انواع تبلیغات در شبکه های اجتماعی و مزایای غیرمنتظره آن

زمان مطالعه: 19 دقیقه
تبلیغات سوشیال مدیا

آیا نحوه تبلیغات در شبکه های اجتماعی واقعا مهم است؟

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی نوعی بازاریابی دیجیتال است که از در آن بازاریابان از شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام برای جذب مخاطبان شما استفاده می‌کنند. اما بیشتر کسانی که می‌خواهند کسب و کار خود را توسعه دهند (و مشتری بیشتری به‌دست آورند) دائماً می‌پرسند که تبلیغات در رسانه‌های آنلاین چگونه انجام می‌گیرد؟ آیا تبلیغات در این فضا تأثیرگذار است یا خیر؟ چرا باید در شبکه‌های مجازی تبلیغات انجام داد؟

وقتی یک برند جدید برای نخستین‌بار در یک شبکه اجتماعی معرفی می‌شود، امکان تبادل نظر و برقراری ارتباط با مشتریان بیشتری فراهم خواهد شد. تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی بسیار مقرون‌به‌صرفه بوده و بازدهی مطلوبی دارند.البته این به نحوه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی وابسته است. هیچ کمپین و استراتژی تبلیغاتی بدون تبلیغات و صرفا با بازاریابی در رسانه‌های مجازی عملکرد موفقیت آمیزی نخواهد داشت.

تا انتهای این مقاله از آژانس ترا با ما باشید تا یک بار برای همیشه به تمام سوالات شما در رابطه با تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی پاسخ داده شود.

سوشیال مدیا

اولین هدف در تبلیغات در شبکه های اجتماعی چیست؟

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی به معنای استفاده از پلتفرم‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر و فیس‌بوک برای تبلیغ نام تجاری و فروش محصولات یا خدمات است. اگر کسب‌وکار تازه‌ای را شروع کرده‌اید و می‌خواهید به‌سرعت بازار کاری خود را رونق دهید، نیاز است تا از سوشال‌مدیاهای مختلف برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده کنید.

پلتفرم‌های اجتماعی محیطی را فراهم می‌کنند تا از طریق آن و با مشاهده نظرات کاربران و ارتباط با آنها، کسب‌وکارتان را به‌سرعت بهبود ببخشید. استفاده از این پلتفرم‌ها برای بازاریابی مستلزم کسب مهارت‌های خاص و استفاده از ابزارهایی برای مدیریت فضای کسب‌وکار است. کسب این مهارت‌ها زمان‌بر است؛ بنابراین بهتر است از افرادی که در این زمینه تخصص دارند کمک بگیریم. شرکت ترا به‌عنوان یکی از بهترین‌ها در حوزه تبلیغات رسانه‌های اجتماعی آماده خدمت‌رسانی به شما است.

بهترین استراتژی تبلیغات در شبکه های اجتماعی

تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی راهی سریع و موثر برای برقراری ارتباط با مصرف‌کنندگان و تقویت کمپین‌های بازاریابی شماست. مدیریت شبکه‌های اجتماعی در واقع فرایند کسب آگاهی، هدایت ترافیک و جذب مشتریان بالقوه به کسب‌وکار شما با استفاده از ابزارهای مختلف است.

“ببینید مشتریان فعلی شما بیشتر در کدام بخش رسانه‌های اجتماعی فعال هستند و به دنبال چه چیزی هستند.”

مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی

میزان تأثیرگذاری شبکه‌های اجتماعی و Social Media مثل فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام در زندگی بسیاری از مردم افزایش یافته است. آن‌ها از طریق تلفن‌های همراه خود به تمامی اپلیکیشن‌های مرتبط با این رسانه‌ها دسترسی دارند و می‌توانند با استفاده از آن‌ها کسب و کار خود را توسعه دهند. مدیران کسب و کارها و یا ادمین‌های شبکه‌های اجتماعی فعالیت‌های کاربران را از روی رفتارها و عادت‌هایشان می‌شناسند.

  • ضریب نفوذ شبکه های اجتماعی
  • • تاثیر تبلیغات در شبکه های اجتماعی
  • • افزایش آگاهی نسبت به برند Brand Awareness و متمایز شدن از رقبا از طریق تعامل با مخاطبان
  • ایجاد وفاداری به برند و بالابردن فالورها
  • افزایش ترافیک ورودی سایت و رتبه بندی بهتر در موتورهای جست و جو
  • جذب لید یا سر نخ Lead های جدید از مخاطبان هدف
  • کاهش هزینه های بازاریابی
  • تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی بهترین راهکار برای کسب و کارهای کوچک و یکی از کم‌هزینه‌ترین راه‌های بازاریابی دیجیتالی برای کسب‌وکار شما است.
  • با استفاده از پلتفرم‌های اجتماعی، امکان آشنایی با رقبا و استراتژی‌های تبلیغاتی آنها برای‌تان فراهم می‌شود.
  • الگوهای خرید مشتریان خود را می‌آموزید.
  • رسانه‌های اجتماعی به کسب‌وکارها فرصتی می‌دهد تا فعالیت‌های مصرف‌کنندگان یا خریداران بالقوه خود را دنبال کنند.
  • بازاریابی و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به شما در افزایش یا بازگشت سرمایه کمک کند؛ زیرا هزینه تبلیغات در این رسانه‌ها اغلب کم است.

انواع تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و سوشال مدیا

دنیای دیجیتال و هم بازاریابی استراتژی بازاریابی محتوایی دائما در حال تحول هستند، استراتژی‌های تبلیغاتی متنوعی برای بازاریابی در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی وجود دارد. نوع استراتژی که انتخاب می‌کنید به نوع پلتفرم‌های دلخواه شما و مخاطبانی که می‌خواهید جذب کنید، بستگی دارد. در ادامه چند نمونه از رایج‌ترین انواع تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی را مورد بررسی قرار می‌دهیم و اهمیت آن را بررسی خواهیم کرد.

پیشنهاد مطالعه: درباره کاربردهای متفاوت انواع تبلیغات اینترنتی چه می‌دانید؟

اگر می‌خواهید کسب‌وکار خود را به‌سرعت رونق بخشید، باید بدانید که فعالیت در شبکه‌های اجتماعی یکی از ضروریات کسب‌وکارهای جدید است. تبلیغات رسانه‌های اجتماعی راهی سریع و موثر برای کمپین تبلیغاتی و برقراری ارتباط با مشتریان و تقویت کمپین‌های بازاریابی شما هستند.

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ از جدیدترین و پربازدیدترین نوع تبلیغات به‌شمار می‌آید؛ چرا که مصرف‌کنندگان به توصیه‌ی افراد تاثیرگذار (اینفلوئنسر) اعتماد می‌کنند. اینفلوئنسرها افرادی هستند که در زمینه‌های تخصصی مانند آشپزی، عکاسی، گردشگری، آموزشی و غیره فعالیت می‌کنند و مخاطبان زیادی از قشرهای مختلف جامعه آن‌ها را دنبال می‌کنند.

به کمک اینفلوئنسر مارکتینگ می‌توان علاوه‌بر افزایش آگاهی از برند، مشتریان جدیدی جذب کرد و نرخ بازگشت سرمایه و سوددهی کسب‌وکار را افزایش داد.

پلتفرم‌های فیس‌بوک، اینستاگرام، لینکدین و توییتر، ابزارهایی تحت عنوان Story ارائه می‌کنند. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید هم عکس و هم ویدئوهای خود را برای یک مدت‌زمان مشخص با مخاطبان به اشتراک بگذارید. پس از آن که زمان تعیین شده به پایان برسد، محتوای شما به‌طور اتوماتیک حذف می‌شود. با استفاده از این بستر می‌توانید مخاطبان را با قرار دادن یک لینک دسترسی به وب‌سایت کاری خود هدایت کنید.

تفاوت سوشیال مدیا و سوشیال نتورک چیست؟

تبلیغات بازدیدی و Sponsored Ads

تبلیغات پولی در رسانه‌های اجتماعی به‌کرات مورد استفاده قرار می‌گیرند. تبلیغات پولی به شما کمک می‌کنند تا محصولات خود را به مخاطبان خود عرضه کنید. افراد اغلب در مقایسه با خواندن یک متن طولانی به دیدن عکس تبلیغات مرتبط علاقه‌مند هستند. اگر از تصاویر به‌عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل نمایید که عکس‌هایتان کیفیت بالایی داشته باشند. برای آشنایی بیشتر با این موضوع می‌توانید مقاله آموزش تبلیغ در گوگل را مطالعه کنید.

ویدئو مارکتینگ و تولید محتوای ولاگ آموزشی (ولاگری)

برای معرفی محصولات و خدمات، می‌توانید علاوه‌بر تصویر، از یک محتوای بصری جذاب مانند ویدیو نیز استفاده کنید. سعی کنید از ویدیوهای با مدت‌زمان کوتاه و کیفیت بالا استفاده نمایید. در پلتفرم‌های فیس‌بوک و اینستاگرام، به دلیل محبوبیت تماشای ویدئو توسط کاربران ابزارهایی برای ساخت ویدئوهای کوتاه وجود دارد.

تولید محتوا متنی یا صوتی ( پادکست )

تبلیغات توسط گروه ها و کانال های تاثیرگذار

تبلیغات در پیام رسان‌ها برای صاحبان کسب و کارهای مختلف سود و منفعت زیادی را به بار می‌آورد. با افزایش محبوبیت پیام‌رسان‌ها، در ایران نیز شاهد استفاده گسترده از اپلیکیشن‌هایی نظیر تلگرام و واتس‌اپ هستیم. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی برای انواع کسب و کار‌ها، فرصت رشد و پیشرفت را به وجود می‌آورد. پیام‌رسان‌های متنوعی وجود دارد، اما شما بهتر است از پرمخاطب‌ترین آن‌ها استفاده کنید. تبلیغات بازدیدی در پیام رسان‌ها یکی از ارزان‌ترین روش‌ها، برای هدایت هدف‌مند میلیونها مخاطب به وب‌سایت یا اپلیکیشن شما است.

اسپانسرینگ

چگونه در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنیم

در بازاریابی دیجیتال، «تبلیغات هدف‌مند» به توانایی افرادی که تبلیغات کسب‌وکار شما را بر عهده دارند، بستگی دارد. هدف‌گذاری‌های تبلیغاتی بر اساس داده‌های جمعیت‌شناختی و رفتاری مانند محدوده سنی صورت می‌گیرد. توصیه می‌کنیم در این حوزه با افراد مجرب مشورت کنید.

آیا خودم می‌توانم تبلیغات در شبکه های اجتماعی را انجام دهم

برای این کار باید مهارت‌های لازم را برای استفاده از ابزارهای موجود کسب کرده باشید. پیشنهاد ما این است که از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید شرکت دیجیتال مارکتینگ ترا به‌ عنوان یکی از بهترین‌ها در این حوزه آماده خدمت‌رسانی به شما است. می‌توانید سوالات و ابهامات خود را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید. ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما خواهیم بود.

بهترین شبکه های اجتماعی برای تبلیغات و تجارت الکترونیک

اگر به‌تازگی کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرده‌اید و به‌دنبال دستیابی سریع به مخاطبان و مشتریان جدید هستید، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی از نان شب برای‌تان واجب‌تر است. برای جذب مخاطب بیشتر باید هزینه کنید. تبلیغات به روش‌های قدیمی دیگر رایج نیست و بسیار هزینه‌بر است؛ اما تبلیغات در بستر سوشال‌ مدیا علاوه‌بر آنکه مخاطبان بیشتری را متوجه کسب‌وکار شما می‌کند، خیلی هزینه‌بر نیست.

هنگام تدوین استراتژی بازاریابی در سوشال‌مدیا، بهتر است موارد زیر را نیز در نظر بگیرید:

  • بهینه‌سازی پروفایل
  • ارسال تصاویر و ویدئوهای زنده که معرف برند شما هستند و باعث جذب مخاطبان هدف می‌شوند.
  • پاسخگویی به نظرات، اشتراک‌گذاری‌ها و لایک‌های مخاطبان
  • تعامل و برقراری ارتباط با فالوورها، مشتریان و اینفلوئنسرها برای جذب مخاطبان جدید

احتمالاً این سؤال برای شما مطرح می‌شود که تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی چگونه نمایش داده می‌شوند؟ درباره این موضوع، توضیحات زیادی وجود دارد، چرا که ساختار هر یک از شبکه‌های اجتماعی با یکدیگر متفاوت است و تبلیغات را به نحوه خاصی در آن‌ها نمایش داده می‌شود. در ادامه این بخش را با چند مثال بررسی می‌کنیم.

اطلاعاتی که کاربران در این فرم نوشته‌اند در اختیار شما به عنوان تبلیغ کننده قرار می‌گیرد، بعد از می‌توانید با مخاطبان خود ارتباط بگیرید. با استفاده از این روش ساختن و کامل کردن یک بانک اطلاعاتی جامع از ایمیل‌های کاربران امکان پذیر است.

سوشیال ادز

تبلیغات در اینستاگرام

اینستاگرام یک پلتفرم ایده‌آل برای برندها و محصولاتی است که از نظر بصری جذاب هستند. علاوه‌بر این، اینستاگرام نرخ تعامل ۵۸ درصدی بیشتر از فیس‌بوک و ۲۰۰۰ درصدی بیشتر از توییتر دارد. تبلیغات در اینستاگرام به دو صورت تعرفه‌ای و بازدیدی و در قالب پست و استوری انجام می‌شود. پیش‌بینی می‌شود تا ۲۰۲۵، تعداد افرادی که در سراسر جهان از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند از ۳. ۶ میلیارد به ۴. ۴ میلیارد نفر افزایش پیدا کند. بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام به دلیل وجود 200 میلیون کاربر فعال در روز، می‌تواند گزینه ی بسیار مناسبی برای آغاز کسب و کار شما باشد.

با وجود آنکه اینستاگرام فیلتر است اما بدلیل اینکه پلتفرم جوانی است؛ مخاطبان بیشماری دارد. فضای اینستاگرام جذاب و قابل دسترس است و تبلیغات در فید، استوری یا اکسپلورر مخاطبان نمایش داده می‌شود. ضمن این که از یاد نبرید، محدودیت‌ها هیچوقت برای ایرانی‌ها به معنی محرومیت نبوده است!

محبوب ترین انواع تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی به ازای پرداخت برای هر کلیک می‌باشد، یعنی تا زمانی روی تبلیغات شما کلیک نشده باشد، نیازی به پرداخت هزینه برای تبلیغات نیست. در نتیجه باید دقت کنید که این امکان برای شما فراهم است که تبلیغات در فیس‌بوک را با روزی 10 دلار آغاز نمایید.

اکنون بعد از اینکه نحوه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی را بررسی کردیم، بهتر است بدانید که در اینستاگرام نحوه نمایش تبلیغات چگونه است؟ نمایش تبلیغات در اینستاگرام به صورت تصاویری است که در سایر پست‌های معمولی قابل مشاهده است. تبلیغات تصویری و ویدیویی در اینستاگرام در اندازه استاندارد به نمایش گذاشته می‌شود. با کلیک روی یک تبلیغ اینستاگرامی، ممکن است که به یک سایت، اپلیکیشن و یا پلتفرم خاصی ورود پیدا کنید.

چطور در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟ آموزش مدیریت صفحه اینستا

  • یک پروفایل جذاب بسازید: با عضویت در اینستاگرام، در قسمت پروفایل عکسی واضح و زیبا انتخاب کنید. عکسی که انتخاب می‌کنید به گونه ای باشد که جلب توجه کرده و مخاطب را کنجکاو کند.پس از آن با نوشتن اطلاعات و مطالب مفید در قسمت بایو صفحه، خود، محصول و با خدمات خود را معرفی کنید. اینستاگرام قابلیت کانتکت را قرار داده و در قسمت بایو با نمایش دادن این آیکون، مخاطب از طریق راه ارتباطی که شما در نظر گرفتید، می‌تواند با شما ارتباط برقرار کند.
  • تولید محتوا: برای شروع بازاریابی در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، به بارگذاری پست‌هایی از محتوا محصول و خدمات خود بپردازید. در پست خود از عکس‌های مناسب با محتواهایی جدید و خلاقانه استفاده کنید. استفاده از علائم گرافیکی می‌تواند در زیبایی پست‌های شما تأثیر بسیاری داشته باشد. حتماً در نظر داشته باشید محتواهایی که تولید می‌کنید حتماً خوانا بوده و در تعداد کلمات کم باشد.
  • با کاربران تعامل داشته باشید: بهتر است وقتی را در روز برای جواب دادن به کامنت‌های کاربران در زیر پست‌های اینستاگرامی کنید. این کار باعث می‌شود مخاطب به شما اعتماد کرده و تأثیر مثبتی خواهد داشت.
  • از استوری استفاده کنید: استوری‌های اینستاگرام می‌تواند قسمت مهمی برای شما باشد. به عنوان مثال ممکن است همه نتوانند در آن ساعت پستی که شما بارگذاری کردید را ببینند. در این صورت می‌توانید پست خود را در استوری گذاشته تا به راحتی در مدت زمان 24 ساعت دیده شود. حتی می‌توانید محتواهای زیبایی مخصوص استوری تولید کرده و هرروز آن هارا بارگذاری نمایید. از دیگر قابلیت‌هایی اینستاگرام می‌توان به لایو گذاشتن اشاره کرد. می‌توانید در زمان مشخصی اقدام به گذاشتن لایو کنید و در آنجا با مخاطبین خود صحبت کنید. اینکار باعث احساس صمیمیت بین دو طرف شده و اعتماد مشتری را بالاتر می‌برد.
  • هشتگ‌ها جادو می‌کنند! هشتگ گذاری از قسمت‌های بسیار مهم در هر پست اینستاگرامی می‌باشد. هشتگ‌ها را بررسی کرده و به اندازه مناسب هشتگ گذاری را انجام دهید. این کار در بازاریابی شبکه های اجتماعی دیگری مانند توییتر نیز مناسب است.
  • قدرت اینفلوئنسرها را پست کم نگیرید! هشتگ گذاری از قسمت‌های بسیار مهم در هر پست اینستاگرامی می‌باشد. هشتگ‌ها را بررسی کرده و به اندازه مناسب هشتگ گذاری را انجام دهید. این کار در بازاریابی شبکه های اجتماعی دیگری مانند توییتر نیز مناسب می باشد.

تبلیغ در توییتر

در رسانه مجازی توییتر مشابه فیس‌بوک، این امکان برای شما فراهم است که مخاطبان هدف خود را با توجه به جنسیت، سن، علایق، ویژگی‌های رفتار و … انتخاب کنید. بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی به خصوص توییتر، از گزینه‌های مناسب برای تبلیغ کسب و کار شما خواهد بود. هشتگ‌ها در این فضا از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و کمک به جذب دنبال کننده‌های بیشتر می‌شود. یکی از ابزارهایی که می‌تواند در مدیریت این فضا به شما کمک می‌کند استفاده از ابزار Buffer می‌باشد.

توییتر یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی از زمان راه‌اندازی آن در سال 2006 بوده است. تبلیغات توییتری مبتنی بر هدف هستند، به این معنی که ابتدا باید هدف کسب‌وکار مورد نظر خود را انتخاب کنید و توییتر فقط برای اقداماتی که با هدف شما مطابقت دارند، از شما هزینه دریافت می‌کند. اگر وارد فضای تبلیغاتی توییتر شده باشید، خواهید فهمید که نحوه تبلیغات در آن با فیس‌بوک شباهت‌هایی دارد با تفاوت اینکه توییتر برای تعیین مخاطبان هدف، روش‌های مختلفی را برای شما در نظر می‌گیرد و شما را راهنمایی می‌کند که تا مخاطبان هدف خود را برای کمپین تبلیغاتی به بهترین شکل انتخاب نمایید.

یکی از مزایای توییتر این است که می‌توانید تعیین کنید که تنها کاربرانی از کمپین تبلیغات شما بهره‌مند شوند که از گوشی‌های موبایل آیفون مدل 7 برخوردارند. بدین ترتیب می‌توانید مخاطبان هدف خود را به طور دقیق‌تری تعیین کنید. با توجه به اینکه تبلیغات در این گونه شبکه‌ها به صورت کلیکی انجام می‌شود، شما کلیک‌های بسیار مؤثری با تبلیغات خود دریافت می‌کنید و از طرفی کاربرانی که مخاطبان ایده آل شما نیستند، از دیدن تبلیغات شما محروم می‌مانند.

در نتیجه کلیک‌های انجام شده روی تبلیغات شما بی ارزش به حساب نمی‌آیند و شما می‌توانید برای انجام این مدل از تبلیغات با خاطری آسوده بودجه مورد نظر خود را تنظیم کنید. همچنین متوجه می‌شوید که تبلیغات شما تا چه میزان کارآمد بوده و کدام بخش‌های آن نیاز به اصلاح داشته است؛ بنابراین بعد از ویرایش و بازنگری می‌توانید بهترین شکل آن را انتخاب نمایید.

انواع تبلیغات در توییتر

تبلیغات در توییتر شامل دو گزینه است:

  • تبلیغ سریع: توییتر به طور خودکار توییت‌ها را برای مخاطبان شما تبلیغ می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک توییت قابل تبلیغ را از جدول زمانی خود انتخاب کنید و مخاطبان مورد نظر خود را مشخص کنید. توییتر بقیه کارها را برای شما انجام خواهد داد.
  • تبلیغات توییتر: این تبلیغات مبتنی بر هدف هستند، به این معنی که ابتدا باید هدف کسب‌وکار مورد نظر خود را انتخاب کنید و توییتر فقط برای اقداماتی که با هدف شما مطابقت دارند، از شما هزینه دریافت می‌کند.

تبلیغ در لینکدین LinkedIn

لینکدین به‌عنوان بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی حرفه‌ای جهان، پایگاه‌داده بزرگی از کاربران حرفه‌ای دارد و می‌تواند مشتریان را بر اساس شرایط شغلی هدف قرار دهد. خلاف اکثر پلتفرم‌های دیگر که بر تبلیغات B2C تمرکز دارند، ماهیت لینکدین آن را برای کمپین‌های تبلیغاتی B2B مناسب‌تر می‌کند؛ بنابراین، کسب‌وکارهای خدماتی و کسب‌وکارهای محصولات B2B نسبت به سایر پلتفرم‌ها نتایج بهتری در لینکدین دریافت می‌کنند.

همه ما می‌دانیم شبکه اجتماعی لینکدین بسیار حرفه‌ای و توسعه یافته است. لینکدین بانک اطلاعاتی مشاغل مختلف به حساب می‌آید. در واقع افراد با ورود به این شبکه اجتماعی می‌توانند اطلاعات مرتبط با شغل و حرفه خود را با دیگران به اشتراک بگذارد. این رسانه اجتماعی تأثیرگذار شرایطی را فراهم می‌کند که تبلیغات به بهترین صورت انجام بگیرد.

برای مثال، اگر شما نرم افزار مالی یا حسابداری تولید کرده‌اید، می‌توانید تبلیغات خود را برای کسانی منتشر کنید که زمینه کاری آن‌ها با مدیریت مالی مرتبط شده است. در واقع آن‌ها مخاطبان هدف شما خواهند بود.

در حال حاضر شبکه اجتماعی لینکدین تحت عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارها جهت انتخاب و استخدام افراد صاحب حرفه است که در آینده ممکن است جای سایت‌های کاریابی را بگیرد. شما می‌توانید با حضور در لینکدین به سادگی یک شغل و یا مهارت جدید را تعریف و اقدام به استخدام نیرو کنید. افرادی در لینکدین فعالیت می‌کنند، مشخصات و اطلاعات مرتبط با شغل خود را در پروفایل خود تعریف می‌کنند و هر از گاهی به به روز رسانی آن‌ها می‌پردازند.

چطور در لینکدین تبلیغ کنیم؟

به طور کلی لینکدین بهترین گزینه برای جذب نیروهای متخصص و حرفه‌ای است که می‌تواند کارآمد و مؤثر تلقی شود. یکی از مهم‌ترین امکاناتی که لینکدین برای کاربران خود در نظر گرفته، این است که شما می‌توانید علاوه بر انتشار تبلیغات به شکل پست، آن‌ها را به صورت مستقیم برای کاربران هدف بفرستید. کاربران زمانی که آنلاین می‌شوند، می‌توانند پیام شما را مشاهده کنند. قطعاً از ورود به لینکدین و استفاده از این فضا برای تبلیغات و استخدام نیرو تجربه جدید و خوبی را به‌دست می‌آورید.

چهار نوع تبلیغات لینکدین وجود دارد:

  • Sponsored Content: این تبلیغات اغلب از طریق عکس‌ها یا ویدیوها در فید خبری لینکدین نمایش داده می‌شوند و مخاطبان زیادی را جذب می‌کند.
  • Sponsored Messaging: این نسخه بازاریابی ایمیلی لینکدین است، اما به‌جای ارسال پیام به صندوق ورودی کاربر، به صندوق ورودی لینکدین پیام ارسال می‌شود.
  • تبلیغات متنی و پویا: فقط برای کاربران دسکتاپ قابل‌مشاهده است، تبلیغات متنی تبلیغات کوچکی هستند که در بالای صفحه در بالای فید خبری کاربر نمایش داده می‌شوند.
  • فرم‌های Lead Gen: با استفاده از فرم‌های از پیش پر شده در تبلیغات لینکدین خود، می‌توانید لیدهای باکیفیت جمع‌آوری کنید.

لینکدین بهتر است یا توییتر؟

تبلیغاتی که در لینکدین و توییتر منتشر می‌شوند معمولاً ترکیبی از تصویر و متن هستند، با کلیک روی این تبلیغات مانند فیس‌بوک و اینستاگرام وارد پلتفرم‌های مختلف خواهید شد. در اغلب رسانه‌های مجازی تبلیغات تنها در دو محدوده به نمایش گذاشته می‌شوند، به عنوان مثال، تبلیغات فیس‌بوک معمولاً در نوار حاشیه‌ای که در سمت راست آن قرار دارد، منتشر می‌شود. برخی از تبلیغات در سایزهای کوچک و برخی دیگر در فضاهای اصلی اطراف پست‌ها نمایش داده می‌شوند. هر چقدر تبلیغات در فضاهای اصلی شبکه اجتماعی مورد نظر منتشر شود، قطعاً بازخورد بیشتر و بهتری خواهد داشت.

تبلیغات تلگرام

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی تلگرام برای هر نوع کسب و کاری می‌تواند مناسب باشد. در این نرم‌افزار می‌توانید به بارگذاری همه نوع محتوا مانند محتوا تصویری، ویدئویی و از همه مهم‌تر متنی بپردازید. پیام‌های تبلیغاتی در تلگرام در کانال‌های عمومی بزرگ با بیش از 1000 مشترک نمایش داده می‌شود و محدود به 160 کاراکتر هستند. سؤالی که ممکن است برایتان پیش آید این است که، از چه طریق می‌توانیم به تبلیغ در تلگرام بپردازیم؟

چطور در تلگرام تبلیغ کنیم؟

  • یک کانال ایجاد کنید: در این قسمت یک یا چند نفر، بنا به خواسته سازنده ی اصلی کانال، ادمینی کانال را به عهده می‌گیرند. کانال به صورتی است که امکان چت در آن فعال نمی‌باشد، مگر بنا برخواسته ی ادمین‌ها در زیر بعضی از پست‌ها امکان کامنت گذاشتن را در نظر گرفته شود. در غیر این صورت تنها می‌توانید پست‌هایی که توسط ادمین‌ها بارگذاری می‌شوند را دیده و در صورت علاقه با دیگران به اشتراک بگذارید. تلگرام قابلیت میزان بازدید از هر پست را داشته و به راحتی می‌توانید آن را متوجه شوید.
  • در کانال‌های پر مخاطب تبلیغ کنید حتماً این نکته که تبلیغاتتان با محصول و یا خدمتتان هماهنگ باشد را در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی درنظر داشته باشید. به عنوان مثال محتوایی خلاقانه تولید کرده و آن را در کانال تلگرامی بسیار محبوب و پرمخاطب به اشتراک بگذارید. اما نکته مهم اینجاست. فرض کنید شما تولیدکننده محصولات آرایشی هستید و می‌خواهید تبلیغاتی را در خصوص کار خود انجام دهید. قطعاً در کانال پرمخاطبی مانند کانال‌های اخبار تبلیغات انجام نمی‌دهید، چون ممکن است بازخوردی نیز نداشته باشد. اما منطقی است که تبلیغ خود را در کانالی که به تولید محتواهای متنی در زمینه سلامت و مراقبت‌های پوست و مو انجام می‌شود، اشتراک گذاری کنید.
  • تبادل لینک و تبلیغات در سایت‌ها می‌توانید لینک کانال تلگرام خود را در سایت‌ها که بازدیدکنندگان زیادی دارند به اشتراک بگذارید. از دیگر روش‌های افزایش بازدیدکنندگان، می‌تواند تبادل لینک باشد. به عنوان مثال می‌توانید با ادمین دیگر کانال تلگرامی قراردادی بسته و محتواهای تبلیغاتی خود را در مدت زمان توافق شده در کانال‌های یکدیگر پست کنید. دقت کنید آدرس یا لینک کانال خود را در زیر پست‌هایی که بارگذاری می‌کنید بگذارید. اگر محتوای شما در دیگر قسمت‌ها به اشتراک گذاشته شود، آدرس شما نیز برای آن‌ها رفته و به جذب بیشتر مخاطب کمک می‌کند.

تبلیغات در واتساپ

تبلیغات واتس‌اپ در فیس‌بوک و اینستاگرام اجرا می‌شود. این تبلیغات می‌توانند به فرمت ویدئو یا تصویر باشند.

تبلیغ در فیسبوک

فیس‌بوک یکی از قدیمی‌ترین و کارآمدترین شبکه‌های اجتماعی است که با توجه به کاربرانی که در آن فعالیت می‌کنند، تبادل اطلاعات به صورت انبوه و با حجم زیادی انجام می‌گیرد. به همین علت از فیس‌بوک به عنوان یک بستر خوب جهت تبلیغات آنلاین یاد می‌کنند. با توجه به اینکه همه کاربران فیس‌بوک باید جهت استفاده از این رسانه، با استفاده از وارد کردن مشخصات خود حساب کاربری باز کنند. شبکه فیس‌بوک حجم زیادی از اطلاعات شخصی افراد را در خود نگه می‌دارد، افراد می‌توانند با استفاده از این اطلاعات مخاطبان هدف خود را پیدا کنند.

در این فضا یک تبلیغ معمولی ارائه کنید، می‌توانید تنها یک پست را به منظور تبلیغ کار خود به اشتراک بگذارید. این پست شامل متن و تصویر است که مخاطب با کلیک روی آن وارد سایت مورد نظر می‌شود. مخاطب با کلیک روی تبلیغ، فرم کوچکی از تبلیغ را می‌بیند که باید پست الکترونیک و مشخصاتی مانند نام و شماره تماس موبایل خود را وارد کند.

نحوه تبلیغات در شبکه اجتماعی فیس‌بوک بدین صورت است که ابتدا باید یک کمپین تبلیغاتی را تعریف کنید و بعد از آن واحدهای تبلیغاتی مورد نیاز خود را دریافت خواهید کرد. توجه داشته باشید که تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بدون آزمون و خطا امکان پذیر نیست. در واقع این روش تبلیغات فرمول مشخصی برای همه شرایط ندارد. شاید یک محصول برای کاربران هدف با ویژگی‌های متفاوت، نتایج مختلفی به همراه داشته باشد. شما باید با توجه به نتایج به‌دست آمده، حالت بهتری را برای تبلیغات محصول در این فضا بیابید و استراتژی خود را بر همین برنامه تنظیم نمایید و جلو ببرید.

وقتی که می‌خواهید تبلیغات در فیس‌بوک را شروع کنید، در همان ابتدا می‌توانید تعیین کنید که آیا می‌خواهید تبلیغات شما علاوه فیس‌بوک در اینستاگرام منتشر شود یا خیر؟ بدین ترتیب اگر کمپین تبلیغاتی شما از لحاظ اندازه و نوع محتوا برای اینستاگرام گزینه مناسبی باشد، که البته تشخیص آن توسط فیس‌بوک صورت می‌گیرد، اینستاگرام آن را نمایش می‌دهد و تعدادی از مخاطبان که شاید در اینستاگرام فعالیت بیشتری داشته باشند، تبلیغات شما را می‌بینند.

تبلیغات پینترست Pinterest

مانند اینستاگرام، پینترست نیز یک پلت فرم بصری است. باتوجه‌به اینکه کاربران پینترست عمدتا از این پلتفرم برای یافتن و خرید محصولات استفاده می‌کنند، پینترست یکی از ایده‌آل‌ترین پلتفرم‌ها برای تبلیغات است. پینترست دارای یک موتور جستجوی بسیار هدف‌مند است که به برندها اجازه می‌دهد تا محصولات خود را تبلیغ کنند.

تبلیغ در یوتیوب

تبلیغات YouTube می‌تواند به شما کمک کند به اهداف زیر دست یابید:

  • لیدها را جمع‌آوری کنید.
  • ترافیک وب‌سایت را هدایت کنید.
  • توجه به محصول و برند را افزایش دهید.
  • آگاهی از برند ایجاد کنید و دامنه دسترسی خود را افزایش دهید.

تبلیغ در آپارات

آپارات یک پلتفرم ویدیویی است که تبلیغات را در قالب ویدیو و در صفحات پربازدید خود قرار می‌دهد. همچنین آپارات یک موتور جست‌وجوی داخلی دارد و ویدیوی تبلیغاتی شما را در صدر نتایج جست‌وجو قرار خواهد داد.

تبلیغات در اسنپ چت Snapchat

بهترین پلتفرم ها برای تبلیغات و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی SMM یا Social Media Marketing

جریان

جریان یک پلتفرم تبلیغات شبکه‌های اجتماعی است که به شما کمک می‌کند بهترین موقعیت‌ها را برای کسب‌وکار خود شناسایی کنید.

دیما

دیما سوشال پلتفرمی هوشمند و سلف‌سرویس است که ارتباط بین تبلیغ‌دهنده و صفحات پرمخاطب را برای اجرای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی برقرار می‌کند. چه قصد تبلیغ داشته باشید و چه فضایی با قابلیت دریافت تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید به صورت رایگان در این پلتفرم ثبت نام کنید و کمپین‌های تبلیغاتی خود را به سادگی مدیریت کنید.

چگونه در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنیم؟

بازاریابی یا دیجیتال مارکتینگ را می‌توان شروعی برای راه اندازی کسب و کار معرفی کرد. اما بازاریابی تبلیغات نیست؛ تبلیغات انواع بسیار مختلفی دارد و بخشی از بازاریابی محسوب می‌شود. می‌توانید حدس بزنید تبلیغات از چه طریقی انجام می‌شود؟ یکی از انواع تبلیغات، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است. استفاده از شبکه‌های اجتماعی و انجام تبلیغات به همین سادگی هم نیست و نیازمند داشتن دانشی در خصوص استفاده از آن می‌باشد.

گام‌های مهمی که برای ایجاد یک استراتژی تبلیغاتی خلاقانه در رسانه‌های اجتماعی باید بردارید عبارت‌اند از:

محصولات و خدمات خود را با جزئیات مشخص کنید.

برای انتخاب یک روش تبلیغاتی مناسب ابتدا باید خدمات و محصولات شما با جزئیات مشخص شوند و بر اساس ویژگی‌های آنها استراتژی تبلیغاتی مناسب برگزیده شود.

علاوه بر این باید هدف خود را از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مشخص کنیم. چرا به این شبکه‌ی اجتماعی وارد شدید؟ در این صورت مخاطبان با ورود به صفحه ی شما متوجه می‌شوند که شما چه هدفی از ایجاد صفحه دارید. حتماً در نظر داشته باشید، پست گذاشتن در شبکه ی مجازی اینستاگرام از قواعد خاصی پیروی می‌کند که در صورت رعایت آن‌ها، در پیشرفت و بازدید پست‌های شما تأثیر بسیاری دارد. مخاطبان از صفحاتی که به صورت رندوم و بی هدف پست می‌گذارند، رضایت نداشته و در اغلب موارد دنبال کننده نخواهند بود.

درباره مخاطبان خود تحقیق کنید

برای جذب مخاطبان بیشتر باید سعی کنید مخاطبانتان را بشناسید. در فروش یک محصول باید به سه فاکتور توجه کنید:

  • محصول فیزیکی
  • کاری که محصول برای مشتری انجام می‌دهد.
  • احساسی که محصول در مشتری ایجاد می‌کند.

یکی از موضوعات مهم بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی شناختن مخاطبان می‌باشد. کاربر نهایی شما چه ویژگی‌هایی دارد؟ ساکن کدام شهر باشد؟ چه سنی داشته باشد؟ شاغل باشد یا خانه‌دار؟ اگر شاغل است، شغلش چیست؟ میزان درآمدی که دارد چقدر است؟ اهمیت دانستن این مطالب به این دلیل است که، بدانید محصولی که تولید می‌کنید برای کدام دسته مناسب بوده و به رفع نیازشان کمک خواهد کرد. به‌این‌ترتیب باید نظرات مشتریان و مخاطبان خود را مداوم پیگیری کنید و با جست‌وجوی کلمات کلیدی در Google Trends و بخش SLA گوگل به نحوه تفکر مشتریان درباره محصولات یا خدمات و عباراتی که در سرچ به‌کار می‌برند، نزدیک شوید. این کار برای تبلیغات در گوگل هم گاهی به کار می‌رود.

از یک پلتفرم خلاقانه استفاده کنید.

درحالی‌که پیدایش شبکه‌های اجتماعی درها را به روی بسیاری از فرصت‌های جدید برای تبلیغات محصولات و خدمات بازکرده است؛ اما باید بدانید که همه این پلتفرم‌ها محدودیت‌های خاص خود را دارند. البته این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید با وجود این محدودیت‌ها خلاق باشید. دنیایی از امکانات متنوع برای تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی وجود دارد. به عنوان مثال، می‌خواهید به تولید محتوا تصویری و یا ویدئویی بپردازید. شبکه اجتماعی منتخب شما برای استفاده از محتوا تصویری مناسب است؟ فکر می‌کنید کدام شبکه شما را برای رسیدن به هدفتان بیشتر کمک می‌کند؟

یک کمپین دیجیتال مارکتینگ ایجاد کنید

اکنون که محصول، مخاطبان و پلتفرم خود را می‌شناسید باید در مسیر ایجاد یک کمپین بازاریابی دیجیتال موفق قدم بردارید. به عنوان مثال شما برای تبلیغ محصولتان، در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام به تولید و اشتراک گذاری محتوا پرداخته‌اید. حال به موفقیت رسیده و می‌خواهید بدانید ترافیک ورودی از کدام سمت بیشتر بوده‌است؟ فرض کنید ورودی‌ها از سمت اینستاگرام بیشتر بوده‌است؛ در این صورت باید شبکه ی اینستاگرام خود را شاخص قرارداده و به رشد و ارتقا آن بپردازید. تعیین اینگونه شاخص‌ها در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به شما در جهت کاهش هزینه‌ها و دیگر عوامل کمک بسیاری می‌کند.

به عنوان مثال اینستاگرام اطلاعاتی در خصوص بهترین ساعت بازدید از پست‌ها، میزان بازدید کنندگان، جنسیت و … در اختیار شما قرار می‌دهد. این نرم‌افزار به شما در جهت زمان‌بندی مناسب برای انتشار پست و … کمک می‌کند. اینگونه بررسی‌ها به میزان بازدید از پست‌ها و مطالب شما بسیار کمک می‌کند.

اهداف خود را مشخص کنید

اگرچه ممکن است اولین گام برای‌تان آشنا باشد، اما تعیین اهداف به‌صورت کاملا واضح و روشن، رکنی اساسی برای ایجاد یک کمپین موفق است.

  مخاطب هدف خود را شناسایی کنید

اگرچه قبلا نیز به این موضوع اشاره کردیم؛ اما ارزش دوباره گفتن دارد! هرچه بیشتر به این موضوع آگاه باشید که مشتریان شما چه کسانی هستند و چه نیازهایی دارند، بهتر می‌توانید تبلیغات خود را پیش ببرید. چه نوع محتوایی می‌خواهید تولید کنید؟ متنی، گرافیکی، تصویری، ویدئویی یا … . کدام نوع از محتوا شما و خدماتی که ارائه می‌دهید را به خوبی معرفی می‌کند؟

ایده‌هایی که برای تولید محتوا دارید را بر روی کاغذ ترسیم کنید. محتوا حتماً باید خوانا، جدید، خلاقانه و جذاب باشد. استفاده از اشکال گرافیکی جالب می‌تواند به زیبایی محتوا شما اضافه کند و این کار باعث جذب مخاطب شود.

رقبای خود را زیر نظر بگیرید

از دیدن صفحه ی رقبا خود غافل نشوید. ممکن است نقطه ضعفی در محتوا و یا نحوه تبلیغاتشان پیدا کنید و این کار باعث می‌شود که دچار چنین اشتباه در انجام کار خود نشوید.

  بودجه خود را مشخص کنید

اگرچه این مرحله خیلی جذاب به نظر نمی‌رسد اما؛ ارزیابی بودجه برای تعیین محدودیت‌ها و نحوه تخصیص منابع یک نکته کلیدی است. خوشبختانه، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی به‌طورکلی ارزان‌تر از بازاریابی سنتی است؛ بنابراین سرمایه‌گذاری‌ در پلتفرم‌های اجتماعی اغلب درآمد زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

تعرفه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند اهداف و انواع متفاوتی داشته باشد، بنابراین تعرفه تبلیغات نیز متناسب با هدف و نوع آن، متفاوت خواهد بود. شاید نام PPC را شنیده باشید. تبلیغات موتورهای جستجو و تبلیغ در گوگل معمولا از نوع (PPC(pay-per-click یا پرداخت به‌ازای کلیک نامیده می‌شود، به این معنا که به‌محض آن‌که شخصی روی تبلیغ شما کلیک کرده و به وب‌سایت شما هدایت شود، باید هزینه پرداخت کنید. در محاسبه هزینه‌های تبلیغات بهتر است با یک سری از اصطلاحات آشنا باشید. به جدول زیر توجه کنید:

مبلغی که وقتی بیننده روی تبلیغ کلیک می‌کند، باید بپردازید.Cost-Per-ClickCPC
مبلغ نهایی که برای فروش کامل یا جذب مشتری می‌پردازید.Cost-Per-ConversionCPC
یک مدل تبلیغاتی که در آن تبلیغ‌کنندگان به ناشران (مانند شبکه‌های اجتماعی یا موتور جستجو) هنگام کلیک کردن بر روی تبلیغ پرداخت می‌کنند.Pay-Per-ClickPPC
مبلغی که برای یک تبلیغ، پس از رسیدن به 1000 بازدید پرداخت می‌کنید.Cost-Per-Mille / Thousand impressionsCPM
مبلغی که برای هر مشتری بالقوه می‌پردازید (ایمیل، ثبت‌نام و…).Cost-Per-LeadCPL
مبلغی که برای هر لایک در یک تبلیغ پرداخت می‌کنید.Cost-Per-LikeCPL
مبلغی که برای هر بازدید از یک تبلیغ پرداخت می‌کنید.Cost-Per-ViewCPV
هزینه جذب مشتری جدید از طریق یک کانال یا کمپین خاص.Cost-Pr-AcquisitionCPA
مبلغی که به‌ازای هر تعامل در یک تبلیغ می‌پردازید.Cost-Per-EngagementCPE
مبلغی که برای هر فالوور جدید در کمپین‌های تبلیغاتی فالوور پرداخت می‌کنید.Cost-Per-FollowerCPF

برون سپاری تبلیغات در شبکه های اجتماعی به آژانس دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یکی از کارآمدترین و موثرترین راه‌ها برای دستیابی به مخاطبان هدف و تبدیل آنها به مشتری است. هیچ راه تبلیغاتی دیگری نمی‌تواند به‌اندازه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی موثر باشد؛ بنابراین بسیار مهم است تا در این حوزه حرفه‌ای باشید یا با افراد متخصص همکاری کنید. نحوه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، امر بسیار مهم و تأثیرگذار تلقی می‌شود و انواع کسب و کارها در تلاش‌اند که برای توسعه کسب و کار خود از این نوع تبلیغات استفاده کنند. البته در رابطه با Social Media در کشور ما محدودیت‌های وجود دارد. مانند تبلیغات در گوگل که آن هم با مشکلات خاص خود رو به روست.

معمولاً جهت پرداخت هزینه تبلیغات به این گونه رسانه‌ها باید حساب پی پال و یا ابزارهایی مانند پرداخت بین‌المللی بهره‌مند باشید. علاوه بر این با توجه به مشکلات تحریم، امکان حضور نمایندگی هر یک از این شبکه‌ها در ایران غیر ممکن است. البته با توجه به همه این‌ها، شرکت‌های صادر کننده محصول و ارائه کننده خدمات به سایر کشورها، می‌توانند با استفاده از این روش‌های تبلیغاتی به اهداف خود برسند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم.

تماس با کارشناس های ما: