بازاریابی آنلاین | بازاریابی اینترنتی

فهرست مطالب

بازاریابی آنلاین

بازاریابی اینترنی در کسب و کار

شاید با دیدن یا شنیدن عبارتی مثل ” بازاریابی اینترنتی” به فکر فرو روید و شما را به یاد وب سایت و یا چیز های دیگری مانند شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها، بیندازد. گزینه هایی که نام برده شدند همگی قطعاتی از پازلی هستند که با قرارگیری در کنار هم مجموعه عظیمی را شکل می دهند.

این مجموعه، به عنوان بازاریابی اینترنتی شناخته می شود. برای به کار بردن بازاریابی اینترنی در کسب و کار های خود، باید هر یک از قطعات این پازل به شکل درستی مدیرت و سازماندهی شوند. باید بدانید بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین، برای هر مشاغلی از ملزومات به شمار می رود. حتی اگر این مشاغل در زمینه های بزرگی فعالیت نداشته باشند و فقط در سطح محلی مشغول کسب و کار اند.

امروزه  گسترشی که در فضا مجازی شاهد آن هستیم، فرصتی ایجاد کرد تا صاحبان کسب و کار، بیشتر شناخته شوند و همچنین به روش های مدرن اقدام به جذب مشتری نمایند. دیگر کمتر کسی پیدا می شود که در فضا مجازی حضور نداشته باشند یا از طریق آن اقدام به خرید نکند.

به علاوه، تبلیغات به شیوه های قدیمی به قدری کسل کننده و بی معنا به نظر افراد می آیند که دیگر تعداد انگشت شماری از مردم به آن ها توجه می کنند. همچنین این نوع تبلیغات، باید هزینه هایی هم جهت تعویض بنر های تبلیغاتی خود کنند. به زبان دیگر، تبلیغات قدیمی دیگر سود زیادی ندارند.

اما به سراغ عنوان اصلی و اساسی خود برویم. بحث درباره بازاریابی اینترنتی، بحث مفصلی خواهد شد اما از آنجا که این روش در حال حاضر بسیار رایج شده و طرفداران زیادی شیفته خود کرده، ترجیح دادیم به بررسی دقیق تری از آن بپردازیم. در این مقاله قرار است دوره ای فشرده در زمینه بازاریابی آنلاین در اختیار شما قرار دهیم تا قادر باشید، با استفاده از یک منبع آموزشی جامع و قابل اطمینان شروع به انجام اقدامات لازم در این مسیر نمایید و کسب درامد خود را در محیط اینترنتی بهبود ببخشید.

تعریف بازاریابی اینترنتی (آنلاین)

بازاریابی آنلاین، به این معنا است که با استفاده از کانال های وب، پیام و محتوایی درباره محصولات، برند یا خدمات خود در اختیار کاربران و مشتریان قرار دهید. در دنیا اینترنتی موجود، بسیاری از صاحبان مشاغل، تلاش می کنند که از این طریق به گسترش برند خود بپردازند و مشتریان و طرافدارانی مجذوب خود کنند. ایمیل، مارکتینگ، شبکه های اجتماعی، تبلیغات آنلاین و بهینه سازی موتور های جستجو و… روش هایی هستند که می توان با بهره گیری از آنان، بازاریابی اینترنتی را به کار برد. 

هدف از به کارگیری بازاریابی آنلاین، این است که هنگامی که کاربران در حال چرخ زدن و گشتن در فضاهای مجازی نظیر شبکه های اجتماعی، سایت های مختلف و یا حتی جستجو کردن اند، با کمک این بازریابی، در ابتدا توجه آن ها به خود جلب نماییم سپس با کسب اعتمادشان آن ها را به خریداران واقعی خدمات و محصولات خود تبدیل کنیم.

بازاریابی آنلاین برخلاف بازاریابی های سنتی، در اکثر اوقات زیر مجموعه ای از بازاریابی درونگرا قرار می گیرد. قبل از این که بازاریابی آنلاین، مانند الان به این شدت رایج و همه گیر باشد، بیشتر مشاغل و کسب و کار ها با استفاده از تبلیغات به روش های سنتی از جمله چاپ تراکت، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، بیلبورد و… به دنبال جذب مشتری برای محصولات خود بودند. ازمزایایی که بازاریابی آنلاین برای شما دارد این است که با صرف هزینه و زمانی کمتر به اجرا تبلیغات و معرفی خدمات خود می پردازید؛ همچنین قادر خواهید بود که کمپین خود را در هر مرحله ای تحت نظر بگیرید، تا به به هدف و نتیجه دلخواه خود برسید.

مزیت های بازاریابی اینترنتی

از اصلی ترین مزایا بازاریابی آنلاین، باید بررسی کانال های گوناگون آنلاین را نام برد. شما می توانید با دنبال کردن مسیر بازدیدکنندگان وب سایتتان، راه هایی که مخاطبان در راستا دستیابی به وب سایت شما، طی می نمایند مورد توجه و دقت خود قرار دهید. به علاوه اگر به بررسی واضحی از کانال های متنوع بازاریابی بپردازید تشخیص این که کدامشان شما را به بازدید و ترافیک بالا می رساند آسان تر خواهد بود و به همین ترتیب شاهد افزایش مشتریان و محبوبیت محصولات خود خواهید بود.

بررسی رفتار مشتری

internet marketing

با در نظر گرفتن محصولاتی که دارید، ویژگی افرادی که می توانند به خرید خدمات شما ترغیب شوند را بررسی کنید. ویژگی هایی از جمله سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی آن ها در کشورو… از طریق بزار های بازریابی دیجیتال شناسایی نمایید. اگر به شناخت کامل و کافی از این افراد رسیدید، قدمی در مسیر پیشرفت بیشتر خود نهادید.

از حالا می توانید محصولات خود را به گونه ای تولید کنید که سلیقه تمامی این کاربران را پوشش دهد و یا متناسب با شرایط آن ها باشد. در کنار این مزیت حتی قادر خواهید بود که هر زمانی نیاز مخاطبان خود را شناسایی کنید و بر اساس آن محصولاتی به آن ها ارائه دهید.

به عنوان مثال مشتری برای بار اول از شما تلفن همراه خرید می کند پس از آن می توانید به احتمال زیادی پیش بینی کنید که این فرد به لوازم جانبی گوشی مانند هدفون یا کارت حافظه و… نیاز پیدا می کند. در این فرصت با تولید ابزار متناسب فرد مورد نظر اقدام به برطرف کردن نیاز آن ها کنید.

دسترسی سریع و راحت

با گسترش وسیعی که در استفاده مردم از اینترنت و فضای مجازی مشاهده می شود خرید کردن به روش های راحت تری صورت می گیرد. مخصوصا در وضیت فعلی کرونا، که باید از مکان های شلوغ به شدت دوری کرد.

امروزه تعداد انگشت شماری برای انتخاب محصولات خود به صورت حضوری به خرید می روند. بیشتر آن ها با یافتن سایت، کانال، وبلاگ و یا پیج قابل اعتماد خود کالا مورد نیاز خود را انتخاب می کنند سپس طی مدتی کوتاه و چند روزه کالایی که سفارش دادند را تحویل می گیرند. حتی این محصولات می تواند مواد غذایی هم باشد.

همه این کار ها را در حالی که در خانه خود  به دور از هر گونه نگرانی و با صرف کوتاه ترین زمان، انجام می دهند.

هزینه های عملیاتی کم

از مهم ترین ویژگی هایی که می توان در زمینه بازاریابی اینترنتی به آن اشاره نمود،  صرفه جویی در زمان و همچنین حفظ محیط زیست است. برای مثال تصور کنید که قصد دارید بروشور های تبلیغاتی خود را طراحی و پخش کنید.

 علاوه بر هزینه های مادی طراحی و چاپ بر کاغذ، باید مدت زیادی سپری شود و منتظر بمانید تا این بروشور  ها به مخاطبان هدف برسد. از هر جهتی که بررسی کنیم، بازاریابی های سنتی از هیچ لحاظی مقرون به صرفه نخواهند بود.

 در عوض به بازاریابی آنلاین فکر کنید که فقط با تهیه و انتشار،  یک محتوا باکیفیت مثل ویدئو مرتبط با کالا، می توان خدمات خود را، در معرض دید افراد گسترده تری قرار داد.

هدف گیری مشتری

در بازاریابی آنلاین، به شما توصیه می کنیم با دسته بندی مشتریان و کاربران خود، پیشنهادات مختص هر دسته را، ارائه نمایید. این دسته بندی می تواند بر مبنا های گوناگونی از جمله موقعیت جغرافیایی، سن، تحصیلات و هر چیز دیگری، باشد.

فقط توجه فرمایید که در این روش ابتدا دسته ای را مد نظر قرار دهید و تمرکز خود را روی آن ها بگذارید پس از این که آن را به مرحله خرید رساندید می توانید شاهد موفقیت خود در حوزه بازاریابی اینترنتی باشید.

ابزارهای بازاریابی اینترنتی

اگر قصد فعالیت در زمینه بازاریابی آنلاین دارید، پیش از آن آشنایی کامل با ابزارهای گوناگون دیجیتال مارکتینگ ضرورت می یابد تا قادر به معرفی خدمات و کالا های مشاغل خود به خوانندگان و کاربران، باشید. بازاریابی آنلاین شامل هفت زیر شاخه اصلی است که عبارت اند از:

  1. بهینه سازی یا سئو (SEO) در ارتباط با موتور های جستجو
  2. SEM یا بازاریابی موتور های جستجو
  3. بازاریابی محتوایی
  4. بازاریابی شبکه های اجتماعی
  5. PPC یا تبلیغات کلیلکی
  6. بازاریابی همکاری در فروش یا وابسته (Affiliate Marketing)
  7. بازریابی ایمیلی ( Email Marketing )

بازاریابی اینترنتی فرصت های بی شماری در اختیارتان قرار می دهد و همچنین به حضور موثر تر شما در اینترنت کمک می کنند. تا در نهایت کاربران انبوهی را به خریدار واقعی تبدیل نمایید. برای این که با اصول بهینه ای از بازاریابی آنلاین را به کار ببریم فقط کافی است که به شناخت خوبی از مشتریانتان برسید.

در این راستا می توانید به کار هایی مثل مصاحبه با کاربران وب سایت خود، آمار و رای گیری و بررسی بازخورد مشتری ها، اقدام کنید. اگر اصول بهینه بازاریابی آنلاین را به درستی پیش ببرید به طور قطع، پیشرفت تدریجی کسب و کار خود را احساس خواهید کرد.

هر مقداری که تعداد کاربران وب و استفاده از اینترنت افزایش یابد رقابت سخت تری، بین مشاغل اینترنتی متنوع برقرار می شود. در این رقابت تنگاتنگ کسب و کاری برنده است که با داشتن یک استراتژی متناسب، تبلیغات اینترنتی و بازاریابی اینترنتی خود را به شکل موثر تری ترویج دهد و پس از آن لید های فراوانی جمع آوری کند.

پر کاربردترین راه های تبلیغاتی مورد استفاده در بازاریابی آنلاین

بازاریابی آنلاین

مبحث بازاریابی آنلاین محتوی مفاهیم اساسی و وسیعی است و هر گونه فعالیتی که در ارتباط با آن در محیط مجازی صورت بگیرد، به عنوان زیر مجموعه از آن محسوب می گردد. برای این که کاملا متوجه این مفاهیم عمیق مرتبط به فعالیت های بازاریابی اینترنتی بشوید مطلبی برای شما آورده ایم که به بررسی موضوع، مهم ترین و پرطرفدارترین راه های تبلیغاتی مورد استفاده در این بازاریابی می پردازد. تمامی کسب کار های اینترنتی باید اطلاعات کافی از این مسئله داشته باشند تا به نتیجه شگفت انگیز آن دست یابند.

بازاریابی موتور جستجو

این عنوان با حروف اختصاری SEM شناخته می شود. بازاریابی موتور جستجو به هر فعالیت مرتبط با بازاریابی می گویند که هدف آن، دسترسی آسان تر، کاربران و مخاطبان، به وب سایت های کاری به ویژه، زمان جستجو در پلتفرم هایی چون گوگل است.

از اساسی ترین قسمت های بازاریابی موتور جستجو، باید سئو( بهینه سازی موتور جستجو) و پلتفرم های موتور جستجو پر هزینه ای مانند گوگل ادوردز، را نام برد. درحال حاضر آموزش دیدن در زمینه بهینه سازی سایت، از عوامل ضروری برای هر وب مستری است. با رعایت اصول سئو، سایتی تهیه کنید که هدف از طراحی آن داشتن رتبه ای بالا در میان دیگر سایت ها در موتور های جسجتو است.

همه می دانیم برخلاف این که استفاده از سئو کاملا رایگان می باشد پیاده سازی آن کار ساده ای نبوده و همچنین اصلا رایگان نیست. همین فرصت استفاده از آن سبب می گردد که کاربران، وب سایت شما در نوار های جستجوی خود مشاهده نمایند. بدون این که شما، حتی هزینه ای به موتور های جستجو پرداخت کنید.

فراموش نکنید زمانی که از سئو استفاده می نمایید، باید از نکاتی مانند چگونگی به کارگیری ترفند های لینک سازی اصلاع یابید ( به طور کلی اطلاعاتی که به افزایش رتبه وب سایت شما کمک موثری کند) در کنار این مورد، باید به طور مداوم و با نظم کلمات کلیدی که از آن ها استفاده می کنید بررسی نمایید تا اطمینان یابید وب سایت شما بر محوری از اصول تاکید شده سئو، قرار دارد.

برای به کارگیری ان اصول سئو وردپرس ابزار هایی موجود اند که به شما کمک می کند که حتی اگر اطلاعات چندانی راجع به بهینه سازی سئو یک سایت ندارید، باز هم قادر به انجام این کار باشید. یکی از ابزار های رایج و رایگان در این زمینه یواست نام دارد. یواست افزونه ای می باشد که در محیط های وردپرس قابل استفاده است. این فرصت را از دست ندهید، با قرار دادن محتوا خود در این افزونه، به بهینه سازی، وب سایت خود بپردازید.

تبلیغات کلیکی

بازاریابی کلیکی یا پرداخت به ازای کلیک (CPC) روشی از تبلیغات می باشد که ابتدا در آن بازاریابان اقدام به طراحی تبلیغ خود می کنند که بعد از آن تبلیغ مورد نظر را  با کمک پلتفرم های تبلیغاتی به کاربران هدف خود معرفی نمایند. در پایان مطابق با نتایج حاصل هزینه ای می پردازند؛ این هزینه بر اساس کلیک و تبدیل های دریافتی، میزان افزایش بازدید مخاطبان در موتور های جستجو و… محاسبه می گردد.

به کار بردن بازاریابی پرداخت به ازای کلیک، با دو روش متفاوت صورت می گیرد. این روش ها عبارت اند از: تبلیغات همسان یا نمایشی، تبلیغات وابسته به جستجو.

در تبلیغات وابسته به جستجو، امکان تبلیغات شما در گوگل فراهم خواهد شد. برای این کار، محتوا تبلیغاتی شما در معرض دید افرادی قرار می گیرد که کلمات کلیدی مورد استفاده در سایت شما را، جستجو کنند. به عنوان مثال، اگر کاربری به دنبال “بلیط هواپیما” در گوگل باشد و در صورتی که شرکت شما در زمینه فروش بلیط هواپیما کمپین تبلیغاتی، راه اندازی کرده باشد، پس از جستجو عبارت مربوطه و مطابق با هزینه پرداختی شما جهت کلیک دریافتی، اولین وب سایت قابل نمایش برای آن ها وب سایت کمپین تبلیغاتی شماست.

دیگر محتوا های تبلیغاتی متعلق به تبلیغات نمایشی می باشند. مانند اغلب شبکه های اجتماعی که می توان از طریق آن ها این دسته از تبلیغات را در سایت های محبوب با بازدید های بالا قرار داد. تبلیغات نمایشی این امکان را به شما می دهد که تبلیغات خود را در معرض دید افرادی قرار دهید که در حال گشت در محیط های مجازی هستند.  

بازاریابی ایمیلی

در این بازاریابی به منظور افزایش بازدید از تبلیغات و جذب کاربران برای خرید، تلاش می شود که از طریق ارسال ایمیل این ارتباط برقرار گردد. هدف از به کارگیری بازاریابی ایمیلی، قرار دادن محصولات خود در دیدگاه کاربران است تا هم افراد بیننده را راغب به خرید خدمات و کالا ها نمایید و هم شما و کسب و کارتان به فراموشی سپرده نشوید. این نوع بازاریابی قابلیت این را دارد که با دست باز تری بتوان از تکنیک های مربوط به فروش استفاده کرد.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا

هر گونه اقداماتی که در راستا انتشار یک محتوا صورت بگیرد، بازاریابی محتوا نامیده می شود. این محتوا حاوی مطالبی است که با کسب اعتماد مشتری های واقعی، به رونق کسب و کار بهبود می بخشد. البته از یاد نبرید، محتوایی شما را به چنین نتیجه مطلوبی خواهد رساند که تمام نکات کلیدی در آن رعایت شده و از هر جهتی بهینه شده باشد.

به علاوه، مشخص نمودن اهداف خود قبل از شروع به بازاریابی محتوا از الزامات دیگریست که باید به آن اشاره کرد. این که منتشر نمودن یک محتوا از الگو و نظم خاصی پیروی کند خود نکته قابل توجه و تاثیر گذاری هست و در صورت عدم رعایت آن به موفقیت لازم و دلپسند نخواهید رسید.

شبکه سازی اینترنتی

اگر به دنبال رونق جدی در کسب و کار و مشاغل خود هستید پیشنهاد می کنیم، فعالیت های مربوط به شبکه سازی اینترنتی، به نحوه درستی صورت گیرد تا پس از آن فرصت برقرای ارتباط با انجمن های گفتگو و گروه های اینترنتی را بدست آورید.

برای انجام این کار می توانید اقدام به شراکت با کسانی کنید که در همین زمینه فعالیت کاری دارند و یا اطلاعاتی  با مخاطبان مورد هدف خود به اشتراک گذارید و به طریقی اعتماد و نظرشان را بری خرید محصولاتتان جلب نمایید. در واقع هدف اصلی این نوع بازاریابی، با دیگران ارتباط برقرارکردن است تا این که فروش مستقیم خدمات.

اولین گام در شروع بازاریابی اینترنتی

نخستین کاری که شما باید برای بازاریابی اینترنتی انجام دهید، ساخت وب سایتی حرفه ای است. اما چگونه بازاریابی اینترنتی انجام دهیم؟ و چگونه یک وب سایت خوب طراحی کنیم؟ اگر توانایی پرداخت هزینه را دارید، می توانید با استخدام افراد مجرب و متخصص در این راه گام بلندی بردارید. این گونه افراد با تجربه ی بالای خود، ضمن طراحی وب سایت توجه افراد را جلب می کنند تا نرخ تبدیل وب سایت بالا رود.

به شما توصیه می کنیم که هنگام ساخت وب سایت مورد نظر، تحقیقات گسترده ای در رابطه با کلمات کلیدی انجام دهید. چرا که کلمه کلیدی انتخابی شما، در رتبه ی نهایی موتور های جست و جو تاثیر بسیار مهمی دارد. پس یکی از مهم ترین کار هایی که در زمان شروع کار بازاریابی اینترنتی باید انجام دهید، برنامه ریزی کار آمد برای کلمات کلیدی است. حتما در قسمتی از صفحه ی اصلی وب سایت، فرمی قرار دهید تا این امکان را به بازدید کنندگان بدهد که ایمیلی را ارسال کنند.

با افزایش تعداد بازدید، شما می توانید ایمیل های خوش آمد گویی خودکار را از قبل آماده کرده و در زمان مناسبت های گوناگون برای بازدید کنندگان ارسال کنید. با این کار با مخاطبین خود ارتباط خوبی برقرار خواهید کرد.

طرح ریزی برنامه ای در شبکه های اجتماعی

هر کسب و کاری باید حداقل دارای یکی از برنامه های اینستاگرام، تلگرام و یا توئیتر باشد تا اطلاعات مهمی را درباره حوزه کار منتشر کند. لازم به ذکر است بسته به ویژگی مخاطبان می توان از دیگر شبکه های اجتماعی مثل آپارات، فیسبوک و پینترست نیز استفاده کرد.

زمان می برد تا فعالیت های شما در شبکه های اجتماعی نتیجه ی مطلوبی دهد. برای این کار باید روزانه مطالب به روز و جدیدی را به اشتراک گذارید و صبر و حوصله به خرج دهید. چرا که این کار یکی از بهترین روش ها برای تشکیل انجمن اینترنتی مرتبط با هر کسب و کاری است.

ارزیابی نتایج حاصل از فعالیت های بازاریابی اینترنتی

جدا از اینکه از کدام روش برای گسترش فعالیت های بازاریابی اینترنتی استفاده کردید، با به کارگیری ابزار های رایگان زیر می توانید میزان کارایی خود در بازاریابی اینترنتی را ارزیابی کنید.

گوگل آنالیتیکس

مواردی که با استفاده از گوگل آنالیتیکس می توانید پیگیری کرد : کانال های وارد کننده ترافیک به سایت، افرادی که از وب سایت بازدید می کنند، چگونگی فعالیت افراد در سایت.

 استفاده از این تحلیل گر کار سختی نیست و برای همگام سازی با وب سایتتان ، باید از چند تگ ساده استفاده کنید. گوگل آنالیتیکس منبع ارزشمندی است که وب سایت شما به آن نیاز دارد.

تحلیل گر های همسان بر روی پلتفرم

از جمله این تحلیل گر ها می توان به تحلیل گر توئیتر، فیسبوک اینسایتز و اینستاگرام اینسایتز اشاره نمود. با استفاده از این تحلیل گر ها می توان معیار های روی پلتفرم هایی مثل لایک، کامنت، ریتوییت، پیام های مستقیم و اشتراک گذاری ها را ارزیابی کرد. با به کار گیری این اطلاعات شما از نتایج تلاش هایتان در زمینه تشکیل انجمن اینترنتی خبردار شده و پی می برید که تا چه حد توجه مخاطبان را به خود جلب کرده اید.

هزینه ی فعالیت های بازاریابی اینترنتی

internet marketing

در برخی از مواقع این فعالیت ها هزینه بسیار زیادی دارد اما خوشبختانه می توان تمامی این هزینه ها را با بودجه های منظور شده در بازاریابی، سازگار کرد. فعالیت در فضای مجازی کاملا رایگان است اما اگر شما وظیفه  تولید و مدیریت محتوا را به شخص دیگری واگذار کنید، باید هزینه هایی بپردازید. البته برخی از پلتفرم های بازاریابی موجود، برای صد تا هزار مشترک ابتدایی هزینه ای را از شما دریافت نمی کنند.

از این پلتفرم ها استفاده کنید و بعد از افزایش نسبی درآمد، برای این بخش هزینه های لازم را پرداخت کنید. یکی از ابزار های تحقیق کلمات کلیدی، گوگل پلنر است که کاملا رایگان بوده و با استفاده از آن می توانید هزینه وب سایت را بهینه سازی کنید. برای شروع کار این روش انتخاب بسیار خوبی خواهد بود.

حال با گذر از بخش های رایگان اگر شما می خواهید با هزینه مناسب فعالیت خود را توسعه دهید، بهتر است پیش از هر کاری به این فعالیت ها توجه کنید : استخدام طراح حرفه ای برای ساخت وب سایت، استخدام کسی که قواعد تبلیغات را می داند.

سرمایه گذاری جهت راه اندازی کمپین های پرداخت، به ازای هر کلیک به منظور دست یابی به مخاطبان بیشتر و همین طور سرعت بخشیدن به فعالیت های مرتبط با جذب مشتری، باید توجه داشت که این هزینه ها صرف پیشرفت فعالیت های مرتبط با بازاریابی اینترنتی خواهد شد و علاوه بر آن، نوعی سرمایه گذاری درآمد زا به حساب می آید .هزینه های لازم برای مشاغل، زمان پرداخت مالیات به کمک شما می آیند و ارزش سرمایه های شما را چند برابر می نمایند.

ممکن است شروع کار برای بازاریابی اینترنتی دشوار باشد، اما کمی زمان لازم دارید تا خود را با شرایط وفق دهید و اطلاعات زیادی درباره  فعالیت ها پیدا کنید. تمامی کسب و کار ها چه کوچک چه بزرگ به منظور خدمت رسانی به مشتری های خود، به بازاریابی آنلاین نیاز دارند تا به کارشان رونق داده و مشتری های زیادی جذب کنند. خوشبختانه تعداد زیادی پلتفرم و ابزار رایگان وجود دارد که به منظور پیشرفت در فعالیت های بازاریابی اینترنتی فعالیت می کنند. این پلتفرم ها به شما این امکان را می دهند تا با هر بودجه ای که دارید، اقدامات لازم جهت بهبود وضعیت وب سایت را انجام دهید.

پس نتیجه می گیریم تمامی کسب و کار ها فارغ از این که تا چه فعالیت گسترده ای دارند، می توانند از این فعالیت ها سودآوری لازم را داشته باشند. در خلاصه ای از کلام بگوییم که بازاریابی به شیوه ها نوین و مدرن رایج تر شده و البته محبوبیت بیشتری یافته، همین موضع باعث می شود بازریابی اینترنتی بیش از هر زمانی مورد توجه کسب و کار های آنلاین قرار گیرد و راغب به، به کارگیری آن شوند. از شما سپاس گذاریم که تا پایان با اطمینان خاطر مقاله ما را همراهی نمودید. آیا آموزشی و نکاتی که در اختیار شما قرار دادیم مفید بود؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ ترا

مشاوره رایگان

اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم.

تماس با کارشناس های ما: