مدیریت شبکه های اجتماعی

مهم ترین جایی که در آن می توان محتوای مد نظر خود را دنبال کرد شبکه های اجتماعی هستند.هرچند مقصود این نیست که محتوای این شبکه ها جامعیت کامل دارند اما می‌ توان محتوای مد نظر خود را دنبال کرد. این موضوع اهمیت زیادی برای کسب و کارها داشته و موجب پدید آمدن مفهومی به نام مدیریت محتوای شبکه های اجتماعی شده است.

تا حدی که اگر مدیریت یک کسب و کار بر عهده شما بوده و خواهان فعالیت در شبکه‌ های اجتماعی باشید، بدون داشتن مطالب و محتوای جذاب و با ارزش هیچگاه به اهداف خود نخواهید رسید مدیریت محتوای شبکه های اجتماعی به عنوان زیرمجموعه‌ ای از دیجیتال مارکتینگ به شمار می رود.

مقصود بررسی صفر تا صد مدیریت محتوای شبکه های اجتماعی و پرداختن به تمام آن چه که از شبکه های اجتماعی برای مدیریت کسب و کارتان نیاز دارید است. لذا اگر عهده دار مدیریت یک کسب و کار هستید یا می خواهید مدیریت محتوای شبکه های اجتماعی یک مجموعه را در دست بگیرید تا پایان این مقاله همراه ما باشید

Social
Media

خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

انتخاب شبکه اجتماعی مناسب برای کسب و کارها

تحقیق کلمات کلیدی وب سایت

تعیین زمان انتشار محتوا

تولید محتوا و انتشار آن در شبکه های اجتماعی

پاسخگویی مناسب برای دنبال کنندگان و مخاطبان

تعامل با کاربران در پلتفرم های اجتماعی

تدوین و اجرای استراتژی لینک سازی

هدف گذاری مناسب

  • این شبکه اجتماعی مناسب برند هایی است که محتوای تصویری زیادی تولید می کنند. اکثر مخاطبان اینستاگرام افراد جوان و خانم‌ ها هستند. پس اگر کسب و کارتان در حوزه لایف استایل ، فشن ، هنر و یا صنایع مرتبط در حوزه تصویری است اینستاگرام می تواند گزینه ای عالی باشد.
    اگر در ایران کسب و کار فعال دارید بهترین گزینه برای شما اینستاگرام خواهد بود زیرا بیشتر شبکه ‌های اجتماعی در ایران برای کاربران محدود بوده و اکثر کاربران ایرانی در تلگرام و اینستاگرام فعال هستند و بهترین شبکه برای کسب و کار در ایران این دو شبکه می باشند.
بیش از ۷/۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه در فیس‌بوک فعالیت می‌کنند که شامل انواع مختلف کاربران می شود یا به عبارتی در فیس بوک انواع کاربران با جنسیت گروه سنی گروه‌ های شغلی و غیره مختلف موجود است و گزینه مناسبی برای کسب و کارهایی است که نیازمند ارتباط با گستره بزرگی از مخاطبان است از اگر خواهان این هستید که به تعداد کاربران بسیاری با ویژگی های گوناگون دسترسی داشته باشید استفاده از فیس ‌بوک توصیه می‌شود.

این شبکه ی اجتماعی از آنجا که اکثرا در حوزه ی متن فعال است به درد کسب و کار هایی می‌ خورد که با کاربران تعامل زیادی داشته و خواهان گفت ‌وگو با آن ها است. توئیتر بیش از ۳۲۱ میلیون کاربر دارد.

 

این شبکه ی اجتماعی بعد از گوگل بزرگ ترین شبکه ی اجتماعی جهان است و برای کسب و کارهایی که خواهان به اشتراک گذاشتن ویدئو هستند گزینه ی مناسبی است. در این شبکه ی اجتماعی می‌توان بی نهایت ویدئو به اشتراک گذاشت.

یک مدیر شبکه های اجتماعی به طور منظم کمپین های خود را بررسی کرده، تبلیغات با عملکرد ضعیف را متوقف کرده و سایر کمپین ها را بهینه می کند تا از درست خرج شدن پول و برآورده شدن اهداف شما اطمینان حاصل کند.

یک مدیر شبکه های اجتماعی با مرور زمان به اجرای کمپین های متفاوت می پردازد و می فهمد که آیا یک تاکتیک عملکرد بهینه ای دارد یا نتایج مفید خود را از دست داده است و باید استراتژی جدیدی تنظیم شود.

مدیریت محتوای شبکه های اجتماعی چیست؟

 به پروسه تحقیق درباره محتوا تا تعامل با کاربران که از طریق شبکه ‌های اجتماعی مانند توییتر، فیسبوک ، اینستاگرام و غیره منتشر می‌شود مدیریت محتوا می ‌گویند اصولاً مدیریت محتوا فراتر از نشر محتوا در شبکه‌ های اجتماعی است به طوری که قبل و بعد از انتشار لازم است کارهایی انجام شود تا به یک محتوای موفق دسترسی داشته باشید. به طور مثال یکی از بخش های مهم مدیریت محتوای شبکه های اجتماعی ایجاد تعامل با کاربران است مدیریت محتوای شبکه‌ های اجتماعی از این جهت برای کسب و کارها ضروری است که بیش از ۲/۳ میلیارد کاربر فعال ماهانه در شبکه‌ های اجتماعی موجود است و در هر ثانیه ۱۱ نفر در شبکه های اجتماعی عضو می شود به همین جهت برای مدیریت محتوای شبکه های اجتماعی می بایست کارهایی انجام دهید که در ادامه به چند مورد از آن ها را بررسی خواهیم کرد.

نظر مشتریان

انتخاب شبکه اجتماعی مناسب برای کسب و کارها

برای داشتن بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق، آگاهی از این موضوع که کدام شبکه های اجتماعی برای کسب و کار شما مناسب است امری ضروری هست. در این قسمت قصد داریم به طور کوتاهی هر یک از شبکه‌ های اجتماعی و مزیت های آن ها برای کسب و کارها را بررسی کنیم.

آنالیز داده
guerrilla marketing

تدوین استراتژی محتوای شبکه های اجتماعی

 پس از مشخص شدن نوع شبکه اجتماعی مناسب برای برند شما نیازمند تدوین استراتژی محتوا هستید در این استراتژی مشخص شدن تعداد پست های تولید شده در هفته یا ماه نوع محتوای تولید شده زمان انتشار محتوا و در آخر آنالیز محتوای منتشر شده امری ضروری است. استراتژی محتوای سایت شبکه های اجتماعی مشخص کننده پیشرفت محتوا است اما در استراتژی شبکه های اجتماعی، محتوا دقیقا در همان شبکه اجتماعی نشر می شود.

پس از این مرحله باید طبق دانسته ها و معلومات خود در مورد محتوایی که مخاطبان شما به آن علاقه دارند، محتوا تولید کنید. دقت کنید که محتوای منتشر شده باید برای کاربران جذاب بوده و خواسته و اهداف آنان را برآورده کند.

اگر شما آگاهی کافی در مورد کاربران خود ندارید که چه نوع محتوایی را دوست دارند، بهتر است به سایت رقیبان رفته و با مطالعه سایتشان و طبق برداشت های خود محتوا بنویسید.

در واقع باید در شبکه های اجتماعی تولید محتوا، نسبت به اهداف شما بوده زیرا هدف شما از فعالیت موجب برند سازی ، افزایش فروش و… می شود.

تعیین تایم نشر محتوا

 از طرفی باید به این نکته دقت کرد که برای شغل های مختلف نتیجه بدست امده از فعالیت در شبکه های اجتماعی با یکدیگر تفاوت دارد.

 به طور مثال ممکن است در یک زمینه شغلی رقابت زیاد شده و گذاشتن روزانه یک یا چند پست ضروری است اما در یک حوزه ی شغلی رقابت زیاد نیست و انتشار ۲ یا ۳ پست در هفته کفایت کند.

 زمان انتشار از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا کاربران در برخی ساعات فعالیت زیادی دارند. شما بهتر است ساعاتی که کاربران زیادی در صفحه شما فعالیت دارند را مشخص کنید.

برای رسیدن به هدف خود در شبکه های اجتماعی باید محتوای با کیفیت منتشر کنیم.

بازاریابی عصبی

تولید محتوا و انتشار آن در شبکه های اجتماعی

تمام فعالیت های انجام شده تا این مرحله اهمیت زیادی در این مرحله دارد.

اصلی ترین بخش مدیریت محتوای شبکه های اجتماعی به تولید آن مربوط می‌ شود. برای اینکه تمامی مراحل به بهترین نحو ممکن پیش برود باید در این مرحله بیشترین خلاقیت را به خرج دهد.

به جهت اینکه تعداد زیادی از کسب و کار ها از محتوای کپی استفاده می‌کنند نمی‌توانند به اهداف مورد نظر خود برسند. شما در این بخش از مدیریت محتوا در شبکه های اجتماعی می توانید با علایق و نیاز های مخاطبان خود بیشتر آشنا شوید و در تولید محتوا از آن استفاده کنید. برای دریافت بیشترین بازدهی و بازخورد می‌ بایست علایق کاربران خود را به خوبی شناخته و محتوای متناسب با آن را تولید کنید

پاسخگویی مناسب برای دنبال کنندگان و مخاطبان

پاسخ دهی به مخاطبین و دنبال کنندگان بخش بسیار با اهمیتی در مدیریت محتوای شبکه های اجتماعی است. زمانی که شخصی پست های شما را مشاهده می‌ کند، امکان پیش آمون سوال یا ابهامی برای وی وجود دارد که می‌ تواند از طریق قسمت پیام (دایرکت اینستاگرام) و یا کامنت از شما بپرسد.

شما باید بتوانید به خوبی به سوالات مخاطبان پاسخ بدهید تا متوجه شوند که  شما برای آنها ارزش زیادی قائل هستید. اینگونه باعث جلب اعتماد مخاطبان خود شده و به راحتی می توانید محصولات و خدمات خود را به آنها ارائه دهید. اصولا پاسخگویی به سوالات مخاطبان تبلیغی بدون هزینه اما بسیار با ارزش تر از تبلیغ تجاری است.

محتوای چندرسانه‌ای
تولید محتوا

تعامل با کاربران در پلتفرم های اجتماعی

در ششمین مرحله زمان مناسب برای منتشر کردن تبلیغات را انتخاب می‌کنیم. با در نظر گرفتن تحقیقاتی که در مرحله شناخت مخاطب انجام دادیم، زمان مناسب برای انتشار تبلیغات بنا بر حضور مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های تبلیغاتی تعیین می‌کنیم. با شناسایی دقیق و کامل زمان‌های مناسب برای ارائه تبلیغات، زمان بندی می‌کنیم.

منظر اجتماعی همیشه در حال تغییر است

یک مدیر رسانه های اجتماعی می تواند تغییرات الگوریتم ها و روندهای تازه را در سیستم عامل بررسی کند ، و همچنین استراتژی و محتوای شما را طبق آخرین به روزرسانی ها تطبیق می دهد.

یک مدیر شبکه های اجتماعی می تواند تغییراتی را که اتفاق افتاده و یا به زودی می افتد، انجام دهد، بنابراین می تواند با مشتری های خود به صفحه طراحی برگشته و اهداف کمپین را تغییر دهد و محتوا را برای موفقیت مستمر در زمینه اهداف خود عوض کند.

تولید محتوا

از اعتبار خود محافظت کنید و به مشتریان خود کمک کنید

مدیر های رسانه های اجتماعی به صورت دائم نسبت به هر پیام، بررسی و نظری که در شبکه های اجتماعی در رابطه با یک نام تجاری اتفاق می افتد، در حالت آماده باش هستند.

آن ها نه تنها از نظر سه گانه روند صحیحی را در پیش دارند، بلکه از نحوه رفتار خود در بسترهای نرم افزاری و نمایندگی برند نیز آگاه هستند.

استخدام فردی که دارای تجربه زیادی در این زمینه است بسیار مفید بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است ، زیرا در عرض چند ثانیه یک مدیر شبکه های اجتماعی می تواند به کاهش و حل مسئله کمک کند.

گزارش و پیگیری

اگر مدیری داشته باشید که مسئولیت تمام تلاش های شما در شبکه های اجتماعی را به عهده گیرد می تواند به شما در بهبود کارزار موجود کمک کند

اما یک مدیر رسانه های اجتماعی همچنین می تواند نام تجاری شما را چابک نگه دارد اگر تلاش های فعلی شما در حد مطلوبی نیست ، اهداف ، خلاقیت ها یا محتوای خود را تغییر می دهد.

طراحی بهینه برای موبایل

درخواست مشاوره سریع

با کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ ترا بصورت رایگان مشورت کنید!

Tera_logo_1

سوالات متداول

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.