رپورتاژ آگهی یکی از مهمترین ابزارهای سئو خاکستری برای متخصصان سئو است که به کمک آن، رتبههای کلمات کلیدی وب سایت در نتایج گوگل را صفحه به صفحه بهبود میبخشند. با یک کمپین رپورتاژ آگهی اصولی، میتوان راهی که در سئو سفید ماهها طول میکشد را در طی چند هفته پیمود.
طراحی کمپین رپورتاژی حرفهای برگ برنده متخصصان سئو آف پیج حرفه ای در مقایسه با دیگر افراد غیرمتخصص است. این کمپین باید متناسب با وضعیت وبسایت، رقابت در کلمات کلیدی مد نظر و بسیار پارامترهای دیگر باشد تا اثرات مد نظر در رتبههای سایت ایجاد شود. اصولا متخصصان سئو منابع زیادی برای خرید لینکهای باکیفیت و تکنیکهای غیرعمومی شده میشناسند. اگر بهترین خروجی را از یک کمپین رپورتاژ توقع دارید، مشاوره با یک متخصص سئو راحتترین روش خواهد بود.
در صورتی که فکر میکنید به تکنیکهای پیشرفته برای افزایش سئو با کمپین رپورتاژ آگهی نیاز دارید، میتونید با ما، آژانس دیجیتال مارکتینگ ترا، تماس بگیرید. متخصصین سئوی آف پیج با توجه به بودجهی شما مناسبترین استراتژی را ارائه میدهند.
معنی رپرتاژ آگهی چیست؟
با بیشتر شدن تعداد کاربران فضای وب بسیاری از افراد برای افزایش فروش و رونق دادن کسب و کار خود از روشهای مختلفی به بازاریابی میپردازند که جدای از هزینه، نیازمند دانش و شناخت کافی از بازار تبلیغات دیجیتال است. این تبلیغات باید بر اساس نیاز مخاطب و در راستای اهداف کسبوکار شما باشد. ریپورتاژ نوعی اخبار تبلیغاتی و از انواع تولید محتوا در فضای مجازی بوده که دارای محبوبیت زیادی در بین کاربران است. به عبارتی دیگر رپورتاژها خبرهای تبلیغاتی هستند.
نتیجهی یک رپورتاژ موفق، رشد رتبههای سایت و افزایش ترافیک خواهد بود. برای دیدن تاثیر رپورتاژ آگهی بر افزایش بازدید سایت کافیست تا کمی از هزینههایی تبلیغات خود را به انتشار رپورتاژ در رسانههای معتبر اختصاص دهید. (برای آشنایی بیشتر تفاوت سئو کلاه سفید و کلاه خاکستری را بخوانید).
به جز اهداف فروش مستقیم، رپورتاژ آگهی میتواند در بهبود سئو سایت و افزایش امتیازهای اعتبار صفحه (اعم از Page Rank و E.E.A.T) تاثیرگذار باشد. (توضیح معانی این اصطلاحات خود نیازمند مقالات دیگری است. مورد اولی را به سادگی باید اعتبار یک آدرس در وب از نظر گوگل، و دومی را اعتبار یک «موجودیت» در وب از نقطه نظرات «تجربه، تخصص، اعتبار و قابلیت اعتماد» تعریف کرد).
چرا خرید رپورتاژ آگهی اینقدر محبوب است؟
حتما تا به امروز تیزرهایی تبلیغاتی که از همان ابتدای ویدیو شروع به تعریف و تمجید از محصول و شرکت تولیدی خود میکند را دیدهاید. این نوع تبلیغات شاید در گذشته کارایی داشتند اما مخاطب امروز نسبت به تبلیغات مستقیم واکنش زیادی نشان نمیدهد. چرا که گوشش از تبلیغات واهی پر شده و ادعاهای نادرست در اینترنت او را خسته کرده است.
به همین دلیل بهترین راه برای تاثیر گذاری در جذب کاربران، تولید محتوایی است که بدون زدن در ذوق مخاطب، پیام محتوا را به وی منتقل کرده و درک وی از موضوع را افزایش دهیم. به این ترتیب با ضریب اطمینان بیشتری میتوانیم امیدوار باشیم تا مخاطبان را به خوبی به سمت محصول یا خدمتی تبلیغی متمایل کنیم. اینجا جایی است که اهمیت فروش بک لینک چند برابر میشود و باید دقت کنید چه کسی در حال فروش بک لینک به شما است.
بنابراین سعی کنید برای انتخاب رسانه مناسب برای رپورتاژ آگهی وقت بگذارید؛ بهترین سایت رپورتاژ آگهی را پیدا کنید، تعرفه رپورتاژ خبری را بررسی کنید و اگر با خودتان فکر میکنید «چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم» و آموزش رپورتاژ نویسی مناسبی پیدا نمیکنید، یاد بگیرید که چطور سفارش رپورتاژ نویسی بدهید.
اما به یاد داشته باشید برخی مشکلات آن پیج و اف پیج، ممکن است روی کیفیت بک لینک دریافت شده از سمت سایت شما تاثیر بگیرد و در مواردی اثرات منفی را به همراه داشته باشد. تاثیر رپورتاژ آگهی روی سئو را بههیچوجه دست کم نگیرید. خرید رپورتاژ آگهی ارزان شاید جذاب بهنظر بیاید اما ممکن است آسیب بزرگی به سایت شما برساند.
انواع رپورتاژهای رایج و دسته بندی های معروف آن!
رپورتاژ یکی از بخشهای سئو مارکتینگ و دیجیتال PR محسوب میشود که اگر بهدرستی انجام نگیرد از نظر گوگل به عنوان سئو کلاه سیاه محسوب شده و ممکن است باعث جریمه شدن سایت شما و حذف از نتایج موتورهای جستجو میشود. البته در حال حاضر مدتهاست که جریمههای گوگل مشابه با گذشته اعمال نشده، و صرفا بکلینک شما نادیده گرفته می شود.
با این حال رپورتاژ آگهی، در سئو سایت و افزایش امتیازهای اعتبار صفحه (اعم از Page Rank و E.E.A.T) بسیار تاثیرگذار است. البته که شما باید برای انتخاب رسانه مناسب برای رپورتاژ آگهی وقت بگذارید؛ بهترین سایت رپورتاژ آگهی را پیدا کنید، تعرفه رپورتاژ خبری را بررسی کنید و اگر با خودتان فکر میکنید «چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم» و آموزش رپورتاژ نویسی مناسبی پیدا نمیکنید، یاد بگیرید که چطور سفارش رپورتاژ نویسی بدهید.
رپورتاژها در قالب آگهی
در این نوع تبلیغ کسب و کار به گزارش کسب و کار پرداخته و بهطور مستقیم میخواهیم محصول را به مخاطب معرفی کنیم. محتوای این نوع رپورتاژ میتواند متنی و تصویری باشد. به دلیل دستورالعملهای ممکن است این نوع رپورتاژها با تگ
rel="sponsored"
منتشر شوند.
رپورتاژها در قالب خبری
سایتهای خبری بازدید بالایی دارند و به دلیل تولید محتوای مداوم اعتبار بسیار بالایی در موتور جستجوگر گوگل کسب میکنند. برای پیدا کردن رپورتاژهای خبری فارسی، به سایتها و پایگاههای خبری از جمله همشهری، تسنیم، ایسنا و … سری بزنید. نکته ای که لازم است در رپورتاژهای خبری در نظر بگیریم، متن سئو شده میباشد. متن سئو شده در رپورتاژها برای گوگل بسیار اهمیت داشته و در رتبهبندی سایت تأثیرگذار خواهد بود.
نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی وقت و دقت بسیاری میخواهد؛ به همین دلیل کسبوکارهای زیادی تولید محتوای رپورتاژ خود را به افراد خبره در سئو و محتوا سپرده و با پرداخت هزینه رپورتاژ را خریداری میکنند. بسیاری از آژانسهای دیجیتال مارکتینگ از جمله آژانس سئو ترا نیز در قالب پکیجهای متنوع این خدمات را به مشتریان ارائه میکنند.
البته نکات مهم خرید رپورتاژ خود به شدت محل اهمیت بوده که شاید تمام موارد مربوط به آن در اینترنت به صورت عمومی مطرح نشود. مثلا در خرید و فروش رپورتاژ آگهی بهتر است در سایتهایی لینک بگیرید که با سایت شما ارتباط موضوعی دارند
تبلیغات رپورتاژ آگهی همسان
تبلیغات همسان به معنی همسان سازی تبلیغات با رسانه منتشر کننده تبلیغ است. این نوع رپورتاژها بیشترین اثرگذاری را به همراه دارند. فرض کنید کسبوکار شما در حوزه پوشاک فعال است، اگر محتوای رپورتاژ در یک وبسایت خبری که حوزهی اقتصادی را پوشش میدهد منتشر شود احتمال دیده شدن آن بسیار کمتر از وقتی است که رپورتاژ در یک خبرگزاری فعال در حوزه مد و فشن منتشر شود.
چطور رپورتاژ آگهی منتشر کنیم؟
بسترهای متنوع و زیادی برای انتشار یک رپورتاژ در فضای وب وجود دارد. از طرفی انتشار یک رپورتاژ در وب فارسی بسیار متفاوت است. در واقع روشهای رایج در خارج از کشور برای موفقیت در وب فارسی به دلیل تفاوتهای فرهنگی امکانپذیر نیست. استفاده از لینکهای به اصطلاح دستی (رایگان) چندان اثربخش نیستند و اسپم اکسور و متریک های MOZ به دلیل قابل دستکاری بودن چندان اعتباری ندارند. از طرفی هیچ سایتی بدون دریافت هزینه حاضر نیست به شما لینک دهد و همین موضوع باعث میشود تا انتخاب روش انتشار رپورتاژ حساس تلقی شود.
میتوانید برای شروع، متنی کوتاه را به یکی از سایتهای مدنظر ارائه داده و در صورت داشتن کیفیت خوب در خصوص رپورتاژ، همکاری خود را با آنها ادامه دهید. البته به شرطی که بتوانید نکات مهم در انتشار رپورتاژ آگهی را تشخیص دهید. تولید محتوای تبلیغاتی بهتنهایی یک تخصص است که میتوانید آن را از ما بخواهید.
تولید محتوای تبلیغاتی بهتنهایی یک تخصص است که میتوانید آن را از ما بخواهید!
در حال حاضر پلتفرمهای زیادی میتوانند خدمات خرید و انتشار رپورتاژ آگهی را برای شما انجام دهند. ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ ترا به شما پیشنهاد میکنیم حتما با مشاور سئوی اختصاصی مشورت کنید. چرا که در بسیاری موارد، حتی با وجود در اختیار داشتن بهترین کمپینهای رپورتاژی، به دلیل مشکلات سئو داخلی وبسایت، نخواهید توانست از هزینههای صرف شده به صورت بهینه بهره ببرید.
منظور از کیفیت در رپورتاژ چیست؟
از نکات مهم خرید رپورتاژ میتوان به کیفیت اشاره کرد. سوالاتی مثل «رپورتاژ آگهی خوب چه مشخصاتی دارد»؟ یا «چطور یک کمپین رپورتاژ آگهی موفق و ارزان اجرا کنم»؟ اما آیا اصلا کیفیت رپورتاژ اهمیتی دارد؟
در واقع، کیفیت رپورتاژ به شدت بر روی کار شما تاثیرگذار خواهد بود. موتورهای جستجو با در نظر گرفتن کیفیت متن سئو شده به شما امتیاز داده و جایگاه شما را تعیین میکنند. برخی مشکلات آن پیج و اف پیج، ممکن است روی کیفیت بک لینک دریافت شده از سوی سایت شما اثر گذار بوده و حتی به جای تأثیر مثبت، اثرات منفی را به همراه داشته باشند. تاثیر رپورتاژ آگهی روی سئو را بههیچوجه دست کم نگیرید. خرید رپورتاژ آگهی ارزان شاید جذاب بهنظر بیاید اما ممکن است آسیب بزرگی به سایت شما برساند.
محتوای رپورتاژ
چیزی که در نهایت مخاطب میبیند محتواست، بنابراین تمام دقت خود را در تولید بهترین محتوا برای رپورتاژ خرج کنید.
- از رپورتاژ و محتواهای دیگر کپی نشده باشد
- ساختار محتوایی و نگارشی درستی داشته باشد
- حتما کلمات کلیدی با چگالی درست در آن استفاده شده باشد
- محتوای آگهی به غیر از تبلیغ محصول ارزش آفرینی کند
- تیترها و متن کلی آگهی برای مخاطب جذاب باشد
- از المانهای تصویری متناسب با آگهی استفاده شده باشد
نظر گوگل درباره رپورتاژ آگهی چیست
از نظر گوگل، پرداخت پول برای دریافت بکگ لینک یک تکنیک کلاه سیاه محسوب میشود. در گذشته گوگل این نوع بک لینکها را پنالتی میکرد. با این حال پس از آپدیت اسپم برین، گوگل صرفا تصمیم به بیاثر کردن بکلینکهایی گرفت که با الگوریتم هوش مصنوعی خود آنها را کلاهسیاه و اسپم تشخیص میداد. از نظر گوگل، شما باید سایت خود را با استفاده از سرویسهای گوگل ادوردز، دیسپلی ادز بدون دریافت اعتبار از سایت مبدا تبلیغ کنید؛ و یا تولید محتوای باکیفیت بقیه را تشویق کنید که به شما لینک بدهند (کاری که آنها هیچ وقت نخواهند کرد!)
در واقع روشهای رایج لینکسازی در خارج از کشور، برای موفقیت در وب فارسی به دلیل تفاوتهای فرهنگی امکانپذیر نیست. هیچ سایتی بدون دریافت هزینه حاضر نیست به شما لینک دهد. به یاد داشته باشید در دنیای وب انگلیسی در خارج از ایران، سرویسی به نام رپورتاژ آگهی به این صورت وجود ندارد.
این تکنیکها معمولا با نامهایی مثل Press Release ، Outreach و Guest Posting شناخته میشوند. (به ترتیب: تشویق بقیهی سایتها به تولید محتوا بر اساس اخبار کسب و کار شما، تماس با روزنامهنگاران برای پوشش محتواهای باکیفیت و خلاقانهی شما و نوشتن محتوا در سایتهای دیگران در قبال لینک دهی به سایت شما)
با تمام این تفاسیر نباید تصور کنید که گوگل در انتظار پیدا کردن یک خطا از شما و جریمه شماست. در واقع به نوعی باید گفت که گوگل با موضوع لینکبیلدینگ پولی به عنوان یک واقعیت کنار آمده است و تنها سعی میکند اثرات این روش را کمتر و اثرات روشهای دیگر را بیشتر کند.
مزایای رپورتاژ آگهی: تأثیر رپورتاژ آگهی بر سئو و رتبه سایت
قبل از ورود به نکات مهم خرید رپورتاژ، بهتر است از مزایای رپورتاژها گفته و با آشنایی بهتر و بیشتر به ادامه مطلب بپردازیم.
بهتر و بیشتر دیده شوید: اثر رپورتاژ بر روابط عمومی برند
در دنیای مجازی نیز مانند دنیای واقعی، شما هرچه ارتباطات بیشتری داشتهباشید، اعتبار و قدرت بیشتری در دست خواهید داشت. لینکهایی که میگیرید، مانند خیابانهایی است که به وبسایت شما منتهی میشود. هرچه تعداد خیابانهای منتهی به وبسایتتان افزایش یابد، احتمال موفقیت کسبوکارتان بیشتر میشود.
درست مانند مغازهای که نمای بسیار بزرگ و ویترینی بهتر از دیگران دارد. همانطور که پیشتر اشاره کردیم، رپورتاژ مهمترین مزیتی که دارد، این است که مخاطب متوجه تبلیغات شما نشده و این نوع تبلیغ با در نظر گرفتن ناخودآگاه مخاطب انجام میشود. به همین دلیل کنجکاوی مخاطب برانگیخته شده و به خوبی جذب آن تبلیغ میشود.
بهینهتر بودن هزینه در مقایسه با تبلیغات آنلاین
روشهای قدیمی و سنتی تبلیغات بسیار گران بوده و احتمالاً بسیاری از افراد که اقدام به انجام اینگونه روشهای تبلیغاتی میکردند، نتیجه کار آن طور که باید در نظرشان اثر بخش نبودهاست. به عنوان مثال شما برای تبلیغات خود از بنرها استفاده میکنید، بنرهایی که علاوه بر هزینه بر بودن پس از مدت زمان تعیین شده حذف میشوند.
اما رپورتاژ تبلیغاتی بسیار مقرون به صرفه بوده و حتی در بعضی از سایتها رایگان انجام میشوند. نکته مهم دیگری که میتوان خاطرنشان کرد این است که، رپورتاژها از صفحات شما حذف نشده و باقی میمانند. به همین دلیل خرید رپورتاژ آگهی دائمی میتواند گزینه ی بسیار مناسبی باشد. برای این کار سایت های خرید رپورتاژ آگهی را بررسی کنید، نمونه های رپورتاژ آگهی سایتها را مقایسه کنید، قیمت رپورتاژ آگهی و کیفیتشان را بهدقت زیر نظر بگیرید.
شاید هزینه نوشتن محتوای رپورتاژ آگهی خبری بهنظرتان زیاد بیاید اما هر سایت فروش رپورتاژ آگهی نمیتواند گزینهی مناسبی برای شما باشد. با خرید ریپورتاژ آگهی قوی شاهد افزایش ترافیک خارجی سایت خود خواهید بود.
بهبود سئوی سایت و افزایش اعتبار دامنه
رپورتاژها با قرار گرفتن در صدر اخبار میتوانند توجه بسیاری از مخاطبین را به موضوع مورد علاقه خود جلب کنند. در صورتی که بنرهای تبلیغاتی ممکن است مخاطبین کمی را به سمت خود جذب کند. رپورتاژها در موتورهای جستجو از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و به خوبی میتوانند در رتبهگیریهای گوگل جایگاه ویژهای را برای سایت ایجاد کنند.
اشتباهاتی که نباید در هنگام تولید رپورتاژها انجام دهید
همانطور که رعایت کامل نکات در خصوص رپورتاژها برای رتبهبندی در سایتهای برای ما بسیار مهم است، نکات دیگری نیز هستند که باید آنها را در نظر گرفته تا بتوانیم نتایج خوبی را شاهد باشیم. در این صورت ممکن است در دریافت نتایج آنطور که باید موفق نباشیم.
بهترین زمان انتشار رپورتاژ آگهی
بهتر است پیش از انتشار آگهی ساعات اوج بازدید وبسایت را در نظر بگیرید. اگر قصد انتشار رپورتاژ در سایتهای خبری را دارید بهتر است از ترندهای خبری جا نمانید. ممکن است همزمان با انتشار رپورتاژ تمام بازدید سایت خبری معطوف به خبر مهمی باشد و شما مخاطب را از دست بدهید.
پرتکرارترین اشتباهات در خرید و انتشار رپورتاژ
- خرید رپورتاژ از سایتهای PBNای بیکیفیت
- خرید رپورتاژ edu بدون در نظر گرفتن پروفایل بکلینک
- خرید بازدید رپورتاژ بدون استراتژی و یا از سرویسهای بیکیفیت
- خرید تعداد بسیار بالا و غیرطبیعی (مثل ۱۰۰۰ لینک) برای یک وبسایت کوچک یا متوسط در مدت زمانی کوتاه (مثلا یک روز یا یک هفته)
- لینک سازی ماشینی و اتوماتیک (مثل مانی ربات، RankerX و غیره)
- لینک سازی در بلاگهای بیکیفیت
- لینک سازی بدون در نظر گرفتن ارتباط معنایی بین صفحات
چطور هزینه رپورتاژ آگهی را کاهش دهیم؟
- کی از نکات مهم خرید رپورتاژ رسیدن به شرایط قابل قبول به لحاظ محتوا و وضعیت فنی سایت، از نظر گوگل میباشد. به این معنا که کلیدواژهها و محتواهای مناسب و سئو شده، شما را در صفحههای اول جستجوی گوگل قرار گرفته دهد.
- از متخصصین سئو مشاوره بگیرید. سابقهی زیاد متخصصین در تولید و انتشار رپورتاژ نیاز شما را به آزمون و خطا کاهش میدهد و هزینهی نهایی به صورت قابل توجهی بهینه میشود.
- سایتهای مورد نظر و دیگر پایگاهها را به لحاظ بالاترین و پایینترین دامین اتوریتی (Domain Authority) و اسپم اسکور(Spam Score) بررسی کرده و لیستی از این سایتها داشته باشید.
- در هنگام رعایت نکات مهم خرید رپورتاژ، از بازدید و زیر نظر داشتن سایت رقبا خود غافل نشده و سعی کنید اگر نقطه ضعفی را در کارشان پیدا کردید، آن را در کار خود به شیوه مفیدتر و بهتری به نمایش بگذارید.
سخن آخر
بک لینکها برای بالا رفتن رتبه و اعتبار سایت شما اهمیت زیادی دارند. با انتشار یک رپورتاژ بهینه شده با نیازهای کسبوکار شما به راحتی فروشتان را چند برابر کنید. تولید محتوا و انتشار رپورتاژ یک فرآیند کاملا تخصصی است. به شما پیشنهاد میکنیم از متخصصان این حوزه مشاوره بگیرید تا کمپین رپورتاژ خود را به بالاترین سوددهی برسانید.
از نظر گوگل هر تلاشی برای ایجاد بک لینک با قصد بالا بردن رتبه گوگل، غیرمجاز است، مگر اینکه لینکها نوفالو باشند. از اینجا میتوانید بیشتر راجع به تفاوت لینک فالو و نوفالو بخوانید.
اول باید از بررسی سئو خارجی سایت خود شروع کنید تا متوجه شوید در کدام نقاط میتوانید و نیاز دارید از رپورتاژ آگهی استفاده کنید. رپورتاژ در سایت خارجی نامناسب میتواند از معایب رپورتاژ آگهی باشد.
به دست آوردن یک بک لینک با کیفیت به آن سادگی نیست که بهنظر میآید وگرنه همه در حال استفاده از آن بودند. ما (مثل تمام متخصصان سئو خاکستری دیگر) نمیتوانیم تمام تکنیکهای آفپیج خود را به صورت عمومی عنوان کنیم. برای این کار، نیاز به دریافت مشاوره سئو خارجی است.
خرید رپورتاژ آگهی در سایتهای خبری به عنوان یک روش تبلیغاتی بسیار مفید است. با تهیه و انتشار مطالب مرتبط با کسب و کار خود در این سایتها، به راحتی میتوان به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کرد و از این طریق فرصت بیشتری برای جذب مشتریان جدید داشت. به علاوه، سایتهای خبری معمولاً ترافیک بالایی دارند و با انتشار مطالب شما در این سایتها، میتوانید رتبه وبسایت خود را نیز افزایش دهید.
جواب این سوال بستگی به کسب و کار شما دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تمسا گرفته و یا برای ردیافت مشاوره رایگان، پایین همین پست سوال خود را بپرسید!