نحوه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی چگونه است و چه مزایایی دارد؟

فهرست مطالب

تبلیغات سوشیال مدیا

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

در این مقاله از سری مقاله‌های آموزشی آژانس دیجیتال مارکتینگ ترا می‌خواهیم به نحوه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کارهای مختلف بپردازیم. حتماً می‌دانید که امروزه یکی از مهم با اهمیت‌ترین و کارآمدترین بخش‌های تبلیغات اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی هستند. جالب است بدانید که هیچ گونه کمپین و استراتژی تبلیغاتی بدون تبلیغات و صرفا با بازاریابی در رسانه‌های مجازی عملکرد موفقیت آمیزی نخواهد داشت.

سایت‌ها و آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ که با توجه به تخصص و مهارتی که در زمینه شبکه‌های اجتماعی دارند، می‌توانند با در نظر گرفتن منابع و اطلاعات به روز مرتبط با آن، استراتژی‌های کارآمد و تأثیرگذار را برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی پیاده سازی کنند. آن‌ها در کنار ویرایش استراتژی و ساخت کمپین‌های متفاوت، بهترین و کارآمدترین صفحات و کانال‌ها را با توجه به چگونگی ارتباط با کسب و کارتان جهت انجام تبلیغات مختلف در شبکه‌هایی مانند تلگرام و اینستاگرام انتخاب می‌نمایند و راهکارهای مؤثر بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی را به شما ارائه می‌کنند. با نحوه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی همراه با ترا باشید.

پیشنهاد مطالعه: انواع تبلیغات کدام‌اند و چه کاربردی دارند؟

سوشیال مدیا

نحوه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به چه صورت است؟

بسیار از افرادی که می‌خواهند کسب و کار خود را توسعه دهند و مشتری بیشتری به‌دست آورند، دائماً می‌پرسند که تبلیغات در رسانه‌های آنلاین چگونه انجام می‌گیرد؟ آیا تبلیغات در این فضا تأثیرگذار است یا خیر؟ چرا باید در شبکه‌های مجازی تبلیغات انجام داد؟ در ادامه می‌خواهیم نحوه تبلیغات در شبکه اجتماعی و نکات پیرامون آن را مورد بررسی قرار دهیم.

میزان تأثیرگذاری شبکه‌های اجتماعی یا Social Media در زندگی جمعیت زیادی از مردم افزایش یافته است، آن‌ها از طریق تلفن‌های همراه خود به تمامی اپلیکیشن‌های مرتبط با این رسانه‌ها دسترسی دارند و می‌توانند با استفاده از آن‌ها کسب و کار خود را توسعه دهند. مدیران کسب و کارها و یا ادمین‌های شبکه‌های اجتماعی فعالیت‌های کاربران را از روی رفتارها و عادت‌هایشان می‌شناسند.

نحوه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، فیسبوک

فیس‌بوک یکی از قدیمی‌ترین و کارآمدترین شبکه‌های اجتماعی است که با توجه به کاربرانی که در آن فعالیت می‌کنند، تبادل اطلاعات به صورت انبوه و با حجم زیادی انجام می‌گیرد. به همین علت از فیس‌بوک به عنوان یک بستر خوب جهت تبلیغات آنلاین یاد می‌کنند. با توجه به اینکه همه کاربران فیس‌بوک باید جهت استفاده از این رسانه، با استفاده از وارد کردن مشخصات خود حساب کاربری باز کنند. شبکه فیس‌بوک حجم زیادی از اطلاعات شخصی افراد را در خود نگه می‌دارد، افراد می‌توانند با استفاده از این اطلاعات مخاطبان هدف خود را پیدا کنند.

نحوه تبلیغات در شبکه اجتماعی فیس‌بوک بدین صورت است که ابتدا باید یک کمپین تبلیغاتی را تعریف کنید و بعد از آن واحدهای تبلیغاتی مورد نیاز خود را دریافت خواهید کرد. توجه داشته باشید که تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بدون آزمون و خطا امکان پذیر نیست. در واقع این روش تبلیغات فرمول مشخصی برای همه شرایط ندارد. شاید یک محصول برای کاربران هدف با ویژگی‌های متفاوت، نتایج مختلفی به همراه داشته باشد. شما باید با توجه به نتایج به‌دست آمده، حالت بهتری را برای تبلیغات محصول در این فضا بیابید و استراتژی خود را بر همین برنامه تنظیم نمایید و جلو ببرید.

نحوه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام

با وجود اینکه اینستاگرام به فیس‌بوک تعلق دارد، وقتی که می‌خواهید تبلیغات در فیس‌بوک را شروع کنید، در همان ابتدا می‌توانید تعیین کنید که آیا می‌خواهید تبلیغات شما علاوه فیس‌بوک در اینستاگرام منتشر شود یا خیر؟ بدین ترتیب اگر کمپین تبلیغاتی شما از لحاظ اندازه و نوع محتوا برای اینستاگرام گزینه مناسبی باشد، که البته تشخیص آن توسط فیس‌بوک صورت می‌گیرد، اینستاگرام آن را نمایش می‌دهد و تعدادی از مخاطبان که شاید در اینستاگرام فعالیت بیشتری داشته باشند، تبلیغات شما را می‌بینند.

تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی به ازای پرداخت برای هر کلیک می‌باشد، یعنی تا زمانی روی تبلیغات شما کلیک نشده باشد، نیازی به پرداخت هزینه برای تبلیغات نیست. در نتیجه باید دقت کنید که این امکان برای شما فراهم است که تبلیغات در فیس‌بوک را با روزی 10 دلار آغاز نمایید.

خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی ترا

نحوه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، توییتر

اگر وارد فضای تبلیغاتی توییتر شده باشید، خواهید فهمید که نحوه تبلیغات در آن با فیس‌بوک شباهت‌هایی دارد با تفاوت اینکه توییتر برای تعیین مخاطبان هدف، روش‌های مختلفی را برای شما در نظر می‌گیرد و شما را راهنمایی می‌کند که تا مخاطبان هدف خود را برای کمپین تبلیغاتی به بهترین شکل انتخاب نمایید. در رسانه مجازی توییتر مشابه فیس‌بوک، این امکان برای شما فراهم است که مخاطبان هدف خود را با توجه به جنسیت، سن، علایق، ویژگی‌های رفتار و … انتخاب کنید.

یکی از مزایای توییتر این است که می‌توانید تعیین کنید که تنها کاربرانی از کمپین تبلیغات شما بهره‌مند شوند که از گوشی‌های موبایل آیفون مدل 7 برخوردارند. بدین ترتیب می‌توانید مخاطبان هدف خود را به طور دقیق‌تری تعیین کنید. با توجه به اینکه تبلیغات در این گونه شبکه‌ها به صورت کلیکی انجام می‌شود، شما کلیک‌های بسیار مؤثری با تبلیغات خود دریافت می‌کنید و از طرفی کاربرانی که مخاطبان ایده آل شما نیستند، از دیدن تبلیغات شما محروم می‌مانند.

در نتیجه کلیک‌های انجام شده روی تبلیغات شما بی ارزش به حساب نمی‌آیند و شما می‌توانید برای انجام این مدل از تبلیغات با خاطری آسوده بودجه مورد نظر خود را تنظیم کنید. همچنین متوجه می‌شوید که تبلیغات شما تا چه میزان کارآمد بوده و کدام بخش‌های آن نیاز به اصلاح داشته است؛ بنابراین بعد از ویرایش و بازنگری می‌توانید بهترین شکل آن را انتخاب نمایید.

تفاوت سوشیال مدیا و سوشیال نتورک چیست؟

نحوه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی با عضویت در لینکدین

همه ما می‌دانیم شبکه اجتماعی لینکدین بسیار حرفه‌ای و توسعه یافته است. لینکدین بانک اطلاعاتی مشاغل مختلف به حساب می‌آید. در واقع افراد با ورود به این شبکه اجتماعی می‌توانند اطلاعات مرتبط با شغل و حرفه خود را با دیگران به اشتراک بگذارد. این رسانه اجتماعی تأثیرگذار شرایطی را فراهم می‌کند که تبلیغات به بهترین صورت انجام بگیرد.

برای مثال، اگر شما نرم افزار مالی یا حسابداری تولید کرده‌اید، می‌توانید تبلیغات خود را برای کسانی منتشر کنید که زمینه کاری آن‌ها با مدیریت مالی مرتبط شده است. در واقع آن‌ها مخاطبان هدف شما خواهند بود.

در حال حاضر شبکه اجتماعی لینکدین تحت عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارها جهت انتخاب و استخدام افراد صاحب حرفه است که در آینده ممکن است جای سایت‌های کاریابی را بگیرد. شما می‌توانید با حضور در لینکدین به سادگی یک شغل و یا مهارت جدید را تعریف و اقدام به استخدام نیرو کنید. افرادی در لینکدین فعالیت می‌کنند، مشخصات و اطلاعات مرتبط با شغل خود را در پروفایل خود تعریف می‌کنند و هر از گاهی به به روز رسانی آن‌ها می‌پردازند.

به طور کلی لینکدین بهترین گزینه برای جذب نیروهای متخصص و حرفه‌ای است که می‌تواند کارآمد و مؤثر تلقی شود. یکی از مهم‌ترین امکاناتی که لینکدین برای کاربران خود در نظر گرفته، این است که شما می‌توانید علاوه بر انتشار تبلیغات به شکل پست، آن‌ها را به صورت مستقیم برای کاربران هدف بفرستید. کاربران زمانی که آنلاین می‌شوند، می‌توانند پیام شما را مشاهده کنند. قطعاً از ورود به لینکدین و استفاده از این فضا برای تبلیغات و استخدام نیرو تجربه جدید و خوبی را به‌دست می‌آورید.

سوشیال ادز

نحوه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و نمایش آن

احتمالاً این سؤال برای شما مطرح می‌شود که تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی چگونه نمایش داده می‌شوند؟ درباره این موضوع، توضیحات زیادی وجود دارد، چرا که ساختار هر یک از شبکه‌های اجتماعی با یکدیگر متفاوت است و تبلیغات را به نحوه خاصی در آن‌ها نمایش داده می‌شود. در ادامه این بخش را با چند مثال بررسی می‌کنیم.

یکی از شبکه‌های اجتماعی که نمایش تبلیغات در آن تنوع زیادی دارد، فیس‌بوک است. در حقیقت اگر بخواهید در این فضا یک تبلیغ معمولی ارائه کنید، می‌توانید تنها یک پست را به منظور تبلیغ کار خود به اشتراک بگذارید. این پست شامل متن و تصویر است که مخاطب با کلیک روی آن وارد سایت مورد نظر می‌شود. مخاطب با کلیک روی تبلیغ، فرم کوچکی از تبلیغ را می‌بیند که باید پست الکترونیک و مشخصاتی مانند نام و شماره تماس موبایل خود را وارد کند.

اطلاعاتی که کاربران در این فرم نوشته‌اند در اختیار شما به عنوان تبلیغ کننده قرار می‌گیرد، بعد از می‌توانید با مخاطبان خود ارتباط بگیرید. با استفاده از این روش ساختن و کامل کردن یک بانک اطلاعاتی جامع از ایمیل‌های کاربران امکان پذیر است.

نحوه نمایش تبلیغات در اینستاگرام

اکنون بعد از اینکه نحوه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی را بررسی کردیم، بهتر است بدانید که در اینستاگرام نحوه نمایش تبلیغات چگونه است؟ نمایش تبلیغات در اینستاگرام به صورت تصاویری است که در سایر پست‌های معمولی قابل مشاهده است. تبلیغات تصویری و ویدیویی در اینستاگرام در اندازه استاندارد به نمایش گذاشته می‌شود. با کلیک روی یک تبلیغ اینستاگرامی، ممکن است که به یک سایت، اپلیکیشن و یا پلتفرم خاصی ورود پیدا کنید.

تبلیغات در توییتر و لینکدین چگونه نمایش داده می‌شوند؟

تبلیغاتی که در لینکدین و توییتر منتشر می‌شوند معمولاً ترکیبی از تصویر و متن هستند، با کلیک روی این تبلیغات مانند فیس‌بوک و اینستاگرام وارد پلتفرم‌های مختلف خواهید شد. در اغلب رسانه‌های مجازی تبلیغات تنها در دو محدوده به نمایش گذاشته می‌شوند، به عنوان مثال، تبلیغات فیس‌بوک معمولاً در نوار حاشیه‌ای که در سمت راست آن قرار دارد، منتشر می‌شود. برخی از تبلیغات در سایزهای کوچک و برخی دیگر در فضاهای اصلی اطراف پست‌ها نمایش داده می‌شوند. هر چقدر تبلیغات در فضاهای اصلی شبکه اجتماعی مورد نظر منتشر شود، قطعاً بازخورد بیشتر و بهتری خواهد داشت.

آموزش های مرتبط با سوشیال مارکتینگ

نتیجه‌گیری

اکنون که در انتهای مقاله و بخش پایانی هستیم، قطعاً متوجه شده‌اید که نحوه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، امر بسیار مهم و تأثیرگذار تلقی می‌شود و انواع کسب و کارها در تلاش‌اند که برای توسعه کسب و کار خود از این نوع تبلیغات استفاده کنند. البته در رابطه با Social Media در کشور ما محدودیت‌های وجود دارد.

معمولاً جهت پرداخت هزینه تبلیغات به این گونه رسانه‌ها باید حساب پی پال و یا ابزارهایی مانند پرداخت بین‌المللی بهره‌مند باشید. علاوه بر این با توجه به مشکلات تحریم، امکان حضور نمایندگی هر یک از این شبکه‌ها در ایران غیر ممکن است. البته با توجه به همه این‌ها، شرکت‌های صادر کننده محصول و ارائه کننده خدمات به سایر کشورها، می‌توانند با استفاده از این روش‌های تبلیغاتی به اهداف خود برسند.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ ترا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ ترا

مشاوره رایگان

اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم.

تماس با کارشناس های ما: