Search

بازاریابی سئو یا سئو مارکتینگ چیست؟

شاید بازاریابی سئو برای رشد و توسعه کسب‌وکار آنلاین و جذب ترافیک هدفمند موثرترین و مطمئن‌ترین روش باشد. با سئو مارکتینگ نه تنها به رشد فروش کمک خواهید کرد، بلکه به صورت طبیعی و بدون نیاز به تبلیغات گران‌قیمت به هدف معرفی برندتان هم دست خواهید یافت.

سئو در برندینگ موجب شناخته شده سایت شما در گوگل می‌شود و بدین صورت هنگامی که افراد در گوگل جستجو را آغاز می‌کنند، عنوان سایت و برند شما را خواهند دید. پس از آن می‌توانند وارد سایت شما شوند و از بخش‌های مختلف آن بازدید کنند. این امر باعث افزایش ترافیک ورودی سایت و در نهایت افزایش نمره CTR سایت می‌شود.

با آژانس دیجیتال مارکتینگ ترا در تماس باشید.

چرا سئو برای مارکتینگ مهم است؟

نقش سئو در بازاریابی اینترنتی غیر قابل چشم پوشی است. سئو در بازاریابی جزء یکی از زیر مجموعه های بازاریابی دیجیتال قرار می گیرد. همانطور که تا به این قسمت از مطلب توضیح داده شد، سئو مارکتینگ روشی مهم و غالب برای تبدیل کاربر معمولی به مشتری وفادار است، اما چطور؟

با استفاده از سئو، شرکت‌ها می‌توانند رتبه جستجوی خود در موتورهای جستجویی مانند گوگل و بینگ را بهبود بخشیده و به راحتی پیدا شوند. علاوه بر این، با بهبود رتبه در موتورهای جستجو، ترافیک سایت افزایش و در نتیجه فروش و درآمد نیز بهبود می‌یابد. همچنین، سئو به شما کمک می‌کند تا در برابر رقبای خود در صنعت خود برتری یابید و مشتریان بیشتری را به سوی خود جذب کنید.

سئو یک استراتژی بازاریابی بسیار کارآمد است که به شرکت‌ها کمک می‌کند تا رویکردهای متنوعی را برای جذب مشتریان پتانسیل خود به کار گیرند و در نتیجه، به دست آوردن سهم بیشتری از بازار و رشد را تجربه کنند.

چرا سئو برای مارکتینگ مهم است؟

چرا باید از سئو برای برند مارکتینگ استفاده کرد

برای مفهوم سئو در برندینگ تعاریف گوناگونی وجود دارد که هر یک از آن‌ها بیانگر معنایی مشابه، اما تازه است. در سال‌های گذشته برندینگ به عنوان، شعار، نماد، اسم و یا برنامه‌ای هدفمند برای توسعه محصولات و خدمات مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما در حال حاضر این مفهوم نسبت به قبل با گستردگی و پیچیدگی بیشتری مواجه شده و در بازاریابی مورد توجه بسیاری از کسب و کارها قرار گرفته است.

به طور کلی منظور از برند سازی یعنی تصویر سازی ذهنی برای مخاطبان توسط برند و شرکت تولید کننده محصولات و ارائه کننده خدمات که به عنوان نمونه می‌توان به طراحی لوگو، شعارهای تبلیغاتی و حتی رنگ اشاره کرد. برندینگ در کنار آگاهی جستن از بازار هدف برای مشخص کردن رقبا، شرکت و یا هر کسب و کار دیگری اهداف ویژه‌ای دنبال می‌کند تا از این طریق بتواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

ارائه پیغام واضح، ارزش دادن به اعتبار، ایجاد ارتباط با مخاطبان به واسطه شناخت معرفی محصولات و خدمات، درخواست از مشتریان برای انجام کار، هدایت کردن اشخاص برای خرید و نگهداری از مشتریان همیشگی و … از مهم‌ترین اهداف برندینگ به حساب می‌آید. موتور جستجوی گوگل در اکثر اوقات با ارائه راه حل‌های هوشمندانه به شرکت‌های تجاری تمام تلاش خود برای موفقیت آن‌ها به کار می‌گیرد.

تفاوت دیجیتال مارکتینگ و سئو چیست

دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) به فعالیت‌هایی گفته می‌شود که برای ارائه‌ی محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی صورت می‌گیرد. به عنوان مثال با بهینه‌سازی سایت خود برای موتورهای جستجو به ویژه گوگل، می‌توانیم راجع به خدمات خود صحبت کنیم و مشتریان بالقوه‌ی خود را جذب کنیم.

سئو در دیجیتال مارکتینگ پروسه ای است که در آن هدف اصلی بر این اساس طراحی شده که کاربر بتواند به آسانی وبسایت شما را پیدا کند. مجموعه کارهایی که شما بر روی محتوای یک وب سایت با هدف سازگاری با الگوریتم‌های موتورهای جستجو انجام می دهید سئو (SEO) گفته می‌شود.

در واقع سئو قسمت زیرمجموعه در استراتژی دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌رود که هدایت مشتری و کاربر را به سمت بیزینس شما در فضای مجازی را به دنبال دارد. برای این منظور به منظور باید رتبه بندی بالایی در SERP ( صفحه نتایج موتور جستجو ) داشته باشید.

به زبان ساده‌تر می‌توان گفت هدف از سئو مارکتینگ  کمک به مشتریان برای پیدا کردن شما، در میان رقبای دیگر است. وقتی از سئو در دیجیتال مارکتینگ سخن به میان می‌آید، بهتر است خروجی آن را که ترافیک بالا در وبسایت شما است در نظر بگیرید.

خوشبختانه باید بگوییم توجه به این اصول استراتژیک دروازه‌ی بزرگی به سمت ارتقا و پیشرفت برای شما باز می‌کند.

آیا بازاریابی سئو همان بازاریابی محتوا است؟

بازاریابی سئو و بازاریابی محتوا، دو روش مهم در حوزه تبلیغات آنلاین هستند که بسیاری از کسب و کارها از آن‌ها استفاده می‌کنند. اما آیا این دو روش به یکدیگر نزدیک هستن و بازاریابی سئو همان بازاریابی محتوا است؟ البته بازاریابی سئو و بازاریابی محتوا هر دو می‌توانند به بهبود رتبه وبسایت شما در موتورهای جستجو کمک کنند.

با این حال بازاریابی سئو و بازاریابی محتوا دو روش مجزا هستند. بازاریابی محتوا به بکارگیری محتوای مناسب و جذاب در وبسایت یا شبکه‌های اجتماعی با هدف جذب کاربران و افزایش ترافیک سایت می‌پردازد. این محتوا می‌تواند شامل مطالب، عکس‌ها، ویدیوها و غیره باشد.

بنابراین، اگرچه بازاریابی محتوا و بازاریابی سئو هر دو به بهبود عملکرد وبسایت در تلاشند، اما دو روش مجزا هستند و هر کدام به صورت جداگانه برای بهبود عملکرد وبسایت استفاده می‌شوند. تولید محتوا بر محور سئو همواره مؤثر واقع شده و شرایط را برای ورود بازدیدکنندگان بیشتر و افزایش کلیک روی لینک‌های تبلیغاتی فراهم کرده‌است.

پیاده سازی درست و صحیح اصول سئو بر روی سایت، موجب می‌شود تا کاربران و مراجعه کنندگان به سایت تایم بیشتری را برای ماندن و بازدید از سایت مورد نظر خود اختصاص دهند. آن‌ها از این طریق نسبت به برند شما آشنایی بیشتری پیدا می‌کنند.

SEO چه تفاوتی با SEM یا تبلیغ در گوگل دارد؟

ممکن است انتظار نداشته باشید که اکنون این حرف زده شود، اما در آینده‌ای نه چندان دور، تبلیغات آنلاین اهمیت زیادی پیدا می‌کنند. کمپین‌های تبلیغاتی در بیلبوردهای سطح شهر، تلویزیون و دیگر رسانه‌های دیجیتال می‌توانند جستجوی نام تجاری شما را در فضای وب بیشتر کنند. تبلیغ در گوگل ادز هم بسیار مفید است. بنابراین برای هر بیزینسی، تبلیغات یکی از مهمترین قسمت‌های آن کسب و کار به شمار می‌رود.

معیار گوگل برای رتبه‌بندی سایت چیست

معیارهای گوگل برای رتبه‌بندی سایت ها بسیار متنوع هستند و به طور دقیق مشخص نیستند. با این حال، به طور کلی، آنها شامل چندین عامل مختلف هستند که می‌توانند تأثیر بسزایی بر رتبه سایت در نتایج جستجو داشته باشند.

  • محتوای با کیفیت: گوگل تلاش می‌کند تا صفحاتی را که محتوای مناسب و با کیفیتی دارند، در نتایج جستجو بالاتر قرار دهد. بنابراین، محتوا باید ارزشمند، جذاب و مناسب نیاز کاربران باشد.
  • لینک‌های داخلی و خارجی: لینک‌های داخلی و خارجی مناسب، باعث افزایش قابل توجه رتبه سایت در نتایج جستجو می‌شود. لینک‌های داخلی باید به صفحات دیگر وب سایت اشاره کنند و لینک‌های خارجی باید از وب سایت‌های با اعتبار و پرتلاش باشند.
  • بهینه‌سازی صفحات: بهینه‌سازی عوامل مانند عنوان، توضیحات متا، URL و استفاده از کلمات کلیدی مناسب، در بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو مؤثر هستند.
  • سرعت بارگذاری صفحات: گوگل اهمیت زیادی به سرعت بارگذاری صفحات وب سایت می‌دهد. سایت‌هایی که سرعت بارگذاری مناسبی دارند، اغلب در نتایج جستجو بالاتر قرار می‌گیرند.
  • سازگاری موبایل: با توجه به روند رشد استفاده از دستگاه‌های هوشمند، سازگاری موبایل برای بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو بسیار مهم است. سایت شما باید به درستی در دستگاه‌های همراه لود شود و طراحی وب سایت باید به گونه‌ای باشد که برای دستگاه‌های همراه مناسب باشد.
چرا باید از سئو برای برند مارکتینگ استفاده کرد

آیا برای برندینگ باید سایت را سئو کنیم؟

سئو و بهینه سازی سایت و برندینگ دو موضوع کاملاً متفاوت می‌باشد که روی هم تأثیرگذاری مثبت و منفی دارند. در حال حاضر برند یکی از با اهمیت‌ترین معیارهای مؤثر در سئوی سایت عنوان می‌شود. مدیران سایت امروزه از سئوی قوی به عنوان یکی از راهکارهای برند سازی استفاده می‌کنند.

برند سازی در کسب و کارهای مختلف اولویت قرار می‌گیرد، چرا که این فرآیند باعث افزایش فروش و ارتقا محصولات می‌شود. برندهای تجاری که بک لینک کمتری دارند، در رتبه بندی گوگل در جایگاه بهتری قرار می‌گیرند. سئو در برندینگ می‌تواند شرایط خوبی را برای پیشرفت و ارتقای کسب و کار فراهم سازد.

سئو و موتورهای جستجو با سرعت بسیار خوبی در پیشرفت و توسعه می‌باشند و می‌توانند تغییرات گسترده‌ای را در سطوح مختلف کسب و کار ایجاد کند. البته در صورتی که فعلا برای کسب رتبه راه درازی را در پیش دارید، می‌توانید فعلا از تبلیغ در گوگل برای برندینگ استفاده کنید.

بهتر است بدانید که سئو در برندینگ یک رابطه دو طرفه محسوب می‌شوند. در واقع پیشرفت هر یک از آن‌ها می‌تواند زمینه را برای پیشرفت و توسعه دیگری فراهم سازد. این موضوع به قدری اهمیت دارد که کارشناسان و متخصصان برندینگ معتقدند که بهبود سئو از راهکارهای اساسی و مهم تقویت و ارتقا برند است.

همچنین بین نرخ کلیک و برندینگ ارتباط مستقیم مشاهده می‌شود، بدین صورت که اگر نرخ کلیک مراجعه کنندگان به سایت افزایش یابد، آن‌ها نسبت به برند شناخت بیشتری پیدا می‌کنند و برند سازی به بهترین شکل نتیجه می‌دهد.

استفاده از این موارد در کنار سئو در برندینگ، می‌تواند نتایج موفقیت آمیز را برای دیده شدن بیشتر از نظر مخاطبان و بازدیدکنندگان برای سایت به همراه داشته باشد. هنگامی که برند سازی را آغاز می‌کنید، سایت شما از نظر گوگل در یک کسب و کار و یا یک موضوع خاص تحت عنوان یک برند معرفی می‌شود.

به این ترتیب در لیست نتایج جستجوی گوگل دیده خواهد شد و کاربران با جستجوی عبارت‌های کلیدی مرتبط با موضوع سایت شما می‌توانند به محتوای مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. در واقع گوگل به برندها اعتماد می‌کند و با توجه به ارزش و اعتباری که دارند برای آن‌ها بهترین رتبه را در نظر می‌گیرد.

آیا برندینگ بر سئو تاثیرگذار است؟ راه های بهبود سئو و برند مارکتینگ

مراحل بازاریابی در گوگل با سئو موتور جستجو

بررسی بازار هدف برای سئو

برای بررسی بازار هدف برای سئو، ابتدا باید به دنبال صنعت مرتبط با کسب و کار و مواردی مثل تحلیل رقبا، بازار و کلمات کلیدی مورد استفاده در جستجو های گوگل بپردازید. برای شروع، می توانید از ابزارهای تحلیل کننده مثل Semrush یا Ahrefs استفاده کنید.

این ابزارها به شما کمک می کنند تا کلمات کلیدی مرتبط با خود را پیدا کنید و نوع جستجوهایی که کاربران در گوگل انجام می دهند را درک کنید. همچنین باید به تحلیل ترافیک و کلمات کلیدی مورد استفاده در سایت خود با استفاده از ابزارهایی مثل Google Analytics ترافیک سایت خود و کارآیی کلمات کلیدی را ارزیابی کنید.

در نهایت، از تکنیک های سئوی محلی (Local SEO) برای جذب مشتریان در منطقه استفاده کنید یا بهینه سازی محتوای خود را برای جذب ترافیک از رسانه های اجتماعی انجام دهید.

شناسایی رقبای کسب و کار در گوگل

یکی از شرط‌های کسب موفقیت با استفاده از سئو در برندینگ، بررسی رقبا و تجزیه و تحلیل نقاط ضعف و قوت آن‌ها است. بدین وسیله می‌تواند بفهمید که سایت‌های آنها در کدام بخش‌ها عملکرد موفق داشته‌اند و در کدام بخش‌های دچار ضعف بوده‌اند. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که بسیاری افراد در فرآیند سئو و بهینه سازی سایت به آن مرتکب می‌شوند، الهام گرفتن از سایت‌های رقیب است.

البته الگو برداری از برندهای معتبر می‌تواند برای شروع گزینه خوبی باشد. از این طریق می‌تواند روی نقاط قوت خود بیشتر کار کنید و بخش‌های ضعیف‌تر را برطرف سازید. این موضوع به شما کمک می‌کند که به اهداف خود نزدیک‌تر شوید. در واقع مسیر پیشرفت شما هموارتر می‌شود.

تعیین اهداف از تبلیغ یا مارکتینگ در گوگل

هدف اصلی تبلیغ یا مارکتینگ در گوگل، جذب ترافیک و سودآوری بیشتر برای کسب و کار شما است. برای دستیابی به این هدف اصلی، اهداف جزئی باید تعیین شوند. به طور کلی، هدف‌های تعیین شده برای تبلیغ یا مارکتینگ در گوگل عبارتند از:

  • افزایش ترافیک: هدف افزایش ترافیک به سایت، یکی از اهداف اصلی در تبلیغات گوگل است. با افزایش تعداد بازدیدکنندگان، احتمال کسب فروش و کسب درآمد بالاتر افزایش می‌یابد.
  • افزایش فروش: یکی دیگر از هدف‌های تعیین شده برای تبلیغات گوگل، افزایش فروش محصولات یا خدمات شما است. با استفاده از روش‌های تبلیغاتی گوگل مثل Google Ads و بهینه سازی سایت برای سئو، می‌توانید بازدیدکنندگان را به مشتریان تبدیل کنید.
  • افزایش آگاهی از نام برند: هدف دیگر در تعیین اهداف تبلیغ یا مارکتینگ در گوگل، ارتقاء برند است. با استفاده از تبلیغات گوگل و برندینگ مناسب، می‌توانید نام برند خود را در ذهن مخاطبین ثبت کنید و شناسایی برند خود را افزایش دهید.
  • افزایش تعامل با مخاطبان: در تعیین اهداف تبلیغ یا مارکتینگ در گوگل، هدف افزایش تعامل با مخاطبان نیز می‌تواند مدنظر باشد. برای افزایش تعامل، می‌توانید از روش‌هایی مثل بازخورد دادن به کاربران، پاسخ به سوالات و ارائه خدمات پس از فروش استفاده کنید.

نقش کلمات کلیدی خوب در سئو و جهش رتبه سایت

انتخاب کلمات کلیدی خوب در سئو مارکتینگ به دو دلیل برای تعیین استراتژی سئو و جهش رتبه سایت مهم است:

  • سرنخ هایی در مورد اینکه کاربران کیستند و چه می خواهند به ما میدهد.
  • به ما یک پوینت یا هدف اصلی می‌دهد تا بتوانیم محتوای سایت را به سمت آن، هدایت کنیم.

ست استفنز دیوید ویتز در کتاب خود با عنوان «همه دروغ می گویند» به نکته خوبی اشاره می کند. او می‌گوید اغلب مردم در نظرسنجی های عمومی احساسات واقعی‌شان را به اشتراک نمی گذارند، زیرا دوست دارند در جمع پذیرفته شوند.

همین افراد موقع جستجو در گوگل نیت و مقصود حقیقی خود را سرچ می کنند. به همین واسطه، شما می توانید نیازهای واقعی مشتریان تان را از طریق عبارت‌هایی که در کنسول جستجوی گوگل سرچ می شوند پیدا کنید.

ارتباط تبلیغات و برندینگ با سئو مارکتینگ

ارتباط تبلیغات و برندینگ با سئو مارکتینگ

بدون شک اگر برند سازی و روش‌های پیرامون به طور صحیح در سایت انجام شود، قطعاً تأثیرگذاری مثبتی برای سایت کسب و کار به همراه خواهد داشت. در نتیجه باید به طور جدی نسبت به برندینگ توجه داشت و از این روش به عنوان یکی از با اهمیت‌ترین راهکارهای برند سازی استفاده کرد.

اگر می‌خواهید علاوه بر سئو در برندینگ، در شبکه‌های اجتماعی فعالیت جدی داشته باشید و از این طریق بر اعتبار برند خود بیفزایید، می‌توانید این کار را در مدت زمان کوتاه‌تری انجام دهید، مراجعه به اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از بهترین راهکارهایی است که می‌توانید به واسطه آن تبلیغات گسترده‌تر در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام انجام دهید.

از این طریق جمعیت زیادی از کاربران را کسب و کار و خدمات شما آشنا خواهند شد.

ارتباط سئو و دیجیتال مارکتینگ

فقط اینستاگرام مارکتینگ و شبکه های اجتماعی نیستند که روی مخاطب اثر می گذارند. به اعتقاد ما در آژانس ترا، بازاریابی سئو برای حضور پررنگ و موثر شما در نتایج برتر جستجوی گوگل اهمیت دارد. با استفاده از اثر برندینگ بر سئو و دیجیتال مارکتینگ می توانید از تکنیک های مختلف استفاده کنید تا هم به درک صحیحی از نیازهای مشتریان بالقوه خود دست یابید و هم به موتور های جستجو کمک کنید بهتر متوجه مضمون محتوای وب سایت شما شوند.

با پیاده سازی تکنیک های برتر سئو، وب سایت خود را در صفحه اول نتایج جستجو قرار خواهید داد و به برندسازی کسب و کارتان کمک خواهید کرد. کلمات کلیدی خوب می توانند به کاربران در یافتن محتوای وب سایت تان کمک کنند. به این واسطه می‌توانید فروش بیشتر را به صورت بازاریابی درونگرا تجربه کنید.

سئو مارکتینگ و سئو برندینگ به بهبود تجربه کاربری وب سایت تان کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید می توانید به عمده سوالات مخاطبان تان پاسخ صحیح دهید. ۴ نوع سئو مارکتینگ وجود دارد که شامل موارد زیر هستند:

  • سئو On page
  • سئو Off page
  • سئو تکنیکال
  • بازاریابی محتوا
وظیفه سئوکار به عنوان بازاریاب اینترنتی

وظیفه سئوکار به عنوان بازاریاب اینترنتی

بهینه سازی یا سئو سایت که توسط متخصصان سئو انجام می‌شود، یکی از موثرترین موارد برندینگ است. از جمله عواملی که برای روی سئو و رتبه بندی سایت تأثیر می‌گذارد، می‌توان به تولید محتوا مرتبط با موضوع سایت، بازاریابی محتوا، ارائه رپورتاژ آگهی، تبلیغات مؤثر در موتور جستجو گوگل، ارائه تبلیغات کلیکی و ثابت اشاره کرد. در واقع تبلیغ در گوگل به طور غیر مستقیم بر رتبه بندی سایت اثر گذار است.

اصلاح مشکلات سئو تکنیکال

وظیفه بازاریاب سئو برای افزایش بازاریابی و فروش این است که چک لیستِ زیر را برای بهبود سئو مارکتینگ و ایرادات تکنیکال سایت، بررسی کند.

  • یافتن محتواهای تکراری و مشابه با سایر سایت ها.
  • تجربه کاربری بد برای کاربران موبایل.
  • لینک بیلدینگ اصولی.
  • ناوبری ضعیف سایت.
  • تشخیص تصاویر نامناسب یا سئو نشده، و بهبود سئوی ویدئو.
  • بررسی سرعت load شدن صفحات سایت.
  • اصلاح URL های سایت طبق قوانین سئو تکنیکال.
  • و ..

آیا سئو Off Page همان تبلیغات اینترنتی است؟

ایجاد روابط بین مخاطبان و پشتیبانی سایت و ارائه اخبار تبلیغاتی مرتبط با برند خود در سایت‌های مختلف و پرطرفدار رپورتاژ آگهی نام دارد. ریپورتاژ آگهی یکی از مهم‌ترین روش‌های خلاقانه مرتبط با سئو در برندینگ است.

اگر این شرایط فراهم شود که نام تجاری برند شما با استفاده از برندینگ به دیگران معرفی شود و کاربران به برند شما توجه کنند، ارزش و اعتبار شما افزایش پیدا خواهد کرد. برای این که کسب و کار شما با استفاده از سئو به یک برند تبدیل شود، باید هنگام نوشتن رپورتاژ آگهی، انکر تکست برند و یا دامنه سایت خود را در آن به کار بگیرید.

در این صورت سیگنال‌های برندینگ شما تقویت می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارتباط رپورتاژ آگهی و سئوی خارجی یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید رپورتاژ آگهی با ترا تماس بگیرید.

برندینگ و سئو از اصول یکسانی تبعیت می‌کنند

تجربه کاربری UX چه ارتباطی با سئو دارد؟

برای داشتن یک وبسایت موفق در دنیای دیجیتال مارکتینگ، بهتر است برای داشتن رضایت مشتری و کاربر سایت خود، بیشتر در ارائه‌ی کالا و خدمات، به استراتژی‌هایی که در قالب سئو ارائه می‌شوند، توجه کنید. این روش‌ها به شما کمک خواهند کرد تا با صرف کمترین هزینه و زمان بالاترین بازدهی را تجربه کنید.

تجربه کاربری (UX) در واقع شامل همه جنبه‌های ارتباطی کاربر با وبسایت و تاثیر آن بر رضایت کاربر بوده و مستقیماً با سئو مرتبط است. الگوریتم‌های گوگل به دنبال تأمین تجربه کاربری بهتری برای کاربران هستند.

به عبارت دیگر، گوگل قصد دارد وب سایت‌هایی را که تجربه کاربری مناسبی برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کنند، بالاتر در نتایج جستجو قرار دهد. به همین دلیل، تحسین کاربران از تجربه کاربری، در نهایت بهبود رتبه سئو و افزایش ترافیک به سایت شما منجر خواهد شد.

بازاریابی برای کسب و کارها با استفاده از اصول برندینگ

بازاریابی سئو یا سئو مارکتینگ، یک روش برای بهبود رتبه وب‌سایت شما در نتایج موتورهای جستجو است. با استفاده از توانایی‌های خود در تحلیل کلمات کلیدی و بهینه‌سازی محتوا، سئو مارکترها می‌توانند ترافیک هدفمند و بالقوه مشتریان جدیدی را به وب‌سایت شما جذب کنند. در حالی که سئو فرایندی بیشتر تمرکز بر بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو است، بازاریابی سئو جنبه بیشتری از تحلیل داده‌های مشتریان و تحقیقات بازار را دربرمی‌گیرد.

شما و مخاطبان تان متمایز هستید. برای برندسازی صحیح و اصولی نیاز دارید تا مخاطبان تان را بشناسید و از تفاوت های خود و کسب و کارهای رقیب تان آگاه باشید. اصول برندینگ شامل تمامی فعالیت های موثریست که کلیه برند ها و کسب و کارها به واسطه آنها توانسته‌اند جای پایشان را محکم کرده و خود را بهتر به مشتریان معرفی کنند.

از جمله این فعالیت های تخصصی می توان به ساخت هویت بصری، ساخت استراتژی منحصر به فرد برند، بررسی روال رشد یا نزول برند و ثابت بودن ِساختار فعالیت های بازاریابی برند اشاره کرد. تجمع این فعالیت ها در کنار یکدیگر می تواند سئو مارکتینگ شما را محتول نماید. آژانس ترا در این مسیر پر پیچ و خم در کنار شماست.

آیا نام دامنه روی برندینگ تأثیر دارد؟

بله، نام دامنه یک وب سایت می‌تواند بر روی برندینگ تأثیر داشته باشد. انتخاب نام دامین مناسب و معنی‌دار و مرتبط با محتوای وب سایت شما و حاوی کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت کسب و کار می‌تواند به رشد رتبه وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو کمک کند.

آیا شبکه‌های اجتماعی روی سئو تأثیر می‌گذارند؟

بله! سوشال مدیا ها می‌توانند از طریق افزایش بازدید و لینک‌دادن به صفحات یک وب سایت در رتبه‌های آن اثرگذار باشند

ارتباط بین برندسازی و سئو چیست؟

ارتباط بین برندینگ و سئو بیشتر از نوع همبستگی و نه علت و معلولی است. اگر یک وب سایت برند خوبی داشت باشد اما سئو نشده باشد، مردم نخواهند توانست آن را پیدا کنند. در طرف مقابل وب سایتی با سئو خوب خود به خود می‌تواند برای برند خود برندسازی کرده و با مخاطبان ارتباط برقرار کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لیست مطالب

اشتراک گذاری

مشاوره رایگان

اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم.

تماس با کارشناس های ما: