تولید محتوا

امروزه تولید محتوا تعاریف نوینی به خود گرفته است استراتژی تولید محتوا یعنی خلق اثری مفهومی و ماندگار در راستای اهداف بازاریابی. باتوجه به حساسیت موجود تیم تولید محتوای ترا نگاهی عمیق به مسئله تولید محتوا دارد. ما در ترا همواره تلاش می کنیم تا با شناخت کسب و کار ها و نیاز مخاطبین آنها و با استفاده از استراتژی های صحیح بازاریابی به آنها کمک کنیم تا بهترین نتایج را بصورت درازمدت کسب کنند.

Content
Creation

تولید محتوا

تگ عنوان

توضیحات متا

تدوین استراتژی محتوا

متن جایگزین تصویر

لینک سازی و حذف لینک های خراب

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

بهبود مقالات معتبر

افزودن نقشه سایت به گوگل وبمستر

به احتمال زیاد با شنیدن کلمه محتوا، یاد تولید محتوا می افتید و زمانی که عبارت تولید محتوا را بشنوید به ذهنتان خطور می کند که از نوع متن و نوشته است.

آیا واقعا محتوا محدود به تولید محتوا است؟ در جواب سوال باید بگوییم خیر، زیرا تولید محتوا قسمتی از بازاریابی محتوا هست که طبق موضوع، احتمال دارد موجب جذب مخاطب، جلب اعتماد او و در مرحله های بالاتر ابزاری برای فروش شود.

در واقع تولیدمحتوا به ۴ قالب اصلی، محتوای متنی صوت، ویدئو و تصویر تقسیم می شوند.

بعضی از افراد، محتوا را طور دیگری تعریف می کنند، محتوا اطلاعاتی را با یک هدف مخصوص به مخاطبان به وسیله کانال در یک فرم ویژه ارائه می دهد. این تعریف بیان شده از پنج قسمت اطلاعات، هدف، مخاطب، کانال و فرم تشکیل شده است.

برقراری ارتباط پیروز، در شناسایی و بهینه سازی دقیق هر یک از موارد ذکر شده بستگی به خود فرد دارد. در ادامه مطلب به توضیح ۵ عنصر بیان شده می پردازیم.

۱- اطلاعات
چه ایده ای را نشر می کنید؟ اطلاعات از مهم ترین ایده ها تشکیل شده است که لازم است مخاطب از آن ها آگاهی باید. همچین ضروری است جزئیات کلیدی (شواهد، نمونه ها و توضیحات) که ایده ها از آن پشتیبانی می کند را بداند.
۲- هدف
به چه دلیل این کار را انجام می دهید؟ قصد دارید مخاطبان به چه چیزی فکر کنند و چه حسی داشته باشند ؟ چه کاری را انجام دهند؟ محتوا هنگامی به موفقیت و پیروزی می رسد که شما آن را به خاطر یک هدف ویژه و مخصوص طراحی کرده اید. با ذکر دقیق هدف باعث افزایش انگیزه مخاطبانتان شده و باعث بهبود بخشید به محتوای تولیدی شود.
۳- مخاطب
برای محتوایی که نوشته اید مخاطب هدف شما چه کسی است؟ در خیلی زمان ها، کسب و کار ها و برند ها بدون این که نیاز مخاطب را بداند و به او توجه کند، به تولید محتوا می پردازند. اگر قصد دارید به مخاطبان دست یابید، به شناسایی سوالات و نگرانی های آن ها بپردازید.

۴- کانال
طرز رساندن محتوا به دست مخاطبان خود به چه صورت است؟ اگر در فیسبوک و شبکه های اجتماعی، مخاطب هدف شما نیست در این صورت پست نگذارید. اگر قصد دارید محتوای شما را افرادی ببینند و به آن دسترسی یابند، و در لینکدین حضور دارند، پست و محتوای خود را آنجا بگذارید.

اول از کانال هایی که مخاطبان شما در آنجا هستند، شروع کنید. بهتر است از یک فیلتر هدف برای جستجو لیست کانال هایی که به شما در رسیدن به هدفتان کمک می کنند، استفاده کنید.

بعد به وسیله مخاطبان و یا فیلتر هدف برای اکثر لیست ها را محدود کرده و کانالی که تاثیر زیادی در رسیدن شما به افرادی که قصد دست یابی به آن ها را دارید، هدف قرار می دهد، تمرکز کنید.

۵- فرم
در آخرین حالت چطور روابط خود را با مخاطبان نمایش می دهید؟ پس از این که کانال ها را انتخاب کردید، مرحله بعدی ژانر است. با انتخاب نوع محتوا آغاز کنید و اقدام به ساخت ویدئو، پست و وبلاگ، مقاله یا پادکست کنید.

بعد برای تولید یک محتوای خوب و مطلوب فرم را از دیدگاه نوع رسانه، طول ، اندازه، سبک و… در نظر بگیرید. اما به این نکته توجه کنید که دیدگاه هر فردی برای محتوا متفاوت است. محتوا طبق موضوعی که دارد برای مخاطبان و موقعیت های مختلف، مفاهیم متنوعی دارد.

محتوای متنی

تحقیقات پژوهشی همیشه در قالب متن نوشته می شود زیرا تحقیقاتی که در زمینه محتوا انجام شد، پی بردیم که محتوای متنی موفق شده اعتماد مخاطبان زیادی را به خود جذب کند.

آن دسته از مجموعه هایی که هم کتاب و هم فیلمشان وجود دارد اگر دقت کنید، کتابشان جنبه یادگیری و فیلمشان جنبه سرگرمی دارد.

محتوای صوتی

در بازاریابی محتوا، صوت توانایی تاثیر زیادی نسبت به محتوای متنی دارد. به همین علت رادیو در سال های طلایی اکثر محتوا های صوتی مثل کمدی، درام، کنسرت های موسیقی کلاسیک، اخبار و گزارشات برای میلیون ها آمریکایی پخش کرد.

محتوای ویدئویی

یکی از روند هایی که توجه زیادی در رسانه های دیجیتال می شود، تاکید بر تولید محتوای ویدئویی است.

بسیاری از افراد در این باره عقیده دارند که تغییر رویه به استفاده از محتوای ویدئویی به علت تغییر عادت های رسانه است .

تغییر رویه از طرفی چون بیشتر مردم تمایلی به خواندن کلمات ندارند، بی تاثیر نیست. اکنون همه مدیران بازاریابی محتوا به درستی آگاه هستند که با چار چوب های تعیین شده، عالی ترین موضوع برای تولید کردن محتوای ویدئویی، آماده کردن فیلم هایی به صورت آموزشی و توضیحی، مصاحبه های مسئولان، فیلم هایی بدون داشتن تاریخ انقضا مانند طرز تهیه انواع غذا ها و… است .

محتوای تصویری

یکی از پر استقبال ترین محتوا های بازاریابی دیجیتال، محتوای تصویری است. به دلیل این که اکثر مردم روزانه از رسانه های اجتماعی تصویری مثل فیس بوک، توییتر، لینک دین، اینستگرام و… استفاده می کنند، این عامل باعث شده است که مالکان کسب و کار و همچنین بازاریابان دیجیتال آنلاین از این نوع محتوا برای رسیدن به اهداف خود استفاده زیادی کنند.

از مزایای پیروزی محتوای تصویری این است که توجه بیشتر افراد را به خود جلب می کند، تولید آن خیلی راحت و آسان بوده و یکنواختی متنی در آن وجود ندارد. طبق آمار ها و تحقیقات نشان داده شده است حدود ۹۳ درصد ارتباطات انسانی را محتوای تصویری تشکیل داده است.

۱- مقاله

اکثر ما این دسته از مقالات را با نام مقالات وبلاگ می شناسیم و از آشکار ترین خصوصیات آن تعداد کلماتش بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کلمه، پرداختن به یک موضوع مخصوص و عدم وجود تبلیغ بوده که از رایج ترین آن ها می توان به مقالات چگونگی و چک لیست ها اشاره کرد .

۲- کتاب الکترونیکی

به احتمال زیاد برایتان پیش آمده است که وب سایت ها کتاب های رایگانی را در اختیارتان گذاشته اند، اما نه کامل مجانی، برای دانلود کتاب یک ایمیل از شما خواسته است.

این گونه محتوا ها را کتاب الکترونیکی می گویند که اکثرا جنبه آموزشی و کاربری دارند. پس دقت کنید محتوایی که می گذارید حتما ارزش دانلود و دادن ایمیل مخاطب را داشته باشد.

نکته دیگر در این باره جالب است بدانید این است که تولید محتوا با این فرمت دو فایده اصلی برای وب سایتتان دارد:

الف) جمع آوری دیتابیس از مخاطبان

ب ) معرفی و شناساندن برند خود به عنوان مرجع علمی

۳- پادکست

پاکدست رادیوی شخصی شده است، به طوری که این اجازه را به شخص می دهد هر زمان که دوست دارد به محتوای صوتی مورد علاقه خود گوش دهد. اکنون با هدر رفتن وقت، بسیاری از مردم در وسایل نقلیه عمومی خود، پشت چراغ قرمز و… تولید پادکست می کنند که باعث احترام گذاشتن به وقت مردم و همچنین بیشتر شدن اثر بخشی خود شده است.

۴- موشن گرافیک

موشن گرافیک به وسیله ترکیب انیمیشن و طراحی گرافیک، آن چیزی را که ثابت بوده و هیچ حرکتی ندارد را به ویدئو دیجیتال تبدیل می کند.

سال ها از این روش در فیلم های سینمایی و انیمیشن ها برای به حرکت در آوردن پس زمینه ها و کاربرد های دیگر استفاده می شد. با پیشرفت بازاریابی ویدئو به یک ابزار پر اهمیت در تولید محتوا شناخته شد.

ما ۴۰ نوع فرمت محتوایی داریم که در این مطلب به ۴ تای آن که رایج و پرکاربرد است را برایتان معرفی کردیم.

یکی از مهم ترین و ضروری ترین عوامل برای سئو، تگ عنوان است. و دلیل اهمیت داشتنش این است که، تگ عنوان به موتور جستجو گر و کاربران در تشخیص موضوع محتوای شما کمک می کند.

به همین دلیل کلمه کلیدی محتوایتان را داخل تگ عنوان بیاورید و همچنین بهتر است تگ عنوان با آن شروع شود. معمولا تگ عنوان به همراه کلمه کلیدی در ابتدای آن نسبت به تگ عنوان با کلمه کلیدی در آخر آن مفید و موثر بوده است.

توضیحات متا در حقیقت مثل یک دروازه در میان موتور جستجوگر و مخاطبین شما است. اگر به خوبی آماده شده باشند، توانایی تاثیر گذاشتن روی تعداد کلیک ها را دارد.

حتما توجه کنید که از توضیحات متای یکسان در دو مطلب غیر همسان در وب سایتتان به هیچ وجه استفاده نکرده اید. زیرا این مسئله کاهش رتبه شما در موتور های جستجو را به دنبال دارد. از موضوعات دیگری که باید به آن دقت کنید، استفاده از کلید واژه تان در توضیحات متا است.

هنگامی که موتور های جستجو گر به بررسی وب سایت شما می پردازند، تصاویری که شما برای مخاطبین خود به نمایش گذاشته اید، آن ها امکان دیدنشان را ندارند.

متن جایگزین عکس(Alt tag) عکس ها را به متن تبدیل می کند تا موتور های جستجوگر بتوانند به محتوای عکس شما و دادن ارزش سئو آن پی ببرند .

حتما دقت کنید که اگر عکسی را که در وب سایتتان بارگذاری کرده اید صرفا جنبه زیبایی دارد، نیازی به متن جایگزین عکس نیست، زیرا این کار هیچ کمکی به بهبود سئو وب سایت نمی کند.

برای استاندارد جلوه دادن مطالب خود چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

در قسمت قبل برایتان از صفر تا صد تولید محتوا و معرفی سئوی درون سایت پرداختیم و به سئوی بیرون سایت یک اشاره ای کردیم. سئو درون سایت درواقع شیوه ای از سئو است که بدون هیچ دخالت و دست زدن به محتوای درون وب سایت شما ، روی سئو تاثیر می گذارد.

وقتی شما یک محتوای عالی و جذابی را می نویسید که مورد طرفدار بسیاری از مردم قرار می گیرد، در این صورت اکثر آن ها محتوای شما را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند.

این کار به رتبه شما در موتور های جستجو بهبود می بخشد. توصیه می کنیم حتما حواستان به لینک ها باشد در صورت پاک شدن این لینک ها محتوای خوب شما نیز حذف می شود و از طرفی اگر این لینک ها زود حذف شوند، احتمال جریمه شدن از طرف گوگل وجود دارد.

اطمینان از حداقلی بودن زمان عدم امکان دسترسی به وب سایت

هنگامی که وب سایت شما معمولا غیر قابل دسترس است، به احتمال خیلی زیاد ربات های گوگل برای دسترسی به وب سایت شما با مشکل روبرو شده اند. این همان پرچم های قرمز در الگوریتم آن ها بوده یعنی وب سایت شما از کار افتاده است. این مسئله می توان مسئله نگران کننده و به شدت همراه ضرر بوده و در بهترین حالت سقوط رتبه بندی وب سایت شما اتفاق می افتد.

ارتباط نزدیکی بین قابل اعتماد بودن و ثبات موضوعاتی است که موجب بهبود سئو وب سایتتان می شود. توصیه می کنیم در زمان هایی که وب سایتتان از دسترس خارج است حتما از سرور های پشتیبان اطمینان داشته باشید.

فعالیت در شبکه های اجتماعی در بهبود یافتن سئو وب سایت موثر است. همچنین منجرب جذب کاربران زیادی از طریق اطلاعات حساب کاربری شما می شود. میزان دنبال کننده ها و فعالیت شما در شبکه های اجتماعی در رتبه بندی سایت شما در موتور های جستجو نقش به سزایی دارد.

این نقشه برای موتور های جستجو گر خیلی مفید بوده زیرا می توانند از طریق آن دسترسی خوب و مناسبی یابند . برای دسترسی راحت و آسان ربات های گوگل به وب سایت باید نقشه وب سایتتان را در گوگل وبمستر اضافه کنید.

این کار به رتبه بندی صفحات تازه وب سایت شما خیلی کمک می کند و نقش به سزایی خواهد داشت و همچنین بر روی رتبه کلمه کلیدی نیز تاثیر گذار است. Yoast SEO پلاگین محبوب وردپرس است که به صورت خودکار نقشه وب سایتتان را آماده می کند.

اگر به دنبال استفاده از تبلیغات آنلاین برای کسب و کار خود هستید، خوب مطلبی را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید. شما می‌توانید برای ثبت سفارش تبلیغات کلیکی خود ابتدا با کارشناسان پشتیبانی آژانس دیجیتال مارکتینگ ترا مشورت کنید. سپس کمپین تبلیغاتی مورد نظر خود را سفارش دهید.

محتوا چیست؟

محتوا قسمتی مهم و حیاتی برای به وجود آوردن ارتباط میان کسب و کار و مصرف کنندگان است.  مردم به وسیله محتوا اطلاعات به روز و برند را می یابند و عمل به آن ها می پردازند. امروز بیشتر کسب و کار ها درباره مدیریت، استراتژی، توسعه محتوا و هر چیز دیگر مربوط به آن صحبت می کنند. در این بین فهمیدن معنی دقیق محتوا سخت است. درباره محتوا تعاریف زیادی گفته شده است که در ادامه به اندکی از آن ها اشاره خواهیم کرد. محتوا تجربیات و اطلاعاتی است که به دست مخاطب و یا کاربر نهایی می رسد. از طریق بعضی رسانه ها به شکل صوتی، متنی یا به وسیله هر یک از هنر های متنوع بیان می شود.

نظر مشتریان

درباره تولید محتوا

guerrilla marketing

چگونه محتوای خود را شروع کنیم؟

چگونه محتوای خود را شروع کنیم؟

اکثر افراد با شنیدن کلمه محتوا ذهنشان به متن، نوشته، طومار و کتاب و… خطور می کند. محتوا دارای فرمت ها و قالب های متنوعی است. محتوا ممکن است یک گزارش، مسابقه فوتبال و یا موزیکی که در حال گوش دادن هستیم باشد و همچنین چیزی که به آن فکر می کنیم، خودش یک محتوا است. در ادامه مطلب قصد داریم به معرفی قالب های کلی محتوا بپردازم.
آنالیز داده

در چه فرمتی محتوا بنویسیم؟

در چه فرمتی محتوا بنویسیم؟

طریقه تولید محتوا تنها به قالب های آن محدود نیست، پس از انتخاب قالب در قدم بعدی باید فرمت محتوا را مشخص کنید. مشاهدات زیادی شده است که سلیقه افراد تغییر کند و به همین دلیل تاکتیک های بازاریابی دچار تحول شده است. بازاریابان باید دائما شیوه کار خود را عوض کنند. فرق قالب با فرمت محتوا را بخواهیم با مثال توضیح دهیم باید بگوییم که محتوای ویدیوئی قالب محتوا است اما باید بدانیم این ویدئو با چه فرمتی است. گزارش، موش گرافیک، پخش زنده که فرمت های محتوا اند کدام یک از این ها هست؟ در ادامه مطلب به معرفی چند نمونه از فرمت های معروف می پردازیم.
ریسپانسیو

چطور مطلبمان را استاندارد کنیم ؟

چطور مطلبمان را استاندارد کنیم ؟

از عواملی که باعث افزایش رشد و بهبود وب سایت شما می شود، تولید محتوا است. اگر محتوایی را تولید و در سایت خود بارگذاری کنیم آیا مخاطب آن را می بیند و می خواند؟ یکی از ابزار های فوق العاده و عالی برای رساندن پیام به گوش مخاطب، گوگل است. گوگل محتوای شما را برای رسیدن به استانداردی پیشنهاد دهد دقیقا همان سئو است. در واقع محتوای سئو طبق سلیقه و استاندارد های گوگل تولید و به خواسته و سوالات مردم جواب می دهد. بهتر است بدانید نوشتن محتوای خوب تنها برای سئو کافی نیست بلکه قسمتی از آن به بیرون سایت ما ربط دارد.
خودداری از کپی در تولید محتوا

چگونه محتوایمان را به گوش مخاطبمان برسانیم؟

چگونه محتوایمان را به گوش مخاطبمان برسانیم؟

اگر حتی شما یک محتوا نویس حرفه ای و عالی باشید ولی اگر محتوای شما قابل دسترس افراد نباشد و کسی آن را مشاهده نکند هیچ فایده ای ندارد. به همین خاطر در بسیاری از مواقع ما معتقدیم که انتشار محتوا از تولید محتوا مهم تر است. اگر نشر محتوا از اهمیت بالایی برخوردار نبود در این صورت شبکه های اجتماعی بیشتر از ۱ میلیار کاربر نداشتند. همچنین ابزار های کاربردی مثل تبلیغات کلیکی موتور های جستجو مانند گوگل و یا بنر هایی را در سایت های متنوع می بینیم و…. اصلا وجود نداشت.
بازاریابی عصبی

وبلاگ

وبلاگ

یکی از بهترین و امن ترین جایگاه اشتراک گذاری محتوا، وبلاگ است. و طبق پژوهش های انجام شده، دانسته ایم که در بین سایر درگاه های اشتراک گذاری مثل شبکه های اجتماعی و… وبلاگ اعتماد بیشتر مخاطبان را به خود جذب می کند. وبلاگ نسبت به سایر شبکه ها، امکانات زیادی به شما و همچنین مخاطبان می دهد. دریافت اشتراک و امکان مطالعه در وسایل متنوع مثل کامپیوتر و موبایل از بهترین کارکرد وبلاگ برای مخاطبین است. به طوری که وبلاگ شما رسپانسیو باشد.
محتوای چندرسانه‌ای

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی در مقابل رسانه های دیگر بیشترین مخاطبان را در اشتراک گذاری محتوا دارند. اگر دنبال مخاطب بیشتری هستید، پیشنهاد می شود به دنبال شبکه های اجتماعی بروید و بهترین تولید محتوا را داشته باشید. این یکی از مزیت های شبکه های اجتماعی بوده و همچنین در دسترس بودن آن هست. چون اکثر افراد حوصله خواندن محتوای ۱۰۰۰ کلمه ای شما را در وبلاگتان ندارند و نه وقت دارند، اما به آسانی با یک لمس، محتوای شما را بخوانند و حتی علاقه مند شوند.

درخواست مشاوره سریع

با کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ ترا بصورت رایگان مشورت کنید!

Tera_logo_1

سوالات متداول

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.