در حال حاضر شرکتهای زیادی در تلاش هستند که با استفاده از روشهای بازاریابی مختلف، مشتریان بیشتری جذب کنند تا بتوانند نرخ تبدیل خود را افزایش دهند. با توجه به این که انجام روشهای مختلف تبلیغاتی نیازی به هزینه زیادی ندارد، شما میتوانید با استفاده از ابزاری پرکاربرد مانند ایمیل و ایجاد یک محتوای داغ و گیرا و همچنین کال تو اکشن Call To Action با کیفیت مشتریان زیادی را جذب کنید.
تعریف بازاریابی ایمیلی آنقدر که فکر میکنید پیچیده و سخت نیست. در حقیقت بازاریابی ایمیلی به معنای به کار گرفتن ابزار ایمیل برای ارسال پیامهای تبلیغاتی و ارتباطی همیشگی با مخاطب برای جذب مشتریان مختلف و نگه داشتن مشتریان قدیمیتر. زمانی که در هر مرحله از استراتژی خود قرار دارید، میتوانید ایمیل را برای بازاریابی کسب و کار خود انتخاب نمایید.
چرا کسب و کارها از ایمیل مارکتینگ استفاده میکنند؟
در حال حاضر شرکتهای زیادی در تلاش هستند که با استفاده از روشهای بازاریابی مختلف، مشتریان بیشتری جذب کنند تا بتوانند نرخ تبدیل خود را افزایش دهند. با توجه به این که انجام روشهای مختلف تبلیغاتی نیازی به هزینه زیادی ندارد، شما میتوانید با استفاده از ابزاری پرکاربرد مانند ایمیل و ایجاد یک محتوای داغ و گیرا و همچنین کال تو اکشن Call To Action با کیفیت مشتریان زیادی را جذب کنید.
برندینگ، ارائه اطلاعات در مورد برند، هدایت کردن مخاطب برای خرید، ایجاد شرایط لازم برای وفاداری مشتریان، نگه داشتن و پشتیبانی از مشتریان و … از جمله اقداماتی است که با استفاده از بازاریابی ایمیلی قابل انجام است. البته ایمیل کاربردهای فراوانی دارد که ممکن است از آنها خبر نداشته باشیم. با ما همراه باشید تا از مزایای بازاریابی ایمیلی آگاه شوید.
مزایای ایمیل مارکتینگ برای کسب و کار دیجیتال
بازاریابی ایمیلی مزایایی زیادی دارد که در این بخش از مقاله میخواهیم درباره آنها صحبت کنیم و بگوییم کسب و کارها چگونه از ظرفیتهای این روش بازاریابی بهرهمند میشوند.
افزایش نرخ بازگشت سرمایه یا ROI
امروزه کسب و کارهای متعددی برای انجام روشهای تبلیغاتی علاوه بر صرف هزینههای زیاد، با دشواریهای مختلفی مواجه هستند. همه میدانیم که بازگشت سرمایه برای هر کسب و کاری از چه میزان اهمیتی برخوردار است. یکی از مهمترین مزایای بازاریابی ایمیلی این است که اگر به درستی پیاده سازی شود، بسیار کارآمد و تأثیرگذار خواهد بود. نرخ تبدیل این روش بازاریابی عالی است و به عنوان یک روش مقرون به صرفه به کار میرود.
تاثیرگذاری بازاریابی ایمیلی در کوتاهترین زمان
ایمیل شما برای مخاطبان ارسال میشود و به محض مشاهده شدن، شاهد تأثیرگذاری آن خواهید بود. برای مثال، اگر میخواهید برای کسب و کار خود فروش ویژهای برگزار کنید، میتوانید با استفاده از ایمیل مارکتینگ، بهترین و جذابترین نوع محتوا را برای مشتریان خود ارسال کنید.
از آمیخته بازاریابی ۷P چه می دانید؟
صرفه جویی در زمان و هزینه با Email Marketing
بازاریابی ایمیلی، آسانترین، به صرفهترین و مؤثرترین ابزار برای تبلیغات و پشتیبانی از مشتریان است. شما با استفاده از این روش علاوه بر این که میتوانید نرخ بازگشت سرمایه را افزایش دهید، بلکه میتوانید با صرفه هزینهای بسیار ناچیز و داشتن فهرستی از ایمیلهای درست، خروجی قابل قبولی را بهدست آورید.
سفارشی سازی محتوای ایمیلها برای مخاطبان کسب و کار
شما به عنوان ارسال کننده ایمیل، میتوانید جهت ایجاد کردن خروجی با کیفیتتر و نرخ تبدیل بیشتر، شرایط را برای سفارشی سازی ایمیلهایتان فراهم کنید و به مشتریان خود حق انتخاب دهید که چه ایمیلهایی برایشان ارسال شود.
طراحی سایت موسسه حقوقی
بررسی ویژگیهای رفتاری مشتریان بر اساس باز کردن ایمیل
ایمیل مارکتینگ به یکی از مؤثرترین ابزارها برای تجزیه و تحلیل رفتارهای مشتریان میتواند به شما کمک کند که متوجه شوید، مخاطبان شما بیشتر به دنبال چه پیامهایی بودهاند و کدام یک از آنها را دیدهاند. همچنین میتوانید بفهمید کدام لینکها انتخاب کردهاند و جذابیت کدام پیامها برای آنها بیشتر بوده است.
کاربرد ساده و راحت ایمیل مارکتینگ
از دیگر مزایای بازاریابی ایمیلی میتوان به آسان بودن آن اشاره کرد. تقریباً همه کسب و کارها و افراد میتوانند با کمی آموزش و یادگیری، از این روش بازاریابی استفاده کنند. از سوی دیگر برای شروع کار به تیم بزرگ و صرف هزینههای زیاد نیازی ندارید، برای شروع قالبهای آماده و متنها و تصاویر میتوانند به شما کمک کنند. کاربران مبتدی میتوانند از سرویسهای ایمیلی مانند Drag و Drop استفاده کنند.
ارسال پیام الکترونیکی به صورت مستقیم
اگر از آن دسته افرادی هستید که میخواهید پیامهای مرتبط با کسب و کار خود را به شکل مستقیم برای کاربران خود ارسال کنید، میتوانید از ایمیل مارکتینگ کمک بگیرید. ارسال مستقیم پیام و بازخورد آن علاوه بر افزایش نرخ تبدیل و ارائه اطلاعات کافی درباره محصولات و خدمات، برای مشتریان جذاب خواهد بود.
مناسبترین بستر برای بارگذاری محتوا
ایمیل با توجه ظرفیتهای بسیار گستردهای که دارد، میتوانید به عنوان یکی از مناسبترین بسترهای تولید محتوا استفاده شود. این امکان برای شما فراهم است که بتوانید بخش کوچک یا همه محتوای مورد نظر خود را در قالب ایمیل برای کاربران خود ارسال نمایید و ذهن آنها با اخبار خود درگیر کنید. با ارائه یک CTA مناسب در پیغام ایمیل میتوانید از آنها درخواست کنید تا به درخواست مورد نظر شما کمک کنند.
معیاب ایمیل مارکتینگ: اصول استفاده درست از بازاریابی ایمیلی چیست؟
تا به اینجای مقاله از مزایای و اهمیت بازاریابی ایمیلی برایتان گفتیم، از آنجا که همه سیستمها در کنار مزایای خود، نواقص و ایراداتی دارند، ما هم به بخشی کوچکی از معایب این روش بازاریابی اشاره کردیم:
از ارسال ایمیلهای اسپم خودداری کنید
اگر در هدف قرار دادن مخاطبان خود دچار مشکل شوید و یا محتوای شما صرفاً برای تبلیغات باشد، احتمال میرود که کاربران آنها را پاک کنند و یا در صندوق اسپم ایمیلها قرار دهند. در نتیجه باید توجه داشته باشید که علاوه بر این که باید مخاطبان واقعی خود را در نظر بگیرید، بلکه با ارسال محتوای مؤثر و صحیح، جلوی اسپم شدن ایمیلهای خود را بگیرید تا CTR بیشتری داشته باشید.
مشکل ارسال نشدن برخی از ایمیلها
در صورتی که بخواهید برای ارسال ایمیلهای زیاد از سرویسهای ارسال ایمیل کمک بگیرید، ممکن است در برخی مواقع تعدادی از پیامهای شما به دست مخاطبان نرسد. همچنین اگر تصمیم دارید عباراتی مانند حتماً انتخاب کنید، رایگان و … را در محتوای ایمیل خود به کار ببرید، باید منتظر نرسیدن پیام به دست کاربر و یا اسپم شدن ایمیل خود باشید.
چطور یک ایمیل خوب طراحی کنیم؟
یکی از ایراداتی که به ایمیل مارکتینگ وارد میشود، این است که محتوای پیغام شما باید در هر دستگاه و ابزار ارتباطی به درستی نمایش داده شود. در واقع همین موضوع سبب میشود که تعداد زیادی از افراد از پیامهای متنی در بازاریابی ایمیلی استفاده کنند که جذابیت خاصی به همراه ندارد. طراحی یک ایمیل که شامل متن و تصویر و … باشد کار دشواری به نظر میرسد.
آیا ایمیل مارکتینگ برای کسب و کار من مناسب است؟
تعداد زیادی از کسب و کارها به خصوص آنهایی که میخواهند با مخاطبان تبادل اطلاعات داشته باشند و CTR خوبی دریافت کنند، به روش بازاریابی ایمیلی روی میآورند. بازاریابی ایمیلی برای کسب و کارهایی که بودجه کافی برای تبلیغات و ایجاد ارتباط گسترده با مخاطبان ندارند، گزینه بسیار خوبی محسوب میشود. البته باید بتوانند مخاطبان هدف خود را پیدا کنند. آن دسته از مدیران کسب و کارهایی که قصد نگهداری و حفظ مشتریان سابق خود را دارند، میتوانند از بازاریابی ایمیلی استفاده کنند.
ایمیل مارکتینگ چه کاربردهایی دارد؟
ایمیل به عنوان یک ابزار مهم ارتباطی روی ارتباطات و تبلیغات ما تأثیر زیادی میگذارد. بازاریابی ایمیلی کاربردهای متنوعی دارد و شما میتوانید برای رسیدن به اهداف خود در کسب و کار از آنها استفاده کنید.
ارسال پیام خوشامدگویی به جدیدترین کاربران
نخستین و آسانترین کاربرد ایمیل خوشامد گویی به جدیدترین کاربران در سایت و یا خبرنامه است. در کنار تشکر از همراهی او میتوانید اطلاعات مرتبط با کسب و کار خود را برای او ارسال کنید تا بتواند از قسمتها و بخشهای مختلف سایت بازدید کند.
طراحی سایت پزشکی
خبرنامه و استفاده از فرصتها با استفاده از قیف فروش
تعداد زیادی از مخاطبان هستند که حاضرند برای دریافت کد تخفیف و یا هدیه، آدرس ایمیل خود را در اختیار شما بگذارند، شما هم میتوانید با استفاده از این فرصت، ارتباط قویتری ایجاد کنید و برای آنها خبرنامه ایمیلی ارسال نمایید. خبرنامههای ایمیلی شما باید حاوی طرح، تصویر و فیلم باشد، چرا که از این طریق جذابیت آنها افزایش میدهید.
خبررسانی و ارائه اطلاعات در مورد جدیدترین محصولات
اگر تصمیم دارید که محصول جدیدی را به بازار معرفی کنید، حتماً پیش از آن این مهم را به اطلاع مخاطبان خود برسانید تا آنها بدانند در چه تاریخی محصول شما ارائه میشود.
اطلاع رسانی در مورد جزئیات خرید
از دیگر کاربردهای بسیار مهم ایمیل مارکتینگ میتوان به ارائه اطلاعات خرید به مشتریان در قالب پیام اشاره کرد. هنگامی که مشتری از شما خرید میکند، شما میتوانید تمام اطلاعات فرآیند خرید را که شامل رسید، فاکتور و … میشود را برای او ارسال کنید. همچنین اگر نیاز است در کنار پیشنهاد خرید مرتبط با خرید فعلی، برای او لینک فایل دانلودی ارسال نمایید.
تفاوت سوشیال مدیا و سوشیال نتورک چیست؟
در نظر گرفتن تخفیفات ویژه و پیشنهادات جذاب برای خرید
اگر میخواهید برای یک بازه زمانی مشخص تخفیف و یا شرایط ویژهای در نظر بگیرید و یا قصد تشکیل دادن یک کمپین تبلیغاتی را دارید، بازاریابی ایمیلی به کارتان میآید. ارسال این پیامها کاربران را از انجام جدیدترین تصمیمات برای کسب و کار خود آگاه میکند.
ارسال اطلاعات در مورد رویدادهای مختلف
شاید در ارتباط با کسب و کار خود رویداد خاصی پیش رو باشد که باید در آن حضور داشته باشید؛ بنابراین بهتر است که اخبار و اطلاعات آن را با استفاده از ایمیل مارکتینگ برای مخاطبان خود ارسال کنید و از آنها بخواهید که اگر میتوانند در آن حضور پیدا کنند.
سخن آخر
اگر به دنبال یک روش مناسب و مقرون به صرفه برای ایجاد ارتباط و تبلیغات برای مشتریان ایده آل خود هستید، بازاریابی ایمیلی را به شما پیشنهاد میکنیم!
امروزه ایمیل مارکتینگ در کنار جدیدترین پلتفرمهای میتواند در توسعه کسب و کارها نقش بسیار مؤثری داشته باشند. ارتباطات شما با استفاده از روش بازاریابی ایمیلی گستردهتر و قویتر میشود. این روش برای بازگشت سرمایه و شناسایی مخاطبان برای استفاده از سایر روشهای بازاریابی بسیار مناسب است. به همین علت هر زمان که صندوق ایمیل خود را باز میکنید با تعداد زیاد پیام اسپم در قسمت هرزنامه و سایر پیامهای تبلیغاتی مواجه میشوید.
اگر میخواهید از این روش بازاریابی برای کسب و کار خود استفاده کنید، حتماً از مشاوره رایگان کارشناسان پشتیبانی آژانس دیجیتال مارکتینگ ترا بهرهمند شوید. مشاوران آژانس ترا آماده پاسخگویی به تمام سؤالات و چالشهای پیرامون ایمیل مارکتینگ و موضوعات مرتبط با آن هستند.