سئو در دیجیتال مارکتینگ

سئو در دیجیتال مارکتینگ، چه تاثیری بر روی افزایش نرخ جذب، و خرید مشتری دارد؟

سئو در دیجیتال مارکتینگ پروسه ای است که در آن هدف اصلی بر این اساس طراحی شده که کاربر بتواند به آسانی وبسایت شما را پیدا کند. همچنین گوگل بتواند به آسانی در سایت کرولینگ کرده و در نهایت آن را رتبه‌بندی کند. به زبان ساده‌تر می‌توان گفت هدف از سئو مارکتینگ  کمک به مشتریان برای پیدا کردن شما، در میان رقبای دیگر است.

بنابراین برای هر بیزینسی، تبلیغات مهمترین قسمت آن کسب و کار به شمار می‌رود. وقتی از سئو در دیجیتال مارکتینگ سخن به میان می‌آید، بهتر است خروجی آن را که ترافیک بالا در وبسایت شما است در نظر بگیرید. خوشبختانه باید بگوییم توجه به این اصول استراتژیک دروازه‌ی بزرگی به سمت ارتقا و پیشرفت برای شما باز می‌کند.

سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization بوده که همان بهینه‌سازی سایت و محتوا برای موتورهای جستجو است. موتورهای جستجو مطابق الگوریتم های خاصی عمل می‌کنند. به بیان دیگر، مجموعه کارهایی که شما بر روی محتوای یک وب سایت با هدف سازگاری با الگوریتم‌های موتورهای جستجو انجام می دهید سئو (SEO) گفته می‌شود. دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که در جهت ارائه‌ی محصولات و خدمات یک وبسایت با استفاده از ابزارهای دیجیتالی صورت می‌گیرد. در این روش نوین بازاریابی، استفاده از هر نوع رسانه‌ای به ما را در این امر کمک خواهد کرد. به عنوان مثال با بهینه‌سازی سایت خود برای موتورهای جستجو به ویژه گوگل، می‌توانیم راجع به خدمات خود صحبت کنیم و مشتریان بالقوه‌ی خود را جذب کنیم. در این زمان بسته به کیفیت و دیگر شرایط محصول، احتمال خرید مشتری به شدت بالا می‌رود. در واقع سئو قسمت انتگرالی در استراتژی دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌رود که هدایت مشتری و کاربر را به سمت بیزینس شما در فضای مجازی را به دنبال دارد. برای این منظور به منظور باید رتبه بندی بالایی در SERP ( صفحه نتایج موتور جستجو ) داشته باشید.

سئو

چه عواملی در رتبه بندی سایت توسط موتورهای جستجو نقش ایفا می‌کنند؟

مواردی که سبب می‌شود موتور جستجو به سایت شما امتیاز بالاتری بدهد را به اختصار بیان کرده‌ایم:

  •   نام وب سایت و URL
  •   محتوای صفحه
  •   متا تگ‌های موجود در وبسایت
  •   قابلیت استفاده و دسترسی آسان به سایت
  •   طراحی صفحه در وبسایت
  •   لینک‌های موجود در سایت

کرولینگ چطور اتفاق می‌افتد؟

هر موتور جستجویی یک نرم افزار کرولر یا اسپایدر (خزنده) دارد که محتوای سایت شما را بررسی می‌کند. بهتر است در جریان باشید که این خزنده‌ها وبسایت‌های موجود در اینترنت را به طور روزانه چک نمی‌کنند و این اتفاق ممکن است ماهی یک بار و یا دو ماه یک بار پیش بیاید. چرا که کاربران به طور مداوم اقدام به آپدیت صفحات وب کرده و محتوای آن‌ها را به روز رسانی می‌کنند.

خدمات سئو ترا 

کرولینگ بر روی کدام اجزای سایت صورت می‌پذیرد؟

برای داشتن یک وبسایت موفق، باید دانست که موتورهای جستجو چه مواردی را کرول می‌کنند. عکس، فیلم، جاوا اسکریپت، قاب‌ها و قالب‌ها، همچنین صفحات محافظت شده با گذرواژه، و فهرست راهنما، به وسیله‌ی موتورهای جستجو کرول نمی‌شوند. به همین علت تمرکز کردن بر روی محتوای متنی می‌تواند کلید موفقیت شما باشد.

نقش ایندکس سازی در افزایش ترافیک سایت

بعد از مرحله ی کرولینگ، اسپایدرها را خواهیم داشت که محتوای صفحه‌ی شما را در پایگاه اطلاعاتی داده ها ذخیره می‌کنند. به این فرآیند ایندکس سازی گفته می‌شود. در نتیجه‌ی این پروسه، اگر کاربران مرتبط با محتوا و کلمه‌ی کلیدی شما جستجو کنند، به سمت سایت شما سوق پیدا می‌کنند و ترافیک وبسایت شما افزایش پیدا می‌کند.

وجود الگوریتم در عملکرد موتورهای جستجو

الگوریتم های متفاوتی در موتورهای جستجو برای آنالیز وب سایت شما قرار داده شده‌اند. این الگوریتم ها انواع مختلفی دارند که قسمت‌های مختلف سایت شما را از جمله متا تگ‌ها، تگ‌های موجود در عنوان، لینک‌ها و همینطور چگالی کلمه‌ی کلید ی را آنالیز کرده و از نظر می‌گذرانند.

سئو

تاثیر لینک‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی

معرفی نام برند و استناد به آن، در دنیای دیجیتال، یک فاکتور مهم سئو در دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. با این وجود باید دانست لینک‌هایی که شبکه‌های اجتماعی تولید می‌کنند، قابل دنبال کردن نیستند و اصطلاحا به آنها nofollow  گفته می‌شود. بنابراین تاثیری در رتبه بندی SERP نخواهند داشت.

اشتراک گذاری محتوای سایت در رسانه‌های اجتماعی

در صورتی که در فضای مجازی هر نوع منبعی اقدام به نام بردن از محتوای شما (از طریق گذاشتن کامنت، توییت کردن و اشتراک گذاری) نماید؛ یا حتی بدون هر نوع لینک مستقیمی صرفا به ذکر کردن نام برند شما بسنده کند، به افزایش رتبه‌ی شما کمک شایانی خواهد کرد.

عملکرد موبایل فرندلی وبسایت خود را بررسی کنید

مسئله ی مهمی که باید به آن پرداخت، قابلیت موبایل فرندلی بودن وبسایت شما است. چرا که کاربرد موبایل‌ها بر استفاده از کامپیوترها  پیشی گرفته است. بنابراین وبسایت شما باید قابلیت نمایش بر روی هر دستگاه موبایلی را داشته باشد. برای اطمینان از این مهم، از URL وبسایت خود را در Google’s Mobile Friendly test چک کنید.

اهمیت تغییر فاکتورها

اصلی‌ترین موضوعی که سئو در دیجیتال مارکتینگ به آن پرداخته، به روز رسانی مداوم فاکتورهایی است که شما را در بازاریابی دیجیتالی بهتر یاری می‌کند. الگوریتم های موجود در این زمینه هر روزه صاحبان کسب و کار دیجیتال را به چالش می‌کشد و باید آگاه باشید که در مباحث مرتبط به سئو، هیچ اصلی تا همیشه بدون تغییر باقی نخواهد ماند.

اسپم شدن وبسایت به چه معناست؟

اسپایدرها در حال کاوش مدام در سایت‌ها هستند. چنانچه افراد برای افزایش رتبه در SERP و بالا رفتن بازدید وبسایت خود، از برخی روش های بلک سئو استفاده کنند، ممکن است علیرغم برخورداری از رتبه‌ی موقتی بالا توسط اسپایدرها اسپم شوند.

کلام پایانی

برای داشتن یک وبسایت موفق در دنیای دیجیتال مارکتینگ، بهتر است برای داشتن رضایت مشتری و کاربر سایت خود، بیشتر در ارائه‌ی کالا و خدمات، به استراتژی‌هایی که در قالب سئو ارائه می‌شوند، توجه کنید. این روش‌ها به شما کمک خواهند کرد تا با صرف کمترین هزینه و زمان بالاترین بازدهی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *