رپورتاژ آگهی یکی از چندین راهی است که برای برندسازی و جذب مشتری میتوان از آن استفاده کرد. لینکهایی که یکی از صفحات سایت شما از دیگر سایتها دریافت میکند، باعث تاثیر در رتبه همان صفحه میشوند. این لینکها بسته به ساختاری که دارند، تاثیر متفاوتی دارند.
به خاطر داشتهباشید که ریپورتاژ آگهی متناسب با سطح اعتبار و قدرت سایت لینکدهنده میتواند قیمت متفاوتی داشتهباشد. پس برای اینکه ریپورتاژ بهترین تاثیر را روی سئو بگذارد، از یک شرکت فعال در حوزه تبلیغات و خدمات دیجیتال مارکتینگ، مشاوره بگیرید. این کار باعث تمرکز هزینه روی نتایج بهتر و بالطبع رسیدن به جایگاهی مناسبتر در نتایج جستوجو خواهد شد. پس با اختصاص مقدار کمی از هزینه تبلیغات به مشاوره، بازده هزینه خود را چند برابر کنید.
آیا رپورتاژ خبری در سئو تاثیر دارد؟
تمام فعالیتهایی که در داخل و خارج از سایتان انجام میدهیم، حداقل یکی از اهدافش بهبود سئو سایتمان است. تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو به قدری خوب بوده که سایتهای زیادی اقدام به فروش رپورتاژ میکنند. از طرفی سایتهایی بودند که میتوانستند با خرید رپورتاژهای متعدد، کاربران زیادی جذب کنند.
رپورتاژ آگهی یا خبری چیست؟
پیش از آنکه به بررسی فاکتورهای موثر سئو در ریپورتاژ آگهی برسیم، بهتر است مفهوم و معنای رپورتاژ را بدانید. ممکن است شما نیز بارها واژه رپورتاژ را شنیده باشید. ریشه این کلمه فرانسوی است و معنای انتقال اخبار به وسیله تصویر، فیلم و بطور کلی مدیاست اما به طور خاص، رپورتاژ آگهی با اخبار متفاوت است. از نام آن میتوان فهمید که هدف از رپورتاژ آگهی، تبلیغات است. تبلیغاتی که در آن قصد معرفی یک کسب و کار یا خدمات و محصولات آن کسب و کار را دارد.
چرا بک لینک های رپورتاژ خبری فوقالعاده هستند؟
رپورتاژ آگهی درواقع یک مقاله با موضوع تبلیغات یا معرفی از برند شما یا قسمتی از خدمات و محصولاتتان است که در یک سایت معتبر درج میشود. هنگامی که در سایت میزبان صفحهای برای شما ساختهشد و اطلاعاتتان درون آن صفحه درج شد، لینکی به یکی از صفحات سایتتان داده میشود. این لینک خارجی که سایت شما دریافت میکند، بکلینک نام دارد. اثر بک لینک بر سئو انکارنشدنی است.
نقش رپورتاژ آگهی و تبلیغات اینترنتی در فروش
امروزه در هر کسبوکاری فعالیت داشته باشید، تبلیغات رکن مهمی را به خود اختصاص دادهاست. تفاوتی ندارد حوزه کاری شما چه باشد. باید بدانید مشتری بالقوهای که بازارتان دارد را، کجا میتوان پیدا کرد و چگونه شرحی از کسبوکار، خدمات و محصولاتتان را برایش بازگو کنید. فعالیت در حوزه مجازی علیالخصوص داشتن یک سایت برای ارائه محصولات یا خدمات به مشتریان نیز از این موضوع مستثنی نیست.
باید برای کسب و کار خود راهی پیدا کنید که به شناخت مشتری احتمالی از شما منجر شود. با این حساب، شما میتوانید با قرار دادن یک اگهی از قسمتی از کسب و کار خود درون یک سایت دیگر و دادن لینک به وبسایت خود، تبلیغات از طریق رپورتاژ آگهی داشته باشید. میتوان گفت امروزه این روش تبلیغات، مخاطب و طرفداران بیشتری نسبت به دیگر روشها دارد.
پس به راحتی میتوانید با دانستن نکات مهم خرید رپورتاژ، اقدام به دریافت این نوع تبلیغ کرده و کسب و کار خود را رونق دهید. هنگامی که بکلینک از سایت شما درون سایت دیگر قرار میگیرد، نماینده شما و برندتان درون سایت لینکدهنده است. این کار معمولا باعث جذب مخاطبان جدید میشود و تعداد بیشتری از مردم از شما، برند، محصولات و یا خدماتتان آگاهی پیدا میکنند.
چه بسا همین مخاطبان بعدها با استفاده از روش دایرکت وارد سایت شما شوند که تاثیر بسیار مثبتی بر سئو شما خواهد گذاشت.
مزایای خرید رپورتاژ آگهی
دلایل زیادی برای گرفتن بکلینک و خرید ریپورتاژ وجود دارد. مهمترین آن، تاثیر بسیار مطلوبیاست که ریپورتاژ بر سئو میگذارد و درحالت کلی، تمام دلایل دیگر به نوعی با همین مورد در ارتباطاند. در زیر تعدادی از مزایای ریپورتاژ آگهی را برایتان گذاشتهایم.
از بهترین تاثیرات ریپورتاژ آگهی بر سئو سایت، بهبود در SERP است. بکلینکها به صورت خودکار روی موتورهای جستجو، بخصوص گوگل، تاثیر میگذارند. البته اگر محتوا و صفحه سایت شما به صورت طبیعی از دیگر سایتی لینک بگیرد، بسیار بهتر عمل خواهد کرد، اما ریپورتاژ آگهی نیز تاثیر بسزایی بر سئو دارد.
اثر بک لینک فالو بر سئو
در ساختار رپورتاژ آگهی از لینکهای متنوعی استفاده میشود. البته تنها لینکهای مهم برای گوگل لینکهایی با تگ <a> هستند. هرچند همین تگ میتواند صفتهای زیادی را به خود اختصاص دهد. از جمله لینک فالو یا نوفالو، لینکهای UGC و یا promoted و غیره.
اهمیت اصلی لینک فالو در اثر لینک جوس یا عصاره لینک است که مربوط به الگوریتم پیج رنک گوگل است. هنگامی که از یک صفحه به صفحهای دیگر لینک داده میشود، عصاره لینک یا Link Juice بدست میآید. عصاره لینک تاثیر مستقیمی بر رتبه صفحه لینکگیرنده و دامنهای که لینک را دریافت میکند دارد. در لینک فالو، مقداری اعتبار از سایت لینکدهنده به سایت گیرنده لینک منتقل میشود. این نوع از لینک اگر در ساختار رپورتاژ آگهی قرار گیرد، تاثیر بسیار مثبتی بر سئو سایت شما خواهد گذاشت. لینک فالو، علاوه بر ایجاد یک راه ارتباطی بین سایت شما و سایت لینکدهنده، گوگل بر Domain Authority (اعتبار دامنه) شما میافزاید.
این فاکتور یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر سئو است. با این کار تاثیری مثبت بر روی سئو سایت خود گذاشتهاید. اگر سایتی که از آن بکلینک دریافت میکنید، معتبرتر باشد، تاثیر بسیار بهتری روی سئو شما خواهد گذاشت و گوگل کاملا این امر را لحاظ میکند.
کیفیت بک لینک از داخل متن مقاله
از اصلی و حیاتی ترین موضوعاتی که لازم است به برری آن بپردازیم جایگاه قرارگیری بک لینکهاست. بک لینک ها را می توان در موقعیتهای گوناگونی نظیر ساید بار، فوتر و یا انتهای مطلب یک مقاله قرار داد. امکان دارد با خود بگویید کدام محل توجه و بازدید بیشتری به خود جلب میکند؟
در پاسخ باید گفت، لینکهایی که در محتوای یک مقاله وجود دارند، یعنی تگ <main>، ارزشمند و مؤثرتر از لینک های موجود در فوتر یا سایدبار ها هستند. بک لینک های داخل مقالات که از نظر معنایی داخل تگ <main> هستند ارزش بیشتری را به سایت شما منتقل میکنند و پیدا کردن و جریمه شدن آنها از سمت گوگل برای این موتور جستجو سختتر است.
در طرف مقابل، Sidewide عنوانی برای لینک های موجود درسایدبار است که تمامی صفحات یک سایت را تحت پوشش قرار میدهند. در این حالت سایت شما به آسانی و با عنوان بک لینک خریداری شده، در معرض شناسایی ربات های گوگل قرار میگیرد. در صورتی که این اتفاق، به صورت روتین و تکراری بروز داده شود، سایت شما بر مبنای الگوریتم پیگوئن جریمه خواهد شد.
امروزه هم بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران مربوطه به سئو و وبسایت ها، درج ریپورتاژ را اقدامی ارزشمند و هوشمندانهتر از تبلیغات متنی یا خرید بک لینک ها، تلقی میکنند.
اثر رپورتاژ بر کیفیت بک لینک پروفایل سایت
هنگامی که میخواهیم از سایتمان به یک سایت نامعتبر لینک بدهیم، از تگ نوفالو استفاده میکنیم. در این نوع از بکلینک، اعتبار سایت لینکدهنده (عصاره لینک) به سایت گیرنده لینک منتقل نمیشود. این نوع از لینک به موتورهای جستجو تاکید میکند که نباید این لینک را دنبال کنند. برای مثال بسیاری از انجمنهای تخصصی و عمومی و همچنین وبلاگها، میدانند که هدف بسیاری از پستهایی که روی سایتشان منتشر میشود، گرفتن بکلینک است. پس در ساختار بکلینکهایی که در سایتشان منتشر میشود، نوفالو است.
با این حال لینک نوفالو کاملا بیتأثیر نیست و بر پروفایل بک لینک شما اثرگذار است. یک پروفایل بک لینک باکیفیت و طبیعی، به صورت پراکندهای انواع لینکهای فالو، نوفالو، یو جی سی و غیره را دریافت کرده است. این پراکندگی باید حتی در نوع انکرتکستهای شما و تایپ لینکها هم مشاهده شود.
کیفیت بالاتر لینک رپورتاژ نسبت به بک لینک های ساید یا فوتر
بک لینک های ساید با وجود مزایایی که دارند معمولا لینکهای بیکیفیتی بوده و بسته به وضعیت پروفایل بک لینک شما ممکن است از سمت گوگل نادیده گرفته شوند. البته در شرایط خاصی حتی از این بک لینکها میتوان برای سئو منفی هم استفاده کرد که یکی از روشهای رایج در سئو سیاه است.
افزایش بازدید ریفرال سایت
بکلینک از آنجا که باعث افزایش کاربران و بازدید از یک سایت میشود، تاثیر بسیار خوبی روی سئو سایت میگذارد. لینکها راه ارتباطی بین صفحات مختلف در دنیای دیجیتال هستند. وقتی لینکی از سایت شما درون سایتی دیگر قرار میگیرد، بالطبع راهی جدید به سایتتان باز شده که میتواند کاربران زیادی را جلب کند. اگر متنی که در ریپورتاژ نوشته شده جذاب و گیرا باشد و توسط کاربری با نیازی مشابه در حیطه کار شما این بکلینک را ببیند، آن کاربر با کلیک روی لینک، به سایت شما منتقل خواهدشد.
افزایش کرال باجت
ریپورتاژ آگهی درون سایتی دیگر، باعث میشود خزندههای گوگل هنگام بررسی آن صفحه، از طریق لینک ریپورتاژ وارد سایت شما شده و بررسی کاملی از آن داشتهباشند. این نکته برای سایتهای جدید بسیار مفید است زیرا باعث میشود خزندهها بیشتر از مقدار طبیعی به سایت وارد شوند و محتوای آن را ایندکس کنند.
کسب لینک از از معتبرترین سایتها
هرچقدر سایت لینکدهنده اعتبار و اقتدار بیشتری برای گوگل داشتهباشد، لینک دریافتی میتواند مقدار بیشتری از این اعتبار را به سایت شما منتقل کند. علت نکته فوق این است که کاربرها و موتورهای جستجو، هنگامی که درون یک سایت معتبر لینکی را میبینند، آن لینکها را به عنوان تاییدی بر سایت لینکگیرنده به حساب میآورند. پس اگر از سایتی معتبر لینک بگیرید، بسیار تاثیر بیشتری از یک سایت عادی بر سئو شما دارد.
لینک های رپورتاژ دائمی و ماندگار هستند
بر خلاف لینکهای ساید واید، لینکهای فالو همیشه در سایت منتشر کننده باقی مانده و در طولل زمان ارزش و قدرتی که منتقل میکنند بیشتر میشود. علاوه بر این از این بکلینکها میتوان برای لینکسازی لایهای هم بهره برد.
کپی شدن محتوا و تقویت رپورتاژ
شاید ندانید که در وب، هر کسی که محتوای شما را کپی میکند در واقع در حال لطف به شماست. محتواهای کپی، قدرت مالک اصلی دامنه (از نظر گوگل) را تقویت میکنند.
نکات مهم هنگام ساخت کمپین رپورتاژ آگهی : بررسی عوامل تاثیرگذار بر کیفیت رپورتاژ
کیفیت این بکلینکها، علاوه بر تعدادشان مهم است. موتورهای جستجو برای بررسی لینکهای ریپورتاژ آگهی به فاکتورهایی مثل ارتباط معنایی، سن و سطح اعتماد سایت لینکدهنده و همچنین کلمه انکر تکست دقت میکنند. در میان همه فاکتورها، ارتباط معنایی بسیار مهم است. پس سعی کنید از سایتها و بلاگهای معتبر در حوزه کاری خودتان اقدام به خرید ریپورتاژ کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.
چطور رپورتاژ بنویسیم؟ اصول مهم در رپورتاژ نویسی
هنگامی که میخواهید اقدام به خرید بکلینک کنید، از اهمیت محتوا غافل نشوید. اگر محتوا به عنوان قلب بکلینک در نظر گرفتهشود، شاید بتوان اهمیت آن را درنظر گرفت. در زیر به دلایل اهمیت محتوا در ریپورتاژ آگهی میپردازیم. محتوای خوب با ایجاد آگاهی از برند، خدمات و محصولاتی که ارائه میدهد، سطح آگاهی کاربران از بیزینس شما را افزایش میدهد. محتوای خوب، با اطلاعات کاربردی که در اختیار کاربر میگذارد، باعث افزایش درگیری مخاطب با سایت میشود. این امر باعث تاثیر بیشتر ریپورتاژ بر سئو میشود.
هنگامی که یک کاربر از طریق ریپورتاژ آگهی وارد لندینگ پیج شما میشود، موتورهای جستجو به تجزیه تحلیل واکنش کاربران به محتوای آن صفحه میپردازند. این ام اهمیت کیفیت محتوای صفحه فرود را نشان میدهد. مهمترین دلیلی که مردم به یک صفحه از سایت لینک میدهند، اشتراکگذاری اطلاعات است. پس باید اطلاعات و محتوای درون صفحات سایتتان، کیفیت بالایی داشتهباشد تا لینک بگیرید.
اهمیت انکر تکست در تاثیر ریپورتاژ بر سئو
هنگامی که اقدام به دریافت یا خرید رپورتاژ آگهی میکنید، کاربر میتواند با دیدن تبلیغ یا اطلاعات شما درون سایتی دیگر، به سایت شما منتقل شود. برای انتقال کاربر به سایت شما، وی باید روی لینکی کلیک کند. لینک صفحه سایت شما میتواند به عبارت متنی، عکس یا بنری دادهشود. به طور ساده قسمت قابلمشاده و قابلکلیک در لینکها را انکرتکست میگویند. متن انکرتکست به صورت پیشفرض، آبی و زیرخطدار است.
میتوان با استفاده از Anchor Text، اطلاعات توصیفی و مرتبط با محتوایی که درون صفحه لینکگیرنده به مخاطب ارائه داد. از طرفی هدف موتورهای جستجو، ارائه بهترین و مرتبطترین نتیجه به کاربر است، با استفاده از کلمات کلیدی مناسب برای انکر تکست، میتوانید موضوع محتوای صفحه را به بهترین شکل برای گوگل توصیف کنید. این عمل باعث میشود که با همان کلمه کلیدی استفادهشده، در رتبهبندی گوگل به نتایج بهتری برسید که خود نشان از تاثیر ریپورتاژ آگهی بر سئو است. زیرا انکرتکستها با صفحات فرود کاربر ارتباط معنایی مستقیم دارند و این نکته برای موتورهای جستجو بسیار جذاب است.
انتشار رپورتاژ به صورت کمپین
درست است که انتشار رپورتاژ آگهی تاثیر مثبت روی سئو دارد، اما همیشه هدف از این کار بهبود سئو نیست. گاهی ممکن است برای معرفی یک رویداد، محصول جدید یا حتی صرفا جذب ترافیک سراغ رپورتاژ برویم و مثل یک کمپین از آن بهره بگیریم. در این صورت باید اهداف رپورتاژ را مشخص کنیم تا بعد از انتشار بتوانیم میزان تحقق آنها را مشخص کنیم.
انتخاب سایت مناسب رپورتاژ آگهی
انتشار رپورتاژ به خودی خود باعث بهبود سئو و یا اهداف کمپین رپورتاژ نمیشود، سایتی که رپورتاژ در آن منتشر میشود باید ویژگیهای داشته باشد تا نتایج بهتری از آن بگیریم. چیزی که بیش از هر چیزی بر میزان تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو موثر است، اعتبار دامنه یا همان دامین اتوریتی است. حتما توجه داشته باشید سایتی را برای انتشار رپورتاژتان انتخاب کنید که دامین اتوریتی بالایی داشته باشد.
میزان ترافیک یا بازدید سایت مقصد و ارتباط موضوعی آن با کسبوکار شما دو عامل دیگر برای انتخاب سایت مناسب برای رپورتاژ آگهی هستند. این دو عامل در انتخاب سایت به هدف بهبود سئو نیز موثرند، اما وقتی هدفمان از رپورتاژ اجرای یک کمپین برای برندینگ یا جذب ترافیک باشد، اهمیت بیشتری پیدا میکنند.
آیا حتما باید رپورتاژ آگهی داشته باشیم؟
هر چه تعداد کاربران اینترنت و مخاطبین شبکههای اجتماعی و پلتفرمهای مختلف بیشتر میشود حجم تبلیغات افزایش مییابد. حجم بالای تبلیغات اینترنتی باعث شده بسیاری از کاربران اینترنت سراغ ادبلاکرها رفته یا دیگر علاقهای به کلیک کردن رو تبلیغات اینترنتی نداشته باشند. اینجاست که اهمیت سئو و تبلیغات زیرپوستی بیش از پیش میشود و جالب اینجاست که رپورتاژ آگهی راهکاری است که به هر دو هدف کمک میکند.
در مورد تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو زیاد صحبت کردیم اما منظور از تبلیغات زیرپوستی چیست؟ تبلیغاتی که تبلیغات به نظر نمیرسد، دقیقا مثل ریپورتاژ آگهی. متن رپورتاژ آگهی، مقالهای است که در رسانههای معتبر اینترنتی منتشر شده است نه یک محتوا یا بنر آزاردهنده تبلیغاتی.
چه زمانی رپورتاژ بخریم؟
پاسخ این سوال بسته به هدفتان از انتشار رپورتاژ متفاوت خواهد بود. اگر هدفتان بهرهمندی از تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو باشد، باید ابتدا به یک موقعیت قابلقبول دست یافته و محتوای مناسب داشته باشید. در ادامه اگر حس میکنید در بعضی از حوزههای موضوعی جایگاه مناسبی دارید که قابل بهبود هستند میتوانید برای خرید رپورتاژ اقدام کنید.
برای مثال اگر جایگاه شما در صفحه نتایج برای یک کلمه کلیدی در پایین صفحه اول و یا بالای صفحه دوم است میتوانید برای بهبود آن از رپورتاژ آگهی استفاده کنید. اگر هدفتان جذب ترافیک و یا انتشار رپورتاژ خبری باشد، باید ابتدا یک لندینگ پیج مناسب برای این کمپین داشته باشید و بعد برای خرید رپورتاژ اقدام کنید.
جمعبندی
در این مقاله با تاثیر رپورتاژ آگهی بر سئو و عوامل موثر بر کیفیت مقاله رپورتاژ آشنا شدیم. در ادامه گفتیم که مزایای رپورتاژ محدود به بهبود سئو نمیشود و میتوانید از رپورتاژ آگهی برای تقویت جایگاه برند خود و افزایش ترافیک کمک بگیرید.
در صورتی که قصد خرید رپورتاژ دارید توصیه میکنیم تمام مواردی را که در مقاله به آنها اشاره شد مدنظر داشته باشید. اگر در داخل مجموعه خود تیم متخصص در این زمینه ندارید میتوانید از خدمات رپورتاژ آگهی آژانس دیجیتال مارکتینگ ترا کمک بگیرید.
بسیاری از سایتها به شما این امکان را میدهند که با خرید رپورتاژ آگهی، آگهی خود را در صفحه اصلی یا قسمتهای مختلف سایت نمایش دهید. علاوه بر آن، بسیاری از سایتهای خبری به شما این امکان را میدهند که با خرید رپورتاژ آگهی، تبلیغات خود را در قسمتهای مختلف سایت (مانند بنر، پست و …) نمایش دهید.
برای خرید رپورتاژ آگهی، بستگی به نوع تبلیغات و اهداف بازاریابی شما دارد.
هیچ کس نمیتواند برای زمان اثرگذاری بکلینک روی سایت زمان دقیقی را تعیین کند. با این حال ای اثر ممکن است از چند روز تا چند هفته متغیر باشد.