مزایای برندینگ با استفاده از اصول سئو
سئو در برندینگ پیشرفت زیادی کردهاست و ممکن است با شنیدن این عبارت بپرسید که به چه معنا است و چه کاربردی دارد؟ بهتر است بدانید که برای این مفهوم تعاریف گوناگونی وجود دارد که هر یک از آنها بیانگر معنایی مشابه، اما تازه است. در سالهای گذشته برندینگ به عنوان، شعار، نماد، اسم و یا برنامهای هدفمند برای توسعه محصولات و خدمات مورد استفاده قرار میگرفت، اما در حال حاضر این مفهوم نسبت به قبل با گستردگی و پیچیدگی بیشتری مواجه شده و در بازاریابی مورد توجه بسیاری از کسب و کارها قرار گرفته است.
به طور کلی منظور از برند سازی یعنی تصویر سازی ذهنی برای مخاطبان توسط برند و شرکت تولید کننده محصولات و ارائه کننده خدمات که به عنوان نمونه میتوان به طراحی لوگو، شعارهای تبلیغاتی و حتی رنگ اشاره کرد. برندینگ در کنار آگاهی جستن از بازار هدف برای مشخص کردن رقبا، شرکت و یا هر کسب و کار دیگری اهداف ویژهای دنبال میکند تا از این طریق بتواند بسیاری از مشکلات را حل کند.
اهداف برندینگ برای کسب و کارها
ارائه پیغام واضح، ارزش دادن به اعتبار، ایجاد ارتباط با مخاطبان به واسطه شناخت معرفی محصولات و خدمات، درخواست از مشتریان برای انجام کار، هدایت کردن اشخاص برای خرید و نگهداری از مشتریان همیشگی و … از مهمترین اهداف برندینگ به حساب میآید. موتور جستجوی گوگل در اکثر اوقات با ارائه راه حلهای هوشمندانه به شرکتهای تجاری تمام تلاش خود برای موفقیت آنها به کار میگیرد.
برندهای تجاری که بک لینک کمتری دارند، در رتبه بندی گوگل در جایگاه بهتری قرار میگیرند. سئو در برندینگ میتواند شرایط خوبی را برای پیشرفت و ارتقای کسب و کار فراهم سازد. سئو و موتورهای جستجو با سرعت بسیار خوبی در پیشرفت و توسعه میباشند و میتوانند تغییرات گستردهای را در سطوح مختلف کسب و کار ایجاد کند. البته در صورتی که فعلا برای کسب رتبه راه درازی را در پیش دارید، میتوانید فعلا از تبلیغ در گوگل برای برندینگ استفاده کنید.
سئو در برندینگ، راهکار اساسی
برندینگ با استفاده از سئو و بهینه سازی یکی از اساسیترین راهکارهای پیرامون تبلیغات و توسعه کسب و کارها به شمار میروند. در واقع تأثیر آن را باید بعد از پیاده سازی سئوی خارجی مشاهده کنید. بعد از میرسید به لینک بیلدینگ که به عنوان یکی از پرکاربردترین و با اهمیتترین مراحل سئو خارجی محسوب میشود. این موارد در سئو اجزای جدایی ناپذیرند.
در همان طور که در قبل اشاره کردیم، لینک بیلدینگ را به عنوان ساخت بک لینک خواهند شناخت، ساخت بک لینک در این چند سال یکی از کاربردیترین فاکتورهای سئو در برندینگ مورد توجه قرار میگیرد و میتواند روی ارتقای رتبه در گوگل تأثیرگذار واقع شود.
با به روز رسانی الگوریتم پنگوئن بر اهمیت لینک سازی و سئو در برندینگ افزوده شد. مدیران سایتی که قصد دارند از این لینکها استفاده کنند، باید توجه داشته باشند که ارزش و میزان اعتبار همه بک لینکها باید مورد بررسی قرار بگیرند، زیرا همه بک لینکها دارای ارزش و اعتبار نیستند.
بهینه سازی یا سئو سایت که توسط متخصصان سئو انجام میشود، یکی از موثرترین موارد برندینگ است. از جمله عواملی که برای روی سئو و رتبه بندی سایت تأثیر میگذارد، میتوان به تولید محتوا مرتبط با موضوع سایت، بازاریابی محتوا، ارائه رپورتاژ آگهی، تبلیغات مؤثر در موتور جستجو گوگل، ارائه تبلیغات کلیکی و ثابت اشاره کرد. در واقع تبلیغ در گوگل ببه طور غیر مستقیم بر رتبه بندی سایت اثر گذار است.
کسب رتبه در گوگل با برندسازی توسط سئو
استفاده از این موارد در کنار سئو در برندینگ، میتواند نتایج موفقیت آمیز را برای دیده شدن بیشتر از نظر مخاطبان و بازدیدکنندگان برای سایت به همراه داشته باشد. هنگامی که برند سازی را آغاز میکنید، سایت شما از نظر گوگل در یک کسب و کار و یا یک موضوع خاص تحت عنوان یک برند معرفی میشود.
بدین ترتیب در لیست نتایج جستجوی گوگل دیده خواهد شد و کاربران با جستجوی عبارتهای کلیدی مرتبط با موضوع سایت شما میتوانند به محتوای مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. در واقع گوگل به برندها اعتماد میکند و با توجه به ارزش و اعتباری که دارند برای آنها بهترین رتبه را در نظر میگیرد.
خدمات مدیریت کمپین های تبلیغاتی ترا
تولید محتوای استاندارد و جذاب برای تاثیرگذاری بیشتر سئوی سایت
سئو در برندینگ موجب شناخته شده سایت شما در گوگل میشود و بدین صورت هنگامی که افراد در گوگل جستجو را آغاز میکنند، عنوان سایت و برند شما را خواهند دید، پس از آن میتوانند وارد سایت شما شوند و از بخشهای مختلف آن بازدید کنند. این امر باعث افزایش ترافیک ورودی سایت و در نهایت افزایش نمره CTR سایت میشود. به جرات میتوان گفت که این روش برندینگ در سئو و بهینه سازی سایت در افزایش اعتبار سایت تأثیر زیادی دارد و میتواند نظر گوگل را جلب کند.
تولید محتوا بر محور سئو همواره مؤثر واقع شده و شرایط را برای ورود بازدیدکنندگان بیشتر و افزایش کلیک روی لینکهای تبلیغاتی فراهم کردهاست. پیاده سازی درست و صحیح اصول سئو بر روی سایت، موجب میشود تا کاربران و مراجعه کنندگان به سایت تایم بیشتری را برای ماندن و بازدید از سایت مورد نظر خود اختصاص دهند. آنها از این طریق نسبت به برند شما آشنایی بیشتری پیدا میکنند.
ریپورتاژ آگهی چه تاثیری در برندسازی و سئوی سایت دارد؟
ایجاد روابط بین مخاطبان و پشتیبانی سایت و ارائه اخبار تبلیغاتی مرتبط با برند خود در سایتهای مختلف و پرطرفدار رپورتاژ آگهی نام دارد. ریپورتاژ آگهی یکی از مهمترین روشهای خلاقانه مرتبط با سئو در برندینگ است. اگر این شرایط فراهم شود که نام تجاری برند شما با استفاده از برندینگ به دیگران معرفی شود و کاربران به برند شما توجه کنند، ارزش و اعتبار شما افزایش پیدا خواهد کرد.
برای این که کسب و کار شما با استفاده از سئو به یک برند تبدیل شود، باید هنگام نوشتن رپورتاژ آگهی، انکر تکست برند و یا دامنه سایت خود را در آن به کار بگیرید. در این صورت سیگنالهای برندینگ شما تقویت میشود.
سرنوشت سئو به واسطه حضور برندینگ
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری افراد در فرآیند سئو و بهینه سازی سایت به آن مرتکب میشوند، الهام گرفتن از سایتهای رقیب است. با وجود این که الگو برداری از برندهای معتبر میتواند برای شروع گزینه خوبی باشد، اما هیچ وقت نباید به این قانون نانوشته در سئو توجه کنید.
درباره لینک سازی باید گفت که تنها انکرتکستها کاربرد ندارند، بلکه هر چه افراد در فضای دیجیتال نسبت به برند شما توجه بیشتری داشته باشند، سایت شما پذیرای بازدیدکنندگان بیشتری خواهد بود. تکنیکهای متفاوتی برای انجام این کار است که میتوانید از آنها کمک بگیرید.
استفاده از تبلیغات آنلاین
ممکن است انتظار نداشته باشید که اکنون این حرف زده شود، اما در آیندهای نه چندان دور، تبلیغات آنلاین اهمیت زیادی پیدا میکنند. کمپینهای تبلیغاتی در بیلبوردهای سطح شهر، تلویزیون و دیگر رسانههای دیجیتال میتوانند جستجوی نام تجاری شما را در فضای وب بیشتر کنند. تبلیغ در گوگل ادز هم بسیار مفید است.
نقدهای فضای آنلاین
همان طور که از خدمات سئو در برندینگ بهرهمند میشوید، باید به نقد و بررسیهای محیط آنلاین توجه داشته باشید، اما برای آنها پاسخ منفی در نظر بگیرید. همین موضوع راحتی کاربران را به همراه داشته باشد. در این صورت آنها در مورد برند شما و نحوه ارائه خدمات آن اعتماد پیدا میکنند. همچنی لینکهای کاربران در شبکههای اجتماعی هم به عنوان سوشال سیگنال اثر مثبت زیادی بر سئو سایت و برندینگ شما دارند.
فعالیت مداوم در شبکههای اجتماعی
توجه داشته باشید که چگونگی تعامل و ارتباط شما با کاربران تأثیر زیادی درباره نگاه کلی برند شما دارد. عدهی زیادی از کاربران جهت کسب مشاوره و راهنمایی از پلتفرمهای پرکاربردی مانند اینستاگرام استفاده میکنند؛ بنابراین میتوان گفت که وظیفه سایت شما تنها پشتیبانی از محصولات نیست.
بررسی رقبا
یکی از شرطهای کسب موفقیت با استفاده از سئو در برندینگ، بررسی رقبا و تجزیه و تحلیل نقاط ضعف و قوت آنها است. بدین وسیله میتواند بفهمید که سایتهای آنها در کدام بخشها عملکرد موفق داشتهاند و در کدام بخشهای دچار ضعف بودهاند. از این طریق میتواند روی نقاط قوت خود بیشتر کار کنید و بخشهای ضعیفتر را برطرف سازید. این موضوع به شما کمک میکند که به اهداف خود نزدیکتر شوید. در واقع مسیر پیشرفت شما هموارتر میشود.
به اینفلوئنسر مارکتینگ توجه داشته باشید
اگر میخواهید علاوه بر سئو در برندینگ، در شبکههای اجتماعی فعالیت جدی داشته باشید و از این طریق بر اعتبار برند خود بیفزایید، میتوانید این کار را در مدت زمان کوتاهتری انجام دهید، مراجعه به اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از بهترین راهکارهایی است که میتوانید به واسطه آن تبلیغات گستردهتر در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام انجام دهید. از این طریق جمعیت زیادی از کاربران را کسب و کار و خدمات شما آشنا خواهند شد.
پیلار پیج (Pillar Page) یا محتوای ستونی، چه چیزی در موردش می دانید؟
چه برداشتی از سئو در برندینگ دارید؟
سئو و بهینه سازی سایت و برندینگ دو موضوع کاملاً متفاوت میباشد که روی هم تأثیرگذاری مثبت و منفی دارند. در حال حاضر برند یکی از با اهمیتترین معیارهای مؤثر در سئوی سایت عنوان میشود. مدیران سایت امروزه از سئوی قوی به عنوان یکی از راهکارهای برند سازی استفاده میکنند. برند سازی در کسب و کارهای مختلف اولویت قرار میگیرد، چرا که این فرآیند باعث افزایش فروش و ارتقا محصولات میشود.
بهتر است بدانید که سئو در برندینگ یک رابطه دو طرفه محسوب میشوند. در واقع پیشرفت هر یک از آنها میتواند زمینه را برای پیشرفت و توسعه دیگری فراهم سازد. این موضوع به قدری اهمیت دارد که کارشناسان و متخصصان برندینگ معتقدند که بهبود سئو از راهکارهای اساسی و مهم تقویت و ارتقا برند است.
همچنین بین نرخ کلیک و برندینگ ارتباط مستقیم مشاهده میشود، بدین صورت که اگر نرخ کلیک مراجعه کنندگان به سایت افزایش یابد، آنها نسبت به برند شناخت بیشتری پیدا میکنند و برند سازی به بهترین شکل نتیجه میدهد.
ویژگیها و کاربردهای سئو کلاه سیاه
نتیجهگیری
بدون شک اگر برند سازی و روشهای پیرامون به طور صحیح در سایت انجام شود، قطعاً تأثیرگذاری مثبتی برای سایت کسب و کار به همراه خواهد داشت. در نتیجه باید به طور جدی نسبت به برندینگ توجه داشت و از این روش به عنوان یکی از با اهمیتترین راهکارهای برند سازی استفاده کرد. مثلا تبلیغات ادوردز که میتوانید در مقاله آموزش تبلیغ در گوگل دربارهآن بیشتر یاد بگیرید.
اکنون میتوانید با مراجعه به صفحه خدمات برندینگ ترا با روشهای برند سازی این آژانس دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید. اگر در کسب و کار خود تجربه استفاده از روشهای متنوع برندینگ را داشتهاید میتواند در بخش نظرات برای ما بنویسید.