20 نکته بسیار مهم در تولید محتوای تبلیغاتی

فهرست مطالب

تولید محتوای تبلیغاتی

تبلیغات، یکی از استراتژی‌های اصلی بازاریابی و برندینگ برای اکثر شرکت‌ها است و تبلیغات موثر، به تولید محتوای تبلیغاتی اصولی نیاز دارد که علاوه‌بر کپی رایتینگ متقاعد کننده، شامل محتواهای بصری نیز می‌شود.

 دانستن اصول تبلیغ‌نویسی می‌تواند به افزایش اثربخشی کمپین و در نتیجه پیش‌برد اهداف سازمان کمک کند.

کپی رایتینگ چیست؟

کپی رایتینگ سبکی از نوشتن و تولید محتوا است که به‌کمک تکنیک‌های مختلف، از قدرت کلمات برای متقاعد کردن و جذب مشتریان بالقوه، در کسب‌وکارها استفاده می‌کند.

 محتوای تبلیغاتی می‌تواند به کوتاهی یک شعار برای یک عکس و ویدیو، یا به اندازه یک مقاله طولانی باشد. تبلیغات انواع مختلفی دارد و می‌تواند آنلاین، مانند تبلیغات شبکه‌های اجتماعی یا آفلاین، مانند مقالات مجلات یا تبلیغات روزنامه‌ها باشد.

دانستن هدف تبلیغات به شما در نوشتن محتوای تبلیغاتی قوی، موثر و متقاعد‌کننده کمک می‌کند.

پیشنهاد مطالعه:  راه‌کارهای مفید برای طراحی کمپین تبلیغاتی موفق

برای نوشتن یک تبلیغ عالی باید ابتدا نیاز برند را درک و مخاطب آن را شناسایی کنید؛ چرا که تنها با نوشتن یک جمله درست، می‌توانید توجه را به سمت برند جلب کرده و مشتریان را به استفاده از خدمات یا خرید محصولات خود ترغیب کنید.

 قدرت کلمات را در تبلیغات دست کم نگیرید.

ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ ترا با استفاده از تجارب خود در تبلیغات، می‌توانیم با کپی رایتینگ و تولید محتوای تبلیغاتی موثر، باعث بهبود کمپین‌های تبلیغاتی، افزایش فروش موثر و درآمد بیشتر شویم. برای دریافت پروپوزال محتوا و مشاوره رایگان به صفحه خدمات محتوای ترا مراجعه کنید.نکات مهم در تولید محتوای تبلیغاتی موثر

با رعایت مراحل و نکات زیر می‌توانید محتوای تبلیغاتی تاثیرگذار بنویسید:

  1. رسانه را تعیین کنید

قبل از نوشتن آگهی تبلیغاتی خود، به جایی که می‌خواهید آن را منتشر کنید فکر کنید. در دنیای امروز، اکثر تبلیغات، چه ویدیو، چه اینفوگرافیک یا مقاله، به صورت آنلاین منتشر می‌شوند؛ بنابراین اگر هنوز درباره کانال انتشار تصمیمی نگرفته‌اید، بهتر است محتوایی سازگار با رسانه‌های آنلاین تولید کنید.

تولید محتوای تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی
تولید محتوای تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی
  1. مخاطبان هدف را شناسایی کنید

قبل از شروع کپی رایتینگ، مخاطبان هدف برند را شناسایی کنید. این کار، به شما در ارتباط بهتر با مخاطبان و تاثیرگذاری بیشتر محتوای تبلیغاتی کمک می‌کند.

مخاطب هدف در تبلیغات
مخاطب هدف در تبلیغات
  1. عنوانی مناسب و جذاب بنویسید

نوشتن یک عنوان برای محتوای شما ضروری است؛ چرا که باعث درگیری بیشتر مخاطب با محتوا شده و شناخت بیشتری از برند یا کسب‌وکار به آن‌ها می‌دهد. عنوان را طوری بنویسید که نه‌تنها ارزش محتوای شما را نشان دهد بلکه مخاطب را برای خواندن یا تماشای تبلیغات شما کنجکاو کند.

  1. مخاطب را به قلاب خود بیاندازید

از خط اول تبلیغات برای جذب خواننده به محتوای تبلیغاتی خود استفاده کرده و آن‌ها را به ادامه خواندن تشویق کنید. از زبان و اصطلاحات جالبی استفاده کنید که مستقیما با مخاطب هدف شما مرتبط باشد. شما می‌توانید از ابزارهای نوشتاری مختلفی مانند یک سوال، یک سناریو یا یک واقعیت برای جلب توجه خواننده به‌عنوان قلاب استفاده کنید.

  1. از افعال دوم یا سوم شخص استفاده کنید

مستقیما با خواننده صحبت کنید. مخاطب قرار دادن مستقیم خواننده، آگهی را شخصی‌تر می‌کند. تولید محتوای تبلیغاتی با این لحن، به خواننده احساس خاص بودن القا می‌کند؛ ‌طوری‌که گویی محتوا را به صورت اختصاصی برای او نوشته‌اید.

نکته: شخص فعل، کس یا چیزی است که فعل به آن نسبت داده می‌شود. اگر شخص، خودِ گوینده باشد آن را «اول شخص» و اگر شنونده باشد، «دوم شخص» و اگر دیگری باشد، «سوم شخص» گویند.

  1. یک مشکل یا چالش را بیان کنید

یک استراتژی موثر برای متقاعد کردن خواننده برای در نظر گرفتن محصولات یا خدمات شما، شناسایی و به تصویر کشیدن مشکلی است که ممکن است با آن مواجه باشد. مخاطب را متقاعد کنید که محصول یا خدمت شما این مشکل را حل می‌کند. نقطه درد (Pain Point) مشتری را به وضوح توصیف و برخی از جنبه‌های مرتبط با آن را بررسی کنید.

  1. راه حل مشکل را ارائه دهید

پس از شناسایی مشکل مشتری، نحوه حل آن را به کمک محصول یا خدمات خود توضیح دهید. احساس شادی، آرامش، تسکین یا سایر احساساتی که مشتری ممکن است بعد از رفع نقطه درد خود احساس کند را برجسته کنید. به او اطمینان دهید که استفاده از محصولات یا خدمات شما بهترین گزینه برای حل مشکل است.

  1. محصول خود را شرح دهید

در این بخش از محتوای تبلیغاتی، تنها به معرفی ویژگی‌ها و نقات قوت خود به‌جای توضیح طولانی بپردازید. باید مشتریان را برای دنبال کردن رسانه به مدت طولانی‌تر یا خواندن ادامه تبلیغات، ترغیب کنید. اگر همه اطلاعات را همان اول توضیح دهید، مخاطب دلیلی بر ادامه دادن نخواهد داشت.

  1. تبلیغات رقیب‌های خود را بررسی کنید

قبل از نوشتن، در مورد تبلیغات رقبای خود تحقیق کنید. این کار دیدی بهتر از مخاطب و سلیقه آن به شما می‌دهد. بررسی تبلیغات رقبا و خروجی به‌دست آمده از آن، نتایج آزمون و خطای شما را در کمپین‌ها موثر‌تر می‌کند.

  1.  از مزیت رقابتی در کپی رایتینگ استفاده کنید

هنگامی که تبلیغات رقبای خود را بررسی می‌کنید، ممکن است ایده‌ای از تفاوت محصول یا خدمات خود با محصول یا خدمات آن‌ها پیدا کنید. از استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغات برای متقاعد کردن مخاطب در بهتر بودن محصول یا خدمات خود نسبت به رقیبان استفاده کنید. روی این موضوع تمرکز کنید که چرا کالای شما بهترین گزینه برای مصرف‌کننده است.

  1. صادق باشید

از دقت و صحت تمام اطلاعاتی که در محتوای تبلیغاتی خود استفاده می‌کنید مطمئن شده و تایید کارفرما را بگیرید. در صورت امکان، از لینک‌ها و آمارهای مختلف برای جلب اعتماد بیشتر خواننده استفاده کنید.

  1.  در تولید محتوای متنی، از نقل قول‌ها استفاده کنید

در تولید محتوای متنی، از نظرات، پیشنهادها و انتقادات مخاطبان استفاده کنید. به رضایت آن‌ها از محصول یا خدمات یا تعامل مثبت‌شان با کارمندان شرکت اشاره نمایید. انتشار این نوع محتوای تبلیغاتی، به افزایش اعتماد مخاطب کمک می‌کند.

  1.  از آمار و ارقام استفاده کنید

استفاده از آمار و ارقام به نوشته شما اعتبار می‌بخشد. در صورت لزوم، نکات مفیدی در مورد محصول یا شرکت را در نوشته خود بگنجانید. این کار باعث متقاعد کردن مخاطب برای درگیری بیشتر با محتوا شده و او را به ادامه خواندن یا تماشای تبلیغ، ترغیب می‌کند.

  1.  از تکنیک‌های سئو غافل نشوید

هنگام نوشتن نسخه تبلیغاتی خود، اصول سئو را نیز رعایت کنید. سئو علاوه‌بر کدنویسی و بخش فنی، برای بهینه‌سازی محتوا نیز اصولی دارد. با وجود استفاده از تکنیک‌های سئو، محتوای شما می‌تواند با مخاطبان بیشتری را درگیر کرده و نتیجه بهتری داشته باشد.

سئو در تولید محتوای تبلیغاتی
سئو در تولید محتوای تبلیغاتی
  1.  از کلمات کلیدی استفاده کنید

در بهینه‌سازی موتور جستجو، انتخاب و استفاده از کلمات کلیدی برای افزایش ترافیک مهم است. بنابراین لازم است در محتوای تبلیغاتی خود از کلمات کلیدی که یک مشتری بالقوه برای رفع نیاز یا مشکل خود جستجو می‌کند، استفاده کنید.

  1.  محتوای تبلیغاتی را مختصر بنویسید

نوشته خود را کوتاه، ساده و مستقیم نگه دارید. هدف از کپی رایتینگ اصولی، ترغیب مخاطب به ادامه خواندن یا دیدن تبلیغ شما است و اگر محتوای نوشته شده شما طولانی و خسته کننده باشد، مخاطب انگیزه خود را برای دنبال کردن آن از دست می‌دهد.

  1. از تصاویر و ویدیوهای جذاب استفاده کنید

استفاده از تصویر یا ویدیو را در محتوای نوشتاری خود در نظر بگیرید. این کار در ابتدا باعث جلب توجه خواننده و سپش تشویق آن‌ها برای خواندن محتوا می‌شود.

تولید محتوای ویدیویی
 تولید محتوای ویدیویی
  1.  پاراگراف‌ها را کوتاه نگه دارید

کوتاه نگه‌داشتن پاراگراف‌ها، مانع از خسته‌شدن مخاطب می‌شود. برای بهبود خوانایی محتوای متنی می‌توانید از سرفصل‌ها، زیر عنوان‌ها، نوشتن موردی نکات و … استفاده کنید. این روش به افزایش سرعت تجزیه‌و‌تحلیل اطلاعات توسط مخاطب کمک کرده و باعث درک بهتر مهم‌ترین اطلاعات نوشته شما می‌شود.

  1.  به وب‌سایت خود لینک دهید

در تولید محتوای تبلیغاتی آنلاین، از لینک سایت، صفحه خدمات یا محصول استفاده کنید. با وجود این لینک‌ها در محتوا کاربران می‌توانند به‌راحتی به صفحه مورد نظر خود رفته و تجربه خرید بهتری را رقم بزنند. 

20. A/B تست انجام دهید

با انجام تست A/B، می‌توانید نظرات مخاطبان هدف خود را در انتخاب نوع و لحن محتواهای مختلف، دریافت کنید. به کمک نتایج این تست می‌توانید بهترین محتوا را در مقیاس وسیع‌تر منتشر کنید.

سخن آخر

تبلیغات نوعی سرمایه‌گذاری برای هر کسب‌وکاری است چرا که تبلیغات جذاب، کلید جذب مشتریان بالقوه و حفظ مشتریان فعلی است. تولید محتوای تبلیغاتی فرصتی برای نمایش یک برند در معرض دید عموم است و به نوبه خود مسیر کسب‌و‌کار شما را تغییر می‌دهد.

اگر یک برند به دلیل عدم پاسخگویی به نیاز مشتریان در آستانه تعطیلی باشد، ممکن است تبلیغات بتواند آن را تغییر دهد. کپی‌رایتینگ و تبلیغ اصولی قابلیت تغییر معیارهای فروش برای بهتر شدن را دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ ترا

مشاوره رایگان

اطلاعات تماس خود را وارد کنید تا با شما تماس بگیریم.

تماس با کارشناس های ما: