیای مجازی نیز مانند دنیای واقعی، شما هرچه ارتباطات بیشتری داشتهباشید، اعتبار و قدرت بیشتری در دست خواهیدداشت. لینکهایی که میگیرید، مانند خیابانهایی است که به وبسایت شما منتهی میشود. هرچه تعداد خیابانهای منتهی به وبسایتتان افزایش یابد، احتمال موفقیت کسب و کارتان بیشتر میشود. درست مانند مغازهای که نمای بسیار بزرگ و ویترینی بهتر از دیگران دارد.
بهبود طبیعی رتبه در گوگل با ریپورتاژ آگهی
از بهترین تاثیرات ریپورتاژ آگهی بر سئو سایت، بهبود در SERPs است. بکلینکها به صورت خودکار روی موتورهای جستجو، بخصوص گوگل، تاثیر میگذارند. البته اگر محتوا و صفحه سایت شما به صورت طبیعی از دیگر سایتی لینک بگیرد، بسیار بهتر عمل خواهد کرد، اما ریپورتاژ آگهی نیز تاثیر بسزایی بر سئو دارد.
توجه بیشتر خزندههای موتور جستجو به سایت شما
ریپورتاژ آگهی درون سایتی دیگر، باعث میشود خزندههای گوگل هنگام بررسی آن صفحه، از طریق لینک ریپورتاژ وارد سایت شما شده و بررسی کاملی از آن داشتهباشند. این نکته برای سایتهای جدید بسیار مفید است زیرا باعث میشود خزندهها بیشتر از مقدار طبیعی به سایت وارد شوند و محتوای آن را ایندکس کنند.
کیفیت لینک، فاکتور بسیار مهم در تاثیر ریپورتاژ آگهی بر سئو
لینکهایی که یکی از صفحات سایت شما از دیگر سایتها دریافت میکند، باعث تاثیر در رتبه همان صفحه میشوند. این لینکها وابسه به ساختاری که دارند، تاثیر متفاوتی دارند. کیفیت این بکلینکها، علاوه بر تعدادشان مهم است.
موتورهای جستجو برای بررسی لینکهای ریپورتاژ آگهی به فاکتورهایی مثل ارتباط معنایی، سن و سطح اعتماد سایت لینکدهنده و همچنین کلمه انکر تکست دقت میکنند. در میان همه فاکتورها، ارتباط معنایی بسیار مهم است. پس سعی کنید از سایتها و بلاگهای معتبر در حوزه کاری خودتان اقدام به خرید ریپورتاژ کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.
برای تاثیرگذاری بیشتر ریپورتاژ بر سئو، از تولید محتوای حرفهای استفاده کنید
هنگامی که میخواهید اقدام به خرید بکلینک کنید، از اهمیت محتوا غافل نشوید. اگر محتوا به عنوان قلب بکلینک در نظر گرفتهشود، شاید بتوان اهمیت آن را درنظر گرفت. در زیر به دلایل اهمیت محتوا در ریپورتاژ آگهی میپردازیم.
محتوای خوب با ایجاد آگاهی از برند، خدمات و محصولاتی که ارائه میدهد، سطح آگاهی کاربران از بیزینس شما را افزایش میدهد.
محتوای خوب، با اطلاعات کاربردی که در اختیار کاربر میگذارد، باعث افزایش درگیری مخاطب با سایت میشود. این امر باعث تاثیر بیشتر ریپورتاژ بر سئو میشود.
هنگامی که یک کاربر از طریق ریپورتاژ آگهی وارد لندینگ پیج شما میشود، موتورهای جستجو به تجزیه تحلیل واکنش کاربران به محتوای آن صفحه میپردازند. این ام اهمیت کیفیت محتوای صفحه فرود را نشان میدهد.
مهمترین دلیلی که مردم به یک صفحه از سایت لینک میدهند، اشتراکگذاری اطلاعات است. پس باید اطلاعات و محتوای درون صفحات سایتتان، کیفیت بالایی داشتهباشد تا لینک بگیرید.
با استفاده از اطلاعاتی که در این مقاله برایتان شرح دادهشد، میتوانید خودتان بهترین سایتهایی که میتوانند به شما لینک بدهند را شناسایی کرده و اقدام به خرید ریپورتاژ آگهی از آنها کنید. به خاطر داشتهباشید که ریپورتاژ آگهی متناسب با سطح اعتبار و قدرت سایت لینکدهنده میتواند قیمت متفاوتی داشتهباشد. پس برای اینکه ریپورتاژ بهترین تاثیر را روی سئو بگذارد، از یک شرکت فعال در حوزه تبلیغات و خدمات دیجیتال مارکتینگ، مشاوره بگیرید.
این کار باعث تمرکز هزینه روی نتایج بهتر و بالطبع رسیدن به جایگاهی مناسبتر در نتایج جستوجو خواهد شد. پس با اختصاص مقدار کمی از هزینه تبلیغات به مشاوره، بازده هزینه خود را چند برابر کنید.